"Jätä ennen kuin petät." Entä kun se jättäminen ei onnistu (mies ei suostu jätettäväksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies ei yksinkertaisesti aio erota minusta.

Sanoin, että en voi olla hänen kanssaan enää, että mulla on niin suuria tunteita toista ihmistä kohtaan jne. Mies ei siitäkään huolimatta halua erota. Kuulemma odottaa niin kauan kuin on tarpeen, että mä haluan jälleen jatkaa suhdetta.

Onko tällaisessa tilanteessa moraalisesti väärin tapailla toista miestä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sovittua pettämistä? No jos ihan oikeasti toinen osapuoli on asian suhteen sujut, niin eikös se ole ihan ok.. Ihmisten yksiavioisuus on sekin käytännön ja sopimusten sanelema asia. VAI menikös se nyt näin.. en tiedä.. päätä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kyllä sä voit ihan yksipuolisestikin erota, eikös?
peesi. ja ethän sä enää petä, jos kerran avoimesti ilmoitat tapailevasi toista.

Niinpä, ei minunkaan mielestä enää pettämistä kun olet asiasta kertonut toiselle. Tosiaan voit itse erota, vaikka mies haluaisikin vielä jatkaa. Teet vaan hyvin selväksi, että on turha odottaa niin ei toinenkaan haaskaa ihan niin paljon aikaa odotteluun..

niin ei täällä suomessa tarvita molempien suostumusta edes avioeroon, itse lähtisin tuossa kohti pois, en mie pystyis sivusta seuraamaan kun toista sattuu se et elät julkituotua kaksoiselämää, enkä jaksaisi itsekkään sellaisessa tilanteessa olla, jollei mies pysty itseään kunnioittamaan sitä vertaa että roikkuu sussa vaikka sie rakastat jo toista niin teet pitemmällä tähtäimellä myös hänelle palveluksen kun lopetat suhteen.

Siis miten niin mies ei aio erota? Senkun lähdet ja muutat pois, ei kai se mies sun uuteen asuntoon tule mukana. Ja mun mielestä ei ole pettämistä enää tuossa tilanteessa, miehen omaa tyhmyyttä jos ei tajua päästää irti.

Mies ei yksinkertaisesti aio erota minusta.
Ei merkitse mitään, jos sinä aiot erota.
Kuulemma odottaa niin kauan kuin on tarpeen, että mä haluan jälleen jatkaa suhdetta.
Jos jäät suhteeseen, annat ymmärtää että sellanen päivä vielä tulee kun sä haluat jatkaa suhdetta. Eli kusetat miestäsi.
Kyllä, jos jäät suhteeseen ja annat miehen elää toivossa. Lähde vetämään, sen jälkeen voit hommailla mitä haluat kenen kanssa haluat.

erota? Pakkohan hänen on jos sä otat eron. Ei siihen hänen "lupaansa" tarvi. Outo kysymys, lähe meneen ja vapauta mieheski tosta onnettomasta suhteestanne.

Kyllä minun mies ainakin minut yksin jätti kun paksuksi pamahdin eikä kysynyt suostunko vai en :D. Pyysi vain äitin ja isin hakemaan muuttokuormaa ja niin sitä mentiin :D. Et sinä siihen miehen lupaa tarvitse

Mun ex-avomies oli tuollainen!

Sanoin, että en rakasta. En halua olla yhdessä. Ei auttanut. Elin sitten ihan omaa elämääni, lähdin mm. puoleksi vuodeksi ulkomaille, jne.

Loppujen lopuksi tilanne meni siihen, että sanoin, etten välitä, ihan oikeasti, paskankaan vertaa. Sanoin, etten mitään muuta halua niin paljon, kuin hänet pois elämästäni. Silloin hän tajusi. Heitti sormuksen nurkkaan, itki yhden illan, kokosi itsensä, ja alkoi järjestämään itselleen uutta asuntoa.

Olin nuori, parikymppinen. Nyt vanhempana ja fiksumpana en toimisi samoin, vaan takoisin miehen kalloon sen, että me eroamme nyt. Ja alkaisin vasta sitten elämään sitä omaa elämää ilman häntä.

Niin siis asumme minun omistamassani asunnossa. Enpä viitsisi itse täältä mihinkään lähteä. :/ Olen pakannut miehen tavarat jo muutamaan otteeseen kasaan ja sanonut hälle, että toivon et on viikon sisään vieny sekä tavarat että ittensä pois, niin aina kun olen tullut töistä, hän on laittanut tavarat takaisin hyllyille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis asumme minun omistamassani asunnossa. Enpä viitsisi itse täältä mihinkään lähteä. :/ Olen pakannut miehen tavarat jo muutamaan otteeseen kasaan ja sanonut hälle, että toivon et on viikon sisään vieny sekä tavarat että ittensä pois, niin aina kun olen tullut töistä, hän on laittanut tavarat takaisin hyllyille.

Voi herranjumala mikä äijä. Heitä nyt jo pihalle se, pistät ulos ja otat avaimen pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Nosta tavarat ulos, ota mieheltä avain pois.

Hanki vaikka oikeudelta määräys siitä, että miehen on lähdettävä pois.

Mun ystäväni teki samanlaisessa tilanteessa niin, että eräänä päivänä kun mies tuli kotiin, niin oven avasikin vieras jätkä. Esitteli itsensä: moi, olen Aki, oon tuon Miian poikaystävä. Se oli aika tehokas keino - lavastettu tosin, mutta toimi :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja soita poliisit:
jos se on sun kämppäs. ehkä mies siitä älyää viimestään et olet tosissasi.

Jos mieskin on kirjoilla siellä, niin ei auta... :/

Eiköhän asunnon oikea omistaja voi häätää asunnostaan henkilön, jonka ei halua siellä asuvan.

Eiköhän asunnon oikea omistaja voi häätää asunnostaan henkilön, jonka ei halua siellä asuvan.

Oikeuden päätöksellä voi. Mutta ilman sitä poliisi ei voi viedä miestä pois omasta kodistaan (jos mies on kirjoilla siellä, niin se on hänenkin kotinsa) ellei ole kyse väkivallasta tms.

Kyllä, on tullut kysyttyä tätäkin joskus.

Yhteistyössä