Jaaha, taas on rottweiler käynyt ihmisen kimppuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo rotu joutais hävittää maanpinnalta kokonaan, ei niistä ole seurakoiriksi:(

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090710204838_uu.shtml

Jopas oli taas älykäs kommentti.

Aika moni niitä pitää käyttökoirina, eli ei ne jokaisessa perheessä sohvalla istu. Tästä syystä rotua ei tule mihinkään hävittää vaan tulee vain olla tarkempi sen suhteen mihin niitä koiria kasvattaja myy.

Samaa mieltä.

Ensin pitää vain määrätä koiranostajalle psyk. testit, joilla voi hakea poliisilta lupaa koiraan. Vain pienet koirat saisi pitää ilman lupaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Koirat ei osaa "katua"

Naurettavalta tuo siis minustakin tuntuu. Eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä itse asian kanssa, tollanen koira on lopetettava ja piste.

Virkaintoinen poliisikoira puri palomiestä

Työvuoronsa jo päättänyt poliisikoira intoutui lauantaina antamaan vähän toisenlaista virka-apua alueensa palomiehille.

Seinäjoen poliisilaitoksen putkatiloissa syttyi alkuillasta tulipalo, kun säilössä ollut mies sytytti palon huoneessaan. Henkilökunta sai palon nopeasti sammutettua ja paikalle tulleen palokunnan tehtäväksi jäi lähinnä tilojen tuuletus.

Autossa jo kotiinpääsyä odottanut poliisikoira vainusi kulmillaan tapahtumien hajua ja päätti tarkastaa tilanteen. Koira pääsi lukitsematta jääneestä autosta ulos ja luikahti avoinna olleen takaoven kautta käytävälle. Tajutessaan tilanteen olevan päällä, se intoutui nappaamaan ensimmäisenä vastaan osuneen palomiehen jalkaan kiinni.

Palomies sai jalkaansa haavan. Hänet vietiin terveyskeskukseen tarkistettavaksi.

Seinäjoen poliisin mukaan koira toimi koulutuksensa mukaisesti, eikä sille aiheutunut virkavirheestä sanktioita. Koira pääsi ylitöiksi venyneen virka-avun jälkeen jatkamaan kotimatkaansa.

Seinäjoen poliisin mukaan kyseessä oli inhimillinen työtapaturma.

Miksi kukaan ei vaatinut tämän koiran lopettamista? Kyseessä oli kuitenkin KOULUTETTU koira joka pitäisi olla kaikin puolin kuosissa. Kaikki oli vaan sitä mieltä että "vahinkoja sattuu..."

Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin:

Aika moni niitä pitää käyttökoirina, eli ei ne jokaisessa perheessä sohvalla istu. Tästä syystä rotua ei tule mihinkään hävittää vaan tulee vain olla tarkempi sen suhteen mihin niitä koiria kasvattaja myy.

Samaa mieltä.

Ensin pitää vain määrätä koiranostajalle psyk. testit, joilla voi hakea poliisilta lupaa koiraan. Vain pienet koirat saisi pitää ilman lupaa.

Mikä käyttökoira se on jos se käy vähän sunnuntaisin maalimiehen hihaa puremassa kun omistajat haluaa HARRASTAA? Ja muut ajat makaa perheen sohvalla ja on lemmikki...

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Enepi sattuu varmasti näiden pienten räksyttäjien puremisia tai että joku seropi puree. Mutta niistä ei saa niin raflaavia otsikoita eikä jälkikään ole niin pahaa kuin esim. rotikan jäljiltä. Mutta eihän sen pitäisi sitä asiaa muuttaa.

Aivan samaa mieltä.

Entisenä rotikan omistajana voin sanoa että kyseessä ei ole mikään helpoin rotu. Kyllä vaan kasvattajat voisivat katsoa minne pennut menevät. Liian moni ottaa rotikan vaan kasvattaakseen egoaan, tyyliin "Minun koira on parempi kun sinun koira." Rotikan koulutus on hidasta ja vaatii paljon työtä. Sille koiralle ei riitä että opetat sen vaan antamaan tassun. Ja minä en muuten pitäisi itse rotikkaa vapaana, sen verran oma tahtoinen koira kyseessä...

Eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä itse asian kanssa, tollanen koira on lopetettava ja piste.

Koira pääsi lukitsematta jääneestä autosta ulos ja luikahti avoinna olleen takaoven kautta käytävälle. Tajutessaan tilanteen olevan päällä, se intoutui nappaamaan ensimmäisenä vastaan osuneen palomiehen jalkaan kiinni.

Palomies sai jalkaansa haavan. Hänet vietiin terveyskeskukseen tarkistettavaksi.

Seinäjoen poliisin mukaan koira toimi koulutuksensa mukaisesti, eikä sille aiheutunut virkavirheestä sanktioita. Koira pääsi ylitöiksi venyneen virka-avun jälkeen jatkamaan kotimatkaansa.

Miksi kukaan ei vaatinut tämän koiran lopettamista? Kyseessä oli kuitenkin KOULUTETTU koira joka pitäisi olla kaikin puolin kuosissa. Kaikki oli vaan sitä mieltä että "vahinkoja sattuu..."[/quote]

Mihin hävisivät kaikki koirien lopettamista vaativat? :attn:

Eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä itse asian kanssa, tollanen koira on lopetettava ja piste.

Koira pääsi lukitsematta jääneestä autosta ulos ja luikahti avoinna olleen takaoven kautta käytävälle. Tajutessaan tilanteen olevan päällä, se intoutui nappaamaan ensimmäisenä vastaan osuneen palomiehen jalkaan kiinni.

Miksi kukaan ei vaatinut tämän koiran lopettamista? Kyseessä oli kuitenkin KOULUTETTU koira joka pitäisi olla kaikin puolin kuosissa. Kaikki oli vaan sitä mieltä että "vahinkoja sattuu..."

Mihin hävisivät kaikki koirien lopettamista vaativat? :attn: [/quote]

No täällä ollaan joo! Jos nyt mua nimenomaan tähän vaadit vastaamaan..? En kuule osaa sanoa miksi tätä koiraa ei lopetettu. Ehkä tuo viikonlopun tapaus oli sitten inhimillinen vapaa-ajan tapaturma?

Muoks. Vahinkoja ei mielestäni "vaan satu". Niistä vois oppiakin jotain :whistle:

että mua ottaa päähän tällaiset yleistykset yhden rodun kaikkia koiria kohtaan! meillä 4 vuotias rotikka-tyttö ja on tosi kiltti, hyvin koulutettu PERHEkoira. meillä lapset 1v5kk ja 6kk ja isompi saa tehdä koiralle mitä vaan (toki siis opetettu lapselle ettei koiraa saa huonosti kohdella) eikä koira tee mitään. tykkää lapsistamme ja on aina huolissaan jos toinen itkee, kantaa niille omia lelujaan jne. ikinä ei ole kenenkään kimppuun hyökännyt.
tokikin pentuna sai kovan koulun ja oli kovapäinen kouluttaa mutta nyt tottelee hyvin ja mökillä sen voi huoletta pitää vapaana pihalla kun tasan tietää oman tontin rajat, ei edes kissojen perässä juokse omalta tontilta pois vaikka kissojen meidän pihalle tullessa niitä jahtaakin.

Pakko vielä kertoa, että mä en vihaa rotikoita. Lähipiirissä on 2 ja todella paljon ollaan yhteyksissä, nähdään melkeempä päivittäin.. Ihania koiria ovat ja meillä hoidossa ollessaan kuuluvat meidän perheeseen yhtälailla kuin muutkin, MUTTA jos nämä koirat tekevät jotain vahinkoa mun lapsille tai esim. mulle, aion takuuvarmasti vaatia koiran lopettamista vaikka kuinka olisivat munki elämään kuuluneet.

Meillä koira otti ja puri meille tullutta vierasta ihmistä. Tulkitsi tilanteen väärin ja suojeli lastamme. Erittäin suojeleva rotu kyseessä. Ymmärrän täysin syyt miksi tämä tapahtui ja koira ei varsinaisesti purrut puremalla vaan otti toista kiinni ja pysäytti matkan teon. Ison koiran ollessa kyseessä jälki oli tietysti sen mukainen.

Alkuperäinen kirjoittaja rotikan omistaja:
että mua ottaa päähän tällaiset yleistykset yhden rodun kaikkia koiria kohtaan! meillä 4 vuotias rotikka-tyttö ja on tosi kiltti, hyvin koulutettu PERHEkoira. meillä lapset 1v5kk ja 6kk ja isompi saa tehdä koiralle mitä vaan (toki siis opetettu lapselle ettei koiraa saa huonosti kohdella) eikä koira tee mitään. tykkää lapsistamme ja on aina huolissaan jos toinen itkee, kantaa niille omia lelujaan jne. ikinä ei ole kenenkään kimppuun hyökännyt.
tokikin pentuna sai kovan koulun ja oli kovapäinen kouluttaa mutta nyt tottelee hyvin ja mökillä sen voi huoletta pitää vapaana pihalla kun tasan tietää oman tontin rajat, ei edes kissojen perässä juokse omalta tontilta pois vaikka kissojen meidän pihalle tullessa niitä jahtaakin.

En silti pitäisi koiraani irti, jos lähistöllä on muita ihmisiä. Olkoonkin kuinka tottelevainen ja koulutettu, et voi ikinä olla varma.

Meillä myös suojeleva vartiorotu. Ja vaikka on omalle väelle ihana lellukka, niin ei ole sitä vieraalle.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
En silti pitäisi koiraani irti, jos lähistöllä on muita ihmisiä. Olkoonkin kuinka tottelevainen ja koulutettu, et voi ikinä olla varma.

Meillä myös suojeleva vartiorotu. Ja vaikka on omalle väelle ihana lellukka, niin ei ole sitä vieraalle.

Kyllä meidän koirat on aika paljonkin irti. Ja tuppaavat aina joskus jahtaamaankin. Ja joskus ovat kyllä käyneet kiinnikin...

Ja jumalauta! Älkää Sitä koiraa ainakaa syyttäkö jos omistajalla olis edes PIENTÄ mielenkiintoa KOULUTTAA sitä rakkia ni ei kävis näin mut ei v*ttu ku tollasia koirarotuja pidetään seurakoirana "voi ku söpö se on ei tätä pikkusta VOI kertakaikkiaan kouluttaa SAATI komentaa ku ei mun haukku tee pahaa ees kärpäselle"... Vuos tai kaks myöhemmin se lopetetaan ku on repiny jonku naaman irti!

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Kyllä meidän koirat on aika paljonkin irti. Ja tuppaavat aina joskus jahtaamaankin. Ja joskus ovat kyllä käyneet kiinnikin...

Siis kiinni riistaan, kantaneet sorsia Timpalle? toivon niin...

samaa mieltä!!! vaika ne ois kuinka hyvin koulutettu niin pääs saattaa napsahtaa ja saattavat käydä kimppuun. KOKEMUSTA ON!

Mua on purrut vieras koira tarpeeksi usein että kyllä koira kuin koira voi olla hullu.
Lapsena mua on purrut koira 2 kertaa.

Mietin tota uutista että entä jos sen pikkukoiran tilalla olisi ollut rottista ärsyttävä 1 vuotias taapero hoippuen kävellen. Koira käynyt niskaan kiinni ja heilutellut ehkä.. Niin kuin se yksi rottis tappoi viime vuonna sen 10v pojan suomessa.

Eikö rottiksille tosiaan voi mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Mua on purrut vieras koira tarpeeksi usein että kyllä koira kuin koira voi olla hullu.
Lapsena mua on purrut koira 2 kertaa.

Mietin tota uutista että entä jos sen pikkukoiran tilalla olisi ollut rottista ärsyttävä 1 vuotias taapero hoippuen kävellen. Koira käynyt niskaan kiinni ja heilutellut ehkä.. Niin kuin se yksi rottis tappoi viime vuonna sen 10v pojan suomessa.

Eikö rottiksille tosiaan voi mitään?

ja minuapäin on vieras koira tullu hampaat tanassa. Tein niin hirveää että kävelin ovesta sisään paikassa joka ei ollut edes koiran koti. Luojan kiitos että osui laseihin eikä suoraan kasvoihin. Sitäkään koiraa en syytä, mutta mietin miksi ja missä omistajan osuus?

samaa mieltä!!! vaika ne ois kuinka hyvin koulutettu niin pääs saattaa napsahtaa ja saattavat käydä kimppuun. KOKEMUSTA ON!

samantien sit voi hävittää kaikki koirat koska minkä tahansa rotuisella voi napsahtaa ja käydä kimppuun!
luotan paljon enemmän omaan rotikkaani kuin esim tuttavani hellyyttävän näköiseen lammaskoiraan. oman koiran kanssa uskallan jättää lapsen samaan huoneeseen, tuttavan koiran kanssa en.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
no kaikki omat tuntemani rotikat ovat aika agressiivisen oloisia. murisevat kun menee vierailulle kaverin luo jolla rotikka. ja tuntemani koirat ihan osaavilla omistajilla.
mutta kyllä nuo ns. taistelukoirina käytetyt koirat voisivat laittaa luvan varaisiksi. ei siitä haittaakaan olisi.
ja rotikkaa ei ole käytetty käyttökoirana enää aikoihin, muutakuin joitain yksittäisiä koiria. ei rotikan hermorakenne kestä, ja niin hidas kouluttaa että sakemanni oppii montakertaa nopeammin saman asian,

Meidän naapurissa asuu niin ihastuttava ja älykäs rotikka, joka palvoo meitä naapureita ja jokaista, joka sille antaa huomiota. Itse en pelkää sitä ollenkaan, mutta kuitenkin ajattelen eläimistä niin, että 100% ei voi luottaa koskaan - vaikka eläin olisikin ystävällisyyden ruumiillistuma (kuten koirat monesti on!).

Omaan koiraammekaan en luota 100%, vaikka se onkin huolehtivaisin ja rakastavaisin koira maan päällä :heart: Tarkkailen aina sen leikkejä lasten kanssa, ja puutun jos menee liian vauhdikkakksi...

Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.

Kyllä näitä rottweilerin hyökkäyksiä on sattunut paljon, turhaa kieltää faktaa!

Asiahan on että kun kultainen noutaja puree niin Iltalehti ei viitsi mainita koiran rotua jottei koira rodun maine mene. Esim. jenkeissä kultaiset noutajat purevat ihmisiä useimmin. Bichon friseen puremista taas ei lue koskaan missään. Kaikki koirat voivat purra, vika on lähes aina omistajassa.

Minkäslaisessa käytössä niitä pidetään, ihmisten pelottelussako? Kyllä joutais hävittää!

Viitsiikö kukaan ottaa ko. koirarodusta selvää tai tutkia sen taustoja ennen kuin kirjoittaa kommentteja keskustelu forumeille.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.

Kyllä näitä rottweilerin hyökkäyksiä on sattunut paljon, turhaa kieltää faktaa!

Asiahan on että kun kultainen noutaja puree niin Iltalehti ei viitsi mainita koiran rotua jottei koira rodun maine mene. Esim. jenkeissä kultaiset noutajat purevat ihmisiä useimmin. Bichon friseen puremista taas ei lue koskaan missään. Kaikki koirat voivat purra, vika on lähes aina omistajassa.

Taas sama virsi, miksi kukaan ei tajua tätä- totuus on se, että kun kultsu puree, sen purema harvemmin on näykkäisyä pahempi- kun rotikan ärsytyskynnys ylittyy ja se puree, on jälki pahaa, raatelua, jopa tappavaa (vrt. 10v. poika joka kuoli viime vuonna).

Yhteistyössä