alavatsakivut kävellessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma86

Vieras
Hei
Onko muilla samanlaisia alavatsa kipuja kun minulla. Kävellessä koskee välillä todella kovastikin alavatsaan. Kipu on välillä viiltävää. Neuvolassa eivät sanoneen juuri mitään asiaan. Raskausviikot 26+5. Haluaisin enemmän ulkoilla mutta kipujen takia se on todella vaikeaa. Mistä nämä kivut johtuvat ja onko muilla samaa ongelmaa?
Kiitos etukäteen vastauksista.. :)

Heips! Syitä voi olla monia. Liitoskivut, supistelu, kohdun kasvukivut ja ihan vaan lihaskivut. Kannattaa säätää kävelytahti niin ettei kipuilisi mahdottomasti. Välillä kolottaa enemmän ja välillä vähemmän. Tilanteet muuttuu viikkojen myötä. Ei pidä riuhtoa liikaa vaan seurata kropan lähettämiä viestejä. Vähän ehkä ympäripyöreä vastaus mutta jos todella huolestuttaa käy lääkärissä.

Ne on luultavasti liitoskipuja. Mulla oli sama juttu, tosi pahat kivut, jouduin jopa sairaslomalle töistä niiden ja iskiaskivun vuoksi. Ei ne neuvolassa eikä juuri lääkärissäkään niistä paljon mitään sanonut. Luulin ettei lopu koko raskauden aikana, mutta kyllä ne ajan myötä on helpottanut. Niiden kanssa pitää vaan jaksaa. Ai niin, paras apu minkä niihin sain oli tukivyöstä. Kannattaa ostaa sellainen ensitilassa. Saa ainakin Stockmannilta. Maksaa aika paljon mutta on sen väärti. Auttaa koko raskauden ajan vaivoihin ja ehkä ehkäisee jopa raskausarpien tuloa. Mulle ei ainakaan oo tullu, en tiedä oisko tullu ilman sitä. Suosittelen!!!! Koita jaksaa, ne kivut on kaameita.

Yhteistyössä