Jani Toivola EI OLE "neekeri"!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23615487]Jos äitinsä on suomalainen, niin Janihan on mulatti![/QUOTE]

Mun mielestäni tällaiset avaukset on tosi kurjia, koska tarkoituksena on rasistiset mollaamiset. Jani Toivola (ottamatta mitään kantaa hänen vaalikampanjaansa, -lupauksiinsa tai puolueeseensa) on mielestäni todella rohkea, koska on avoimesti julisuudessa seksuaalisuutensa kanssa sekä etniseltä taustaltaan myös helppo maalitaulu. Ei ole tuollaista rohkeutta ihan joka pojalla, sen sijaan nurkan takana huutelijoita tuntuu olevan senkin edestä. On aina säälittävää kyllä, siis rasistien itsensä kannalta. miten paljosta he jäävät paitsi, kun kieltävät itseltään oikeuden suhatutua avoimesti toisiin: ihmisiä ollaan kaikki, samalla viivalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstapåliisi;23615587:
Mun mielestäni tällaiset avaukset on tosi kurjia, koska tarkoituksena on rasistiset mollaamiset. Jani Toivola (ottamatta mitään kantaa hänen vaalikampanjaansa, -lupauksiinsa tai puolueeseensa) on mielestäni todella rohkea, koska on avoimesti julisuudessa seksuaalisuutensa kanssa sekä etniseltä taustaltaan myös helppo maalitaulu. Ei ole tuollaista rohkeutta ihan joka pojalla, sen sijaan nurkan takana huutelijoita tuntuu olevan senkin edestä. On aina säälittävää kyllä, siis rasistien itsensä kannalta. miten paljosta he jäävät paitsi, kun kieltävät itseltään oikeuden suhatutua avoimesti toisiin: ihmisiä ollaan kaikki, samalla viivalla.
Ap:n aloituksessa ei ollut mitään rasistista. Tuntuu, että nykypäivänä ei saa tummemmista sanoa mitään ilman, että joku alkaa syyttää rasismista.
 
[QUOTE="Vieras";23615589]Niin siis eikö janikin ole suomalainen...[/QUOTE]
On. En tiedä mikä aloittajan tarkoitus oli, mutta hyvin onnistui välittämään oman typeryytensä kaikille. Suomalainen ei ole rotu ja Jani Toivola on suomalainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23615607:
Ihmisrotuja on vaan yksi, eli tää Homo Erectus, mitä me ollaan. Me valkoiset ollaan oikeastaan vaan värimuunnos, meiltä puuttuu melaniinia.
Höpö höpö. Jos noin olisi, lain puitteissa olisi mahdotonta osoittaa jonkun syyllistyneen motiiviltaan rasistiseen rikokseen. Milläs osoitat jonkun tehneen jotain rodun takia, jos ei kerran ole rotuja?
 
Ap:n aloituksessa ei ollut mitään rasistista. Tuntuu, että nykypäivänä ei saa tummemmista sanoa mitään ilman, että joku alkaa syyttää rasismista.
Minulle on opetettu, että mulatti on rasistista nimittelyä kuten. Pahoittelen jos olen väärässä. :)

Evolutionistinen nippelitieto: Erectus edelsi Sapiensia. Erectus = pystykulkija/pystyapina/pystyihminen.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstapåliisi;23615626:
Minulle on opetettu, että mulatti on rasistista nimittelyä kuten. Pahoittelen jos olen väärässä. :)

Evolutionistinen nippelitieto: Erectus edelsi Sapiensia. Erectus = pystykulkija/pystyapina/pystyihminen.
Ei mulatti ole rasistinen nimitys. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstapåliisi;23615626:
Minulle on opetettu, että mulatti on rasistista nimittelyä kuten. Pahoittelen jos olen väärässä. :)

Evolutionistinen nippelitieto: Erectus edelsi Sapiensia. Erectus = pystykulkija/pystyapina/pystyihminen.
Mulatti ei ole kyllä haukkumasana, vaan ihan oikea sana, joka tarkoittaa "suomalaisen" ja tummaihoisen risteytystä. Sitä käytettiin muistaakseni lukion tai yläasteen biologian kirjassakin.
 
Mulatti on nimitys kaukasoidin ja negridin jälkeläisestä. Sanan alkuperän uskotaan olevan peräisin espanjan kielen sanasta "mula" (muuli), joka alkujaan tarkoittaa yleisesti mitä tahansa hybridiä.

Mulatti on ihan samantyylinen sana kuin esimerkiksi mestitsi, joka on taas intiaanin ja kaukasialaisen jälkeläinen.
 
Hihhii! Vähänkö nolottaa!

Onhan se mulatti haukkumasana, tai ainakin sillä pyritään määrittelemään ihminen joksikin värin perusteella.

Ihmiset on helposti sanomassa, että Jani on musta, kun kerran sen isä on... Yhtähyvin se on sitten valkoinen. Tai mitä väliä oikeesti, miksi se väri on niin tärkee, et se pitää mainita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23615652:
Hihhii! Vähänkö nolottaa!

Onhan se mulatti haukkumasana, tai ainakin sillä pyritään määrittelemään ihminen joksikin värin perusteella.

Ihmiset on helposti sanomassa, että Jani on musta, kun kerran sen isä on... Yhtähyvin se on sitten valkoinen. Tai mitä väliä oikeesti, miksi se väri on niin tärkee, et se pitää mainita?
No ihan yhtä lailla sinisilmäisyyskin on haukkumasana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23615642:
Mulatti ei ole kyllä haukkumasana, vaan ihan oikea sana, joka tarkoittaa "suomalaisen" ja tummaihoisen risteytystä. Sitä käytettiin muistaakseni lukion tai yläasteen biologian kirjassakin.
Jos risteytetään tummaihoinen suomalainen ja tummaihoinen ulkomaalainen, onko kyseessä sitten edelleen mulatti? :D Jos kerran suomalainen on joku ihonvärin määre.
 

Yhteistyössä