Mistä apu KUTIAVAAN PÄÄNAHKAAN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUAAAAA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUAAAAA

Vieras
Mistä voi johtua kutiseva päänahka? Hilsettä minulla ei ole. Olen kokeillut useampaakin shampoota ja kaikki aiheuttaa kutinaa. Pesen hiukset jokatoinen tai joka kolmas päivä, olen pidentänyt pesuväliä ja siitä ei ollut mitään apua. Pitkät pesuvälit aiheutti entistä pahemman kutinan.
Olen kokeillut erilaisia öljyhoitojakin ilman apua. Etuhiukset ja päälaen hiukset rasvoittuu nopeasti, kokeilin ducray shampoota joka tarkoitettu seborreaan mutta ensimmäisen pullollisen jälkeen luovutin, hiukset rasvoittui edelleen ja päänahka kutisi edelleen.

Ainut mistä tullut hetkellinen apu on louis widmer remederm shampoo, se auttoi kutinaan mutta ensimmäisen pullollisen jälkeen kutina palasi. Rasvoittumiseen siitä ei ollut apua.
Minulla kuiva iho muualla vartalossa, voiko päänahka olla myös kuiva. Kampaaja ei osannu sanoa kutinaan mitään, päänahka kuulemma näyttää normaalilta.
En käytä mitään muotoilutuotteita enkä fööniä. Hiuksetkin värjään hennalla, joka ei kutita päänahkaa.

Osaisko joku auttaa?

mulla ainoa mikä auttaa edes vähän, on xz merkkinen suklaa-vanilija shamppoo ja hoitoaine.Niitä käyttäessä päänahka pysyy suht kunnossa, mut heti jos muuta käyttää ni kutina alkaa taas.

Mä kokeilisin myös apteekista saatavaa seborrean? (tai jotain sinnepäin)-shampoota.

Se on kai tarkoitettu hilseeseen tai talliköhnään tai johonkin, mutta poistaa kutinan välittömästi ja kertakäytöllä.

Vahvasta e-vitamiinilisästä saattaa olla apua ihon parantamiseen. Itseltä kadonnu muualtakinn kehosta kaikki punottavat karheet kutinaläntit ja pienet kutiavat rakkulat kämmenistä mihin tarvi joka päivä kortisonivoiteita ym. lääkerasvoja, kun syöny nyt 1-2kk vitamiinikuuria.
Halvemmista shampoista Pirkka (läpikuultava) on H & S jälkeen paras, ja pysyy tukka pidempään rasvottumattakin. Eikö yleisesti ottaen niitä läpinäkyviä sahmpoita pidetä parempina ongelmahiuksille/nahalle, eikä valkosia (poislukien H&S)? Muistasin joskus lukeneeni... ja että rasvottuvien hiusten shampoita ei ainakaan kannata käyttää, pahentaa vaan tilannetta. Tukkiii ihohuokosia, talineritys lisääntyy vaan ja joutuu peseen etistäkin useemmin.

Minulla ei auttanut muu kuin hiusten värjäyksen lopettaminen. Oli jatkuvaa kutinaa, kipeitä kohtia yms, mutta kun värjäämisen lopetti niin noin kk jälkeen ei enää mitään. Eipä enää tee mieli tököttiä päähän laittaa.

Minulla ei auttanut muu kuin hiusten värjäyksen lopettaminen. Oli jatkuvaa kutinaa, kipeitä kohtia yms, mutta kun värjäämisen lopetti niin noin kk jälkeen ei enää mitään. Eipä enää tee mieli tököttiä päähän laittaa.

Itse värjäsin hiuksia mustaksi yli 13 vuotta, sitten kerran iski heti värin laittamisen jälkeen kauhea kirvely. Tuntui kuin olisi joku sytyttänyt päänahkan palamaan. Sen jälkeen en ole enää hiuksia värjännyt tavan väreillä, en ole uskaltanut ottaa riskiä että saan vielä pahemman allergisen reagtion.
Siirryin värjäämään hiukset hennalla, alkuun oli hankalaa hommaa ja hidasta. Mutta nyt kun pidempään värjännyt on taidot kehittynyt ja hommasta jopa nauttii. Ja mikä parasta, henna vähentää kutinaa.

Kokeile pestä Nizoralilla. Ainakin miehellä auttaa kutinaan heti. Tuota siis kuuriluontoisesti. Miehellä ei kestä pestä kuin sebamedilla. Saa hilsettä ja kutiavan päänahan kaikesta muusta. Tervashampoota on joskus kärsinyt käyttää nykyään ei sitäkään.

Kokeile pestä Nizoralilla. Ainakin miehellä auttaa kutinaan heti. Tuota siis kuuriluontoisesti. Miehellä ei kestä pestä kuin sebamedilla. Saa hilsettä ja kutiavan päänahan kaikesta muusta. Tervashampoota on joskus kärsinyt käyttää nykyään ei sitäkään.

Ei mulla ole hilsettä. Nizoralia joskus kokeilin, kun mies käyttää sitä välillä. Kerta kokeilu riitti, päänahkaa kiristi ihan hirveästi, tuntui kuin olisi ollut numeroa liian pieni ja järkyttävä kutina.

onko joku käynyt ihotauti lääkärillä? Mietin vain et onko mitään järkeä kun iho kuitenkin normaali