IVF Toukokuussa

Halla: Juu ei punktion ja alkion siirron jälkeen enää saa buranaa vetää, mut tyhjennysvuodossa ja muuten menkoissa saa. buranassa on sitä verta ohentavaa (jotain) ainetta mukana ja se voi hidastaa niitä punktiossa tulleita neulan jälkiä paranemasta. Ja raskauden aikana sitä ei myöskään suositella.
Ja parasetamoli on muutenki näissä raskautumis-jutuissa se turvallisin vaihtoehto, kun se ei kai reagoi niiden punktiossa annettavien kipulääkkeitten kanssa., kun buranahan voi reagoida ja sit voi tulla vaikka mitä komplikaatioita.
 
syksynsävel+siisami+ronttuli08 ryhmäpainostuksella täti kylälle heti!!! :)

Puppeli Tarrasukkia ja ++++tuulia ja kaikkea mahdollista että kyytiläinen vauhdissa pysyy mukana!!!

Spectra Hyvä et vihdoin ja viimein alkaa asiat rullaamaan eteenpäin!!!!

Halla
Buranassa on asetyylisalisyylihappoa (samaa vaik. ainetta ku aspirinissa) ibuprofeiinin lisäksi ja tämä voi lisätä vuotoriskiä tai niin kuin Finttu sanoi, pitkittää paranemista.

Oma (.) Punktio on nyt sit ohi ja yllätyttiin tosi iloisesti!!! 6 hyvänkokoisen rakkulan kanssa lähdettiin liikkeelle, mut lopputulos oli kuitenkin 9 munasolua!!!! :D Siis ne mini-rakkulat oli kasvanu hyvää vauhtia!!!! Mun todennäköisyyslaskelmat meni uusiksi, onneksi!!! Maanantaina on nyt sit tuoresiirto, keskusteltiin lääkärin kanssa ja alkioiden (niitähän tulee!!!) laadusta riippuen lähdetään liikkeelle siitä et laitetaan 2 alkiota. Täähän oli nimittäin meidän 2. punktio joten tuplataan mahdollisuudet heti kärkeen!!!

Ei se punktio tällä kertaa ollu edes mitenkään hirvittävän kivulias. Nyt kyllä pitkän automatkan jälkeen nukuin muutaman tunnin ja lievää jomotusta on havaittavissa. Vatsa on NIIIIN turvoksissa et huh, huh!!! Hirvee pötsi!!

Nyt ei auta kun jättää korkeimman käteen tää asia ja toivoa et alkiot lähtee viikonlopun aikana hyvin jakautumaan!

Suomen kiekkoleijonia tsemppaamaan sohvan nurkkaan! Taidan ottaa viinilasillisen "puudutukseksi"! :D

:wave:
 
Hyvä Ronttuli, että siellä jo jotain tapahtuu. Mä en nyt kuitenkaan ole ehtinyt ryntäilemään pitkin mäkiä kun piti käydä moottoripyörää katsomassa, joten täällä ei ole vuotokaan alkanut. Vatsaa ja reisiä kuitenkin vihloo joten huomiselle on vielä toivoa. Lisäksi mulla olis huomenna häät mikä maksimoi tädin saapumisen todennäköisyyttä. Pitää vissiin lähtee vielä ostamaan etiketistä poiketen valkoinen puku :LOL:
 
Halla yksityisellä ollaan, mun hermoilla ja malttamattomuudella en jaksais julkisella. mies painaa pitkää päivää töissä että saadaan rahat kasaan ilman visan vingutusta.
mulla olo tänään ihmeen hyvä. mutta, mikäs tässä köllötellessä!
huomenillalla irrotuspiikki ja maanantaina kai luvassa aika inhottava olo?
olen ekakertalainen näillä hommilla ja jokseenkin ummikko, silmät kirkkaana kuuntelen mitä lääkäri selvittää ja teen mitä käsketään. Ihana kuitenkin lukea etten ole aivan yksin tuntojeni kanssa!
ja toivottovasti meistä kenestäkään ei tule konkaria täällä!
missä päin Halla käyt hoidossa?
 
En nyt ehdi lukea muiden kirjoituksia, joten tulee vain omaa napaa... Keskiviikkona oli siis punktio, joka sujui tosi hyvin. Kipuja ei ollut oikeastaan missään vaiheessa toimenpiteen aikana, jälkeenpäin maha oli hiukan kipeä ja arka. Saalis oli 7 munasolua, joista vain kolme oli kypsiä. Onni oli kuitenkin matkassa, sillä kaikki nämä kolme hedelmöittyivät ja lähtivät jakaantumaan hyvin. Ilmeisesti olivat 2-luokan alkioita, mutta labratäti kehui niitä tosi hyviksi. Eilen aamulla sitten sain kyytiini yhden alkioista, ja loput kaksi pakastettiin. Nyt vaan piinataan kahden viikon ajan, kuinka käy... Raskaustestin saan tehdä pe 30.5. Jännittää ihan hurjasti!
Onnea kaikille siirrossa olleille, toivotaan, että kyytiläiset pysyvät matkassa!! Halauksia kaikille, missä vaiheessa kukin sitten onkaan! Täytyypä lukea kuulumiset vaikka illalla ajan kanssa.
 
Hei! Tässä olisi yksi varsinainen moniongelmainen mukaan tähän pinoon jos vielä mahtuu? Olen taustaillut jonkin aikaa ja todella saanut voimia ja rohkeutta kestää tätä ruljanssia, kun huomaan etten todella ole yksin tämän asian kanssa. Kiitos siitä teille kaikille!

Meillä siis menossa 1. IVF-hoito ja niinkin pitkällä, että punktio on tiistaina. Taustasta sen verran, että raskaudelle on annettu mahdollisuus 06/06 alkaen, varsinaiset selvittelyt aloitettu 12/06, syyksi epäiltä PCO:ta, josta syystä laparoskopiassa ovariot rei´itetty 04/07. Todettiin myös että oikea tuuba on tukossa. Miehellä simpat ok. Viime syksyltä 1 inssi takana ja negahan sieltä tuli. Sen useampiin yrityksiin ei lääkärin mukaan ollut järkeä lähteä.

Clomeja ja Teroja popsin ties kuinka kauan ja nyt sitten ollaan tosi toimissa julkisella puolella. Lyhyellä kaavalla homma lähti käyntiin toukokuun alussa Femodeneilla, mistä olin onnellinen, kun sumuttelu olisi tuntunut jotenkin vieraalta. Pysäytys meni hyvin ja tänään piikitin viimeisen gonal f:n 150 IU ja viimeisen orgalutranin. Huomenna sitten pregnyl, 5000 IU.

Muuten ei olisi hädän päivää, mutta eilisessä ultrassa todettiin, että oikealla puolella on paha ylistimulaatio... Eri vaiheessa olevia rakkuloita paljon, vasemmalla tilanne ei ollut sen ruusuisempi. Vatsaonteloon oli kerääntynyt jo pieni määrä nestettä. Tämän lisäksi punktio ti ja takaisin siirto jo ke (jos mitä siirrettävää on)!! Mahtaako kellään muulla olla takana tuollaista tilannetta? Olin niin pöllämystynyt etten edes tajunnut kysyä syytä moiseen, mutta lienee liian vähän henkilökuntaa tai jotain, ettei voida odottaa torstaille. Ei siis tulla tietämään yhtään, että miten solut lähtee jakautumaan, täydellisesti vai epätäydellisesti.

Jokseenkin olen alakulossa tämän asian kanssa. Onneksi olo ei fyysisesti ole järkyttävän huono, kun malttaa kävellä hitaasti ja pehmeästi. Vatsa pömpöttää ja pregnylin jälkeen luultavasti jää ma työpäivä väliin ja saikkua tulee tohtorin sanojen mukaan muutenkin koko viikoksi. Yritän ottaa tämän nyt kokomuksena ja testikertana, odotukset ovat olemattomat. Ehkä ensi kerralla sitten osaavat säätää hormonit paremmin kohdalleen tms.

Martta taidetaan mennä aika samassa aikataulussa?

Toivotan kaikille jaksamista :heart: ja aurinkoinen paistelkoon mielet positiiviseksi!
 
meitä on sitten Halla, Sitronella ja mä samalla aikataululla (vieläkö muitakin?), hieman eri taustaisia tosin. kiva kuulostella teidänkin vointejanne maanantaina? Mua pelottaa se punktio äärimmäisen paljon, toivottavasti aivan suotta. etkö Sitronella vielä ole saikulla?
 
Mä oon nyt popsinut noita Primoja, et menkat alkas ja tajusin äsken, et ei mulla oo nyt lainkaan sitä ns. nollaultraa. Enhän mä voi olla raskaana kuin teoriassa (siis seksiä olen harrastanut), vai voiko noiden primojen kanssa ylipäätään tulla raskaaksi???
Kun mun ultra on vasta pistospäivänä 6 tms. Ja icsiin menossa tässä kuussa vielä. Onko normaalia?
 
Finttu niinkuin tuolla jo aikasemmin kirjoitin niin mut ultrattiin
kp24 ja seuraava on sitten kp9 eli 5.piikkipäivä.
Käytännöt tästä taitaa suuresti vaihdella mutta voithan aina soittaa
hoitopaikkaan ja kysyä asiaa. Niin joo, v.loppunahan se on helppo
soitella.. Älä nyt kumminkaan asian kanssa stressaa kyllä kaikki
menee ihan hyvin!

Sitronella mulle lääkäri sanoi että jos hyperi uhkaa niin
pregnyl sitä vielä kiihdyttää. On olemassa joku toinen irrotuspiikki
jolla ei sitä vaikutusta ole. Mulla myös pco ja hyperin riski siis
jonkinmoinen. Muuten kyllä kuullostaa erikoiselta se että alkio siirretään
jo seuraavana päivänä. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin
hyvin. Tsemppiä!

Heksamiinalle onnea matkaan, pidän sulle peukkuja! d =) b

on: Luulin jo että menkat alkais mutta olikin vaan tiputtelua.
Eipä ole tuommoista koskaan ollut.. pitikin just nyt kun tositoimet
alkamassa. Eihän tämmöstä kestä. Tosin nyt vasta kp28 et eihän
tässä vielä kiire kunhan alkuviikosta tulis.

Mukavaa viikonloppua vaan kaikille ja ottakaahan välillä rennosti!
 
Huh, en ehtinyt moneen päivään tänne ja täällähän on juttua.

tätä omaa napaa ensin puran :)
Meillä oli siis siirto keskiviikkona, mutta en piinaile, kun rehellisesti mulle jäi sellainen tunne että se siirto tehtiin jotta ei tulisi niin rankka pettymys heti ekassa ivf:ssä. Mariska75 kyllä tuolla lohdutteli, että eihän ne tekisi kallista siirtoa jos ei olisi toivoa. Onhan se varmasti näinkin, tosin ollaan yksityisellä eli maksettiin tietty siirtokin (joku muutama satanen). Mutta meidän loppuja alkioita (kaikki näitä 3-soluisia heikosti jakaantuneita) ei pakastettu. Ihmettelen kun Puppelilla pakastettiin. Voihan se tosiaan olla että eri paikat luokittelee niin eri tavoin eli nää meidän kolmoset oli sit huonointa kastia... Itseasiassa tuli esille vähän samantapainenasia kuin mitä Lurpalla on, että jos hedelmöitettäisiin osa munasoluista lahjoitetuilla siittiöillä niin sit tiedettäisiin onko munasoluissa (vai mieheni) siittiöissä vikaa vai eikö ne vaan suostu jutteleen kunnolla keskenään...

No tungen itteeni kuitenkin kiltisti keltarauhahormoonia varje dag, mutten toivo liikoja.
Sitronella: sanoit että otatte tän ekan ivf:n testikertana, niin mäkin eli jotta saatais enemmän tietoa missä on vika. Ollaan jonossa julkiselle ivf:ään syksyllä. Mutta vaikka sitä itselleen hoki että nyt tsekataan millainen prosessi tää ivf on ja että ei tässä nyt välttämättä tosiaan heti tärppää - niin kyllähän sitä oli rankasti pettynyt keskiviikko-perjantain ajan, kun tuli tää tieto että ehkäpä vikaa onkin munasoluissa... Tähän asti olen jostain kumman syystä ajatellut että hedelmöityn, mutta kiinnittyminen ois se ongelma (3 vuotta takana tahkoamista). Jotenkin alkio ahdistaan sellainen vikavaihtoehto jota en jostain syystä ollut osannut ollenkaan ajatella...

Kummi: Sulla siis kolmosluokan alkioita siirrettynä - meitä on nyt sit ainakin kaksi samassa tilanteessa. Mulla odotukset siis nolla, enkä halua nostaa toiveitani. Onko sulla toivonkipinöitä vai koitatko mennä jotenkin kuulisti testipäivään? Tiedän, että nyt ois se hetki kun vois kuvitella että mitäs jos nyt tärppää ja nauttiakin siitä unelmasta. Tätä olen harrastanut insseissä. Mutta nyt kun klinikalla sanoivat suht suoraan että ei hyvältä näytä niin pidän sit vaan matalan profiilin...

Martta75: Sulla irrotus tänään, tsemppiä! ainakaan mulla ei ollut huono olo sen jälkeen. Ja älä turhaa pelkää punktiota, täällä on monella mennyt se kivasti eli ilman ikäviä kipuja. Niin mullakin. Lääkäri vaan muistutteli että pidä lantio rentona, kun tuppasi nousee koko ajan sängyltä ylös. Jos sulla tulee mies mukaan niin se voi olla kiva. Itse en sitä niin kaivannut etukäteen, mutta kun mies onneksi pääsi niin oli ihanaa kun se silitti päätä operaation ajan. Se rentoutti, olin tästä ihan yllättynyt miten paljon se rentoutti. Ja eniten siinä jännitti se että mitä saadaan ja miten homma siitä jatkuu.
Siirto oli muuten sellainen että siinä en huomannut mitään tuntemuksia eli se oli positiivistä.

Finttu kyseli 0 ultrasta, mullakaan ei ollut sellaista. Kp2 sain alkaa piikittään...Tein itse ihan varmuudelta kyllä raskaustestin viel siinä...

Siisami: joko sulla menkat alkoi jotta pääsee hoidot tehokierroksilla etenemään?

Heksamiina: Onnea onnistuneesta ja lupaavasta siirrosta!

Iitukka kyseli säilytetäänkä Puregon kynää jääkaapissa vai huoneenlämmössä. Itse ainakin huoneenlämmössä ja muistelisin että siinä sanottas niin, että kun sen uuden ampullin ottaa kynässä käyttöön niin sen voi säilyttää koko ajan huoneenlämmössä ja käyttää pitää sen 28 vuorokauden kuluessa...

Spectra: ei mene mullakaan jakeluun mikseivät tehneet sulle aukiolotutkimusta jo alkuvaheessa. H-tti näitä lääkäreitä riittää. Tää varmaan oli julkisella? Jos oli yksityisellä niin tekisin jo kunnon valituksen hoitovirheestä ja ties mistä ja vaatisin rahoja takasin. Julkisella puolelle ei tietty kai rahojaan voi vaatia takaisin...ja tuskin kirjallisen valitukset auttais. Tän kaiken stressin lisäksi on kaamea tunne siitä että saa vielä tapellakin että sais kunnon hoitoa, se ei ole enää reilua. Se hyöty näistä palstoista on että kun kuulee mitä muille on tehty jne. niin oppii pyytämään samaa itselleen (tää siis päti ainakin meidän kohdalla julkisella, jossa sain todella vääntää että pääsin vihdoin ivf jonoon -olisivat halunneet tahkota inssejä vielä ja ties mitä. Nyt ekan ivf:n jälkeen yksityisellä lääkäri totesi, että nyt näyttää kyllä siltä ettei teillä kyllä ole muita tsaansseja kuin tää ivf...kevyemmät hoidot hyödyttömiä).

Päätän pitkän lateluni tähän ja toivottelen leppoisaa sunnuntaita kaikille! :)
 
Tehokkaasti jäin heti koukkuun tähän palstailuun :D

Martta75 En ole vielä saikulla, mutta kuulema kirjoittavat sen ti alkamaan jo maanantaista jos en huomenna töihin kykene. Punktiokammo meinaa minullakin jo nostella päätään, kun viimeinen ultrakin tuntui aika kehnolle munisten ollessa niin arat. Onneksi mies tulee mukaan, niin voin keskittyä puristelemaan sen käden rusinaksi :LOL:

Iitukka lääkäri kyllä mainitsi, että irrotuspiikki voi pahentaa tilannetta, mutta ei käynyt muuttamaan pregnyliä miksikään muuksi. En voi muuta kuin luottaa, että kokemus on siellä kohdallaan ja olen hyvissä käsissä. Sain kyllä ohjeet oman tilanteeni seuraamiseen eli jos ei hengitys enää kulje normaalisti, pissaaminen ei onnistu tai jos en pysty enää istumaan niin oitis oman paikkakunnan gynis-osastolle yhteys. Tähän asti olen yrittänyt olla ottamatta särkylääkettä, ettei jää muut oireet sen takia huomaamatta, mutta tänä aamuna on päänsärky ollut jo sitä luokkaa, että otin yhden panadolin.

Meikku Ihan sama täällä.. Joka ikinen kerta oviksen metsästyksessä ja sen inssin jälkeen on pettymys ollut valtava. Luulenpa, että tälläkin kertaa käy samoin, vaikka kuinka yritän ottaa ihan coolisti. Nyt mietityttää tuo ennenaikainen siirto ja sekin, että hedelmöittyneet alkiot mahdollisesti pakastetaan siinä samassa vaiheessa, kun ei vielä tiedetä miten ne lähtee jakautumaan. Kuulema voivat selvitä sulatuksesta paremmin siinä pre-vaiheessa. Olen niin pihalla ja todella tulee sellainen olo, että yksi lääkäri sanoo yhtä ja toinen toista... Olisi kiva jos julkisellakin voisi pitää koko ajan saman lääkärin, joka olisi kartalla tilanteesta koko ajan.

Sunnuntain jatkoja joka iikalle! Yritetään relata! =)
 
Tevetuloa Sitronella :wave:

Tsemppiä Hallalle, Sitronellalle ja Martalle ensi viikon punktioon.

Ronttuli: Jokos sun menkat alkoi?

Täällä ei todellakaan tätiä näy eikä kuulu. Munasarjat juilii, reisiin vihloo, vatsassakin välillä kunnon kramppeja ja mun jopa tekee mieli siivota mutta vuoto ei ala. Mä olen siis jo ihan alistunut siihen, että viikolla siirtyi eteenpäin ja juhannus menee piloille kärvistellessä :kieh: Huomenna yritän taas töihin paluuta, saa nähdä kuinka se sujuu.


Lisätietoja:

Nyt ne menkat sitten alkoi. Huomenna mä käytän kaikki keinot kyyneleitä myöten, että saisin sen ultran vielä tälle viikolle.
 
siisami: jep, eilen täti kurvasi kylään pienellä avustuksella (peittojen pöllyttelyllä), mutta mutta... todella kummalliset ovat. Vuoto on ainakin vielä tosi niukkaa. Josko sitten sumuista johtunee. Aion myös käyttää huomenna kaikki keinot ajan saamiseksi.

Tsempit ensi viikon punktiolaisille !
 
Jep, jep, se olis kp 1 täälläkin! Houkutteluun tarvittiin kahden päivän
siivousurakka. B) Ja torstaina sitten alkaa Puregonin piikittely.
Jännittää ihan sikana että kuinka kroppa reagoi.. :snotty:

siisamin ja ronttulin luoksekin on nyt niin kaivattu
tätiläinen löytänyt, hyvä, hyvä.

Sitronella joo kyllähän se niin on että lääkärit on näissä
asioissa niitä asiantuntijoita ja jokaisen tilanteessa tekevät
sen potilaan kannalta parhaimman ratkaisun. Hyvissä käsissä
varmasti ollaan kaikki! =)

Tsemppiä kovasti ensi viikolla punktioon meneville!!
Jännään jo kuinka teillä kaikki menee ja millaiset saaliit
saatte ja mitä niistä lähtee kasvamaan.. Peukut pystyssä teille!
 
Onnea matkaan viime viikolla siirrossa olleille Kummille, Puppelille ja Meikulle! Toivotaan, että me kaikki plussataan parin viikon päästä!

Mariskalle onnea tämänpäiväiseen siirtoon! Hallalle, Sitronellalle ja Martalle tsempitykset tämän viikon punktioon! Toivottavasti en unohtanut ketään.. Jos unohdin, niin tässä vielä ylimääräinen tsempitys niille, jotka sitä tarvitsevat! =)

Onko viime viikolla siirrossa olleilla mitään tuntemuksia?? Mä kuulostelen koko ajan itseäni ja olen huomaavinani pieniä oireita (todennäköisesti täysin mielikuvituksen tuotetta).. Pitäisikö kiinnittymisvaiheessa olla jotain tuntemuksia? On tää odottaminen ja jännääminen vaan niin raastavaa... Onneksi sairaslomat on nyt lomailtu ja oon taas töissä, onpahan ainakin päivisin jotain muuta ajateltavaa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Halla: Alkionsiirto ei satu, ainoastaan nipisti kun katetri meni kohdun kaulan (?) läpi. Eli älä huoli, kaikki menee varmasti hyvin. Itselläni oli ennen keräystä ällö olo myös ja lääkäri sanoi, sen liittyvän suuriin munasoluihin. Eli se on vain hyvä merkki ;)

Haksamiina: meillä on sitten sama testauspäivä. Ajattelitko testata aiemmin? Kerrohan oireistasi sitten kun niitä ilmaantuu. Täällä ei ole mitään oireita, paitsi rinnat on valtavan kipeät Lugeista. Illalla tekee oikein häijyä ottaa liivit pois...

Meikku: Meidän pakastetut alkiot oli tosiaan 3-luokkaa ja 4-soluisia (yksi oli jo 5-soluinen!). Eli olivat jakaantuneet aivan oikein ja hyvässä ajassa, joten sitä kautta ovat hyviä. Tuo 3-luokka oli ilmeisesti pienestä ulkonäköviasta (tästä en ole varma). Oma lääkärini sanoi ettei sillä ole tilastollisesti suurta merkitystä ollut, onko laitettu 2- vai 3-luokan alkio lopputuloksen osalta. Niinpä itse ainakin olen ihan positiivinen noiden meidän pakastettujen osalta. Ja pakastukseen liittyen, klinikka ei pakasta alkioita joilla ei ole vähintään 70% todennäköisyyttä selvitä pakastuksesta/sulatuksesta. Tsemppiä sulle ja positiivista mieltä!

Finttu: tuo sinun kolmen peen kommetti oli sitten hyvä!!!! Arvaa nauroinko täällä päässä :LOL: :LOL: :LOL: Kiitos sinulle!

terkuin,
ppp3 (=Puppelin piinapäivä 3)
 
onko teille lääkärit ilmoittaneet jo hoitojen alkaessa kumpi hoito tehdään, ivf vai icsi?
meille se kuulema selviää sitten ku mies on näytteen antanut labraan ja kattovat siittiöt (taas kerran). mä olen toitottanut ja puhunut icsi:stä joka kerta lääkärille. meil diagnoosina oligoastenoteratozoospermia, kauhee sanahirviö!
eli tämänpäiväisen pelon aiheena on että jos ne väkisin koittaa vääntää sitä ivf:ää ja sit ei mitään tapahdukkaan. hajookohan mun pää näiden aatoksien kanssa :headwall: olo ihan jees ni pitää sitten kaikenlaisia piruja mietiskellä ja manailla. Eikö teillä ole "päätä hajottavia huolen aiheita"?
ai niin vielä yksi peikko... illalla siis pistin irrotuspiikin ja olo on nyt mitä mainioin, ei kipuja yms. ha haa pistinköhän tai sekoitinkohan lääkkeen siis oikein? voi luoja tätä
:LOL:
 
Ja hana on avattu! hertsyyssös meikäläinen ei voi poistua kotoa kun mikään tulpa ei pidä :ashamed:
Martta75: Meillä tehtiin ekalla kertaa ivf ja seuraavana aamuna soitettiin ettei yksikään ollut hedelmöittynyt :'( . Ilmeisesti oli niin "kova" kuori ettei siimahännät päässeet läpi.
Toisella kertaa tehtiin paripäivää lyhyempi hoito ja munikset ei ehtiny kypsyä tarpeeksi. Sillä kertaa tehtiin kuitenkin icsi ja kaikki 4 kypsää hedelmöittyivät, yksi ei jakaantunut kunnolla, kaksi siirrettiin ja yksi meni pakkaseen. Tulos nega. Kaikenlaista voi tapahtua, mutta toivon teille parempaa onnea hoitoihin!
Olo on usein kuin koekaniinilla hoitoja tehtäessä. Nyt julkisella pitkäkaava menossa ja huomenna 0ultra. Loppu selviää sitten silloin.

Nyt takaisin lakupussin ja suklaan kimppuun :heart:
 
Täältä myös isot tsempitykset siirrossa olleille ja tädin kylään kutsuneille! Onneksi voi välillä toivoa ja jännittää muidenkin puolesta, niin unohtuu tämä oma napa!

Ja ihan hurjasti positiivisia ajatuksia huomisille punktiolaisille!

Martta75 Kyllä minullakin on pitelemistä, ettei oma tunnetila käänny paniikin puolelle. Vähintäänkin joka toinen ajatus koskee huomista päivää. En oikein kestä sairaaloita, kanyyleja, sairaalavaatteita yms. Pakko yrittää olla reipas!! Eilisen irrotuspiikin mietoja vaikutuksia olen myös ihmetellyt. Päänsärky jatkuu tasaseen (josta syystä jäin kotiin täksi päiväksi) ja pari ohimenevää öykötyskohtausta on ollut, mutta ei juuri muuta. No, munikset tietysti liikehtii aina kun lähden liikenteeseen oltuani hetken paikallaan tai jos tulee pieniäkin rympsyjä, yöks (toineen syy hiipiä vain kotikulmilla). Mahtaa tulla hauska ajomatka tänä iltana - mennään valmiiksi passiin, ettei aamulla tarvitse lähteä kukonlaulunaikaan liikenteeseen.

Halla ja Martta75 Irrotuspiikin pistämistä minäkin mietin, kun ei ollut mitään ohjeita paketissa... Onneksi oli hyvät muistikuvat klinikalla saaduista neuvoista, mutta ei kyllä hajuakaan, että pistinkö lopulta oikein ja onko aine nyt vaikuttamassa niin kuin pitää??

Miten ihmeessä sitä saa pidettyä hermonsa kurissa? Olisipa jo vaikka torstai ja kaikki ohi, meni miten meni. Taidan käydä lukemassa työsähköpostit, niin saan ajatukset hetkeksi pois punktiosta ja "raakasiirrosta". Palailen viimeistään huomenissa jos suinkin jaksan. :wave:
 
martta meilläkin lopullinen päätös tehdään sitten kun
nähdään minkä laatusia simpat on sillä kerralla. Todennäköisesti
tulee olemaan ainakin osaan ICSI. Miehellä siis 2% normaaleja
siittiöitä, loput epämuodostuneita ja hitaita.

on: viikon päästä maanantaiksi varattu ultra, sittenhän tuon
näkee kuinka aineet tehoaa. Kattelin tota paperia ja
nyt viime ultrassa siellä näkyi 4-6mm muniksia vas. sarjassa 12 ja
oik. sarjassa 13. Ne kun siittä ryöhähtää kasvamaan niin vot :eek:
Tässä vaiheessa punktion pelko hiemen hälvennyt, kiitos teidän
hyvien kokemusten, mutta tilalla on sitten hyperin pelko.
Mun kohdalla se taitaa olla aika ilmeinen. :/
Siis voiko sitä ite jotenkin ehkäistä, juomalla reilustiko? Muutoin??
Hmm, ei passais liikaa ajatella kun sitten vaan alkaa tuntua ettei
tää millään voi onnistua, niin paljon voi mennä pieleen..

No, mukavaa viikonalkua kaikille ja onnea koitoksiin ja piinailuun!
Plussia toivon monta tähän pinoon!!
 
Iitukka itellä on muniksia 25 pieniä rimpuloita päälle, lääkäri laittoi heti eka ultran jälkeen sairaslomalle, olo oli jo silloin aika turpea ja hankala. itsellä otsalohkolla kammo hyperiä kohtaan joten olen vaan makoillut ja vähän kävellyt kotia ympäri ja juonut TOOOSI PALJON. tukkimiehen kirjanpidolla olen laskenut päivittäiset juomiset 3,5-4,5 litraan on uponnut erilaisia mehuja, vettä ja limua ym. olo pysynyt suht vakaana, vessareissuja kertyy kiitettävä määrä päivää kohti. eli tuollai olen itse saanut pahemman hyperin pysymään loitolla. Lepo on oiva apu mutta pitkästyttävä! miten ihana olisikaan vähän vaikka imuroida tai siivota vaikka varasto kun on jouto aikaa... en uskalla ottaa riskiä, joten pitkästyn petin pohjalla!
Sitronella itselläni ei mitään muutoksia oloon irrotuspiikin jälkeen, paitsi rinnat, mahtavat melonit! =) tosi turvoksissa ja kipeet. muuten ei mitään kipuiluja eikä yökötyksiä, vielä.
toivottavasti olemme huomenna sen verran kondiksessa että kykenemme vaihtamaan kokemuksia ja tuntoja. ja että kaikki menisi kivuttomasti ja nopeasti sekä paljon reippaita, hyviä munasoluja!
 
Meillä kyllä sanottiin Heti ekan spermanäytten jälkeen, et icsi on ainut mahdollisuus raskautua.

Mutta tiedättekö mitä? Mä luin äsken Gonalin paketista, et NEKIN tarttis säilyttää jääkaapissa. Ne oli viimex mulla ihan vaan keittiön kaapissa. Siinä luki jotenkin epämääräisesti kyllä, et voidaan säilyttää 28 vrk max 25 asteen lämmössä. Että ei mulle kukaan sillon ekalla kerralla mitään sanonu siitäkään ja sen pregnylin kanssahan mä jouduin menemään apteekkiin uusix just kun piti se pistää. Onnex ne anto sillon uuden.

Onko orgalutranissa kans kylmäsäilytyssuositus??
 

Yhteistyössä