IVF Toukokuussa

heipsu vaan, tänään tosi kipee vatsanseutu. olen pystynyt liikkumaan vaan pakolliset vessareissut. toivottavasti ei oo ylimäärästä nestettä kertyny.
eli meidän saldo siitä yhdeksästä munasolusta on 5 kypsää joista kolme hedelmöittynyt!
huomenna sitten toivottavasti saadaan yksi siirrettyä =) voin sanoa että on kädet kyynärpäitä myöten ristissä et kaikki menee hyvin!
Hallalla huomenna siirto myös?
Sitronella joko sinulle siirto tehtiin ja kuinka jo näin aikaisessa vaiheessa?
tsemppiä meille ja onnee ja siunausta ja kaikkea mahdollista mitä vaan voi toivoa tässä tilanteessa! nyt takaisin petiin jatkamaan toipumista..

Martta75 Joo, tänään tehtiin takassiirto ja siksi, että klinikalla on joku tarkastus huomenna. Mietin tänä aamuna, että näinkö unta tuosta siirron aikaistamisen syystä, mutta mies vahvisti punktion alussa hoitajan kertoneen, että huomiselle eivät valitettavasti voi odottaa/ottaa siirtoaikoja, kun on se kontrolli heillä käynnissä. Tivasin vielä, että onko tästä nyt sitten mitään hyötyä kun liian aikaisin siirretään, eikä tiedetä vielä jakautumisesta, niin sanoivat, että ei siitä haittakaan ole ja ei ole lainkaan harvinaista, on kuulemma muillekin näin tarvittaessa tehty. Mene ja tiedä.. Nyt sitten yritän opetella muistamaan luget 3 x päivässä.

Hei olisko tuo kolme joku onnenluku, kun niin monella se esiintyy? :)

No nyt ne alko!!! Yes! Yes! Yes! Tänään on siis vielä eka vuotopäivä(?) ja huomenna saa lääkäri mukaan vielä pistää, et ehtii mukaan.

Voi kikkeli minkä teit, mun kroppa. Kyllä se hyvä on että on jännitystä elämässä, mut ei ihan näin hilkulle olis tarvinnu mennä.

Sitronella: mahtavaa, että se ainokainen hedelmöittyi ja pääsitte siirtoon! Nyt vaan kovasti onnea matkaan ja pitkää pinnaa näihin piinapäiviin!
Hallalle ja Martalle myös roppakaupalla onnea ja tsemppiä siirtoon! Teillä molemmilla on tainnut olla aika huono olo punktion jäljiltä. Toivottavasti pian helpottaa!
Fintulle onnittelut menkkojen alkamisesta! =)

Mietin samaa kuin Puppeli, että pitäisiköhän olla hiukan huolissaan, kun ei ole mitään tuntemuksia... Olen kysellyt lapsia saaneilta ystäviltä, että oliko heillä kiinnittymisvaiheessa jotain oireita, ja useimmat vastasivat, ettei heillä ollut mitään selkeästi tunnistettavia oireita. Ehkä tää oireilemattomuus on sitten normaalia?
Mulla meni tämä yö aivan pipariksi, oon kukkunut valveilla oikeastaan koko yön tuskaisten ja levottomien jalkojen takia. En tajua, mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut mitään vastaavaa. Mutta tuskaiset jalat ei kai sentään ole kiinnittymisoire :LOL:

nyt sitten alkaa piinailut! kaksi alkiota siirrettiin ja mitään ei jäänyt pakkaseen. toivotaan toivotaan ja vielä kerran toivotaan. vatsa edelleen todella arka ja nestettä hieman vatsaontelossa, lepoa ja nestettä lääkkeeksi. ihana mieheni tosi hötäkässä :p
tänään tää sivusto olluu vissiin ihan jumissa? ...meillä päin ainakin. koitin jo aiemmin päivällä päästä avautuu mut ihan tukossa oli.

Finttu Huippua, että pääsit aloittamaan hoidot! *tuulettaa*

Martta75 Onnea, onnea! Oliko teillä etukäteen suunniteltu kahden alkion siirto? Toivottavasti olo helpottaa pian!

Heksamiina Peukutusta tuskaisten jalkojen ja kiinnittymisen yhteydelle! :D Kaikki energia ollu kohdussa ja jalkaraukat saa kärsiä?
Miten muiden viikolla 20 piinailun aloittaneiden laita?

Huhuu Halla! Onhan kaikki ok?

Sivut on tosiaan tökkiny tänään, kun olis ollu aikaa surffailla ympäri eri pinoja..
Oma (.) Äiti kävi aamupäivällä tuomassa saikkulaisen selviytymispakin: Me Naiset, suklaalevy, valkosipulileipäcrutonkeja, viinirypäleitä, juomista.. :D Tuli siinä sitten sen visiitin aikana kai liikaa liikuttua sohvan uumenista ja kas, kolme tuntia sen jälkeen hillitömät kivut munasarjoissa. Vähällä jo oli, että en soittanu klinikalle, et mitä tehdä? Turvauduin panadoliin ja olin aloillani. Ohi meni, mutta tulipa huomattua, että hyperin kanssa ei ole leikkimistä. :| Onneksi en töihin lähtenyt aamulla, kun olo oli niin hyvä..

Piinailusta ei muutoin tietoakaan. Helpotusta vaan, että hoidot on nyt ekakertalaiselta ohi ja vaste tiedossa. Ehkä se stressaaminen alkaa myöhemmin.

Onko muuten niin, että kaikille määrätään se veritesti plussan/negan toteamiseksi? Meinaatteko kaikki testata siitä huolimatta kotona? Itse olen vähän kahden vaiheilla. Testi olis 4.6. ja tulos klinikalta 5.6.

Semi-viisuillan jatkoja kaikille!

Nonniin, eka puregon pistos sitten tuikattu tänään!
Meinas tulla rimakauhu mutta eipä tuo miltään tuntunut.
Mä kuiteskin työn puolesta olen touhunnut kaikenlaisten neulojen
ja aineitten kanssa että tekniikka hallussa.. mutta se onkin
ihan toista pistää itteään.

Aivan valtavasti onnea matkaan joille siirto tehty!
Peukkuja pidän että plussat tulee! :hug:
Voi että, on tää niin jännää..

Puppeli ja heksamiina noista kiinnittymistuntemuksista..
Mulla ei ainakaan tuntunut yhtään mitään, vasta kun menkat
olis pitänyt alkaa niin tuli tissit kipeiksi. Ei muuta.
Niin että elkääs huolestuko!

Finttu onnea menkoista! Menipäs tosiaan tiukille.

Päivi68 :hug: toivon todella että nyt teillä onnistuis :hug:

Huomenta pitkästä aikaa!!! :D
Tai aika tuntu tosi pitkältä ilman vertaistukiryhmääni...!!! Jouduin yllättäen työmatkalle 2 pväksi, enkä ehtinyt koneelle tänä aikana... Mietin vaan lentokoneeseen mennessäni et mitä mahtaa paineiden vaihtelut tehdä alkion kiinnittymisen kannalta?!?!?!?

Puppeli Mulla on rinnat tosi arat (lasken johtuvan lugeista ja siitä tupla-annoksesta pregnyliä) ja eilisestä iltapäivästä asti on tuntunut alavatsalla, ei nyt selvää kipua, mut semmosta menkkamaista jomotusta. Tää jatkuu edelleen... Mut siinäpä se, ei muuta!!

ONNEA KAIKILLE PUNKTIOSSA JA SIIRROISSA OLLEILLE TASAPUOLISESTI!!!!! :hug: ++++tuulia!!
:whistle:

Finttu No kylläpä oli pitkän sitkeä odotus!!!! Tulihan ne sieltä kun vähän potkii!!!!

Sitronella Meillä ei ole veritestiä määrätty koskaan tuoresiirron tai PAS:n yhteydessä. Ehkä se täällä meillä päin määrätään vasta positiivisen kotitestin jälkeen????? Siitä kun ei ole kokemusta... :eek: Siis siitä positiivisesta testistä!!!!!

Toivotaan lämmintä viikonloppua!!!!

:wave: Mariska75 perjantaifiilareissa!!!

Mulla on toivo mennyt jo kokonaan. Olen edelleen oireeton, mutta ennen kaikkea kohdun nipukka on aivan alhaalla ja pehmeä. Tuosta sitä voi melko varmuudella sanoa, ettei siellä kohdussa ole mitään mitä "suojella"

Onko kukaan muu kokeillut tuota?

Kaikille puntiosta ja siirrosta selvinneille tsemppiä! Pitäkää te lippu korkealla, kun itse en pysty!

Ppp7

Kiinnittymistuulia Martalle ja Sitronellalle (ja tietysti kaikille muille myös!!). Kurjaa, kun teillä molemmilla on kipuja ja huonoa oloa toimenpiteiden jäljiltä. Toivottavasti teidän olo pian paranee! Mitäs Hallalle kuuluu?

Veritestiä ei mulle ainakaan (vielä ) ole määrätty Tampereen Väestöliitossa. Oli vain puhetta lääkärin kanssa, että ilmoittelen sitten heille päin, mitä raskaustesti näyttää.

iitukka: onnittelut ekasta Puregon pistoksesta =) Muakin aluksi hirvitti pistää itseäni, mutta äkkiä siihen tottui.

Puppeli: en ole kokeillut kohdun nipukkaa.. Missäs sellainen edes tarkalleen ottaen on *kyselee tyhmänä*? Älä nyt vielä luovu toivosta! Mullakin on pari viime päivää ollut aika lailla oireeton olo. Eilen kyllä aivastaessa repäisi tosi lujasti alavatsalta, eikä sellaista ole kyllä koskaan aikaisemmin ollut. Toivo tietysti heräsi, josko se jotain tarkoittaisi, mut enpä tiedä.. Mulle tulee välillä tosi vahva tunne, että raskaustesti näyttää ensi viikolla negaa. En jaksa uskoa, että meille kävisi niin mahtava tuuri, että heti ekasta IVF:stä tärppäisi. Mun yltiöpositiivinen mies jaksaa sitten uskoa munkin edestä.. =)

Mariska: en usko, että lentäminen vaikuttaa mitenkään kiinnittymiseen. Luulisi, että jos näin olisi, niin lääkärit kieltäisivät ehdottomasti lentämisen siirron jälkeen. Mun lääkäri ei ainakaan maininnut asiasta mitään. Ole ihan levollisin mielin =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)

Heksamiina: kohdun nipukka on emättimessä ja helpoten sen löytää istuen wc-pöntöllä ja sormella kokeille (esim. kun laittaa Lugeja). Joillakin se on heti emättimen suulla (=alhaalla), toisilla sitten jopa niin ylhäällä ettei sormella yllä. Se tuntuu vähän niinkuin tulivuoren kraaterilta tai pusuhuulilta. Eli se on sellainen suppu. Voi olla siis kova tai sitten pehmeä, auki paljon tai ihan kiinni.

Joltain sivuilta luin että itse asiassa tuo ei kerro koko totuutta mahdollisesta raskaudesta, koska se saattaa elää ns. omaa elämää ja vaihdella asentoaa ja oloaan päivän mittaan.

Kohdun nipukkaa ei ole hyvä "räplätä" usein ettei se vaan tulehdu. Itse olen kokeillut aamuin illoin Lugeja laittaessa, mutta en muuten. Ja puhtaus pitää muistaa ettei mene kynnen alla mitään pöpöjä sinne.

voi puppeli :hug: älä nyt vielä toivoas menetä, kaikki on vielä
mahdollista! Mä en ole kyllä koskaan kokeillut tuota
kohdun nipukkaa.

sitronella lääkäri sanoi että tehdään veritesti 14pv punktion jälkeen
mutta aivan varmana teen testin myös kotona. =)
Siis olettaen että kaikki menee hyvin ja päästään siirtoon.

Millonka niitä tuntemuksia pitäis tulla tuonne sarjoihin??
Siis montako päivää ootte pistänyt että on alkanut
munikset kasvamaan ja tullut jotain merkkejä että
jotain siellä tapahtuu.. Tiedän, tiedän, vasta kaksi piikkiä
pistetty mutta huoli on kova että tehoaako ne. :ashamed:
Kun ei jaksais millään odottaa sitä maanantain ultraa.

Hyvää viikonloppua
ja plussaonnea kanssa kaikille!!

Heksamiina Mulla mieli ailahtelee aika lailla positiivisen ja välillä ihan varman negatiivisen välillä!!! Mun mies pitää kanssa sellastaki yhden miehen cheerleader-porukkaa pystyssä, et minä en putoisi matalamielisyyteen... On se ihanaa kun on positiivisesti ajatteleva kaveri kotosalla! :D

Puppeli
Ai no se sielä sit on mikä tuntuu lugea laittaessa!!!! :LOL: En nyt kyllä just muista miltä se tuntu, mut jotain "ylimäärästä" selkeesti on tuntunu!!!!! Minkälainen kohdunnipukka on sillon kun raskaus on lähtenyt käyntiin?!?!?! Minkälainen sen pitäis olla?

Mariska: Tuosta on montaa eri näkemystä millainen se on raskauden ollessa käynnissä ihan alussa. Pää sääntö lienee se, että jossain vaiheessa se menee kokonaan kiinni suojellakseen kohdun asukkia, ennen kuin 9 kk päästä aukeaa kunnolla. Ihan alkuraskaudessa se voi olla ihan mitä vaan.

Joillain se on ollut pehmeä ja silti plussannut. Joillakin sitten kiinni ja kova, ja silti plussannut. Ihan alussa siitä ei voi siis päätellä raskautta.

Osaanpa ajatella asian järjellä vaikka omat tunteeni sanovat asian olevan omalta kohdalta negatiivinen! Kiitos kaikille minua tsempanneille! Toivottavasti voin edes osan palauttaa teillekkinpäin!

Halla: Tsemppiä sulla oikein paljon! Tiedän tuon tunteen kun on vain kotona saikulla. Olen itsekin nyt saikulle, mutta eri syytä.

Mielialan vaihtelu on ihan normaalia. Ota huomioon että hormoonitasosi muuttuu nyt kun solut on kerätty pois. Pudotus on aikamoinen. Yritä selittää tuo miehellesi ja koittakaa jaksaa kumpikin! Kuten aiemminkin täällä ketjussa on todettu: yksikin solu riittää toivottuun lopputulokseen. Eli älä heitä vielä toivoasi!

Halla Onnea teidän taimen kasvatukselle! Ikävä kuulla, että vointi on huono. Meinaan itekkin kilahtaa tähän toimettomuuteen :headwall: Raskaustesti teillä tosi myöhään? Meillä kuitenkin siirto "etuajassa" ja testi monta päivää aikaisemmin kuin teillä? Onkohan klinikalla odotukset alhaalla meidän "raakasiirto" tapauksen suhteen..

Puppeli Lämpöisiä kevättuulen nosteita sinulle, älä vielä anna toivon hiipua! Toivotaan, että oireettomuus tuo positiivisia uutisia!

Iitukka Älä huoli tuntemusten puutteesta. Mulla niitä alkoi olla vasta ennen viimeistä ultraa vaikka rakkuloita oli tosi paljon.

Oma (.) Nyt ei koske munasarjoihin, mutta n. 7 cm navasta alaspäin sisuksiin. Onkohan kohtu niillä main? Pelkään, että se hyljeksii ainokaista.

Heksamiina Sama juttu täällä, en myöskään jaksa uskoa, että meillä ekasta kerrasta tärppäisi. Pystyyköhän sitä omilla kielteisillä ajatuksilla mokaamaan koko jutun? Jotenkin sitä yrittää olla tosi neutri koko ajan, vaikka pitäisi kai olla hirmuinen loppurutistus posiivisuutta menossa.

:'( miksi maailma potkii? täällä kivut vain yltyivät viime yönä. kävin sitten päivällä polilla verikokeissa, tulehdusarvot koholla ja leukkarit myös. antibioottikuurit pitää kohta käydä hakemassa. voi tätä itkua ja ahdistusta. kuinka käy "vauveleiden" kanssa, ei varmaan hurraamista. meille oli tarkoitus siirtää vain yksi, mutta toinen jakaantumaan lähtenyt oli heikohko joka ei varmaankaan olisi selvinnyt pakastuksesta. lääkäri siis päätti siirtä sen toisen kaveriksi. harvinaista mutta totta näin ekakertalaisena.

Iitukka: Mulla rupes joskus seittemännen pistospäivän kohdilla maha pömpöttämään. Ei oikeestas ollu muita oireita lainkaan.
Halla: noi riidat on ihan tavallisia, ne johtuu sun hormoneista ja miehet ei niitä ymmärrä. Itse silloin siirron jälkeen ajattelin hormonihöyryissäni jossain vaiheessa, et miten mä oon voinu mennä naimisiin noin k*sipäisen miehen kanssa. Nyt normaaliolotilassa olen taas sitä mieltä, että mulla on mitä kultaisin mies.
Martta: Koita jaksella, kai ne määräs sulle semmosia antibiootteja, mitä on lupa syödä raskaana ollessa?

Finttu Kefexiniä ja Flagylia. Flagylissa oli vaan suositus että ei raskauden ensimmäisenä kolmanneksena ja neuvoteltava lääkärin kanssa ym., hope so että tiesivät mitä määräävät.
puhelinresepti odotti apteekissa ja kyl ne Oysissakin tiesivät mun tilanteen.
en vaan jaksa uskoa että alkiot selviävät tästä :'( kyllä on nyt pienen ihmisen mieli maassa!

Täällä on vaan koitettu unohtaa kaikki mahdollinen piinailu...mitään oireita ei ole (paitsi sillo joskus alkuviikosta menkkakipuiluja...) ja kapseleita vaan kolmesti päivässä tökin itteeni.

Aivastelut - pelottavia sellaiset äkkinäiset, kun tuntuu että koko maha repee. Tätä kohdunnipukka asiaa jäin kanssa miettiin, Puppeli selvitti sitä kyllä hyvin...tarttee ehkäpä illalla tutkia kun seuraavaa puikulaa tökin taas paikalleen... Työnnättekö te muuten ne niin syvälle kuin vaan saatte? Eilen illalla yskin vähän ja se pirulainen tuli takaisin ulos. Alko harmittaa, että enkö mä tätäkään hommaa osaa...Onko teillä ne kapselit tulleet ulos laiton jälkeen, siis muutenkin kuin sottasena vuotona?

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja pistoksia tökkiville!
...koitan selvitä keskiviikkoon, kun taidan olla ekana tällä palstalla joka joutuu testiin...jos siis menkat ei ehdi alkaan taas ennen h-hetkeä elikkäs keskiviikkona...ah tätä aikaa...

Isoja halei kaikillee! :)

Täällä ollaan taas tovi taustailtu ja ajattelinpa nyttensä tulla "esiin" :wave: Eli meillä ensimmäinen IVF alkamassa (pitkä kaava), sumuttelut alkoi 13.5. ja ensi viikolla keskiviikkona olisi ensimmäinen käynti polilla (ultra + pistosten opettelu). Menkkoja ei kyllä vielä kuulu eikä näy, nyt menossa kp 31. Mulla on suht säännöllinen kierto (29-32). Mitens on, viivästyttääkö nuo jarruhoidot yleensä menkkojen alkuja? Ja minkälaisia haittavaikutuksia teillä on ollu sumutusten aikana? Mulla on kipeyty rinnat ihan tajuttomasti, varsinkin öisin/aamulla sen huomaa sängyssä... Nyt kyllä tiedän, miltä tuntuu kipeät rinnat!!

Sitten ajattelin myös kysäistä, että ootteko menny siirron jälkeen normaalisti esim. töihin? Punktiopäivä tietty kotona lepäilemässä, mutta entä jatko?

Voi Halla jaksuja sulle!!! :hug: Eihän sitä todella tarvii kun sen yhden sisupussin!!!! Pidetään "taimelle" peukkuja et jaksaa juurtua !! :)

Martta75 :hug: Siis tosi kurja juttu!!! Huonoa onnea et vielä tulehdus iskee...mahdollista toki punktion jälkeen. Toivotaan et kytiläiset pysyy mukana kaikesta huolimatta!! En tiedä miten k.o. antibiootit vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, mutta alkioihin sinällään ei vaikuta koska verenkiertohan ei oo vielä hetkeen yhteinen äidin kanssa. Eli eivät ainakaan alkiolle haitallisia ole. Ja kyllä lääkärit tietää mitä määräävät, luottoa vaan!!

Meikku Siis niin SPOOKY... eilen aivastelin muutaman kerran aivan yllättäen ja tuntu ku joku olis viiltäny alavatsan poikki!!!! Toivotaan et on sit edes hyvä merkki :D !! Ja nämä ah niin autuaat Luget sitten... Laitan kyl niin pitkälle kun onnistuu, ei oo vielä kokonaisena pois hulahtanut! Sitä todella mukavaa vuotoa on kyllä, tuntuu väliin et imeytyyköhän siitä edes tarpeeksi keltarauhashormonia kun tuntuu et tulee niin älyttömiä määriä pois... Toki polilla sillon mainitsivat et ihan tarpeeksi hormonia saa siitä huolimatta.

retuli82Kyl mä oon aina siirron (tuore tai PAS) jälkeen ihan normisti ansiioon palannu...

Oma (.) elää PP 4:sta. Tänään ajoittain tuntunu se menkkamainen tunne alavatsalla ja tosiaan eilen oli noi aivastelut. Mutta siinäpä se tais olla. Mut sit taas voiko sitä muuta vielä tässä vaiheessa juuri ollakkaan?!?

Toivotan lämmintä ja aurinkoista viikonloppua, JA muuta ajateltavaa välillä kuin tätä yhtä ja samaa =) !!!

Eka seurantaultra takana ja kummallakin puolella oli noin kymmenen 6-7mm follia kypsymässä. Lääkärille sitten heti soittamaan Tampereelle ja pähkäilyn jälkeen nostettiin 225 iu annokseen jonka otin tänään. Huomenna taukopäivä ja sitten sunnuntaina sama määrä. Maanantaina taas uusi ultra, jossa katsotaan jatkot. Täytyy sanoa että tiesin että vipinää löytyy kummallakin puolella, sanoin sen ultranneelle lekurillekin. Hän vain katsoi mua happamasti ja totesi ettei vielä voi oikein tuntua. Aha.
Hulvatonta ajatella että ollaan jo tässä vaiheessa! Kun vuosia tahii asian menemättä eteenpäin tää on jo ihan hirrrvee vauhti :heart:

Yhteistyössä