Alavatsakivut/krampit alkuraskaudessa

Mulla on menossa nyt rv 5+4 ja tänä aamuna, kun olin koiran kanssa lenkillä, mulla alko sattuun alavatsaan, tarkemmin vasemmalle puolelle, lähelle nivusta ihan järjettömän paljon. Välillä jouduin oikein pidättämään henkeä. Kipu ei ollut menkkatuntemusta vaan ihan krampin omaista kipua. Onko tälläinen normaalia? Kipu kesti pahimmillaan yhteen putkeen noin 10min. Kävin kotiin tullessa heti isommalla hädällä vessassa (ummetusta) ja se vähän helpotti. Nyt kipu on hyvin lievää, ehkä jo häviämässä? Pelkään, että kertookohan tuo kipu kondunulkoisesta vai mistä?
Onneksi ensi viikon tiistaina on ultra, jossa saan selville onko raskaus alkanut normaalisti. Kurjaa, kun ei pysty nauttia raskaudesta täysillä, vaan koko ajan joutuu pelätä kaikkea mahdollista. :ashamed: :(
 
Hei Alisa84! Onnittelut raskautumisesta!! :flower:

Minustakin kuullostaa siltä, että on hyvin todennäköistä että nuo kivut johtuu ummetuksesta/ilmavaivoista. Toivottavasti ovat vaaratonta sellaista!! Mitä olen jostain lukenut, kohdunulkoiseen liittyy hartioiden väliin heijastuvaa kipua.

Paljon onne raskauteen ja tiistain ultraan!!
 
Kiitos tytöt :) Kevensitte mun huolia hieman. Kipu kaiken kaikkiaan kesti sen pari tuntia, mut nyt onneksi ne ovat hävinneet *koputtaa puuta*. Otan myös asian esille tiistain gynekäynnillä, mutta luulen, että hänkin laittaa ne suolistoperäisiksi jutuiksi. Toivottavasti kaikki on hyvin. Kiitos vielä :hug:
 
Täällä yksi joka kävi kanssa päivystyksessä rv 10 kun oli kamalia vatsakramppeja, tietenkin olin varma että kesken menee niin kuin aiemminkin. Mutta ummetuksesta sekin sitten johtui ja kivut helppas tosi paljon kun sai sen isomman hädän sieltä pihalle. Sen jälkeen aloinkin sitten pitämän huolta veden juonnista ja että kuituja tulisi syötyä paljon päivän aikana.
:hug: Onnea ultraan! =) Ymmärrän hyvin että pelästyit, itsekin olin aivan kauhuissani.
 
MLL
Hei Alisa, nyt kun tuli puheeksi nää kakkahommat tässä yhteydessä niin pakko mainita :LOL: Mullakin teki tosi kipeää just vasemmalle puolelle, kun olin joutunu ottamaan laksatiivia pari viikkoa sitten kun ei kanssa oikeen toi suoli tahtonu pelata. Suoli tosiaan voi aiheuttaa tosi ikäviä vaivoja.. Mulle lääkäri myös sanoi kun kyselin peräaukon kohdille ja kohdun sivuille tulevista tuikkaisuista, että on ihan normaalia, liittyy kohdun kasvuun ja kohdunkiinnikkeiden venymiseen. Mulla hiukan taakse päin kallistunut kohtu, niin kuulemma voi tehä vielä enemmän kipeää kun se työntyy sieltä ylös ja eteen. Tsemppiä! Huomenna näet pikkuisen :heart:
 

Yhteistyössä