Ja taas tämä kiusaamisen kulttuuri ...mahtavaa, on meillä viisaita aikuisia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidin blogi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, että malliesimerkki viisaista, pointin kirjoitusvirheistä huolimatta ymmärtävistä aikuisista. Eiku.

Sori ny, mutta mä en ota ap:ta tosissaan. On vain taas yks trollaaja joka esittää muka koulutettua alansa rautaasta ammattilaasta. Kilometrien päähän paistaa, että on kaukana koulutetusta ihmisestä ja tarkootus on vain ärsyttää ihmisiä.

Niin nähty provon aihe jo tälläänen.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Sori ny, mutta mä en ota ap:ta tosissaan. On vain taas yks trollaaja joka esittää muka koulutettua alansa rautaasta ammattilaasta. Kilometrien päähän paistaa, että on kaukana koulutetusta ihmisestä ja tarkootus on vain ärsyttää ihmisiä.

Niin nähty provon aihe jo tälläänen.

Vanhemmistahan se valitettavan usein lähtee - kiusaaminen. Oli ap mikä tahansa, hänellä on kyllä ihan pointtikin tuossa, ja hyvin se tuli todistetuksi jo heti ensimmäisellä sivulla.

• Tykkää
Reactions: Data
Vanhemmistahan se valitettavan usein lähtee - kiusaaminen. Oli ap mikä tahansa, hänellä on kyllä ihan pointtikin tuossa, ja hyvin se tuli todistetuksi jo heti ensimmäisellä sivulla.

Aha. Ap:n kaltaaset itteään täynnä olevat sonnanjauhajat ny vain on rasittavia. Aihe hyvä, mutta tuo ap:n tyyli... Hohhoijaa.

catAnimation7.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30193576:
Sen lisäksi että henkilöt täällä sallivat toisten kiusaamisen ja osallistuvat siihen itse tai kiusaavat oikein porukalla..kiusataan myös koulussa.

Ja rapa lentää. NIIN kauan kuin yksikin ihminen ajattelee, että voi kiusata yhtään millään tavalla, olemalla pisteliäs, hyökkäämällä, osoittelemalla...niin tulee olemaan lapsenne. Tapa on opittu.
Aamen.

Aihe on erittäin tärkeä.

Tapa, jolla ap ottaa sen esiin, on varsin kaukana siitä tavasta, jota hän peräänkuuluttaa. Noita boldattuja kohtia ap:n kannattaisi erityisesti itse miettiä.

Kiusaamisissa olisi hyvä ensin selvittää mikä on kiusaamista ja mikä ei. Joillekin kiusaamista voi olla jo katsominen tai moin sanominen. Sitten sellaisia ruvetaan selvittämään yksipuolisesti kun toiset alkaa keksimään omasta päästään miten niitä on kiusattu. Jotkut pelkää joitain ihan älyttömästi vaikka se toinen ei olis koskaan sanonut sille sanaakaan eikä millään lailla kiinnostunut elääkö se vai ei. Joitain nimiä ne keksii ja sitten ne jotka ne mainitsee joutuu aiheetta tarkkailuun jostain sellaisesta mitä ei tajua ollenkaan.

Nyyh. Nyt ymmärrän viimeinkin, kuinka väärässä olinkaan yrittäessäni peräänkuuluttaa niin naisille kuin miehillekin oikeutta olla oma itsensä eikä vain sukupuolensa edustaja. Vannon pyhästi että tästä lähtien minäkin olen vain Nainen, kokonainen sellainen, röyhelöineen kaikkineen, ja heitän porakoneen nurkkaan, ettei ketään koskaan enää missään kiusattaisi.

Jokohan nyt meni oikein. Jos ei, niin mies1 varmaan kiiruhtaa korjaamaan mahdolliset väärinkäsitykset. Se kun osaa kuitenkin niin paljon paremmin, onhan se sentään Mies.

Nyt tuli kiire valmistelemaan yllätystä miehelle mekon alle, niin maailma pelastuu.

Heti kun voitte esittää, miten mielipiteeni ja kokemukseni elämästä on teiltä pois tai heikentää teidän mahdollisuuksitanne löytää hyvä ja tasapinoinen elämä, otan kaakatuksenne tosissani.

Niin kauan kuin se on: me pidetään vaan hauskaa toisten kustannuksella- teemaa, ilmaisette, että henkinen tasonne on jäänyt sinne yläkoulun puolelle.

Toisten kustannuksella -teemaa.

Jos yhdyssanan määriteosana on sanaliitto, yhdysmerkki tarvitaan (huomaa viivan oikea pituus ja välilyönti yhdysmerkin edellä), esim. pro gradu -tutkielma, Tuntematon sotilas -romaani, Pro Finlandia -mitali, Saab 900 -merkkinen, mies ja ääni -periaate

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30194776:
Heti kun voitte esittää, miten mielipiteeni ja kokemukseni elämästä on teiltä pois tai heikentää teidän mahdollisuuksitanne löytää hyvä ja tasapinoinen elämä, otan kaakatuksenne tosissani.

Niin kauan kuin se on: me pidetään vaan hauskaa toisten kustannuksella- teemaa, ilmaisette, että henkinen tasonne on jäänyt sinne yläkoulun puolelle.

Heti kun voit keskustella asiallisesti, niputtamatta kanssakeskustelijoita yhdeksi samaksi massaksi ja ylenkatsomatta heitä tasapuolisesti, otan _kaakatuksesi_ tosissani.

Kiusaamisesta:

Aikoinani koulussa oli yksi poika, jota niin kiusattiin..ei koskaan poistu mielestä miten talvipakkasilla jätkän kengät kasteltiin, samoin takki...

Seurasin tilannetta usein ja olin se "kantelija", josta sitten kärsin myös itse.
Nyt aikuisena kun oikein miettii, nämä opettajat ( ei kaikki) kyllä suhtautumisellaan "sallivat" kiusaamisen. Poika mahtoi olla hyvä uhri, hiljainen, vetäytyä.. aika lailla tavallinen..muistaakseni.

Olen miettinyt , että miten poika selvisi siitä kaikesta..murkkuna nyt ei muutenkaan ole ihan helppoa.

Ollaan vaan vanhempina valveilla..lapsia on autettava ja ohjattava. Esimerkin voima on ratkaiseva.

Viimeksi muokattu:
Toisten kustannuksella -teemaa.

Jos yhdyssanan määriteosana on sanaliitto, yhdysmerkki tarvitaan (huomaa viivan oikea pituus ja välilyönti yhdysmerkin edellä), esim. pro gradu -tutkielma, Tuntematon sotilas -romaani, Pro Finlandia -mitali, Saab 900 -merkkinen, mies ja ääni -periaate

Tästä minä tykkään - juuri näin!

Terveisin "vähän iäkkäämpi" palstalainen, joka arvostaa oikeinkirjoitusta :)

Aktiivinen fyysinen tai sanallinen kiusaaminen on vielä kitkettävissä, ainakin silloin, kun sitä tapahtuu aikuisen silmien edessä. Aina ei tosin tapahdu, ja jos kukaan ei kerro, asiaan on paha puuttua.

Itse koen yllämainittua julmemmaksi henkisen kiusaamisen: joukosta pois sulkemisen, hyljeksimisen, täydellisen ignooraamisen. Näihin voi puuttua ja pintatasolla tilanne saattaa jopa näyttää muuttuvankin, mutta juuri mitään keinoja ei tilanteen todelliseen korjaamiseen ole. Miten pakotat ketään olemaan jonkun kaveri?

Jos sinulla on tähän jokin loistava ratkaisu, kerro se toki meille muillekin, niin osaamme toimia tilanteessa oiken. Mikään ei särje sydäntä niin kuin se lapsi, joka on ihan aina yksin.

[QUOTE="Lissu";30193601]Ajatteletko että se on oikeasti siitä hupparista kiinni?

Kiusaaminen on kurjaa, mutta ne oikeat syyt pitäisi kaivaa esiin tai se ei ikinä lopu.[/QUOTE]

Näinpä. Minunkin tytöllä on sininen huppari, mutta ei silti kukaan ole kiusannut.

Eiköhän meitä mahdu tänne monia monine mielipiteinemme, eikä kaikkea todella tarvitse ottaa tosissaan. Sinun täytyy tosin muistaa se että sinun mielipiteesi ei välttämättä ole ainoa oikea. Ja silloin kun tänne kirjoittaa niin ottaa riskin että siihen tulee myös eri mieltä olevia mielipiteitä. Näin käydessä niiden lyttääminen ja vastapuolen haukkuminen eivät ole hyvää käytöstä sekään. Muista se.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="random";30194833]Aktiivinen fyysinen tai sanallinen kiusaaminen on vielä kitkettävissä, ainakin silloin, kun sitä tapahtuu aikuisen silmien edessä. Aina ei tosin tapahdu, ja jos kukaan ei kerro, asiaan on paha puuttua.

Itse koen yllämainittua julmemmaksi henkisen kiusaamisen: joukosta pois sulkemisen, hyljeksimisen, täydellisen ignooraamisen. Näihin voi puuttua ja pintatasolla tilanne saattaa jopa näyttää muuttuvankin, mutta juuri mitään keinoja ei tilanteen todelliseen korjaamiseen ole. Miten pakotat ketään olemaan jonkun kaveri?

Jos sinulla on tähän jokin loistava ratkaisu, kerro se toki meille muillekin, niin osaamme toimia tilanteessa oiken. Mikään ei särje sydäntä niin kuin se lapsi, joka on ihan aina yksin.[/QUOTE]

Eli et usko että asenteilla on mitään vaikutusta?

Kaikista ei voi tykätä, mutta olisko mahdollista antaa kaikille tilaa olla, virheineen ja epätäydellisyyksineen?

Ihmiset joilla on hyvä itsetunto, eivät ole pikkusieluisia vallankäyttäjiä. Tämä koskee myös lapsia ja koska lasten käsitys itsetään on aikuisen vastuulla, silloin aikuisen olisi oltava hereillä, suhteessa itseensä ja arvoihinsa. Eli opettaa lasta "hyvyyteen".

Miten itse ajattelet?

Eli sovit hyvin joukkoon. Pidätte hauskaa eikä mieleen tule että jostakin asia ei olekaan hauska.

Yhteistyössä