Ja täten on laskutuslisäsi anteeksiannettu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
:D

Mä voitin kädenväännön meandinkin kanssa :kieh:

Ma olen voittaja- ma pärjään kelle vaan.

Hyvä viikko :xmas:
ei laskutuslisää saisi enää firmat edes nykypäivänä käyttää!!
Kyllä ne vähän vielä tölväs kuitenkin, että se kuuluu maksaa kun laskulle tilaa...... mutta jos nyt tämän kerran....

pitkä ja tunteita kuohuttava juttu ajoilta jolloin käytäntö oli meandilla uusi...

vieras
Yhtälailla kun joudun joka kertaa muistuttamaan yhtä paikkaa että myöhästymismaksua ei saa laittaa kuin vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen, eikä heti seuraavana päivänä kuten he tekevät... :D
Katsotaan koska oppivat...

Yhtälailla kun joudun joka kertaa muistuttamaan yhtä paikkaa että myöhästymismaksua ei saa laittaa kuin vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen, eikä heti seuraavana päivänä kuten he tekevät... :D
Olisko helpompaa maksaa laskunsa AJOISSA??!!!

Tää kuulostaa niin tutulta. Siis seuraavana päivänä ovat jo laittaneet muistutuslaskun postiin koska seuraavana jo tulee ja siinä on 5? muistutus kuluja.

Tiedänpä tapauksen, missä eräs tyyppi oli käynyt tekemässä yhden asennustyön ja lähtiessänsä jättänyt postilaatikkoon laskun, jossa oli eräpäivänä HETI. :D

Näin niitä bisneksiä hoidetaan täällä päin. :D :D :D :D :D

Mistäs muuten tämän tiedon löytää? Linkkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Mä haluaisin kanssa jonkin vahvistuksen tälle. En ihan heti usko.
Jos jollekin on vielä ( :D ) epäselvää, niin tässä mun tapauksessani laskutuslisä oli laiton, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut tarjolla ja siitä lisästä ei missään lipussa eikä lapussa mulle mainittu, myöskään esittelijä ei siitä sanonut mitään, kertoi vain toimitusmaksusta.

Se periaate B)

Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Mä haluaisin kanssa jonkin vahvistuksen tälle. En ihan heti usko.
Jos jollekin on vielä ( :D ) epäselvää, niin tässä mun tapauksessani laskutuslisä oli laiton, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut tarjolla ja siitä lisästä ei missään lipussa eikä lapussa mulle mainittu, myöskään esittelijä ei siitä sanonut mitään, kertoi vain toimitusmaksusta.

Se periaate B)
Niinpä! Minun nykyoletus on se, että laskutuslisä laitetaan sellaisessa tapauksessa, että jos yleinen maksutapa on käteinen ja asiakas haluaakin maksaa vain laskulla, niin silloin sen laskutuslisän saa laittaa.

Pampolina
Tässä hiljattain meandin myyjätär halusi vastailla kysymyksiin palstalla. Hän katosi hyvinkin nopeasti, kun alettiin arvostella laatua ja juuri tätä laskutuspuolta ja siinä tapahtuvia virheitä.
Tosi harmi, kun meandi on mitä on. Kuosit kun on niin kivoja.

anni*
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
mä väännän edelleen niitten kanssa...on jo useita sähköposteja lähetetty puolin ja toisin eikä ne anna periks enkä minä...
Mä taisin löytää oikean 'tiukan, mutta asiallisen peräänantamattoman sävyn lievällä uhkailulla'. Tjtn. :whistle:
mä laitoin linkkiä tonne kuluttajasuojan sivuille, uhkasin tehokkaalla puskaradiolla ja sillä klassisella tämä oli viimeinen kerta...
ja ne sönkkää vaan et oli epäselvä lasku ja siellä lukee tiedot asiasta ja myyjä muka on asiasta maininnut...
ja mä puhun vaan laskutuslisästä...

Kuluttajaviraston Usein kysyttyä -palstalta kopioituna:

Milloin kuluttajalta voidaan vaatia laskutuslisää ja paljonko?
Laskutuslisä on ikään kuin palvelumaksua siitä, että elinkeinonharjoittaja laskuttaa kuluttajaa tuotteesta tai palveluksesta. Jos kuluttaja voi valita maksaako käteisellä vai laskulla, elinkeinonharjoittaja voi periä laskutuslisää laskun kirjoittamisesta ja lähettämisestä. Laskutuslisän on oltava kohtuullinen ja sen on perustuttava todellisiin kustannuksiin. Lisäksi kuluttajalle on etukäteen kerrottava laskutuslisästä. Jos laskulla maksaminen on ainoa tapa maksaa tuote tai palvelu, ei laskutuslisää kuitenkaan saa periä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?word=raha-asiat

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Olisko helpompaa maksaa laskunsa AJOISSA??!!!
No onko minun vika että saan rahani joka kuun viimeinen päivä ja kyseisen puljun tililaskun eräpäivä on AINA päivää ennen? Maksan siis joka kerta päivän myöhässä ja joka kerta he yrittävät tunkea sen myöhästymismaksun siitä. Olen ottanut kuluttaja-asiamieheenkin yhteyttä, ja hän sanoi suoraan että se on laitonta.

Yhteistyössä