Jättäisitkö 3-4v lapsen autoon? Joku jätti =0

Alkuperäinen kirjoittaja adsöfd;27147916:
ONko pakko puuttua toisten asioihin? pidä huoli omasta perseestäs!

No huh huh mikä kommentti! Kyllä meidän tulisi välittää enemmän toisistamme. Ja ei, Ei todellakaan voi jättää tuon ikäistä lasta yksin autoon. :(

Kohta 5v lapsi- kun olen hakenut 30 m päästä postista paketin. Tai 40 m päästä kaupasta maitopurkin. Lapsi on halunnut tuon 3-8 minuuttia istua autossa. Auton olen lukinnut lähtiessäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Olen jättänyt myös;27148280:
Kohta 5v lapsi- kun olen hakenut 30 m päästä postista paketin. Tai 40 m päästä kaupasta maitopurkin. Lapsi on halunnut tuon 3-8 minuuttia istua autossa. Auton olen lukinnut lähtiessäni.
Kyllähän lapsi saa lukitun oven auki.
Meillä ei jätetä edes 5-vuotiasta. Pienen lapsen mielenliikkeistä ei voi tietää. Ex-anoppi oli jättänyt toiseksi vanhimman (ei -ihan tavis) lapsen 5 vuotiaana autoon odottamaan kun kävi huoltoasemalla sisällä, lapsi oli täydessä paniikissa kun mummo palasi.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27148300:
Kyllähän lapsi saa lukitun oven auki.
Meillä ei jätetä edes 5-vuotiasta. Pienen lapsen mielenliikkeistä ei voi tietää. Ex-anoppi oli jättänyt toiseksi vanhimman (ei -ihan tavis) lapsen 5 vuotiaana autoon odottamaan kun kävi huoltoasemalla sisällä, lapsi oli täydessä paniikissa kun mummo palasi.

Ovissa on ns lapsilukko aina päällä.
Ei saa siis ovea auki.
Tällaisia kertoja on ollut 3-5 , ei ole lapsi ollut paniikissa - vaan ihan tyytyväinen.
Palattuani olen kysynyt onko kaikki hyvin .

Lapsi on rauhallinen tapaus , ei ole koskaan mitään yltiöpäistä tehnyt.

Koti, piha, posti eikä kauppakaan ole turvallisia paikkoja.
Kaikissa voi syttyä tulipalo, räjähtää jne ...
Monissa asioissa olen hyvinkin varovainen -
tässä asiassa tällaiset karmeat arjen helpotukset olen sallinut.

Palstalla tosin täytyy lasta valvoa 110% tarkkavaisuudella aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Olen jättänyt;27148440:
Ovissa on ns lapsilukko aina päällä.
Ei saa siis ovea auki.
Tällaisia kertoja on ollut 3-5 , ei ole lapsi ollut paniikissa - vaan ihan tyytyväinen.
Palattuani olen kysynyt onko kaikki hyvin .

Lapsi on rauhallinen tapaus , ei ole koskaan mitään yltiöpäistä tehnyt.

Koti, piha, posti eikä kauppakaan ole turvallisia paikkoja.
Kaikissa voi syttyä tulipalo, räjähtää jne ...
Monissa asioissa olen hyvinkin varovainen -
tässä asiassa tällaiset karmeat arjen helpotukset olen sallinut.

Palstalla tosin täytyy lasta valvoa 110% tarkkavaisuudella aina.
kun auto syttyy palamaan, on sen jälkeen lapsilta turha kysellä, onko kaikki hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27148454:
kun auto syttyy palamaan, on sen jälkeen lapsilta turha kysellä, onko kaikki hyvin

Mites se ny silleen yhtäkkiä palamaan syttyis?

Samalla periaatteella (suuremmalla todennäköisyydellä tosin) ei sitä passaa mukaansakaan ottaa mihinkään kauppaan koska kaupassa voi olla ryöstäjä, pommi, aseistautunut kostonhimoinen kulttuurinrikastuttaja. Sairauskohtauksen saanut mummokin voi ajaa sun päälle oven edessä. Tai ei tarvi olla saanut edes sairauskohtausta...

Elämä on täynnä riskejä. Mikset pysyisi kotona? Ai niin, kotia on moni kuollut.

• Tykkää
Reactions: Äiti maa
Mun kaveri oli jättänyt nelivuotiaan autoon, kun kävi kirjakaupassa. Ei sitten tajunnut lukita ovia/käyttää lapsilukkoa, eikä ajatellut edes sitä, että lapsi sai itse vyönsä auki. Äiti palasi autolle ja auto oli tyhjä. Oli varmaan hieno hetki.

Ympärillä joka puolella autotiet, toistakymmentä kauppaliikettä, junarata... Tuossa meidän keskuskadun puolella ei ole edes parkkialuetta erikseen, auto oli siis siinä tienposkessa parkissa. Äidillä ei ollut aavistustakaan, mihin suuntaan lapsi oli lähtenyt saati miten kaukana tämä olisi. Paniikkijuoksu kirjakauppaan osoitti, ettei lapsi ollut tullut äidin perässä sinne. Hätäinen ryntäys toiseen vieressä olleista ruokakaupoista osoittautui sentään heti täysosumaksi.

Lapsonen löytyi myyjätären kanssa aulasta, joku asiakas oli kiinnittänyt huomiota lapseen, joka juoksi yksin ympäri kauppaa ja keräsi kaiken sorttisia tavaroita kärryyn. Tenava noudettiin kassalle ja äitiä kuulutettiin, olipa siinä ihmetelty, kun äitiä ei ollut koko kaupassa.

Onnellinen loppu, äiti ihmetteli lapsen vilkkautta ja omatoimisuutta, muut taas äitiä, joka jättää lapsensa noin. :|

Yhteistyössä