K
kaksi kaupunkia + raskaus
Vieras
Mies eri paikkakunnalla kuin minä - molemmilla vakityöt ja välimatkaa reippaasti. Sain tietää olevani raskaana, toivottu asia kuitenkin. Toiveissa ollut jo keväällä muutenkin muuttaa yhteen, mutta mihin kaupunkiin? Miehen paikassa olisi kivoja asuinalueita ja edullisemmat hinnat (Lahti), mutta itselläni ei tietoa minkäänlaisista alani töistä siellä. Tuntuu että Lahdesta ei korkeakoulutetulle irtoa koulutusta vastaavaa työtä. Haluaisin jo odotusajan asua yhdessä. Jos muuttaisin sinne, joutuisin käymään maha pystyssä töissä Espoossa asti äitiyslomaani saakka. Äitiysloman aikana voi etsiä uusia töitä, mutten tiedä onnistuisinko niitä kuitenkaan saamaan. Jos mies muuttaa tänne missä minä olen, joutuu etsimään ensin työn (saa varmasti) ja sitten ostamaan kalliin (verrattuna Lahden hinnat vs. laatu) asunnon (minun nykyiseen emme mahdu). Miten tekisitte? Uskaltautuisitteko minuna ostamaan Lahdesta kodin ja etsimään äitiyslomalla sieltä muuta työtä? Entä tämä odotusaika? Ei ole varaa maksaa nykyistä vuokraa + ostaa samalla omaa asuntoa.