Jani Toivola EI OLE "neekeri"!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23615811:
tiesin minäki, kyse oli nyt vaan siitä MUTAATIOSTA.
Eli sinulle siis DNA:n toiminta on ollut vierasta? Millä mekanismilla ajattelit perimän muuttuvan jos ei mutaatiolla? Mutaatio on siis vain sana sille, että DNA:ssa tapahtuu spontaanisti emäksen muuttuminen toiseksi, jolloin geeni tuottaa erilaista proteiinia. Jos tämä ei olisi mutaatiolla tapahtunut niin sitten jonkun olisi pitänyt manipuloida meitä geneettisesti. En pitänyt sua sellaisena, joka uskoisi Intelligent Design soopaa...
 
Eli sinulle siis DNA:n toiminta on ollut vierasta? Millä mekanismilla ajattelit perimän muuttuvan jos ei mutaatiolla? Mutaatio on siis vain sana sille, että DNA:ssa tapahtuu spontaanisti emäksen muuttuminen toiseksi, jolloin geeni tuottaa erilaista proteiinia. Jos tämä ei olisi mutaatiolla tapahtunut niin sitten jonkun olisi pitänyt manipuloida meitä geneettisesti. En pitänyt sua sellaisena, joka uskoisi Intelligent Design soopaa...
en nyt ihan noinkaan ajatellut. mielessä vaan on mutaatiosta joku pahemmanlaatunen epämuodostuma. :D
ajattelin asiaa evoluutiona, mutta voihan sitä sanoa mutaatioksi sitäkin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23615862:
en nyt ihan noinkaan ajatellut. mielessä vaan on mutaatiosta joku pahemmanlaatunen epämuodostuma. :D
ajattelin asiaa evoluutiona, mutta voihan sitä sanoa mutaatioksi sitäkin..
Evoluutio on sitä, että laji sopeutuu elinoloihinsa tiettyjen variaatioiden yleistyessä populaatiossa. Resessiivinen variaatio joka tulee esille seuraavassa sukupolvessa oli silti olemassa siellä geeneissä, mutta jos kaksi vanhempaa joilla on tasan samat alleelit saavat lapsen jolla on eri genotyyppi, on tapahtunut mutaatio, eli DNA rihman yksi tai useampi emäs on vaihtunut joksikin toiseksi, itsestään.

Jos on siis ollut käytännössä vain tummaihoisia ihmisiä ja yhtäkkiä maailmaan putkahtaa vaaleampi, ja tämä ominaisuus on perinnöllinen, on tapahtunut mutaatio :)

Mutjuu, suurin osa ihmisistä liittää mutaatio-sanaan negatiivisia konnotaatioita. Oikeasti se on ihan neutraali sana joka kuvaa perimän spontaania muutosta.
 
Evoluutio on sitä, että laji sopeutuu elinoloihinsa tiettyjen variaatioiden yleistyessä populaatiossa. Resessiivinen variaatio joka tulee esille seuraavassa sukupolvessa oli silti olemassa siellä geeneissä, mutta jos kaksi vanhempaa joilla on tasan samat alleelit saavat lapsen jolla on eri genotyyppi, on tapahtunut mutaatio, eli DNA rihman yksi tai useampi emäs on vaihtunut joksikin toiseksi, itsestään.


Jos on siis ollut käytännössä vain tummaihoisia ihmisiä ja yhtäkkiä maailmaan putkahtaa vaaleampi, ja tämä ominaisuus on perinnöllinen, on tapahtunut mutaatio :)

Mutjuu, suurin osa ihmisistä liittää mutaatio-sanaan negatiivisia konnotaatioita. Oikeasti se on ihan neutraali sana joka kuvaa perimän spontaania muutosta.
kyllä tuo juttu jotenki on mielessä. mutta jos se vaaleneminen onkin tapahtunu niin että matkalla on tullu vastaan vähän erisävysiä ihmisiä..
 
mutttta
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23615867:
kyllä tuo juttu jotenki on mielessä. mutta jos se vaaleneminen onkin tapahtunu niin että matkalla on tullu vastaan vähän erisävysiä ihmisiä..
Mistäs ne vähän vaaleammat ihmiset on alunperin tullu? Ensin oli afrikassa pienehkö tummaihoisten ihmisten populaatio, joka sitten alkoi leviämään ja sopeutumaan erilaisiin ilmastoihin. Siksi ihonväri vaaleni vähitellen, silmistä tuli vinot ym. ei tietenkään yhtäkkiä vaan vähitellen.
 
"vieras"
Ei niin ja silti se on paljon rumemman kuuloinen sana kuin neekeri. Neekeri on myös paljon kivempi kuin musta tai tummaihoinen (jotka viittaavat mun mielestä jotenkin likaisuuteen).
ei ole valinnastasi kyse, vaan siitä mikä on poliittisesti korrektia. neekeri on rasistinen termi, musta tai tummaihoinen eivät. oman pääsi sisällä viiraa kun likaisuuteen yhdistät.

ja ketjun keskustelijat hoi! palattaisko suoraan sinne 1600-1700 lukujen amerikoihin niin voitaisiin luokitella ihmiset aina sinne 16:sta polveen saakka sen mukaan mitä väriä heissä on ja kuinka suuri prosentti kutakin rotua!

jos ette ole huomanneet kuten tuo ala-aste opeistaan kirjoittava: maailma on muuttunut!
 
"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23615607:
Ihmisrotuja on vaan yksi, eli tää Homo Erectus, mitä me ollaan. Me valkoiset ollaan oikeastaan vaan värimuunnos, meiltä puuttuu melaniinia.
jopa on taas välkky kirjoittelemassa.

niin kuin moni muukin on sun yleissivistystä jo korjannutkin - se on homo sapiens eikä erectus.

Ja sitä paitsi; aatami ja eeva olivat ensimmäiset ihmiset(joo raamatun mukaan ai nou) ja hehän olivat valkoisia eli nämä neekerit/mustat ihmiset tai ylipäätään valkoista ihmistä tummemmat ovat TAVALLAAN (niinkuin ilmaisit) niitä värimuunnoksia, koska heillä on sitä väriä.
 
"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Neekerissä mitään vikaa, Laulussakin sanotaan:halutaan olla neekereitä:)
Neekeri on suomen kielen sana, jolla tarkoitetaan tavallisesti Afrikan tummaihoista väestöä ja sen jälkeläisiä muuallakin maailmassa
suomen kielen sana siksi, koska englanniksi neekeri on Negro
 
"vieras"
[QUOTE="niin";23628776]nuo kuvataan valkoihoisina. Vai ootko nähny kuvia neekeri aatamista ja neekeri eevasta?[/QUOTE]

voi mikä urpo. niinhän jeesuskin kuvataan valkoisena, luuletko, että nykyisen israelin alueelta kotoisin oleva mies on valkoinen ja sinisilmäinen :D anna mun kaikki kestää.
 
"niin"
[QUOTE="vieras";23628792]voi mikä urpo. niinhän jeesuskin kuvataan valkoisena, luuletko, että nykyisen israelin alueelta kotoisin oleva mies on valkoinen ja sinisilmäinen :D anna mun kaikki kestää.[/QUOTE]

olenko mä jotain tuollaista väittänyt? sinähän tuon sanoit, joten urpo taitaa olla muualla.
 
"vieras"
[QUOTE="niin";23628801]olenko mä jotain tuollaista väittänyt? sinähän tuon sanoit, joten urpo taitaa olla muualla.[/QUOTE]

pointti oli että miksi hahmot kuvataan. olen myös nähnyt muun värisiä aatameita siinä missä jeesuksia. eikös nämä ole uskon asioita, joten silloin uskoja itse voi kuvitella uskomilleen asioille ihonvärit. jos luet suomalaisia kirjoja niin kaipa niissä nyt kaikki näyttävät suomalaisilta kun ei mielikuvitus muuhun riitä.
 
"niin"
[QUOTE="vieras";23628824]pointti oli että miksi hahmot kuvataan. olen myös nähnyt muun värisiä aatameita siinä missä jeesuksia. eikös nämä ole uskon asioita, joten silloin uskoja itse voi kuvitella uskomilleen asioille ihonvärit. jos luet suomalaisia kirjoja niin kaipa niissä nyt kaikki näyttävät suomalaisilta kun ei mielikuvitus muuhun riitä.[/QUOTE]

omissa mielikuvissas oot nähny. mä en ole ikinä ennen nähny noit kuvattavan muuna kuin valkoisina.
 
Non compos mentis
[QUOTE="niin";23628860]jostain kumman syystä taas lähti ihan muille raiteille koko keskustelu.

kysehän oli siitä onko Jani Toivola neekeri vai ei[/QUOTE]

Ei ole, jos ei itseään sellaiseksi koe. Ei munkaan esikoiseni koe itseään hitustakaan intialaiseksi.
 
"vieras"
[QUOTE="niin";23628841]omissa mielikuvissas oot nähny. mä en ole ikinä ennen nähny noit kuvattavan muuna kuin valkoisina.[/QUOTE]

jos olisit käynyt tämän maan rajojen ulkopuolella, olisit nähnyt aika monta muutakin asiaa. kuten sen, että vain pieni prosentti maailman ihmisistä on valkoisia.
jokatapauksessa jos on 50 % valkoinen, 50% musta, silloin on mulatti, tai puoliksi valkoinen / puoliksi musta, miksi itseään haluaa kutsua, tai ihan vain suomalainen. harvalle se rotu on niin elämää suurempi asia, että pitää oikein jokaiselle vastaantulijalle alkaa tilittää. useimmiten kansallisuus, gender tai tässä tapauksessa homoseksuaalisuus ovat todennäköisesti enemmän identiteettiä muokkaavia asioita.
 

Yhteistyössä