Nyt sitten kävin ekaa kertaa semmoisella virallisella OMT-fysioterapeutilla ja eka kerta meni aikas lailla puhumiseen ja hieman tutkittiin tota mun niskaa. Hänen mukaan mulla ei ole niskassa enää lukkoja, mutta kallonpohja on jumissa. Sit sain kuulla, että
mulla on liian suora selkäranka. Olikos teillä muilla samaa ongelmaa? Edellinen fysioterapeutti sanoi, että mulla on se toinen nikama ylhäältä jumissa, mutta ilmeisesti ei sit ollut enää. Itseä alkoi pelottaan, että miksi mulla vieläkin huimaa jos nikamat ei ole enää lukossa (tosin se ei tarkastanut selän lukkoja mitä myöskin oli aikaisemmin).
Onko teillä kaikilla huimauksesta kärsivillä ollut nikamalukkoja vai onko huimaus voinut johtua vain lihasjumista? Mä en oikeen enää tiä mihin uskoisin itsekkään. Välillä nään jo painajaisia, että meen sinne magneettikuvaan ja sit ne löytää sieltä niitä kovettumia jotka liittyy MS- tautiin
PÖPÖ: toi paineen tunne päässä huimauksen aikana kuulostaa tutulta. Tätä huimausta on niin hankala kuvailla, mutta ainakin välillä mulla on ollut sellaista lievää paineen tunnetta.
Pöpilö: mulla ei ole liittynyt tähän vaivaani tärinän tunnetta. Tosin välillä on semmoisia liasnykäyksiä tai niinkuin elohiiren tunnetta lihaksissa. Mullakaan paikat ei ole varsinaisesti kipeitä, mutta yleensä sen kivun tuntee sitten kun fysioterapeutti tai hieroja käsittelee mua. Tämän käsittelyn jälkeen jumitus tuntuukin sitten muutaman päivän. Välillä kyllä on sellasta jomotuksen tunnetta tuolla selässä ja lapojen välissä vaikka kukaan ei olisikaan käsitellyt mua. Yhdessä vaiheessa myös kaulan lihaksia/jänteitä(?) vihloi silleen oudosti.
Tuikku: en ole itse käyttänyt kuin sitä Icepower-kylmägeeliä, joten en osaa sanoa tosta HOT-geelistä oikein mitään. Veikkaisin kuitenkin, että jos koet saunan pahentavan oireitasi niin se voi tarkoittaa sitä, että sulla on tulehdusta lihaksissa ja että tuo HOT-geeli ei sopisi sulle. Tervetuloa päivittäisen huimauksen kerhoon :headwall:
Marge1: kiva että liityit joukkoomme kipuiseen
Mäkin olen käynyt jo monella eri lääkärillä ja kaikkien milestä mulla on jännitysniska. Oletko itse käynyt vielä neurologilla? Mä kävin ja ajattelin mennä nyt uudelleen ensi perjantaina kuulemaan toista mielipidettä. Vaadin varmaan lähetteen magneettikuvaan, että saisin itselle mielenrauhan. Mulle sanoi ainakin fysioterapeutti että ne humahdukset liittyy juurikin tuohon jännitysniskaan. Itsellä niitä ei ole ollut. Mullakin makuuasento pahentaa oireita. En sit tiä liittyykö siihen, että itseä on helpompi tarkkailla lepotilassa. Mulla ainakin puutumiset kasvaa selkeästi makuulle mentäessä sekä korvien soiminen.
Mullekkin omalääkäri sanoi vain, että sähän ihan hyperventiloit kun menin puhumaan sille oireistani (tietty lievässä paniikissa). Hän kehotti että eikun pussi kouraan ja puhaltelet siihen niin johan helpottaa huimaukset ja muut. Teki mieli sanoa lääkärille, että ota itse se pussi kouraan ja tunge se ...***... jonnekkin :kieh: Tuntui hiukan pahalta että se omalääkäri ei ottanut mua ollenkaan tosissaan. Se katsoi mua siinä silmät pyöreenä kuin jotain hullua. Hänen mielestäni olin aivan liian energinen ollakseni MS-potilas ja minkäänlaisia testejä hän ei mulle tehnyt huimauksen tai minkään muunkaan suhteen. Sanoi vain että googleta hyperventilaatio ja jännitysniska. Aaargh!! Sain sitten onneksi tivattua ees silmätippareseptin.. olipahan taas hukkareissu. Mulla on kyllä ressiä näiden oireitteni suhteen ollut, mutta en mielestäni kuitenkaan kärsi mistään paniikkihäiriöstä vaikka omalääkäri koittikin siihen suuntaan vihjailla.
Keisari: hehee
mäkin istun tossa niskalytty-asennossa alvariinsa. Nytkin taas huomasin sortuneeni siihen asentoon. Täytyy yrittää kitkeä tuollainen asentopinttymä. Mä en muutenkaan ole mikään luonnollisten asentojen kuningas
Onko teillä muuten puutunut suun ympäristö jopa kieli osittain?? Mulla on :| Se ei ole kivaa. Ei se silti vaikuta mitään puheeseen, mutta sellaista ärsyttävää kihelmöintiä. Eniten sitä puutumista kasvoissa mulla on kuitenkin vasemmassa poskessa. Ei taida johtua tää kihelmöinti siitä että joku muistais mua
Riksu77: kyseli että mitä OMT- maksaa. Mulla maksaa Tampereella 45 min 48 ?. Kela korvaa siitä noin 20% tietääkseni. Korvausta saa vain jos on saanut lähetteen fysioterapiaan ja korvaus pitää itse anoa jälkikäteen.
Leppäkerttunen: Kiva että tulit tänne taas turisemaan. Paljonko se magneettikuva maksoi sulla tarkalleen siä yksityisellä? Muistakko mitä se neurologi sanoi sulle kun kävit hänen luonaan... sanoiko se siis mitään siitä että jos ne hänen tekemät kliiniset testit on puhtaan niin MS-tautia ei pitäisi olla? Mulle se mun neurologi sanoi, että ne testit mittaa keskushermoston toimintaa ja et testien mukaan mulla ei ollut siellä häikkää, joten ei voi olla MS-tautia. Kertoiliko samanlaisia juttuja sulle? Saitko tietää magneettikuvien tuloksen heti kuvien ottamisen jälkeen siltä joka otti kuvat?
Jaksamista kaikille!! :hug: