Ja taas on uusi helvetillinen päivä alkanut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä on kauheaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämä on kauheaa

Vieras
Huonosti nukutun yön jälkeen, näissä kuumuuksissa ei pysty nukkumaan.

Töitä pitäisi jaksaa tehdä koko päivä. Onneksi työpaikalla on ilmastointi mutta ei sekään pysty tätä kuumuutta täysin poistamaan, ylikuormitettu rassukka.

Illaksi kotiin istumaan tiukasti verhojen taakse koska se on ainoa keino estää sisälämpötilaa nousemaan samaan ahdistavaan yli 30 asteeseen kuin ulkona.

Helvetti on todellakin ainoa sana kuvaamaan tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vasta alkua:
Tää on tätä ilmastonmuutosta, johon syyllisiä ollaan me ihmiset kaikessa ahneudessamme!

ennustukset näkyy jo. tulvia, myrskyjä, kovia pakkasia, hellettä, tulivuoren purkauksia, maanjäristyksiä....enää 2v

Keväällä luvattiin että tästä kesästä tulisi tavanomaista viileämpi sen Islannin tulivuoren tuhkan takia. Ja minä nautin ajatuksesta aivan täysillä.

Ja paskat.

IHANAA kun on näin lämmintä :) Ei pidä valittaa ku kerrankin on Suomessakin kunnon kesä... mut tällasiahan me suomalaiset ollaan. Mangutaan ku on kuuma, vikistään ku on kylmä, inhottavaa ku aurinko paistaa...ihan paskaa ku sataa. Sit samat ihmiset lähtee etelän lomille nauttimaan auringosta ja kuumasta ilmasta ku suomessa on huono keli ja nyt ollaan kyrpä ottassa ku täällä on kuuma.

Alkuperäinen kirjoittaja cool:
IHANAA kun on näin lämmintä :) Ei pidä valittaa ku kerrankin on Suomessakin kunnon kesä... mut tällasiahan me suomalaiset ollaan. Mangutaan ku on kuuma, vikistään ku on kylmä, inhottavaa ku aurinko paistaa...ihan paskaa ku sataa. Sit samat ihmiset lähtee etelän lomille nauttimaan auringosta ja kuumasta ilmasta ku suomessa on huono keli ja nyt ollaan kyrpä ottassa ku täällä on kuuma.
Kuule, minä en ole KOSKAAN valittanut mistään muusta säästä. Kaikkea muuta vastaan pystyy suojautumaan eikä mikään muu sää invalidisoi näin.

Sinä luultavasti olet se, joka aina valittaa kaikesta muusta paitsi tämmöisestä säästä etkä voi ymmärtää miksi joku ei pidä "kunnon kesästä". Liika on liikaa.

Enkä minä käy etelässä, juuri siksi kun en todellakaan näistä säistä pidä.

Eipäs yleistetä ;) en minäkään pidä kuumasta. Rakastan vesisadetta ja syksyä :) ja ulkomailla käyn kokemuksen vuoksi, en auringon.

juuh, kyllä munkin makuun parhaat asteet ois siinä 20-23c. yöt tuskaa, lapsetkaan ei saa nukuttua, nuorimmainen kränäili valehtelematta vartin välein läpi yön. kivahan se on, ettei joka päivä sada, mutta rajansa kaikella sanon minä.

Minä en valita säästä, koskaan. Jokaisessa säässä on omat hyvät puolensa ja minulla on muutakin tekemistä ku pilata päiväni narisemalla jostain johon ei voi vaikuttaa itse ;)

ASENNETTA KEHIIN, se nimittäin ratkaisee aika paljon miltä sinusta itsestä tuntuu.

Minä en valita säästä, koskaan. Jokaisessa säässä on omat hyvät puolensa ja minulla on muutakin tekemistä ku pilata päiväni narisemalla jostain johon ei voi vaikuttaa itse ;)

ASENNETTA KEHIIN, se nimittäin ratkaisee aika paljon miltä sinusta itsestä tuntuu.

no näinhän se on, mutta tosiaan, unettomien öiden jälkeen se asenne voi olla aika hakusessa. positiivinen asenne siis...

Alkuperäinen kirjoittaja 2012:
Alkuperäinen kirjoittaja vasta alkua:
Tää on tätä ilmastonmuutosta, johon syyllisiä ollaan me ihmiset kaikessa ahneudessamme!

ennustukset näkyy jo. tulvia, myrskyjä, kovia pakkasia, hellettä, tulivuoren purkauksia, maanjäristyksiä....enää 2v

Mä oon jo pikkuhiljaa alkanu uskoo tähän ihan oikeesti :ashamed:

Tässä säässä ei ole MITÄÄN hyvää.

Töitä pitäisi jaksaa mutta työtehosta on ainakin 20 % pois. Ja työ on sellaista missä tulokset ovat numeroilla mitattavissa.

Totta. Meillä on vieras hellettä paossa kerrostalosta. Tosi kivaa kun valittaa koko ajan, siis aivan joka asiasta! Tänään mä aion sanoa, että sorry, mut nyt lopetat valituksen tai mee kotiisi. Mä nautin lämmöstä :) ja toi valittaja pilaa tunnelman mun omassa kodissa. :(

Miks helvetissä ette osta niitä jäähdyttimiä kotiin??? Kummaa kitinää, mutta asialle ei tehdä mitään, mikä oikeasti auttaa. Meillä sisälämpötila kokoajan +20 näillä helteillä.

Alkuperäinen kirjoittaja JustJoo:
Miks helvetissä ette osta niitä jäähdyttimiä kotiin??? Kummaa kitinää, mutta asialle ei tehdä mitään, mikä oikeasti auttaa. Meillä sisälämpötila kokoajan +20 näillä helteillä.
Mä joka kesä suunnittelen ostavani seuraavaksi kesäksi ja kun syksy tulee, unohdan koko asian :D

Yksi vinkki kuumuuden vuoksi huonosti nukkuville: vedellä täytettyjä limupulloja tms pakastimeen. Yöksi peitoksi pussilakana ja peiton alle jalkopäähän jäätynyt pullo tai pari. Ne pullot viilentävät ilmaa peiton alla. Nukuin kuin murmeli viimeyön.

Alkuperäinen kirjoittaja JustJoo:
Olen töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valittaminenko auttaa? EI. Jos TE VALITTAJAT pitäisitte työpaikoilla ja muiden läsnäollessa kitanne kiinni, niin ei olisi niin hikiset oltavat ja huono ilmapiiri!
Kato, kato. Suakin ottaa päähän että on näin kuuma ja hikinen, mutta et voi myöntää sitä, vaan syyllistät asiasta muita.

Onneksi meillä on kaikki muutkin täällä sitä mieltä että liian kuuma on.

Viiden vuorokauden ennuste ajalle 13.7. - 17.7.2010

Helteinen sää jatkuu suuressa osassa maata. Aluksi korkeapaine vaikuttaa säähämme ja monin paikoin on poutaista ja aurinkoista. Keskiviikkona matalapaine liikkuu Lapin yli itään ja monin paikoin tulee sade- tai ukkoskuuroja. Jakson loppupuolella sää on vaihtelevaa ja helteistä, sadekuuroja saadaan paikoin.

Päivän ylin lämpötila on 25 ja 34, Lapissa 12 ja 27 asteen välillä. Yölämpötila on enimmäkseen 10...22 astetta.

Jakson sademäärä on maan etelä- ja keskiosassa 0-5 mm, maan pohjoisosassa 10-25 mm. Sadekuuroissa sadekertymät voivat olla paikoin suurempia.

Ennuste ajalle 18.7. - 22.7.2010

Sää jatkuu melko lämpimänä, paikoin tulee sade- tai ukkoskuuroja