Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.
Kyllä näitä rottweilerin hyökkäyksiä on sattunut paljon, turhaa kieltää faktaa!
Asiahan on että kun kultainen noutaja puree niin Iltalehti ei viitsi mainita koiran rotua jottei koira rodun maine mene. Esim. jenkeissä kultaiset noutajat purevat ihmisiä useimmin. Bichon friseen puremista taas ei lue koskaan missään. Kaikki koirat voivat purra, vika on lähes aina omistajassa.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuo rotu joutais hävittää maanpinnalta kokonaan, ei niistä ole seurakoiriksi
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090710204838_uu.shtml
Jopas oli taas älykäs kommentti.
Aika moni niitä pitää käyttökoirina, eli ei ne jokaisessa perheessä sohvalla istu. Tästä syystä rotua ei tule mihinkään hävittää vaan tulee vain olla tarkempi sen suhteen mihin niitä koiria kasvattaja myy.
Minkäslaisessa käytössä niitä pidetään, ihmisten pelottelussako? Kyllä joutais hävittää!
No ihan vaikkapa esimerkiksi niitä käytetään pelastustehtävissä. Tampereellä on rotikka hälytysryhmässä eli eiköhän se ole joskus jonkun marjamettään eksyneen mummon pelastanut.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.
Asiahan on että kun kultainen noutaja puree niin Iltalehti ei viitsi mainita koiran rotua jottei koira rodun maine mene. Esim. jenkeissä kultaiset noutajat purevat ihmisiä useimmin. Bichon friseen puremista taas ei lue koskaan missään. Kaikki koirat voivat purra, vika on lähes aina omistajassa.
Taas sama virsi, miksi kukaan ei tajua tätä- totuus on se, että kun kultsu puree, sen purema harvemmin on näykkäisyä pahempi- kun rotikan ärsytyskynnys ylittyy ja se puree, on jälki pahaa, raatelua, jopa tappavaa (vrt. 10v. poika joka kuoli viime vuonna).
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.
Taas sama virsi, miksi kukaan ei tajua tätä- totuus on se, että kun kultsu puree, sen purema harvemmin on näykkäisyä pahempi- kun rotikan ärsytyskynnys ylittyy ja se puree, on jälki pahaa, raatelua, jopa tappavaa (vrt. 10v. poika joka kuoli viime vuonna).
Mitä väliä enää puremisen jälkeen on mitä se on saanut aikaan. Kun koira puree niin se puree. Onko mielestäsi hyväksyttävää että pikkukoirat voisivat näykkiä ketä tahansa ilman seurauksia?
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.
Kumpi ylittää uutiskynnyksen helpommin, se että rotikka puree vai se että pikkufifi puree?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.
Mitä väliä enää puremisen jälkeen on mitä se on saanut aikaan. Kun koira puree niin se puree. Onko mielestäsi hyväksyttävää että pikkukoirat voisivat näykkiä ketä tahansa ilman seurauksia?
Ei tietenkään ole hyväksyttävää jos pikkufifi puree, mutta koirat joilla on sellaiset puruvoimat ja 'tahto' raadella että pystyvät tappamaan, eivät kuulu tähän yhteiskuntaan eivätkä lemmikkieläimiksi. Sille joka haluaa seurakoiran, on valittavissa satoja muita rotuja, myös palveluskoirarotuja on paljon paremmin toimivia kuin rotikka.
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:Toi on kyllä niin hullu rotu..:/
On niin pelottavan näköinenkin ----> http://static.iltalehti.fi/uutiset/rotweiler0709_uu.jpg
Alkuperäinen kirjoittaja Mei:Nämä tällaiset vaarallisiksi roduiksi luettavat koirat täytyisi pitää kuonokopassa ja niiden hankinta ja kasvatus täytyisi olla luvanvaraista, kuten Englannissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kisu:Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:Toi on kyllä niin hullu rotu..:/
On niin pelottavan näköinenkin ----> http://static.iltalehti.fi/uutiset/rotweiler0709_uu.jpg
Hui, kauhean "pelottava", aivan ihanan suloinen!
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.
Kumpi ylittää uutiskynnyksen helpommin, se että rotikka puree vai se että pikkufifi puree?
Sepä se.. tappajakoirat pääsee otsikoihin vaikka jo vaan vapaana juoksemisestaan, mutta jos pikkufifi juoksentelee se on vaan söpöä.
Ja pienet koirathan ei tee mitään, ne ei ole agressivisia, ei koskaan!
Itse kyllä otan nk tappajakoiran jostain näistä roduista jotka harva se kerta on otsikoissa puremisesta ym.
Koira kuin koira, rotuun tai kokoon katsomatta pitää aina kouluttaa kunnolla.
Isossa koirassa koulutuksen näkee helpommin, kun koiran fyysiset voimat näkyvät (esim hihnakäyttäytyminen).
Pikkufifejä harvemmin edes koulutetaan muuhun kuin istumiseen ja tassun antamiseen. Niiden vetäminen kun ei haittaa kun ei saa omistajaansa nurin |O
Minkä tahansa koiran saa pilattua. En jaksa uskoa tuohon jalostamisen jalostamiseen. Siitä mummon herrasesta karvapallerostakin saadaan vihainen ja aggresiivinen kun tarpeeksi pelotellaan ja päähän hakataan.
Mutta, ihmisten keillä on pitovaikeuksia ns tappajakoirien kanssa, pitäisi ottaa rohkeasti yhteyttä esim kasvattajaan saadakseen apua.
Ei näitä juttuja ole koskaan kiva lukea.
Se että koira on kerran purrut eikä siihen ole puututtu on tottakai huono juttu, ja ilman muuta jos sama koira toistaa onnettomuuden ei muuta voi suositella kuin piikille, tai jos ei piikille niin omistajalta pois.
Mutta on myös näitä tapauksia missä lapset pyöräilevät hihnassa olevan koiran ympärillä (koira tyyliin lyhtypylvääseen sidottuna) ja potkivat koiraa. No ylläri ylläri kun koira puolustautuu hampailla niin siitäkin tehdään juttu lehteen ja silloinkin syy oli koiran. Ei lasten tai muiden ketkä koiraa ovat härnänneet.
Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuo rotu joutais hävittää maanpinnalta kokonaan, ei niistä ole seurakoiriksi
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090710204838_uu.shtml
Jopas oli taas älykäs kommentti.
Aika moni niitä pitää käyttökoirina, eli ei ne jokaisessa perheessä sohvalla istu. Tästä syystä rotua ei tule mihinkään hävittää vaan tulee vain olla tarkempi sen suhteen mihin niitä koiria kasvattaja myy.
Samaa mieltä.
Ensin pitää vain määrätä koiranostajalle psyk. testit, joilla voi hakea poliisilta lupaa koiraan. Vain pienet koirat saisi pitää ilman lupaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Että taas :/ Mä oon kyllä sitä mieltä että koira ku koira rodustaan huolimatta voi hyökätä ihmisen kimppuun.
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:sen kummemmin ketjua lukematta: pikkuiset "sylikoirat" purevat ihmistä huomattavasti useammin kun rotikat/dobberit/staffit tms. koirat. ne tapaukset eivät vaan koskaan päädy lööppeihin, valitettavasti. enemmän pikkukoirien omistajilla on ongelmia koiriensa kanssa, kun palveluskoirien omistajilla. sitä pientä koiraahan EI tietenkään voi komentaa, vaan sen pitää antaa tehdä juurin mielensä mukaan :headwall: :headwall: