IVF Toukokuussa

Meikku: :hug: Mä olin huolissani sillon aikoinani (tätä palstaa lukeneena) kun mulla näky ultrassa vaan 6 kypsää munasolua, et kui niin vähän (oikeesti niitä oli sit punktiopäivänä 9) vaan kasvaa. Mun lääkäri sanoi, et on parempi, kun kasvaa vähän, niin ovat usein laadukkaampia ja hyperin riski on pienempi.
Kolmosluokan alkioista en osaa sanoa mitään. Meillä oli TOPpeja ja silti ne ei selvinny sulatuksesta.

Spektra: :hugbear: Mä kans alan oleen ihan kypsä tähän kiertojen mukaan elämiseen. Meillä kans meni pari kiertoo ohi tohon luomuPASsiin ja kun vihdoin päästiin, ni sit ei päästy siirtoon asti, kun ne ei selvinny sulatuksesta. Kuten tuolla MN.n puolella jo sanoin, ni aina on menossa joku, mitä pitää odottaa ja laskea. Koskas on menkat, koskas popsin ja mitä pilleriä, koskas ovulaatio on tulossa, milloin sen piikin pistän, mikäs pistospäivä tänään on, mimmosta piikkiä nyt lykkään.. ja .. ja.. ja.. Mä tosiaa pidän tän nyt meneillän olevan jutun jälkeen kyllä pitkän tauon, että vois elää ihan normaalisti vähän aikaa. Edes.

Mariska: Mullakin oli 10000 yksikköä pregnyliä. Jos ne käyttää sitä gonalin kanssa, tai sit se on vaan TAYSin oma juttu, et varmaan irtoo. Mut se voi tosiaan näkyä raskaustestissä vielä 10 päivän päästä, kuulemma. Et älä vaan mee testaan mitään haamuja ennen ku aikasintaan pp 11, ettei tuu turhia murheita.

(.) Eikö kellään oo oikeesti ollu mitään oireita noista Primoluteista, kertokaas nyt mulle. Vasen tissi on vieläkin kipee ja välillä kauhee hiki. Montako päivää on kestäny, et menkat alkaa, kun ne lopettaa?
*muoks* piti vielä valittaa siitä, kun vasemman sarjan alta juilii välillä. Kaveri sanoi, et "sul on kohdun ulkoinen raskaus". Meinasin sille sanoa, et kun olis edes semmonen... No ei vaan.
 
Meikku: :hug: Älä vielä toivoasi menetä, on niitä "huonoillakin" alkioilla plussattu ja välillä se kohtu on paras paikka alkion kasvaa ja kehittyä.

Finttu: Mulla on ollut vain 5000 Pregnyliä ja hpitona Gonal ja TAYS. Nää on taas ilmeisesti näitä juttuja mitä jotkut lääkärit vain tekee erilailla.

Halla: Kiitos päivityksestä. MUlla ei sitten kuitenkaan riittänyt energia siihen.

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi, että pääsis nolla ultraan. Niiden piti alkaa jo viime lauantaina mutta eipä ole näkynyt.

Ai niin, jos sulla Finttu on kohdunulkoinen niin mulle ehdotettiin pissatulehduksen hoitoon lapsen tekoa. Loppuvat tulehdukset kuulemma siihen :headwall: Annas kun mä mietin mitä mä olen viimeiset kolme vuotta yrittänyt.
 
varmaan jo elokuussa pääsemme oysiin uudestaan hoitoihin, tälläkertaa tehdään suoraan icsi, oli vaste sen verran heikko ivf hoidossa että katsottiin parhaimmaksi mennä suoraan tuohon toiseen. Suurentavat ryhmiäkin siellä niin ei senkää takia ihan niin kauaa pidä jonottaa kun viime kerralla...ihanaa kun alkaa taas "pikkuisen" olla ajankohta käsillä vaikka muutama kk:han tuohon vielä meneekin :) Kivaa kevättä kaikille kanssasisarille! Tehdään paljon sitten niitä plussia
 
Kummi, Heksamiina ja muut mua tsempanneet! Mulla punktio meni ihan hyvin. Kipein kohta oli alapään peseminen sekä se puuduttaminen. Kotona ei ollut mitään suurempia oireita eikä ole nytkään, joten ilmeisen hyvin olen palautunut tuosta toimenpiteestä.

Saalis oli peräti 12 munasolua, tosin vielä ei ole tietoa ovatko kypsiä kaikki. En olisi iki päivänä uskonut että niitä tulisi näin paljon. Viime kerralla tuli vain 3. Soitan nyt aamulla klinkalle ja kysyn miten ovat hedelmöittyneet. Takaisinsiirto on sitten huomenna perjantaina aamulla.

Kovasti toivon että pakastavat ne mitä pakkaseen menevät yksikseen eikä pareittan. Mulle ei koskaa voida siirtää kahta alkiota mun kohdun muodon vuoksi, joten mulla menisi aina sulatuksissa toinen solu hukkaa - kestämätön ajatus!

Tsemppiä kaikille omissa hoidoissaan!
 
Halla + Meikku 10 000 yksikköä määrättiin. Ihmettelin itekki määrää, muten sit täpinöissäni hoksannu asiaa ääneen ihmetellä!!!! :D Koko määrän eilen pistin, enkä edes mokannu ampullien kanssa!
Osa munarakkuloista oli 18-21 mm ja ne oli liian isoja, lääkäri epäili et niissä ei oo munasolua. Osa taas oli 8 mm ja nämä oli liian pieniä. Et jotain siltä väliltä!! Tarkemmin en tiedä mikä se paras koko on...

Martta75 Voin kuvitella ähkyn ja tukalan olon!!! Iik!! Siis kun olen itse NIIIIIN turvoksissa vaivaisten muutamien munisteni kanssa!!! Ota nyt vaan rauhallisesti ja lepäile!

Meikku Olipa tosi kurja juttu!! :( Olipa kurja juttu!! Miten voi noin suuri hävikki olla??? Alkaa hirvittää nämä omat harvat munarakkulat... Hmmm... Kauheet todennäköisyyslaskelmat pyörii päässä...
Toivonkipinöitä sinne nyt hirveesti!!! Eihän ne "huvikseen" kallita alkion siirtoja tee!!!? Kyl mä oon varma et mahdollisuus on olemassa!!! Tarrasukkia, tarrasukkia... =)

Finttu Kiitti vinkistä!! Ei nouse turhaan toiveet... mietinki et kauanko mahtaa noin suuri annos elimistössä vaikutella. Toivon kanssa et nää mun pienimmät munikset saa noi optimaalisen kokoset kiinni täs parin päivän aikana!! :)

kinky cat Ei muuta kun jaksuja odotteluun ja kivaa kevättä myös sulle!!!

Oma(.) jännittää niin maan tavalla huominen. Töissä pyörii päässä vaan huominen ja todella todennäköisyys laskelmia munasoluista ja mahd. alkioista pyörii koko ajan päässä!!! :/ Onneksi miehen täytyy lähteä mukaan, en taitaisi tässä mielentilassa olla kauhean liikenneturvallinen!!

Pitäkää peukkuja huomiselle!!!! =)

:wave: Mariska75
 
Arvatkaaolenko tuulettanut!!!! Jos alkujaa soluja saatiin 12 kerättyä, niin 7 niistä sitten yöntunteina hedelmöittyi. Olen tosi onnellinen tuosta tuloksesta!

Nyt toivon että kaikki 7 jakaantuvat kuten pitääkin ja että saamme 6 solua pakkaseen. Huomenna siten kuulemme minkä laatuisia niistä tuli ja ovatko jakaantuneet oikein. Pitäkää peukkuja, niin myös minä teille!
 
Moi!
Siirto tehtiin tänään ja p.at jakaantumiset oli, ts. 3-luokan ja 4-luokan alkioita, joita siirrettiin saman tien kaksi. Pakkaseen noita ei voi edes laittaa.
Peukkuja kovasti muille!!
Mä taidan pitää nyt pientä taukoa näistä palstoista ja palaan sitten, kun tiedetään tilanteesta enemmän.
 
Halla: mulla punktion tekevä lääkäri pesi alapään ennen kuin aloitti puuduttamisen. Sama homma tehtiin edellisellä punktio kerrallakin. Itse pesemisestä tai sen syistä en tiedä enempää. JOka tapauksessa, se ei tuntunut kivalta vaikka olinkin jo tuossa vaiheessa saanut osan rentouttavista lääkkeistä.

Tsemppiä sulle Halla ensi viikolle!
 
Puppeli Mahtavaa!!! :flower: db db db huomiselle!!

Kummi
Hyvä kun kuitenkin saatiin siirtoon alkioita! Ei ollut turha reissu. Nyt vaan lippu korkeelle ja tuu ihmees kertomaan kuinka käy...!!!

Halla Meillä mies saa punktiopvän SVA. Just sen takia kun on niin pitkä matka niin mies tuo simpat tuoreena paikalle :D + sen lääkityksen jälkeen en ole ajokuntoinen kuulemma et tarvii kuskin. Oma SVA on ollu punktiopvä + välipvä + siirto pvä eli 3 pvää yhteensä.

Nyt lähden puutarhaan riehumaan et saan ajatukset HETKEKSI edes pois huomisesta!!!

 
Finttu joo, tääl kans nyt myös naama kukkii :flower: mutta olkoon sitten kevään merkki :LOL: en tässä kierrossa syönyt primoja, mutta akne jostain syystä pysyy ennallaan. Ois ehkä kantsinut syödä, kun nyt sitä kp1 saa odotella aika hartaudella..taitaa vaan käydä niin, että ei enää ennen kesätaukoa ehditä kummosia tekemään. Katsotaan nyt..
Paljon tsemppiä ja jaksamisia kaikille =)
 
Mulla menee hermo. Nollaultra pitäis olla maanantaina ja menkat ei ole vieläkään alkanut. Soitin polille aamulla ja jos menkat ei viimeistään huomenna ala niin koko paska siirtyy viikolla eteenpäin |O

Mun ymmärrykseen ai taaskaan uppoa, että yksityisellä puolella nollaultraan riittää, että vuoto on alaknut niin tällä puolella sen pitäis olla suurinpiirein loppunutkin. Ja eikö sitä aikaa voi siirtää parilla päivällä vaan suoraan viikolla eteenpäin.

Mä en oikeesti jaksa enään viikkoa noita sumuja täydellä annoksella :headwall:
 
Siisamille: On mulla hauska täti, tuo täti Monika, kun täti menee torille, on näky komea. Kas näin heiluu peppu, ja peppu heiluu näin, kas näin heiluu peppu ja peppu heiluu näin!

Siis ei muuta kun sitä peppua heiluttelemaan. Ja juokset portaita ylös-alas, se kuulemma auttaa kans menkkojen alkamiseen.
 
siisami: täällä on sama tilanne. Menkat piti alkaa eilen ja hupskeikkaa eipä niitä näy. Ja homma siirtyy viikolla tai kahdella eteenpäin.
Hermot on kireellä ja päätä särkee, mikään ei pysy sisällä ja vielä pitäisi jatkaa. Että hyvää juhannusta vaan, tuntuu et kaikki menee taas päin P:tä.
 
Jeeee... hyvät fiilingit jatkuu!!! Tilanne siis: saatiin 12 munasolua, joista 7 hedelmöittyi. Kaikki 7 jatkoivat jakaantumista myös. Lopputuloksena 2 kpl 2-luokan alkioita ja 4 kpl 3-luokan alkioita. Yksi alkio meni "pieleen" jakaantumisessa, joten sillä ei tehdä mitään.

Kyytiin sain toisen noista 2-luokasta ja loput meni pakkaseen yksitelleen pakastettuna (näin halusimme, koska minulle ei voida koskaan siirtää kahta alkiota kohdun muotoni takia enkä halua että mahdollisesti toinen menisi roskiin, josko molemmat selviäisi).

Kyselin noista 3. luokan alkioiden selviämisestä ja siitä tekeekö niillä mitään, niin kaksi lääkäri sanoi että tilastollisesti ei ole suurta ero onko alkio ollut 2. vai 3. luokan. Ja kuten sanoin, meillä ne pakastetaan ilman muuta. Eli nyt hieman ihmettelen tuota mitä Kummille oli sanottu....

Eli nyt vain alkaa piinailu täällä - pp0. Tsemppiä kaikille tädin odotuksiin, keräykseen ja takasin laittoon!
 
Juup. Eka IVF on tosiaan tulossa ja lyhyellä kaavalla edetään. Tai siis nyt pitkittyneellä kun joudun menkkojen starttaamiseksi vetämään primolutit.
Tampesterin väestöliittoon siirryin kaverin painostuksesta. Meillä on kohta kolme vuotta lapsettomuutta takana. Vajaa kaksi oltu porilaisen yksityisen lääkäritalon "hoidossa". Kaikki tutkittiin paitsi aukiolo. Lääkkeeksi vetelin clomifeneja jo tupla-annoksia viidettä kuukautta. Kaverini ystävällisestä kehoituksesta (kiitos siitä) otin yhteyttä Tampereelle, jossa aukiolotutkimus tehtiin ja tulos kertoi karua tosiasiaa, kumpikin tuubi täysin tukossa. Hoitosuunnitelmana suoraan ivf. Minua hoitanut lääkäri ei millään tavalla ottanut kantaa tulokseen, lupasi tosin hoitaa ultrat täällä kotikaupungissa ettei tarvitse Treella rampata. Lääkäri sanoi että historiassani ei ole mitään mikä viittaisi tukoksiin eli siksi aukiolotutkimus ei ollut tarpeen tässä vaiheessa. Sanoi myös ettei clomien syömisestä OLE OLLUT MITÄÄN HAITTAA! Jumalauta mitään hyötyäkään jos tuubit on kiinni! Väestöliitolla ihmettelivät kommentteja koska endokin voi olla täysin oireeton. Ainoan ultran clomien aikana sain koska paine alavatsassa oli niin hirveä että pyörrytti. Rakkuloita löytyi tuolloin 11kpl ja lääkäri totesi ettei clomit varmaan oikea lääke minulle. Otettiin proget ja niitä odottaessa olisi pitänyt vielä jatkaa lääkitystä 2tbl päivässä. Kaiken huipuksi ottivat väärän kokeen.. Prolaktiini ja progesteroni ovat katsokaas niin kovin samanlaisia nimiä :headwall:
Ainoana ohjeena lapsettomuuden alkutaipaleilla räpiköiville voisin siis sanoa että valehdelkaa minkä korvanne kestävät. Tai ainakin vastatkaa lääkärin esittämiin kysymyksiin "en osaa sanoa". Lääkärit eivät näköjään osaa tehdä asioita "varmuuden vuoksi" vaan statistiikan perusteella. Meillä tutkimattomuuden takia on mennyt vaatimattomat kaksi vuotta hukkaan.

Anteeksi vuodatus :flower:
 
Ronttuli: joo, hyvää juhannusta tosissaan :kieh: Nyt täytyy vissiin ottaa Fintun keinot käyttöön ja rupee juokseen tota meidän mäkeä edestakaisin. Meillä kun on noi portaat hieman heikossa. Vai pitäsiköhän mun mennä lainaamaan jonkun kerrostalon portaita? kauankohan kestäis et valkotakkiset hakee pois kun niitä tahkois ylös ja alas?

Spectra: Mua kanssa ärsyttää toi ettei kerralla voida tutkia kunnolla vaan summamutikassa lyödään hoitoja päälle. Kaikkea pitää osata itse kysyä ja silloinkin tutkimuksia saa oikeasti anoa, eikä silti välttämättä saa.
 
Onnea kovasti matkaan kaikille kyytiläisen saaneille!
Toivon että moni nyt plussan saisi! :hug:

Siisami mulla otettiin 0-ultra kp24 ja nyt oottelen tätiä ja
seuraava ultra on sitten kp9 eli 5. piikityspäivä. Tosin
terot kyllä tässäkin kierrossa popsin. Niin ja yksityisellä
ollaan. Kovasti tuntuu käytännöt vaihtelevan.

Halla mulle lääkäri sanoi että kirjottaa 5pv sairaslomaa
ja miehelle punktiopäivän. Mitähän mäkin tolla saikulla teen, kotiäiti
kun olen..
Ja punktiossa alapää pestään, ulkoisesti ja emätin, keittosuolalla kun siellä
kumminkin neulan kanssa touhutaan. Meille ainakin kerrottiin
oikein semmosten kuvien kera koko toimenpiteen kulku erittäin
tarkasti vaihe vaiheelta. Samoin selitettiin alkion siirtokin.

Hei miten te säilytätte puregon kynän?
Huoneenlämmössä vai jääkaapissa, kun niissä ohjeissa sanotaan
et voi tehä kummin vaan. Ja pistettäessä kumminkin tarvis olla
huoneenlämpönen..

 
Meillä onkin sitten Hallan kanssa punktio samana päivänä. Meilläkin lapsettomuus johtuu miehen simppojen vähäisyydestä ja muutenkin ovat huonolaatuisia. Itse olen edelleen sairaslomalla, olo on aika turpea ja kävelykin hankalaa. Mieli maassa ja hyperinpelko takaraivossa, silloin siirto menisi vasta elokuulle. onko muitakin samalla aikataululla?
 
Kiinnostaskos sua lähteä joskus kahville, jos oot Porista? Mä asustelen tässä lähistöllä ja noi Tre-tapaamiset tuntuu menevän aina käteen (ja Hki:in on niin käsi matka). Ymmärrän kyllä, jos haluut pysyä kasvottomana. Laita vaikka yv:tä, jos sulle sopis.

Ronttulille kans lastenlaulua kehiin, heilutelkaa vaikka hattua tai laukkua, eikös se Monikakin saapuessaan.

Puppelille onnea siirrosta. Sulla alkaakin kolmen p:n päivät (=Puppelin piinapäivät) :)
 
Täälä on laulettu ja juostu koirien kanssa mäkisiä maastoja edestakas. Sekä tehty suursiivous koko taloon. Tuloksena tiputtelun alkaminen ja hirveät kivut, joten eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa tule. Nyt suurenpana inhona on korviin pukkaavat hirveät ihonalaiset finnit :/
Jaksuja piinapäiviin! ja ++++ :whistle: puhureita
Onneksi tänään tulee peli illalla ja saa muuta ajateltavaa kuin kivut.
 

Yhteistyössä