jakaminen?

  • Viestiketjun aloittaja Seksikokemusten
  • Ensimmäinen viesti
Seksikokemusten
Kuinka monilla teistä naisista on tuottanut vaikeuksia keskustelut entisten suhteiden sisältämästä seksielämästä?

Jos esim. mies kysyy, että oletko tehnyt koskaan sitä tai tätä , ja oletko ollut silleen ja tälleen jotenkin jonkun kanssa jossakin muutenki, niin miltä se tuntuu selittää miehelle jotain vastaukseksi?

Vasinkin, jos on sellainen fiilis, että mies kysyy ja haluaa tietää, mutta ei kuitenkaan sitten pysty diilaamaan sen mahdollisen totuuden kanssa?

Tekisikö mieli pyyhkiä pois kaikki menneisyys, ja väittää, että olen neitsyt!!?Jotta ei tarvitse punastella, ja odottaa että vittuuntuuko äijä siitä.

Itse haluaisin, että kaverilta ei tarvitsisi salata mitään, mutta varsinkin tuntuisi pahalta ruveta valehtelemaan, jos toinen kysyy suoraan.

Joskus tuntuu, että edelleenkin naisena altistuu ns. huora-madonna-syndroomalle, eli että olen toki ihan älytön seksipeto, mutta silti viaton ja puhdas, jos oma mies sattuu kysymään asiaa.

Itse en uskalla kuunnella kaikkia yksityiskohtia toisen entisestä sekiselämästä, koska se ehkä vaivaisi jälkeenpäin.

Onko tämä täysin sairas dilemma, jota ei normaaleilla ihmisillä ole olemassakaan, vai onko kellään muilla naisilla (tai miehillä) samanlaisia tuntemuksia?

 
Satu
Meillä on kerrottu puolin ja toisin kaikki mahdollinen mitä on tapahtunut aiemmin. Ei ole vaivannut kumpaakaan vaikka kumppaneita löytyy molemmilta useita. Mennyt on mennyttä eikä yhtä ainoata riitaa ole riidelty tämän asian vuoksi eikä tulla riitelemään jatkossakaan.
 
mies
Minä olisin varovainen niiden kertomisessa. Ja kyseleminen on kuin kaivaisi verta nenästään.
Kyselijälle ei sitten kannata sanoa, että joku oli erityisen hyvä sängyssä, siis kertoa ympäri pyöreitä, surkimuksia kaikki tyynni.
 
Jep
Itselläni on kokemusta monenmoisesta touhusta mikä seksiin liittyy, siis tämä ei tarkoita sitä, että olisin ollut satojen kanssa, mutta olen aina ollut vakkarikumppaneiden kanssa innokas kokeilemaan kaikenlaista. ja muutama on kyllä kysynyt, että ""ootko ollut ennen näin"" ja ""ootko kokeillut sitä tai tätä"" tai muuta vastaavaa. ihan tietoisesti olen huijannut olevani paljon kokemattomampi, sillä miksi alentaa miehen itsetuntoa kun se ei voikaan antaa mun kokea jotain uutta ja ihmeellistä ja nautittavaa. joskus valkoiset valheet ovat paikallaan.
 
No entäs?
Jos on kyse ihmisestä, jonka kanssa haluat varmasti omasta mielestäsi olla loppuelämäsi?

Tekeekö silloinkin mieli viljellä valkoisia valheita pitkin matkaa, eläkepäivien turvaksi ja iloksi?!

Sehän on vain hetkellinen ilo, ""nostattaa"" jonkun itsetuntoa, mutta jaksaako kukaan oikeasti olla epärehellinen järjestelmälliseti sille, joka on oma elämänkumppani?

Itseasiassa, jos rehellisyyttä ajattelee oikeutena, sen sijaan, että ajattelee sitä velvollisuutena, niin eikö yhtään tee mieli silloin taistella sen eteen, että olisi oikeus olla rakastettu sellaisena kuin on, ilman,että pitää suodattaa asioita ansaitakseen sen, että voi elää jonkun kanssa?
 
Xy
Emme ole pitkän parisuhteen aikana kysyneet vaimon kanssa kummankaan seksikokemuksista exien kanssa. Anoia mitä tiedän, on se että hän on aloittanut nuorempana kuin minä. Minun kokemusista hän ei tiedä mitään. Hän ei ole koskaan kysynyt mitään, enkä sen puoleen minäkään. Miksi vaivata päätään asialla, jolla ei ole mitään merkitystä.
 
Zan
Ei mun mieltä kyllä vaivaa mun miehen entiset seksikokemukset, päinvastoin! Minusta on kiva kuulla, mitä jännää sitä on tullu touhuttua :) Ei kai kukaan oo niin tyhmä, että kuvittelis puolisonsa olevan joku neitsyt! Että osaattekin tehdä mukavasta asiasta ongelman... Henk. koht. en edes ottas kokematonta miestä, sehän muutaman vuoden kuluttua alkais kaipailla lisää kokemuksia ja mä en välitä miehistä jotka pettää.
 
Jaa
Ei kai kukaan vaadi että kumppanin pitäisi olla neitsyt... Jutun juju on siinä, että jokainen haluaa kuulla olevansa se kumppaninsa ""paras pano""...;) Meillä ainakin tullut vaan riitoja, kun joskus koiettiin olla avoimia ja jutella jutuista mitä on entisten kanssa puuhannut:( Säälittävää on, että tiedän ihmisiä, jotka ""suostuu mihin vaan"" kun heittää että kyllä mun ex:ä aina teki niin tai näin. Ja mistäs sen tietää onko jutu tedes totta vai ei? Otetaan kolmas kimppaan, harrastetaan anaali-seksiä, testataan sitä sun tätä hilavitkutinta, ota multa suihin ravintolapöydässä... Kaikki ihan ok, jos molemmat haluaa, mutta entäs jos on tavallinen talukka, jota kiinnostaa ns. ""normaali seksi""? Ei kukaan nauti siitä, jos tekee jotain mistä ei itse pidä, koska ei halua lla ex:ää huonompi. Tai kuulla, miten joku juttu ei tunnu hyvältä kun ex:ällä oli pidempi kulli ja joku asento oli ihan eri tuntunen sen kanssa... Näitähän tarinoita riittää, mitä on vuosien varrella kuullut. Paras lienee se, kun erään tutun mies oli väittänyt, että ex-muija oli herättänyt hänet joka aamu suihinotolla...Tuttu päätti dumpata äijän;)
Tottakai ihmiset on erilaisia, ex.äni kanssa puhuin mistä vaan, ja meillä olkin ns. vapaa suhde jossain määrin, mutta nykyiselleni esim. en enää koskaan mainitse yhtään mistään mitään. Säästyy kotirauha ja nustiskohtaukset:)
 
mies
""no entäs""

Minä olen rehellinen, mutta niin rehellinen en ole, että kehuisin jotakin aiempaa seksiä tyttöystävälleni, vaikka aihetta olisi ollutkin:) Ne ja fantasiat kannattaa pitää omana ysityisenä tietonaan, niillä ei saa puolisoa rasittaa, vaikka kuinka masokisti olisikin.
 
Jon
Mutta kun jotain negatiivista on tapahtunut, niin puolison tulisi tietää . Vituttaa havaita traumoja sängyssä , kun toinen vaan väittää ettei hänen seksiin suhtautumisessa ole häiriötä. Leikitään siveää tekosyillä tai saadaan paniikkikohtauksia jos ja kun koskettelee nukkuvana... Onko samallaisia kokemuksia?
 
Pervoa
Periaatteessa sitä mieltä, että aiempi seksi ei kuulu mitenkään uuteen suhteeseen; emme ainakaan itse ole koskaan aiempien suhteiden seksiä kyselleet. Koen sen aika pervoksi, mitä hemmettiä nykyiselle kuuluu, kuinka exän kanssa peuhattiin. Mutta, jos sieltä kumpuaa joitakin traumoja, niin silloin pitäis kyllä nostaa kissa pöydälle.
 
lintunen
Kyllä meillä ainakin entisten kumppaneiden lukumäärät on molempien tiedossa... sitten välillä jos mies on kysynyt asennoista yms olen ihan rehellisesti vastannut. Kyllä mä ainakin silkasta uteliaisuudesta haluan tietää mieheni menneisyydestä.
Missään nimessä on ole koskaan kertonut entisten taidoista. Se ei kuulu nykyiseen suhteeseen.
 
Jep
""...olla järjestelmällisesti epärehellinen...""

Ei yksi valkoinen valhe tee kenestäkään patologista valehtelijaa. En puhunut valheiden jatkuvasta viljelystä. Seksi on asia, mikä miehillä huomioideni mukaan on asia, joka joko nostaa itsetunnon huippuunsa tai sitten laskee sen pohjamutiin, joten miksi ehdoin tahdoin aiheuttaa toiselle paha mieli?

Uskon, että parisuhteelle on parempi kun antaa miehen ymmärtää, että hän on antanut minulle mahdollisuuden kokea jotain aivan uutta ja uskomatonta kuin se, että sanoisin, että sori nyt vaan, mutta sulla ei ole mitään sellaista keinoa, jolla voisit enää mua yllättää positiivisesti sänkyhommissa.

Ja näin olen toiminut nykyisessäkin suhteessa, enkä usko, että suhteeni käsii siitä, päin vastoin. Minähän nimenomaan korostin jo, etten valehtele kumppanilleni muuten.
 
nnn
<<Joskus tuntuu, että edelleenkin naisena altistuu ns. huora-madonna-syndroomalle, eli että olen toki ihan älytön seksipeto, mutta silti viaton ja puhdas, jos oma mies sattuu kysymään asiaa.


Kyllä se näin on. Harva mies kestää totuutta. (Naisista en tiedä kun ei naisia ole kumppanina ollut. ;-) )
 
yks
Sen pitää mennä juuri niin, että kukin tehköön, vain sen mitä itse haluaa, exien tekemisellä painostus ei sovi reiluun suhteeseen.

On myös väärin tuoda exän tekemiset / paremmuus esiin seksitilanteissa: ""Miksi et suostu tähän, exäkin teki näin !""

Meillä on keskusteltu paljonkin entisten kanssa tekemisistä varsinkin alussa, nykyisin vähemmän. Ja näitä, että oletko koskaan tehnyt näin tai näin ja haluaisitko kokeilla... Mielenkiinnolla olen kuunnellut aina :)


Mun mielestä parempi/ neutraalimpi lähestymistapa sen sijaan, että kertoo, mitä on exän kanssa tehnyt, on se, että kertoisi nykyiselle kumppanilleen, mitä juuri hänen kanssaan haluaisi tehdä. Kertoo muuten paljon enemmän ;)

 

Yhteistyössä