Järkky ientulehdus! APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolottaa

Vieras
Auttakaa ny ja kertokaa saanko tuon järkyn ientulehduksen pois itekseen vai onko pakko mennä hampilääkäriin? Hirvittää ja nolottaa mennä ku on niin paha ja hiton kipeä ientulehdus. Onko jotain keinoa ku vaan pestä ja pestä? Ien on aivan turvoksissa ja kipeä ja verta valuu. :(

Mene ihmeessä lääkäriin.Ientulehdus todella vaarallinen ja voi kroonistua altistaen erilaisille sairauksille.

Itse olen aikanani sellaisesta kärsinyt ja jos et ihan heti saa aikaa niin tiedoksi, että minä hoidin cordisol (en muista tarkkaan miten kirjoitetaan) geelillä ja teppe harjalla eli dippasin teppen tuohon geeliin ja puhdistin hammasvälejä. Tuo geeli todella vahvaa eli ei pitkäaikaiseen käyttöön.

Ja nyt samantien sinne hammaslääkärille..Se ei nimittäin lähe itekseen pois vaan uusiutuu ja uusiutuu... Pitemmän ajan mittaa haurastuttaa luuta,jos sitä ei hoida pois..

Lääkekuurinhan sä sitte saat siihen..

• Tykkää
Reactions: rops
Oletko kokeillut Corsodyl-suunhuuhteluainetta? Saa apteekista ilman resptiä. Maistuu pahalle, pitkäiakinen käyttö voi värjätä hampaita mutta usien tehoaa paremmin kuin markettien suuvedet. Tuota hammaslääkäri yleensä määrää, jos on tulehduksia tai tehty isompia poistoja. Ei pidä käyttää samalla kerralla hammastahnan kanssa.

Tiedät kai,että suun kunto on suoraan yheydessä sydämeen. Siis taudit/tulehdus voi lähteä sitä kautta ja mennä sydämeen. Kannattaa varata lääkäriaika.

Samaa olin just tulossa lisäämään,että kait oot tietonen tästä..

Ja jos se ienkin jo pullottaa,niin se on jo aivan selvä merkki että on ruennu kerään sinne ikenen sisälle töhnää.

AP:Sinuna en ees aamuun oottas vaan soittasin päivystävään.. Aamulla voi olla aikamoinen turvotus jo ikenessä ja mahollisesti sitä hammasta ei sitte pelastetakkaan..

Onko ennen ollu tällästä vai onko nyt eka kerta?

Kannattaa ajatella, että kipu ainakin tulee helpottamaan. Ihan kuin muuallekin lääkäriin mennessä. Inhottavaa hetken, mutta lääkäri on tottunut kaikkeen ja se helpotuksen tunne kivun hävittyä on varmasti sen arvoista! Plussana tietty voit olla taas hetken rauhassa ja pelkäämättä sairauksia, joille ientulehdus voi altistaa :)

Sä sanot aikaa varatessas jo,että sulla on pelko..Näin he osaavat antaa sulle ajan hammaslääkärille,joka on ollu tekemisissä pelosta kärsivien kans.

Mulla on kans ollu pelko,,nykyään se on lievä..Kiitos aivan ihanan hammaslääkärini,joka osannu hommansa ja ymmärsi sen pelon sillon ekoilla käynneillä.

Aika varattu ja pelottaa ihan järkyttävästi!!! Tärisen ja sydän vaan hakkaa! Toivottavasti ei hauku heti kättelyssä ku tiiän kyllä itekki missä kunnossa hampaat on.

http://www.apteekkituotteet.fi/GUM-Paroex-suuvesi-300-ml

Tätä suuvettä suositteli mulle suuhygienisti, tätä käytetään kuuriluontoisesti. On tehokas ja harjauksen kanssa auttaa verenvuotoon. Hammastahnaksi voisit kokeilla Parodontaxia, laitan linkin seuraavaan viestiin

Kiitos kaikille vastanneille! Hampilääkäristä selvittiin hengissä eikä se loppujen lopuks niin hirveetä ollukkaan ku sain kunnon puudutukset! Antibioottien kans kotiin! :)

Ota nyt alkuun ainakin tulehduskipulääkettä. Itse tyhmänä söin panadolia joka ei ole tulehduskipulääke ja kivut kesti 2 viikkoa (tulehdus siis viisuripoiston jälkeen).

Auttakaa ny ja kertokaa saanko tuon järkyn ientulehduksen pois itekseen vai onko pakko mennä hampilääkäriin? Hirvittää ja nolottaa mennä ku on niin paha ja hiton kipeä ientulehdus. Onko jotain keinoa ku vaan pestä ja pestä? Ien on aivan turvoksissa ja kipeä ja verta valuu. :(

älypäässä kun yritin todistaa että osaan? Karies eli hammasmätä. Nyt tiedän mistä tiedän asioita meikä pelas 90-2000 trivialpursuittia. Sitä pelattiin ja katottiin kaikkia tietovisa ohjelmia jos joku osas vastata niin vaan kysyttiin mistä sinä tiedät! TV-ohjelmat voi olla opettavaisia!

[QUOTE="vieras";27396554]älypäässä kun yritin todistaa että osaan? Karies eli hammasmätä. Nyt tiedän mistä tiedän asioita meikä pelas 90-2000 trivialpursuittia. Sitä pelattiin ja katottiin kaikkia tietovisa ohjelmia jos joku osas vastata niin vaan kysyttiin mistä sinä tiedät! TV-ohjelmat voi olla opettavaisia![/QUOTE]

jos hammasmätä niin se jo kertoo että hampi lääkäriin.

Ai vielä antibioottien päälle? Eikös se vie tulehusta? Ei h.lääk. ainakaan puhunu et vielä pitäs muuta lääkettä syödä.

Olin itse just kanssa hammaslääkärillä, oli lopulta tulehdus juuressa kun toista kertaa sinne itseni raahasin, jota ei ekalla kerralla huomattu. Oli sitten jo niin paha että otettiin hammas pois, ja suositteli antibioottien lisäksi buranaa, auttaa myös siihen tulehdukseen, paranee paremmin ja varmemmin.

Yhteistyössä