Jatkuvasti jotain pientä häikkää kropassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Olen parin viime vuoden aikana huomannut että on ilmestynyt kaikenlaisia vaivoja. Esim. toistuvia hiivatulehduksia, myös emätintulehdus oli. Iho on järjettömän kuiva ja välillä on ihmeellisiä ihottumia ollut. Usein on pientä nuhaa, kurkkukipua tms. Vatsataudinkin olen sairastanut kahdesti, sitä ennen viimeksi lapsena. Hampaisiin on iskenyt jostain joku superkaries, on ollut monta reikää. Niitä myös vihloo kauttaaltaan. Suussa on ollut aftoja useammin kuin ennen. Mulle on myös ilmestynyt myöhäisakne, vaikka muuten kasvojen iho on kuiva kuin korppu. Hiukset taas rasvoittuu todella nopeasti (pitää pestä joka päivä, eikä auta vaikka koittais pitää pesuväliä). Kuukautiskierrosta sen verran että kohdun/vatsan alueella on välillä kovia kipuja pitkin kiertoa, koviakin, vaikka ultrassa kaikki oli ok. Lääkärissä pidetään lähinnä luulotautisena. Uupuneeksi tunnen kyllä oloni usein.

Olen koittanut miettiä mistä tää kaikki johtuu. Olen vasta 25, joten kai pitäisi olla elämänsä kunnossa. Viimeiseen kolmeen vuoteen mahtuu raskaus, synnytys, 2 keskenmenoa. Voiko kaikki olla vaan sekaisin noiden raskauksien jäljiltä? Tietysti lapsikin on aika suuritarpeinen ollut syntymästään saakka, joten mulla on esim. 2 vuoden univelat rästissä. Elintavat noin muuten ei kuitenkaan ole muuttunu... pyrin syömään sen 5 krt päivässä, lautasmallin mukaan, nappailen raskaus/imetysvitamiineja, paino on normaali (hieman alarajoilla ehkä), hampaat puhdistan kaksi kertaa päivässä jnejne. Mikä mun kroppaa vaivaaaa?! Vai onko tää vaan sitä kuuluisaa pikkulasten äiti- vaihetta?

Uusimmat

Yhteistyössä