IVF Toukokuussa

Toukokuun pinolaiset

Meikku................1.IVF.......(lyhyt kaava).........yksityinen.....pp 12

Kummi.................1.ICSI.....(pitkä kaava).....pp

Heksamiina.........1.IVF..........................Väestöliitto.......pp 10

Puppeli................2.IVF.......(pitkä kaava)........Väestöliitto.....pp 10

Mariska75...........2.IVF......(lyhyt kaava)....TAYS...........pp 7


Halla....................1.ICSI.....(pitkä kaava)........julkinen....pp 4

Martta75.............1.ICSI......................yksityinen ..... pp 4

Sitronella.............1.IVF......(lyhyt kaava).............pp 5

Valeunikko76......2.ICSI.....(pitkä kaava)

Päivi68................3.ICSI.....(vko 21-22/pitkä kaava)...TAYS


ronttuli08............2.ICSI.....(vko 22)............................TAYS

puoli-enkeli.........1.IVF.......(vko 22/pitkä kaava)........julkinen

Tikru 72...............2.ICSI.....(vko 22/pitkä kaava)........KYS


JEP......................1.IVF.......(vko 23/pitkä kaava)

Siisami.................3.ICSI.....(vko 23/pitkä kaava)........Ava-Klinikka

iitukka.................1.ICSI.....(vko 23/lyhyt kaava)

spectra................1.IVF.....(vko 23)

pimazu................1.ICSI.....(??)

Finttu..................2.ICSI.....(ennen kesätaukoa).........TAYS

syksynsävel........1.ICSI.....(??)...................................N aistenklinikka

Maya82...............1.IVF.......(??)



Plussanneet:

 
Heippa pitkästä aikaa. Täällä on taustailtu muutama päivä, kun oli taas vähän huonot olot. Pe iltana ihan poissa pelistä ja siitä hyvästä la sitten taas lepoa, lepoa, lepoa. Olin niin kypsä, etten kehdannut edes tänne kirjoitella sitä valitusvirttä. Su onneksi jo enemmän elolla ja kävin sen verran autoilemassa, että sain hankittua parvekkeelle kesäkukat. Johan mieli piristyi, kun sain kädet multaan.

Nyt kai menossa pp5 tai pp4. Osaako joku tulkita et mistä alan laskea ku keräys ti 20.5. ja siirto jo ke 21.5.? Oikea munasarja herjaa edelleen kävellessä. Muuten ei mitään tuntemuksia sen perjantaisen navanaluskivun jälkeen. Jotenkin olen aikas varma, että silloin ainokainen lähti kohdusta ihan omille reissuille... Ja silloin siirron jälkeisenä päivän oli sellasta tuherrusta lugemössön seassa, blääh. Jos suinkin kestän niin käyn testissä 4.6. aamulla ja testaan ite kotona illalla, ettei tarvii seuraavana aamuna kuunnella ikäviä uutisia ekaa kertaa klinikalta. Höh, no valitusta täältä taisi tulla nyt kuitenkin, anteeksi. :ashamed:

Tsemppiä kaikille mielialavuoristoradalle, piikittelyyn ja piinailuun. Onneksi en ite juuri piinaile, kun teidän muiden pp-matkan seuraaminen on melkein liian jännää! :heart:
 
Heksamiina ja Puppeli -teillä testit tällä viikolla eikös vaan, onko muita tän viikon piinanpäättäjiä? Oishan se hauska, jos ehtisi testin tehdä keskiviikkona ennen kuin pärähtää menkat, nyt nimittäin rupee oleen jo kunnon menkkaolo tässä osoitteessa. Koko aikana ei ole kyllä ollut paljoakaan oireita, mitä nyt nää vaihtelevat menkkaolot ja kivut. Siisamia uskon eli eipä näistä oireista ja oireettomuudesta ota selvää. Odotin kyllä että olisi tullut enemmän jotain oireita tosta keltahormoonista. Rinnat ei oo kipeet eikä turvonneet. Mielialat vaihdelleet vähän, muttei niin rajusti kuin pelkäsin. Koitan valmistautua grande pettymykseen - niinku sitä itteensä pystys siltä suojeleen =) Koitan ajatella kuten Mariska, että eka ivf on nyt harjoituskierros. Syksyllä sitten Naistenklinikalle.

Jännä että tuo testaus ajankohta hieman vaihtelee eri paikoissa! Miksiköhän? Mulle antoivat testin käteen klinikalla ja sanoivat että tee se 28.5. eli tasan kaksi viikkoa siirrosta. Tekis tosiaan mieli tehdä testi tänään, nyt heti...onneksi mulla ei ole kuin toi yksi testi. Hyvä etten ostanut niitä - olisin malttamattomana pissannut ne täyteen... Tsemppiä kaikki testailijat, koitetaan malttaa!

Ja Siisami ja muut piikittelijät, kertokaa miten teillä menee, vie omat ajatukset pois tästä pp-vaiheesta :)
 
no niin, en sitten osannut lukea tätä sivua 16 ollenkaan...eli täällähän oli kivasti kuulumisia piikittelijöiltäkin. Spectra - kesäkuu on hyvä kuu tulla raskaaksi, se on sitten juhannuksen aikaan plussaa, eikös niin! Mariska - toinen oinas ilmottautuu. Mies aina nauranut että jos olisin raskaana niin millanenkohan hirmu olisin kun normaalistikin sitä tempperamenttiä löytyy. Itseasiassa, musta tuntuu että mä olen ollut jotenkin apaattisen jännittynyt viimesen viikon ajan... Sitronella, mikä testipäivä sulle annettiin, kun siirto oli heti punktiota seuraavana päivänä? Laskiko ne siirrosta 14 päivää tai jotain vastaavaa? Puppeli - en osannut minäkään paikallistaa kohdunipukkaa, en ottanut selvää, luulin että puikuloita oli vaikeampi tunkea sisään pari päivää sitten mutta enää ei tunnukaan siltä. Taitaa olla koko emätin avoinna valmiina Monican tuloon...

Nyt Täydellisistä Naisista nauttimaan!
 
Meikku Joo HCG labrassa siirrosta tasan 14 päivän päästä. Eli Siisamin tulkinta lienee oikea: siirron jälkeinen päivä = pp 1 myös minulla, vaikkei alkion jakautumisesta ole mitään tietoa.

Noista vilunväristyksistä - taidan olla friikki, kun minulla lähinnä kuumuus piinaa. Varsinkin öisin. Ei voi harrastaa kylkikyhnytystä, kun olen ihan liekeissä ilmankin... :LOL:
 
Tänään uä:ssä tilanne tarkistettu.
Pieniä folleja lukuisia, jotka eivät siitä mukaan ehdi, mutta
yhteensä 6 lupaavaa 8-10mm follia löytyi ja yksi "karannut". :D
Oikeen olen tyytyväinen tilanteeseen.
Puregonia nostettiin, pistän nyt 150IU + orgalutranit.
Torstaina uusi uä ja punktio mitä todennäköisimmin ens
viikolla ma-ke välillä. Iiks.. se on menoa nyt!!

Tsemppiä vaan kaikille tasapuolisesti!
Täällä piinataan piinailijoiden mukana, harjottelen jo
omia piinapäiviä varten B)
:whistle: +++ plussia puhaltelen
On tosiaan mielenkiintoista nähdä millä oireilla täällä niitä
plussia napsahtaa.
 
Spectra & Siisami & Iitukka Teidän rakkuloiden kasvatus kuulostaa hyvältä!!! Hyviä inkubaattoreita olette!! Kyl ne pienetkin voi sieltä vielä vielä ehtiä mukaan!! Mähän lähdin 6 hyväkokoisella liikkeelle ja 8 kypsää löytyi!!

Sitronella Älä vielä menetä toivoasti!! ...until the fat lady sings!!! =)

Meikku & Puppeli Tämä on piinaavaa jos mikä!! Jokaista napsahdusta ihmettelee ja miettii! En muuten minäkään löytänyt koko kohdunnipukkaa!!! Eilen jatku iltasella vielä alavatsan kipuilu ja vilutusta oli... Mut siihen se jääkin, ei muuta raportoitavaa!! :D

+++++++++
 
Meikku: mua rupesi jännittämään sun puolesta! Sä siis testaat huomenna? Tulehan sitten heti informoimaan meitä tuloksesta! Älähän vielä heitä kirvestä kaivoon, tuo menkkaolo voi nimittäin olla hyväkin merkki... Luin eilen vanhoista IVF-pinoista, että tosi monella plussaajalla oli ollut kovia menkkamaisia kipuja ja silti olivat siis raskaana. Kaikki on siis mahdollista!

Sitronellalle tsempitykset, älä vielä luovuta!!

Tsemppaukset myös piikittelijöille, kasvatelkaahan oikein hyviä muniksia =)

Täällä pp11 ja jännitys tiivistyy... Just eilen miehen kanssa puhuttiin, että on tää vaan niin hermoja raastavaa aikaa. Päivät kuluvat tosi hitaasti, kun koko ajan vaan odottaa sitä perjantaita. Vaikka miten yrittäisi pitää itsensä kiireisenä, niin ajatukset harhailevat jatkuvasti omaan oloon ja tuntemuksiin. Mitkäs on Puppelin fiilikset tänään?
Halaukset kaikille!
 
Huomenia kaikille! Oinaita näyttää olevan puskemassa eteenpäin kovasti paljon :kieh:
Ihana fiilis kun täällä jaksetaan tsempata!
Tosiaan, tuo taitaa olla ihan kaikin puolin normaali saldo tässävaiheessa. Siis tarkoitan kypsyviä rakkuloita. Nauroin kotona miehelle lääkärin juttuja, alkaa olla jo vähän epätodellisen hervoton olo.. Lekuri veulasi sitä ultrapötkyläänsä alapäässä ja höpötti itsekseen että "kaunis on, oikein kaunis.." Täh? Mun värkki vai mitä hel.."Niin siis täällä on oikein kaunis kolmikerrosrakenteinen kohdun limakalvo, kuin oppikirjasta."
Positiivista päivää!
:wave:
 
Heksamiina: täällä ollaan :D Mun oireet tällä hetkellä ja eilen: ei mitään!!!!! Mä en kohta oikeasti ala, kun mua ei viluta, ei ole menkkakipuja/vääntöjä tmv. Itse asiassa meinasi tehdä tänä aamuna testin, mutta päätinkin aamulla miehen lähtiessä kotiin, että testataankin esim. huomenna. Mies kun olisi ollut tänään koko päivän poissa pitkään (ei olisi ollut kiva olla yksin tiedon kanssa koko päivää).

Piikittelijöille: mulla oli kanssa ultrassa soluja vähemmän kuin lopullisessa keräyksessä. Ja kannattaa muistaa että ei se määrä vaan kunnon laatu!

Ppp11
 
WAU! Täälähän on oikea markkinameininki päällä, piinailijoita ja oirehtivia (siis + - oireita)!
Taitaa se meillä jokaisella vaan alkavan lähestyä nämä jännät ajat. Onnea matkaan jokaiselle munasolulle - kohtuun ja pakkaseen! :flower:

Minulla oili eilen punktiopäivä. Pönttö sekaisi iltaan saakka ja olotila alamahalla kipeä.
Äsken soittivat IVF- labrasta 7:stä 5 oli sopivan kypsiä hedelmöitykseen. Joista hedelmöittyi 4 !! Olen aikasta tytyyväinen. Vielä saamme aamuun asti miettiä, istutetaanko huomenna yksi vai kaksi alkiota. Päätin, että riippuu sitten siitä että joa jakaantuvat heikohkosti, eivätkä ala pakastamaan heikkoja yksilöitä, niin sitten kohtuun "mamman luo"- vaan!

Nyt kahville! Ja nauttimaan tästä päivästä!
 
Puppeli: eläpäs huolestu oireettomuudesta. Soitin eilen mun ystävälle, joka plussasi pari viikkoa sitten, ja kyselin hänen oireitaan ennen plussaamista. Hänelläkään ei ollut yhtään mitään tuntemuksia, eikä oireettomuutensa vuoksi uskonut olevansa raskaana. Mut niinpä vain vahva plussa pärähti testiin. Eli oireettomuuskin voi olla oire raskaudesta =) Mä lähetän sulle huomista testin tekoa varten miljoonasti plussasäteitä ja pidän täysillä peukkuja pystyssä!!!

Tikru: onnittelut hyvästä saaliista! Mullakin saatiin punktiossa 7 munasolua, joista kolme hedelmöittyi. Kaksi saatiin pakkaseen ja yksi siirrettiin. Mä en kylläkään saanut itse päättää, siirretäänkö yksi vai kaksi... Lääkäri sanoi hyvin painokkaasti, että vain yksi siirretään. Mistäköhän johtuu, että jossain saa itse päättää, siirretäänkö yksi vai kaksi, ja jossain ei? Voihan tietty olla, että meidän kohdalla oli joku painava syy siihen... En tiedä, täytyypä joskus kysyä lääkäriltä. No, Tikrulle joka tapauksessa tsemppiä huomiseen siirtoon ja onnea matkaan!
 
Haksamiina: Kiitos kannustuksesta! Katotaan miten naisen käy... Tk-lekuri soitti ja sanoi laittavansa lähetteen labraan verikoetta varten. Käyn siellä perjantaina joka tapauksessa, jotta tiedän mitä se sanoo.

Tikru: multa ei kysytty montako siirretään, mutta olemme lääkärin kanssa puhuneet että minuun ei voi koskaan siirtää kahta kohdun muotoni takia (=yksisarvinen kohtu). Eli kohtuni ei pysty venymään niin paljoa kuin kaksi tarvisisi. Jopa yhden osalta ennenaikainen synnyttäminen on erittäin todennäköistä. Eli tuo on minulla se syy yhden siirtoon - ja olen tyytynyt tuohon.

ppp11
 
Voi että, testaajille mahtavat onnenpotkut!!
Ja heti tänne sitten tulokset kertomaan.

Tikru onnea siirtoon!
Meillekkin lääkäri sanoi että yksi siirretään. Ja tästä ei voi neuvotella.
Kaksosraskaus on riskiraskaus, näin yksinkertaistettuna perustelut.

Omaan ).( ei uutta, torstain uä:tä vartuskellessa..
Alkaa jännitys kohota, aatelkaa, ens viikolla kaikki toimenpiteet ohi
ja piinaus jäljellä.. hui!
 
Huhuu, minnekä ovat kaikki piinailijat yms. kadonneet? tämä ketju vaan tippuu ja tippuu...
vai ovatko kaikki niin allapäin ettei datailu jaksa kiinnostaa?
meikä huomenna takas töihin reilun parin viikon löhöilyn/ähkyilyn/kipuilun jälkeen
:kieh: olisi jo kyllä kiva jäädä kesälomallekin.
oireilujaki (?) rupee jo löytymään, paleltanut aamusta saakka. järkevänä ajattelin sen johtuvan lugeista, jotka kuulema nostattaa lämpöjä (tän hetkinen lämpö jotain 37-37,2). höh, lämpö nousee ja palelee :p hassua, mutta niin kai se menee?
ja nuo rinnat :D taas hieman turvoksissa ja pinkeät! voisikohan ne jäädä tämmöisiksi? voisin töissä vaikka sanoa että kävin laitattaa vähä silikonia ;)
 
Voi jee mikä tsemppaus täällä on puhuroinut sitten eilisen! + + + + + :whistle: ihan jokaiselle! Tulee positiivisella tavalla kylmät väreet, kun vähänkin aattelee siihen suuntaan, että monet ootte jo niiiiin lähellä testausta!

Oma (.) ei tunne edellenkään mitään, rinnat vähän lugepoksahtaneet ja välillä arat. Oikea munasarja hiipuu pikkuhiljaa ja hyvä niin!

Pitäisköhän tehä jonkulainen ketjun yhteinen IVF Toukokuussa -loppuraportti oireista ja plussaamisista? Tyyliin projektisuunnitelma, asetetut tavoitteet ja niiden toteutuminen, hankkeen aikana esiintyneet vaikeudet, jne... :LOL: Jo viiraa päästä vaikka oon ollu vasta kaks päivää töissä.

Aurinkoista iltaa kaikille!
 
Tikru Hyvä saalis!! Onnittelut!! :flower: Meillä oli nyt 2. IVF ja ite tuotiin lääkärille painokkaasti esille meidän toive kahden alkion siirrosta sillon keräyksen yhteydessä. Vielä siirrossa tarkisti että tämä todella oli meidän oma toivomus, KYLLÄ! Niin monta PAS:a jo takana ettuplataan nyt mahdollisuudet!!

Heksamiina Näistä oireettomista plussaajista on hyvin positiivista ja rauhottavaa kuulla!!

HUOMISEN TESTAAJAT HOI !! Hiiiiirvittävän isoja +++++++puhureita teille!!! Ilmotelkaa kuinka käy!!! Saatte alottaa ISON plussa-aallon meidän pinoon, eikös vaan??? :D

Iitukka & Siisami Follikkelifarmeille tsemppiä!!!

Martta75 Noi sun oireet kuulostaa NIIN hyviltä!!!!

Oman (.):n oireet on vähä niinku jämähtäny paikalleen... Välillä viluttaa, välillä juilii alavatsaa tai munasarjoja, tai sit mun päävärkki tekee tepposia!!

 
Joo- IVF labrasta sanoivat, että hedelmöittyminen on tapahtunut. Vaan vasta huomenna nähdään, miten homma kokonaisuudessaan on edennyt. Ja jos jakaantuminen on ollut heikkoa, eivät pakasta sellaisia alkioita. Joten, jos nyt kaikki raukkaparat ovat ns. kakkosluokan tyyppejä, niin totta munassa me haluamme kertauttaa onnistumisen ja laitetaan kaksi alkiota!
Sekin totta että kaksosraskaus on riskiraskaus. Vaan riskillähän tässä muutenkin "pelataan". Ja olipa siirrossa yksi tai kaksi, aina kaikki toivo pelissä mukana!
Ikää alkaa minullakin olla jo vain sen verran, että kun kerran nää hommat eivät kotikonstein etene, niin haluaisin kuitenkin vielä lapsia saada, vaikka pienellä riskilläkin.
En tiedä, onko ajatus nyt aivan oikea, mutta näin olen omalla kohdallani asiaa puinut...
Eihän sitä tiedä, että lähteekö raskaus jokatapauksessakaan etenemään...
 
Puppeli ja Meikku, joko olette testailleet???

Tikru: mun käsittääkseni kakkosluokan alkiot ovat hyviä. Meillä kaikki kolme alkiota olivat kakkosluokkaa, mutta labratädin mukaan erittäin hyviä kuitenkin, ja meillä siirrettiin vain yksi alkio. Ilmeisesti kolmos- ja nelosluokan alkiot ovat sitten jo hiukan huonompia, tosin oon täällä huomannut, että näidenkin arvioinnissa on klinikoittain eroja. Jotkut klinikat pakastavat kolmosluokan alkioita, jotkut ei. Mutta siis oon ymmärtänyt, että kakkosluokka on vielä ihan hyvää luokkaa (näin siis meille sanottiin Tampereen Väestöliitossa). Saa korjata, jos oon väärässä... Mutta toivotaan, että te saatte oikein top-ykkösluokan alkioita! =)

Oma napa: eilen päivällä alavatsaa nippaili ja illalla oli menkkamaisia kipuja. Sitten oli outoa, kun kävin treenaamassa, kun siinä liikkuessa tunsin jännästi alavatsani (kohtuni?) koko ajan.. Se ei ollut kipua, vaan sellainen jännä tunne, jota on vaikea selittää. Mulla varmaan viiraa päässä jo oikein kunnolla :LOL:
Mielenkiinnosta kysyn, että missä fiiliksissä teidän miehet on? Mun mies jännittää testipäivää ihan hirveästi. Normaalisti mies on puhelias, mut nyt se on ollut pari päivää hiljaisempi. Kysyin aamulla, mistä se johtuu, ja hän vastasi, että jännityksestä. Ollaan kyllä molemmat kuin tulisilla hiilillä tän asian kanssa. :kieh: =)

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä, plussapuhureita ja aurinkoista keskiviikkoa!
 
Kyllä, Heksamiina kakkosluokan alkiot ovat hyviä, jos ajatellaan sitä luokitusta. Mä nyt heitin sen ns. fraasina :snotty:
Ja se painon tunne alamahalla...hmm... vaikuttaa lupaavalta....

Vaan nyt täällä pelataan upporikasta ja rutiköyhää :
IVF labraan soitto toi uutisen tullessaan, että vain yksi alkio on jakautunut. Kolme on lopettanut jakautumisen yön aikana. Pakkaseen ei jää mitään. Ja tämä ainoa sitten iltapäivällä viedään kohtuun. Ahistaa, ahistaa, ahistaa !!!! :'( :ashamed:
Yritän lohduttaa itseäni, että yksikin riittää mutta silti... Ei vaikuta hyvältä. Mistä saan tsemppiä, että "vaavinalku" jäisi mamman luo vuokralaiseksi ? ? ?
 
Tikru Valtavat sympatiat ja myötäelämisen tunnot sinulle. Tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen. Mutta yritetään tsempata ja ajatella, että se yksi onkin sitten maailman sitkein sissi ja tarrautuu vimmalla äippään kiinni! Vähän olen sitäkin itse ajatellut, että huurunenät ei välttämättä selviä sulatuksesta, joten se pas ei ole sekään ihan satavarma. Iso :hug: sinulle! Uskon, että vähän ajan kuluttua fiilis on jo parempi, kun olet saanut ainokaisen kyytiin.

Heksamiina, Puppeli ja Meikku superrutistus myös teille! Jännitystä ilmassa, toivottavasti tulee roppakaupalla plussia!

Mariska, Halla ja Martta teidän oireilu kuulostaa hyvälle! + + + + + :whistle:
 
Halla Hyvältä kuulostaa!!!!! Just oppikirja oireita... :D

Heksamiina Mulla kanssa on sellasta ihme nippailua ja vihlontaa aina sillon tällön munasarjoilla ja alavatsalla. Ja muuten kun kerroit tosta ihme kohdun "tuntemisesta"... Mulla eilen lenkillä samantapanen tunne, sellanen jännä, ei kipee mut ihan ku erottaisit kohdun alavatsalta muun sälän keskeltä (juu nou mitä tarkotan!!!! :LOL: ). Semmonen ihme paineen tai painon tunne... Vaikee selittää.

Tikru-72 Niinkuin aikasemmin ketjussa on ollu puhetakin, ei se vaadi ku sen yhden takertujan!!!! Peukkuja ja tsemppiä siirtoon. :hug: Onhan se pettymys totta kai, mut keskitä nyt kaikki positiiviset energiat tähän yhteen kyytiläiseen !!!

Jännittää testaajien puolesta!!! Miltä näyttää??? Plussapuhureita vielä
:whistle: !!!!
 

Yhteistyössä