Huh, en ehtinyt moneen päivään tänne ja täällähän on juttua.
tätä omaa napaa ensin puran
Meillä oli siis siirto keskiviikkona, mutta en piinaile, kun rehellisesti mulle jäi sellainen tunne että se siirto tehtiin jotta ei tulisi niin rankka pettymys heti ekassa ivf:ssä.
Mariska75 kyllä tuolla lohdutteli, että eihän ne tekisi kallista siirtoa jos ei olisi toivoa. Onhan se varmasti näinkin, tosin ollaan yksityisellä eli maksettiin tietty siirtokin (joku muutama satanen). Mutta meidän loppuja alkioita (kaikki näitä 3-soluisia heikosti jakaantuneita) ei pakastettu. Ihmettelen kun
Puppelilla pakastettiin. Voihan se tosiaan olla että eri paikat luokittelee niin eri tavoin eli nää meidän kolmoset oli sit huonointa kastia... Itseasiassa tuli esille vähän samantapainenasia kuin mitä
Lurpalla on, että jos hedelmöitettäisiin osa munasoluista lahjoitetuilla siittiöillä niin sit tiedettäisiin onko munasoluissa (vai mieheni) siittiöissä vikaa vai eikö ne vaan suostu jutteleen kunnolla keskenään...
No tungen itteeni kuitenkin kiltisti keltarauhahormoonia varje dag, mutten toivo liikoja.
Sitronella: sanoit että otatte tän ekan ivf:n testikertana, niin mäkin eli jotta saatais enemmän tietoa missä on vika. Ollaan jonossa julkiselle ivf:ään syksyllä. Mutta vaikka sitä itselleen hoki että nyt tsekataan millainen prosessi tää ivf on ja että ei tässä nyt välttämättä tosiaan heti tärppää - niin kyllähän sitä oli rankasti pettynyt keskiviikko-perjantain ajan, kun tuli tää tieto että ehkäpä vikaa onkin munasoluissa... Tähän asti olen jostain kumman syystä ajatellut että hedelmöityn, mutta kiinnittyminen ois se ongelma (3 vuotta takana tahkoamista). Jotenkin alkio ahdistaan sellainen vikavaihtoehto jota en jostain syystä ollut osannut ollenkaan ajatella...
Kummi: Sulla siis kolmosluokan alkioita siirrettynä - meitä on nyt sit ainakin kaksi samassa tilanteessa. Mulla odotukset siis nolla, enkä halua nostaa toiveitani. Onko sulla toivonkipinöitä vai koitatko mennä jotenkin kuulisti testipäivään? Tiedän, että nyt ois se hetki kun vois kuvitella että mitäs jos nyt tärppää ja nauttiakin siitä unelmasta. Tätä olen harrastanut insseissä. Mutta nyt kun klinikalla sanoivat suht suoraan että ei hyvältä näytä niin pidän sit vaan matalan profiilin...
Martta75: Sulla irrotus tänään, tsemppiä! ainakaan mulla ei ollut huono olo sen jälkeen. Ja älä turhaa pelkää punktiota, täällä on monella mennyt se kivasti eli ilman ikäviä kipuja. Niin mullakin. Lääkäri vaan muistutteli että pidä lantio rentona, kun tuppasi nousee koko ajan sängyltä ylös. Jos sulla tulee mies mukaan niin se voi olla kiva. Itse en sitä niin kaivannut etukäteen, mutta kun mies onneksi pääsi niin oli ihanaa kun se silitti päätä operaation ajan. Se rentoutti, olin tästä ihan yllättynyt miten paljon se rentoutti. Ja eniten siinä jännitti se että mitä saadaan ja miten homma siitä jatkuu.
Siirto oli muuten sellainen että siinä en huomannut mitään tuntemuksia eli se oli positiivistä.
Finttu kyseli 0 ultrasta, mullakaan ei ollut sellaista. Kp2 sain alkaa piikittään...Tein itse ihan varmuudelta kyllä raskaustestin viel siinä...
Siisami: joko sulla menkat alkoi jotta pääsee hoidot tehokierroksilla etenemään?
Heksamiina: Onnea onnistuneesta ja lupaavasta siirrosta!
Iitukka kyseli säilytetäänkä Puregon kynää jääkaapissa vai huoneenlämmössä. Itse ainakin huoneenlämmössä ja muistelisin että siinä sanottas niin, että kun sen uuden ampullin ottaa kynässä käyttöön niin sen voi säilyttää koko ajan huoneenlämmössä ja käyttää pitää sen 28 vuorokauden kuluessa...
Spectra: ei mene mullakaan jakeluun mikseivät tehneet sulle aukiolotutkimusta jo alkuvaheessa. H-tti näitä lääkäreitä riittää. Tää varmaan oli julkisella? Jos oli yksityisellä niin tekisin jo kunnon valituksen hoitovirheestä ja ties mistä ja vaatisin rahoja takasin. Julkisella puolelle ei tietty kai rahojaan voi vaatia takaisin...ja tuskin kirjallisen valitukset auttais. Tän kaiken stressin lisäksi on kaamea tunne siitä että saa vielä tapellakin että sais kunnon hoitoa, se ei ole enää reilua. Se hyöty näistä palstoista on että kun kuulee mitä muille on tehty jne. niin oppii pyytämään samaa itselleen (tää siis päti ainakin meidän kohdalla julkisella, jossa sain todella vääntää että pääsin vihdoin ivf jonoon -olisivat halunneet tahkota inssejä vielä ja ties mitä. Nyt ekan ivf:n jälkeen yksityisellä lääkäri totesi, että nyt näyttää kyllä siltä ettei teillä kyllä ole muita tsaansseja kuin tää ivf...kevyemmät hoidot hyödyttömiä).
Päätän pitkän lateluni tähän ja toivottelen leppoisaa sunnuntaita kaikille!