Jatkettaisko juttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diogenes 57
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä sellainen oli kauan sitten
Eikö olekin ihanaa, kun joistakin asioista on jo kauan aikaa?
En enää haluaisi olla Elli, joka naputteli tutkimuslaitoksen tontin perällä vanhassa tiilitalossa niitä näitä Soneran elleissä, kun työkaverit istuivat rakennuksen keittiössä kahvitauolla.
Kerran hiivin luvatta alakerran huoneeseen, joka oli täynnä tutkijoiden keräämiä hyönteisiä rasioissa. Sain talouspäälliköltämme ankaran nuhtelun, ettei minulla ole alakertaan mitään asiaa. Tutkin lapsena kesäisin sitsontiaisia ja muita hyönteisiä.
Jos olisin hakeutunut alalle, ehkä olisin saanut tutkia niitä raatoja työkseni. Somepalstoille minun ei olisi koskaan pitänyt sotkeentua.

Eikö olekin ihanaa, kun joistakin asioista on jo kauan aikaa?
En enää haluaisi olla Elli, joka naputteli tutkimuslaitoksen tontin perällä vanhassa tiilitalossa niitä näitä Soneran elleissä, kun työkaverit istuivat rakennuksen keittiössä kahvitauolla.
Kerran hiivin luvatta alakerran huoneeseen, joka oli täynnä tutkijoiden keräämiä hyönteisiä rasioissa. Sain talouspäälliköltämme ankaran nuhtelun, ettei minulla ole alakertaan mitään asiaa. Tutkin lapsena kesäisin sitsontiaisia ja muita hyönteisiä.
Jos olisin hakeutunut alalle, ehkä olisin saanut tutkia niitä raatoja työkseni. Somepalstoille minun ei olisi koskaan pitänyt sotkeentua.
Niin, eikö olisikin helpompaa, kun voisi elää elämänsä takaperin? Silloin tietäisi aina, mikä on hyvä ratkaisu ja mikä huono?

Niin, eikö olisikin helpompaa, kun voisi elää elämänsä takaperin? Silloin tietäisi aina, mikä on hyvä ratkaisu ja mikä huono?
Mutta kun mahdottomuuksien toivominen on mitä turhinta.

Toinen esim tässä aiheessa on säiden toivominen. Ei pieni ihminen voi niille mitään!

Pitää vaan ymmärtää ottaa nöyrästi vastaan se mitä itse kulloinkin on tarjolla!

Kävin tällä viikolla kirjallisuusillassa, ja kuuntelin myöhemmin tilaisuudessa suositeltua podcastia. Olen ostanut ja lukenut kirjan Vaiti, ja siksi valitsin listasta kyseisen kirjailijan haastattelun. Tarinoiden aiheiden ei tosiaan tarvitse kertoa tästä ajasta, ja eri aikajaksot voivat limittyä keskenään. Joillekin lukijoille vaikeampi teksti tuottaa tuskaa.
Kaiken pitäisi nykyään olla helpoksi jauhettua tekstaritekstiä.
Kirjat ovat armollista seuraa. Niitä voi lukea sieltä täältä, jättää kesken ja palata siihen joskus myöhemmin. Kaipaamani kirja löytyy yhtenä kappaleena kirjastotiedon mukaan Pasilan varastohyllystä. Kiinnostava kirja, mutta en viitsi vaivata kirjaston henkilökuntaa kaukolainauksellani.
Ykkösaamu on katsottu, eikä siinä ollut mielestäni mitään uutta. Toimittaja Seija oli tänään poikkeuksellisen pisteliäällä tuulella. Haastateltava Mikko Hautala on päässyt hyvään työhön Nokialle, ja ehkä juuri kateuden piikki oli kirvoittanut kipakoita yleisökysymyksiä.
Muistan entiset naapurimme, joista toinen oli ysärillä töissä Nokialla. Pariskunta riiteli railakkaasti, ja yhtenä päivänä mies lähti tiehensä lapsiperheestään. Samoin kävi ovinaapureillemme, ja lopulta meidän perheelle.
Iltamenoni takia tällä viikolla en pystynyt katsomaan verkkoluentoa Samuel Pepys’ London.
Googletin myöhemmin videoita, ja luin jostain suomenkielisestä nettilehdestä otteen kyseisen henkilön päiväkirjamerkinnöistä Lontoossa riehuneen ruton aikana. Kun tuon jutun luin, ja myöhemmin löysin viestini tässä ketjussa mainiten siinä jääneeni jumiin lentojen perutusten takia tammikuussa 2021, puristan sitäkin lujemmin lukutuolini käsinojia kuin lentokoneessa. Maailma muuttuu yhä hurjemmaksi. Siksi sukeltaminen historian sivuille antaa elämääni perspektiiviä.
Lainaamani kirja, jota luen parhaillaan, on tuhtia faktaa nykyajasta.
Tarvitsen luotettavaa tietoa, etten kysele ihmisiä uuvuksiin tyhmillä kysymyksilläni. Hyvin jäsennelty ja pari vuotta sitten julkaistu kirja on paljon parempi tietolähde kuin netistä kaivettu tieto. Usein unohdun katsomaan netin videota, ja en Soptifytakaan voi kokonaan unohtaa. Sain siitä muistutuksen mainitsemassani podcastissa. Tietokone näköjään tietää paremmin musiikkimakuni kuin minä itse.
Ehkä joku joskus kommentoi viestiäni 15 vuoden päästä tässä ketjussa./Vuosi 2021 korjaus viestiini.

Yhteistyössä