Jatkuvat alavatsakivut, syytä huoleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lllllaura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lllllaura

Uusi jäsen
17.02.2012
16
0
1
33
Eli tosiaan, vajaan vuoden yrityksen ja monen negatiivisen testin jälkeen vihdoin plussasin 17.2. ja olen nyt rv 5+2. Eli raskaus on todella alussa ja jo ennen plussausta mulla oli menkkakipujen tapasia alavatsakipuja ja odottelinkin ihan normaaleja menkkoja, mutta niitäpä ei kuulunut. No plussauksen jälkeenkin muutamana iltana ollut outoja alavatsakipuja, pistelee, vääntää, jomottaa, repii, välillä sattuu todella paljon ja sitten se menee ohi. Kuitenkin nyt tätä on ollut muutamana iltana ja olen kauhuissani keskenmenosta tai kohdunulkoisesta. Olen niin toivonut tätä raskautta ja nyt kun se vihdoin on totta, niin pelkään kuollakseni menettäväni tämän.
"Kipu-kohtaukset" tulevat yleensä iltaisin, välillä pieneksi hetkeksi myös päivällä, tuntuvat lähes menkkakivuilta ja vessassa käynti on pelottavaa, koska pelkään vuodon alkaneen.
Kipu kestää aina 3minuutista 20minuuttiin ja on todella inhottavaa kun ei tiedä mistähän on kyse. Jos kipu kestää 3minuuttia ja menee ohi, osaan jo valmistautua uuteen kipu-kohtaukseen hetken kuluttua.
Olen lukenut netistä tästäkin ja monilla on alkuraskaudessa tälläisiä kipuja ja ihan terveen vauvan ovat synnyttäneet, mutta kun vastapainona on aina se keskenmeno tai kohdunulkoinen.
Raskaus on ensimmäiseni ja olin jo haudannut kaikki nämä haaveet raskaudesta ja vauvasta, kun sitten varsinaisen yrittämisen lopetuksen jälkeen plussasin, niin se tuntui jo ihmeeltä. Siksi varmaan haluaisinkin pelata varman päälle.

Onko teillä ollut samanlaisia kipuja alkuraskaudessa?
En edes kysy, että onko tämä normaalia, koska sitähän ei voi kukaan tietää onko kivut normaaleja vai ei, jokainen raskaus kun on erilainen.
Mutta haluaisin kuitenkin kuulla jos teillä on ollut samanlaisia kokemuksia ja miten on raskaus saanut päätöksensä tai jatkonsa?

Olen niin peloissani, ettei teidän tarinat voi kun vaan rohkaista. =)

Moikka,

Parasta olisi tilanteessasi olla yhteydessä lääkäriin, jotta saat varmasti asiantuntevan vastauksen, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, etta mullakin oli alussa aikamoisia vatsakipuja. Olen myös läpikäynyt yhden kohdunulkoisen raskauden, joka leikattiin. KU ei tuossa vaiheessa vielä oireilisi muuten, kuin korkeintaan epämääräisellä tuhruvuodolla, kipua se alkaa aiheuttaa vasta sitten, kun alkio kasvaa "tarpeeksi isoksi", eli joskus 8-9 viikon hujakoilla.

Onnea masun kasvatteluun, toivottavasti kaikki menee hyvin ja loppuun asti!

Moi! :)

Kuulostaa tosi tutulta, mulla oli tuommosta kipua pari viikkoa joka ikinen ilta/yö ja pelkäsin kans vaikka ja mitä... Ja ne kivut oli just suunnilleen viikoilla 4-6, en nyt tarkkaan muista. Soitinkin kerran päivystykseen siitä mutta sanoivat että ei hätää jos ei vuotoa tule ja käskivät ottaa panadolia jos on niin kipee.
Toivottavasti sullakaan ei ole vakavaa! Mulla ne kivut loppui sit jossain vaiheessa mut oli ne inhottavia! Ihan kylmä hiki otsalla olin aina iltaisin ja pari kertaa koulussakin... Nyt kuitenkin rv 16+3 menossa :)

Tsemppiä siis sullekin hirveesti, koita olla stressaamatta liikaa (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty).

Heip!
Itsellä oli alussa samanlaisia kipuja. Tuntui kuin joku olisi repinyt tai venyttänyt munasarjoja. Kivut tuli aaltoina, mutta lähes joka päivä. Tämä laantui siinä viikolla 9-10 jolloin alkoikin sitten pahoinvointi...
Eli ei se alku mitään ruusuista ollut. Neuvolassa sanottiin kivun olevan ensisynnyttäjällä ihan normaalia, ilmeisesti kohtun kiinnikkeet siellä venyivät. Suoraa selitystä en saanut kivuille, mutta kahden ultran jälkeen ja ollessani nyt
viikolla 23+4 voin sanoa, että kaikki on edelleen ihan hyvin =)
Toivottavasti myös sinulla, kaikkea hyvää, pitkää pinnaa ja tsemppiä! =)

Kiitos kaikille! :) Olo helpottu suunnattomasti, kun kuulin teidän tarinat. Ehkä mulla tai pikkupikkupavulla ei ole mitään hätää :-) ja kiitos tuosta tiedosta, että KU kivut tulevat vasta myöhemmillä viikoilla, ehkä voin nyt taas nukkua yöni hyvin ;)
Tsemppiä teillekkin jatkoon!! :)

Hei! Mulla on ihan sama tilanne ja huoli. Tein tänään CB:n digitestillä tuloksen "Raskaana 2-3" ja muutaman päivän ajan aikasemmin tullut vahvistuvia viivoja Pregcheckin testillä. Arvioidusta ovulaatiosta laskettuna rv 4+1. Mulla alkoi jo viikko sitten menkkamaiset alavatsa- ja alaselkäkivut, josta osasin raskautta jo epäilläkin. Nyt kivut on muuttuneet nimenomaan repäiseviksi ja melko kipeiksi jomotuksiksi. Alavatsaan myös sattuu painaessa kipukohdasta. Kivut on pehempia nimenomaan iltaisin. Töissä päivällä vain jomottelee. Viime yönä piti tosi varovasti kääntyilläkin, koska aina koski liikkuessa. Aloin olla jo huolissani, mutta onneksi tässä on muitankin, joilla samanlaista.

Alkuraskaudessa mulla oli menkkamaista kipua siinä rv4-9+. Oli muistaakseni pahempia kuin normaalit menkkakivut, tai sitten johtui siitä että koko ajan odotti alkaako menkat vai ei... Öisin kääntyessä tuli vihlovia kipuja, helpotti viikkojen edetessä:) Nyt on 32+1:)
Tarrasukkia pienille mukaan!

hei!

Minullakin alkuraskaudessa jomottelua, salamointia ja menkkakipuja viikoille 8-9 saakka. Tulivat nopeina kohtauksina, joskus kestivät pidempään. Ei kannata olla turhaan huolissan, kivut kertovat että kohtu ja sen ympäristö muuttuu ja kasvaa. Alkuraskauden kivut menevät kyllä aikanaan ohi. :) Itse kärsin alavatsan kivuista taas uudelleen kun liitokset löystyvät.. Onnea odotukseen!

Miiru ja massu 23+2

Yhteistyössä