Ja taas tämä kiusaamisen kulttuuri ...mahtavaa, on meillä viisaita aikuisia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidin blogi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äidin blogi

Aktiivinen jäsen
13.08.2014
1 149
4
38
Sen lisäksi että henkilöt täällä sallivat toisten kiusaamisen ja osallistuvat siihen itse tai kiusaavat oikein porukalla..kiusataan myös koulussa.

Juuri kuulin että sen vuoksi kiusataan, kun tytöllä on sininen huppari. Oikei ryhmässä haukutaan lapsen tyhmää ja rumaa hupparia.
(näitä sanoja olen nähnyt täällä kirjoitettavan myös...)

Voi elämä, että ollaan niin peruslaiskoja vanhempia, ettei lastaan jaksa sivistää...varsinkin kun täällä ollan niin "uniikkeja", "yksilöitä", "sukupuolettomia"..mutta ei sitten kuitenkaan olla muistettu kertoa ettei NIILLÄ VÄREILLÄ OLE SUKUPUOLTA, kaikilla elollisilla kyllä..madot ja muut mönkijät ovat poikkeuksia..jopa kasveilla on sukupuoli..tietyssä mielessä.

Ja rapa lentää. NIIN kauan kuin yksikin ihminen ajattelee, että voi kiusata yhtään millään tavalla, olemalla pisteliäs, hyökkäämällä, osoittelemalla...niin tulee olemaan lapsenne. Tapa on opittu.
Aamen.

Ja tiedoksi, mun lapseni puollusti tätä toista. Se merkitsee, että mun lapsella on hyvä itsetunto ja rohkeus puollustaa heikoimpia. Ja oon muuten ylpeä lapsestani ja itsestäni, HYVÄ ME, me ollaan miehen kanssa huipputiimi.

Viimeksi muokattu:
? Mä olen puuttunut kiusaamiseen jo kahdesti tänä syksynä, ja aion puuttua tarvittaessa vastakin. Jokaisella lapsella on oikeus elää pelkäämättä. Mutta miten se liittyy mihinkään muuhun, mitä tuossa viestissä oli?

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30193619:
Pointtihan on siinä mitä me aikuisina sallitaan. Itseltämme, lapsiltamme ja ympäristöltämme. Toivon että koulussa puututaan tähän, taas sama tyyppi jonkun kimpussa..

Ikävä kyllä ainakin meidän koululla lakaistaan nämä jutut maton alle niin pitkälle kuin mahdollista. Kiusaamiseen on nollatoleranssi joten kiusaamista ei ole, piste. Ja totuus on jotain ihan muuta. Jos vanhempana haluaa saada lapsensa kiusaamisen loppumaan niin taisteltava on kynsin hampain ja rehtorille puhumisesta ei ole hyötyä. Kun alkaa juristin kautta ottamaan yhteyttä aluehallintovirastoon niin sitten alkaa jotain tapahtua. Itse en ole tähän joutunut mutta tiedän tapauksen. Monelta vanhemmalta vaan tuossa vaiheessa jo loppuu usko ja alkavat uskoa niihin virallisiin "mitään vakavaa ei ole sattunut, pojat nyt vähän pelleilivät" selityksiin. Vaatii kovaa kanttia vanhemmalta kyseenalaistaa kaikki viralliset tahot. Ja kovaa uskoa omaan lapseensa.

Samaan aikaan kiusaajia ei saada kuriin / eivät saa tarvitsemaansa apua, kun eiväthän he kiusaa ketään. Miten silloin vanhemmatkaan osaisivat puuttua? Ja kaikkien kiusaajien vanhemmat ei vaan välitä pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30193576:
Sen lisäksi että henkilöt täällä sallivat toisten kiusaamisen ja osallistuvat siihen itse tai kiusaavat oikein porukalla..kiusataan myös koulussa.

Juuri kuulin että sen vuoksi kiusataan, kun tytöllä on sininen huppari. Oikei ryhmässä haukutaan lapsen tyhmää ja rumaa hupparia.
(näitä sanoja olen nähnyt täällä kirjoitettavan myös...)

Voi elämä, että ollaan niin peruslaiskoja vanhempia, ettei lastaan jaksa sivistää...varsinkin kun täällä ollan niin "uniikkeja", "yksilöitä", "sukupuolettomia"..mutta ei sitten kuitenkaan olla muistettu kertoa ettei NIILLÄ VÄREILLÄ OLE SUKUPUOLTA, kaikilla elollisilla kyllä..madot ja muut mönkijät ovat poikkeuksia..jopa kasveilla on sukupuoli..tietyssä mielessä.

Ja rapa lentää. NIIN kauan kuin yksikin ihminen ajattelee, että voi kiusata yhtään millään tavalla, olemalla pisteliäs, hyökkäämällä, osoittelemalla...niin tulee olemaan lapsenne. Tapa on opittu.
Aamen.

Ja tiedoksi, mun lapseni puollusti tätä toista. Se merkitsee, että mun lapsella on hyvä itsetunto ja rohkeus puollustaa heikoimpia. Ja oon muuten ylpeä lapsestani ja itsestäni, HYVÄ ME, me ollaan miehen kanssa huipputiimi.
grin-smiley-emoticon.gif

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
päivä äitillä vaan tän asian kanssa niin ryöpsähti Mutta hienoa se on todellakin tärkeää että pystyy menemään heikoimalal hetkellä olevan puolelle auttamaan. Tilanne että lakastaan maton alle on kyllä tosi raukkamaista varsinkin kun lapset kyseessä! Mutta onko tässäkin tapahtunut se että kun jokainen on vaatinut tai sanellut opettajille ja rehtoreille joka puolelta tulevat erilaiset määräykset että ei saa tiukasti sanoa tai pitää jöötä jos tarve vaatii sen ovat Nämä opettajat ja rehtorit vakavassa päättämättömyyden tilassa miten toimia. Kun ristiriitaisesta tulee ylitsepääsemätön menevät nämä kuplan taakse piiloon. mietin vain itse. Se näyttää sitten lapsille mallia että aikuiset menevät piiloon ja tilanen pahenee. Huomataan että juuri vaikka paidan väristä saa tölviä ku nmitään ei tapahdu kuitenkaan.

On kyllä raskas aihe ja hyvä äitee että toit sen esille.

Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että koulukiusaaminen ratkaisee ongelmia tutkittaessa järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. Todellisuudessa opetuslautakunta todistaa oikeaksi ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta. Täytyy siitä huolimatta että maailmalla on viime aikoina tapahtunut paljon, todeta, että kiusaaja on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan asianosaisiin kohdistuvia ongelmia. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että kiusaamiseen välitön puuttuminen ennakoi osaltaan tulevaa pedagogista ja didaktiivista behaviorismia.

[QUOTE="OOK";30193712]Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että koulukiusaaminen ratkaisee ongelmia tutkittaessa järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. Todellisuudessa opetuslautakunta todistaa oikeaksi ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta. Täytyy siitä huolimatta että maailmalla on viime aikoina tapahtunut paljon, todeta, että kiusaaja on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan asianosaisiin kohdistuvia ongelmia. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että kiusaamiseen välitön puuttuminen ennakoi osaltaan tulevaa pedagogista ja didaktiivista behaviorismia.[/QUOTE]

:laugh:

[QUOTE="Lissu";30193601]Ajatteletko että se on oikeasti siitä hupparista kiinni?

Kiusaaminen on kurjaa, mutta ne oikeat syyt pitäisi kaivaa esiin tai se ei ikinä lopu.[/QUOTE]

se on se vallantunne jota kiusaaja hakee. kai siihen on jokin psykologinen syy.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30193603:
Joo kiusaaminen on perseestä, mutta yli puolet tekstistäsi meni minulta ohi. Miten nuo uniikit ja sukupuolet liittyivät tähän?

Netissä on paljon tietoisia ja tiedostavia vanhempia, joille on tärkeää sukupuolineutralius ja se, että jokainen (lapsi) on uniikki. Mutta todellisuudessa se ei näy millään tavalla.

Ehkä näin?

Yhteistyössä