Onko teillä muilla tupakoivilla tällainen kasvojen iho? Miten pitää iho hyvänä, vaikka polttaa röökiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa!

Vieras
Olen polttanut nyt 8 vuotta päivittäin, 8-15 tupakkaa päivässä. Nyt 28 vuotiaana huomaan, että mun iho alkaa vähän muuttua, nuorempana tätä ongelmaa ei ollut ja veikkaan että tuo rööki vaikuttaa ehkä... Eli mun kasvojen iho on vähän väritön ja jotenkin "matta", veltohko. Ei enää tule sellaista luonnollista punaa kasvoille ja vähän elottoman näköinen. Sellaista pientä epätasaisuutta on myös ja vähän kuiva on.

Mitä tuotteita kannattaisi siis käyttää ja miten saada iho nätimmäksi? Joojoo, tiedän että lopettaminen vois auttaa, mut nyt en siihen pysty, joten muita apuja siis.

Vaihda sähköröökiin. Saat nikotiinia ja pidät imemistavan, mutta ilman tervaa, häkää, karsinogeenejä ja muita röökin vahingollisia kemikaaleja. Nikotiini itsessään ei paljoa kofeiinia pahempi ole, eikä sähkörööki vaikuta ihoon.

Vaihda sähköröökiin. Saat nikotiinia ja pidät imemistavan, mutta ilman tervaa, häkää, karsinogeenejä ja muita röökin vahingollisia kemikaaleja. Nikotiini itsessään ei paljoa kofeiinia pahempi ole, eikä sähkörööki vaikuta ihoon.

Siis saako nikotiinipitoista sähköröökiä Suomesta, olen siinä luulossa, että vain nikotiinitonta. Toivottavasti luuloni on väärä :)

Alkuperäinen kirjoittaja näkyy kauas;24856354:
Mistäs tiedät, miltä näyttäisot, jos et olisi polttanut? Niinpä. Kyllä se vaan kuule näkyy, itse sitä ei ehkä niin huomaa, kun sitä ihoaan katselee päivittäin.

tiedänpähän vain. ihossa ei mitään eroa, hyvin punastuttaa ym! :D eikä nyt jaksa jankata, joten shut up..

Et kyllä millään tuotteilla saa ihoa kauniimmaksi, kun tuhoat kuitenkin sitä sisältä päin. Ravinto ja elämäntavat vaikuttavat ihon kuntoon enemmän kuin mitkään mömmöt, sanoivat mahtipontiset mainokset naistenlehdissä mitä tahansa. Kosmetologina työskennellessäni opin tunnistamaan jopa alle kolmekymppiset tupakoitsijat pelkästään ihoa katsomalla, ei tarvinnut edes haistaa röökiä. Jos et muka oikeasti voi lopettaa tupakointia, niin jollain valoa taittavalla meikkivoiteella (esim. Lancome Teint Miracle) voit feikata itsellesi kuulaamman ihon.

Itse olen vasta 22 ja polttanut 5 vuotta. Todellakin näkyy kasvojen ihossa. Nyt lopettamassa/lopettanut ja toivon, että iho palautuu tuosta joskus. En halua näyttää vanhalle vielä pitkään aikaan. Siihen ei vaan oikeasti taida muu auttaa kun lopettaminen.

joo mää elän illuusiossa,älkää rikkoko mun kuplaa! ei vaiskaan, eipähän haittaa minua jos vaikka joskus tuliskin näkymään kasvoissa tupakoinnin jäljet.. mieluummin vaikka se kun esim botox tai joku muu em.. ja ikä? no sanotaan että olen alle 35v ;)

Mikä saa kaksikymppisen ihmisen aloittamaan tupakoinnin? Mä ymmärrän sen, että teinit lähtee sitä kokeilemaan ja jää sitten koukkuun, mutta tuon ikäisen pitäisi jo olla ihan tietoinen tupakoinnin haitoista ja siitä, että siihen oikeasti jää koukkuun. En vaan jaksa ymmärtää, miksi kukaan aikuinen, kaikesta tiedosta huolimatta, aloittaa tupakoinnin??

Mä aloitin 13-vuotiaana, lopetin 26-vuotiaana. Olen ollut nyt kahdeksan vuotta polttamatta eikä mun iho tietääkseni näytä sen vanhemmalta kuin muidenkaan ikäisteni. Mutta tupakointi näkyy kyllä hyvinkin selvästi mun ikäisistä kavereista.

Olisin minäkin väittänyt, että tupakointi ei näy kasvoissani, mutta nyt kun olen ollut yli 2 vuotta polttamatta, huomaan todellakin eron entiseen... Iho on _paljon_ kirkkaampi ja kimmoisampi, ei enää punaisia laikkuja, huulten ympärysrypyt on pienentyneet, silmät on kirkkaammat ja silmänympärysiho ei enää yhtä pergamenttia, ääni on heleämpi, nauramisesta ei seuraa yskää jne. jne. Kuluneista vuosista huolimatta vaikutan nyt kaiken kaikkiaan nuoremmalta kuin silloin, kun vielä poltin.

Voit parantaa naamasi (ja HAJUSI) vain lopettamalla polttamisen. OIkeasti, polttava ihminen haisee niin pahalle, et melkeen laatta lentää kun semmoinen ohi kävelee.

Se savu ja lemu oikeasti häiritsee muita. Muuten saat pitää ruman naamasi ja keuhkosyöpäsi samalla tavoin kuin lihavat saavat pitää läskinsä ja sydäntautinsa.

Mä oon tainnut polttaa nyt 11-12 vuotta ja joo, näkyy ihosta.. Tosin punakkuuden puuttuminen ei mua häiritse pätkääkään. Mä olin aina sellanen punanaama koko ajan, se oli hirveetä, aina kasvoja kuumotti ja kaikki pienetkin lämpötilanvaihtelut vaikuttivat ja naama helotti kahta kauheammin.

Kyllä mä silti voisin sileämmän ja kuulaamman ihon ottaa. Mutta siitä en menis takuuseen että tämän röökinpolton lopettaminen sitä tekisi.. Enpä oo ihmeempää muutosta huomannut monenkaan lopettaneen kasvoissa.

Ei sillä, kyllähän mä mieluiten lopettaisin.. Jos se vaan olisi yhtään helpompaa. Yritän vähän niinku jatkuvasti ja kauheeta sontaa on kun ratkee vaan uudestaan ja uudestaan.

Mun kasvojen ihon kuivuuteen ja epätasaisuuteen auttaa jotenkuten garnierin herkän ihon tuotteet. Tasoittaa vähän kuivia kohtia ym. mutta ei ne ihmeitä tee..

Kysyykö joku oikeasti tällaista? Siis että voiko tupakointi näkyä ihossa ja miten sitä voisi jollain rasvoilla parantaa. Ihan pakko sanoa että :laugh:
Eiköhän sen nyt ihan jokainen näe omilla silmilläänkin mitä tupakointi tekee ihmisen iholle kun katsoo ympärilleen.

Mä oon polttanu 12 vuotta ja nyt ollut kohta kuukauden polttamatta. Ikää on vielä alle 30. Mä huomaan jo nyt, että kasvojeni ihonsävy on parantunut selvästi, näytän paljon terveemmältä nyt. Kyllä sen tupakoinnin ihmisestä huomaa, valitettavasti. Selvin ero on mielestäni nelikymppisissä.

Uusimmat

Yhteistyössä