Ja täten on laskutuslisäsi anteeksiannettu...

Alkuperäinen kirjoittaja mystiikka:
Kuluttajaviraston Usein kysyttyä -palstalta kopioituna:

Milloin kuluttajalta voidaan vaatia laskutuslisää ja paljonko?
Laskutuslisä on ikään kuin palvelumaksua siitä, että elinkeinonharjoittaja laskuttaa kuluttajaa tuotteesta tai palveluksesta. Jos kuluttaja voi valita maksaako käteisellä vai laskulla, elinkeinonharjoittaja voi periä laskutuslisää laskun kirjoittamisesta ja lähettämisestä. Laskutuslisän on oltava kohtuullinen ja sen on perustuttava todellisiin kustannuksiin. Lisäksi kuluttajalle on etukäteen kerrottava laskutuslisästä. Jos laskulla maksaminen on ainoa tapa maksaa tuote tai palvelu, ei laskutuslisää kuitenkaan saa periä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?word=raha-asiat
No sitä minäkin. Tuo on ihan loogista noin.

anni*
Alkuperäinen kirjoittaja mystiikka:
Kuluttajaviraston Usein kysyttyä -palstalta kopioituna:

Milloin kuluttajalta voidaan vaatia laskutuslisää ja paljonko?
Laskutuslisä on ikään kuin palvelumaksua siitä, että elinkeinonharjoittaja laskuttaa kuluttajaa tuotteesta tai palveluksesta. Jos kuluttaja voi valita maksaako käteisellä vai laskulla, elinkeinonharjoittaja voi periä laskutuslisää laskun kirjoittamisesta ja lähettämisestä. Laskutuslisän on oltava kohtuullinen ja sen on perustuttava todellisiin kustannuksiin. Lisäksi kuluttajalle on etukäteen kerrottava laskutuslisästä. Jos laskulla maksaminen on ainoa tapa maksaa tuote tai palvelu, ei laskutuslisää kuitenkaan saa periä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?word=raha-asiat
tämän minäkin tonne lähetin ja he vaan anteeksipyysivät sekaista laskuaan ja käskivät maksaa 1,70 tai he lähettävät uuden perintäkuluineen...

elli-karamelli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhtälailla kun joudun joka kertaa muistuttamaan yhtä paikkaa että myöhästymismaksua ei saa laittaa kuin vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen, eikä heti seuraavana päivänä kuten he tekevät... :D
Katsotaan koska oppivat...
Olisko helpompaa maksaa laskunsa AJOISSA??!!!
No onko minun vika että saan rahani joka kuun viimeinen päivä ja kyseisen puljun tililaskun eräpäivä on AINA päivää ennen? Maksan siis joka kerta päivän myöhässä ja joka kerta he yrittävät tunkea sen myöhästymismaksun siitä. Olen ottanut kuluttaja-asiamieheenkin yhteyttä, ja hän sanoi suoraan että se on laitonta.
onhan näitä firmoja joissa tilit eripankissa kuin mulla ja kun minä maksan eräpäivänä ja se että se näkyy heijän tilillä voi mennä parikin päivää niin siitä yrittävät karkuta korkoa

Yhteistyössä