jälkisupistuksista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kauankos teitä on nuo jälkisupparit vaivanneet? Mulla kun on aivan helvetilliset |O . Tänään aamulla heräsin ihan mielettömään kipukohtaukseen mikä sai mut itkemään ja helppas vasta kun otin hitosti lääkettä.

Nyt täällä murehdin ja sattuu taas ihan TÖRKEÄSTI!!!!!

Sairaalassa mä sain sellasta lääkettä kun vuosin kuin seula ja tuli tosi isoja hyytymiä. Nyt se lääke on loppunut ja mä oon jo vähän huolissani. Tää kipu kun on jotain ihan järkkyä. Supistus joka vaan jatkuu ja jatkuu hellittämättä lainkaan... :(

ne on karseita. ja pahenee vaan kuulemma mitä enemmän lapsia tulee. :| en kyllä muista enää kui kauan niitä tuli mutta kipu oli pahempi ku itse synnytys. tsemppiä! :hug:

niin ja onnittelut vielä kerran..jos ne ekat ei tullu perille. :D :flower: =)

Pisäiskö sun soittaa synnärille ja kysästä?
Kuin pitkään sä olit synnytyksen jälkeen sairaalassa? Kun ei mulla ainakaan ollu enää kotiinpääsyn jälkeen jälkisuppareita, ne tuli ja meni sairaalassa...

Mulla kesti KAUAN ja sattui ihan rutosti!
Välillä tuli selkästikin istukanpalasia (sellaisia luumun kokoisia ) ja se kipu oli tosiaan jotain sanoin kuvaamattoman hirveetä.
Kaikki oli kuitenkin hyvin, ja toi kuulemma joillekin vaan on toisille niin ja toisille näin..

Otapa asia huomenna neuvolatädin kotikäynnillä puheeksi.Ja kuinka sun kohtusi supistui sairaalassa?Vaikka tuskin siitä johtuu.Mulla oli jälkisupistuksia aina kun imetin,ei muulloin.Ja kesti jonkun 1-2 päivää.

voi ei! toi on ku mun kirjoittama 3v sitten! ja mulla tuli kohduntulehdus..sillein että pääsin laitokselta ke pois niin to-pe yönä nous kuumetta ja aamulla oli niin törkeen kipee maha että en voinut edes kunnolla hengittää! ja laitoksella jo tuntu että jälkisupparit oli pahempia ku synnytyssupparit ja isoja hyytymiä tuli..ei vaa hoitsut ottanut mua tosissaan siellä ku valitin..ja päivystyksessä ulkomaalaislääkäri väitti koko päivän että mulla umppari mennyt..onneksi vihdoin sain lähetteen sairaalaan ja siellä ne 2min totes että kohduntulehdus ja oli tulehdusarvot nousseet jo niin korkeiksi että meinasin joutua tiputukseen..kiitos sen ulkomaalaisen tohtorin joka piti mua päivystyksessä koko päivän "umpparitulehduksen" takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Pisäiskö sun soittaa synnärille ja kysästä?
Kuin pitkään sä olit synnytyksen jälkeen sairaalassa? Kun ei mulla ainakaan ollu enää kotiinpääsyn jälkeen jälkisuppareita, ne tuli ja meni sairaalassa...

Pe syntyi ja ma pääsi kotiin.

Kiitos HelloShitty onnitteluista =) .

Ihan törkeesti kyllä sattuu. Ja siellä sairaalassa tuli heti silloin yöllä tosi iso hyytymä jossa oli vielä jotain kalvoja jäljellä. Ja toinen hyytymä tippui pyttyyn muutaman päivän päästä.

Tänään vuoto on ollut taas vähän runsaampaa mutta ei hyytymiä. Kipu vaan on aivan helvetillinen |O |O .

Neuvolatäti tulee huomenna niin täytyy siltä kysyä. Itekin oon jo vähän huolissani että miten normaalia tää nyt on. Lisäks mulla on edelleen jalat AIVAN turvoksissa ja päätä särkee :(

Minulla tämän toisen jälkeen oli jotain ihan järkyttävää. Sattu ihan perkeleesti suoraan sanottuna ja lääkettä pyysin hoitajilta ku luulin että on jotain sektiohaavan kipuja. Kätilö joka minua sitte pesulle aamulla vei ( vuorokausi leikkauksen jälkeen ) kertoi että jälkisupistuksiin ei edes lääkkeet auta :kieh:
Hitto kun puistattaa ku edes muistelee.

Voimia sinulle kivun kanssa :hug: Ja jos yhtään tuntuu että jotain häikkää olisi niin heti soittoa osastolle!! Ettei sitten etene esim. tulehdus liian pitkälle jos sattuu sellanen olemaan. :/

Unohdin muuten mainita, et mul tuli eka iso hyytymä kun vauva oli viikon vanha, ja vika hyytymä tuli kun tyttö oli tarkalleen kolme viikkoa :| ELi niin kauan kärsin noista kivuistakin, siis.

En tiedä olenko muuten onnitellut, mutta jos en, niin tuhannesti onnea pienestä pallerosta :heart: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Minulla tämän toisen jälkeen oli jotain ihan järkyttävää. Sattu ihan perkeleesti suoraan sanottuna ja lääkettä pyysin hoitajilta ku luulin että on jotain sektiohaavan kipuja. Kätilö joka minua sitte pesulle aamulla vei ( vuorokausi leikkauksen jälkeen ) kertoi että jälkisupistuksiin ei edes lääkkeet auta :kieh:

Voimia sinulle kivun kanssa :hug: Ja jos yhtään tuntuu että jotain häikkää olisi niin heti soittoa osastolle!! Ettei sitten etene esim. tulehdus liian pitkälle jos sattuu sellanen olemaan. :/

meillä päin ei synnäri enää suostunut ottaa mua sisää tai kommentoimaa mun tilaa ku olin kerran jo pois sieltä päässy! käski vaa ottaa yhteyttä neuvolalääkäriin joka sopivasti oli lomilla ja terveyskeskuksessakaan ei yhtää lääkärin aikaa vapaana! et oli pakko sinnitellä päivystyksen alkamiseen saakka

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jolla oli kohduntulehdus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

meillä päin ei synnäri enää suostunut ottaa mua sisää tai kommentoimaa mun tilaa ku olin kerran jo pois sieltä päässy! käski vaa ottaa yhteyttä neuvolalääkäriin joka sopivasti oli lomilla ja terveyskeskuksessakaan ei yhtää lääkärin aikaa vapaana! et oli pakko sinnitellä päivystyksen alkamiseen saakka

Meilläpäin ainakin ihan painotettiin että jos vauvanhoidossa tai omassa olossa tulee jotain kysyttävää niin heti lapsivuodeosastolle yhteyttä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Unohdin muuten mainita, et mul tuli eka iso hyytymä kun vauva oli viikon vanha, ja vika hyytymä tuli kun tyttö oli tarkalleen kolme viikkoa :| ELi niin kauan kärsin noista kivuistakin, siis.

En tiedä olenko muuten onnitellut, mutta jos en, niin tuhannesti onnea pienestä pallerosta :heart: :hug:

kiitos onnitteluista =) . Voi hitto, noin kauan :o . Kun tää kipu on ihan järkkyä :headwall: :headwall:

Mulla ei kovin kivuliaat supparit. Imetys helpotti tai nopeutti kohdun palautumista ja kotona tuli isoja hyytymiä, joita ensin säikähdin ja kun imetin vauvaa tiheästi, tuli kaikki hyytymät pois. Pian supistelut lakkasikin. Ei kuulemma hyytymät haittaa, parempi vaan kun kaikki tulee pois. Vuodin edellisen synnytyksen jälkeen yli litran verta ja siksi kai isoja hyytymiä. Jaksamisia kipujen kanssa oleville. :hug:

Mainitsin edellisen synnytyksen, kun nyt odotan kolmatta. Pelottaa vähän tuo runsas verenvuoto, ekan aikana vuodin 1300 ml. Istukka irrotettiin käsin, kun painelivat ja vuotoa runsaasti, eikä suostunut irtoamaan vietiin leikkaussaliin ja pikanukutuksessa irrotettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Neuvolatäti tulee huomenna niin täytyy siltä kysyä. Itekin oon jo vähän huolissani että miten normaalia tää nyt on. Lisäks mulla on edelleen jalat AIVAN turvoksissa ja päätä särkee :(
Kai sulta katsottiin virtsa-arvot ja verenpaine ennenkuin pääsit kotiin. Sinullahan oli niitä raskausmyrkytysoireita. Raskausmyrkytys voi tulla vielä synnytyksen jälkeenkin. Vaikka synnytyksen pitäisi yleensä auttaa oireisiin. Nim.merk. Kokemusta on... :|

En halua maalata piruja seinille mutta kuitenkin.

Mulla oli näin jälkeen päin ajateltuna aika kovia jälkisupistuksia ja mä tollikka en tajunnut edes lääkettä niihin pyytää. Onneksi äitini, jolla useampi synnytys takana tuli kattomaan ja selventi vähän tilannetta. Joka tapauksessa mulla oli jäänyt kohtuun istukkaa ja kohtutulehdushan siitä sitten tuli. Kätilöitten mukaan istukka tuli kokonaisena, mutta eipä tullutkaan. Mulla homma selvisi, kun menin yksityiselle ultraan ja siellä ne räimeet näkyi kohdussa. Synnärillä en tajunnut tarpeeksi valittaa, kun luulin, että kipu kuuluu asiaan ja terveyskeskuksessa hoidon saanti viivästyi kun eivät ultranneet ja mä en sitä osannut vaatia. Sitten oli jo kuumetta kunnolla ja mentiin kaavintaan :/

Yhteistyössä