Jatkuvat rytmihäiriöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko teillä muilla rytmihäiriöitä päivittäin? Olen käynyt muutaman kerran sydänfilmissä mutta niiden perusteella lääkäri todennut ne vaarattomiks. Mulla oli viime talvena varmaan 2-3kk päivittäin ja se helpotti sitten ja nyt taas ollut useamman viikon päivittäin, tuntuu että ihan jatkuvasti. Nyt eksyin eteisvärinä sivuille ja aloin pelkäämään jos se onkin sitä...

Välillä tuntuu lumpsahdus, välillä selkeesti että jää lyönti välistä.. Jos kokeilee pulssia niin siitäkin ne huomaa. Mutta tosiaan sydänfilmeissä ei näy mitään, mutta silloin ei tunnukaan mitään.

Ok. Mulla tuntuu sellaisia että sydän sykähtää hullun kovaa pari kertaa ylinopeasti. Saattaa myös tuntua kurkussa hetken kuristusta ja hieman sumeta silmissä. Jos stressaan niin noita tulee useita päivässä, leppoisammassa elämäntilanteessa jokunen viikossa. En mä oikein tiedä mitä nuo on... Ja olen suomalainen perusjuntti eli en ole lääkärissäkään käynyt. :/

Täällä kanssa on minulla nyt ollut 4 päivää rytmihäiriöitä. Aamulla heti herätessä huomaan muljahduksia muutaman ja vähän sydän tarkistaa rytmiään ja sitten tasaantuu. Kohtaukset kestää yleensä minuutista pariin.
Ja tänään kun kävin terkkarissa , ei sydänfilmissä tietenkään tullut mitään häiriötä. Tosin heti kun lähdin sieltä ja istuuduin kännykkää selaamaan, tuntui taas muljahduksia sydämmen puolella.
Ikään kuin iso "elohiiri" sykähtelisi rinnassa sydämen kohdalla.

Lisäksi tähän on liittynyt närästystä ajoittain, ja välillä on kylläisyyden tunne puoli päivää ja
ei meinaa nälkää tulla millään.

Rasituksessa ei ole koskaan tuntunut pahalta.

Omalääkärille sain ajan nyt ens viikon perjantaille.
Oon vaan ajatellut asian itselleni , että toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja
nämähän on niin yleisiä ja usein vaarattomia.

Viides päivä nyt kun sydän muljahtelee. Aamulla heti herätessä sängyssä, tuntuu kun sydän ottaa pari spurttia ja sitten lyö taas tasaisesti. Eli kun syke on tasainen , tulee muutama vauhtilyönti lujaa ja sitten taas hyppää takaisin normaalitahtiin.
Ajelin sitten aamupalan jälkeen sirkonkylälle pyörällä ja istuskelin kirjatossa lukemassa päivän lehteä.
Puoleenväliin päästyäni alkoi taas sykähdellä lujaa.
Rullailin hiljalleen pyörällä paikalliseen TK:hon jossa eilen kävin ja hoitaja sanoi että jos pystyt
tulemaan kun kohtaus on päällä niin tule että saatais sydänfilmille dataa epätavallisista sykähtelyistä.

No tälläkertaa tärppäsi sitten, kun hoitaja sai sydänfilmilätkät kiinni niin ensin syke löi ihan
tavallisesti ja ajattelin että taasko turha reissu.
Sitten kun siinä jutusteltiin samalla hoitajan kanssa ja kerroin oireita ja hänkin sanoi että odotellaan nyt rauhassa. Niin kohta alkoi hypähdellä taas. Hoitaja kertoi että nyt saatiin paperille.
Kuulemma ensin syke lyö tasaisesti noin 65 kert/min ja sitten hyppää samantien 95 kert/min , lyö
muutaman tuota tahtia ja sitten palaa taas normaaliin.

Ihme homma mistä voi johtua tämä. Elämäntilanne pitäs olla ok, koti, suhdeasiat, työt ym ihan ok.
Ei ylipainoa , en tupakoi , ruokavalio pitäs olla kunnos. Kalaöljykapselia olen ottanut noin 1 päivässä.

Perjantaina kävin kyllä verenluovutuksessa , en tiedä voiko se liittyä tähän mitenkään.
Oli kuitenkin kymmenes kerta ja aiemmin ei oo tullu mitään oireita.

NÄrästyksiä on ollut pitkin syksyä, siihen sain Somacia 40mg kerran päivässä.
Olen harrastanut pyöräilyä nuorempana ja muutenkin urheillut kokoajan suht säännöllisesti.

Muljautukset ja lumpsahduset ovat yleensä kammiolisälyöntejä, jotka ovat vaarattomia. Kaikilla on niitä, mutta kaikki ei tunne niitä.Tyypillisesti juurikin muljahduksen tunne rinnassa, menee äkkiä ohi.

Yhteistyössä