IVF Toukokuussa

Pikasesti oman (.) kuulumisia...

Ajelin siis Taysiin tänään siirtoa varten ja 9 munasolusta 8 oli kypsiä ja nämä kaikki hedelmöittyi, hyviä alkioita oli 5. Nyt sit, niinku aikasemmin puhetta oli, meidän toiveesta 2 TOP alkiota siirrettiin ja 3 pakastettiin. Toinen tänään siirretyistä oli lääkärin mukaan täydellinen alkio, toinen myös täydet pisteet saanut. =)
Toiveet on taas aivan huipussa!!! :D Nyt vaan todella piinaavat, pitkät 2 viikkoa...

Finttu Mä sain apteekista heti ohjeet Gonalin kylmäsäilytykseen, samoin pregnylin. Orgalutranista sanoivat et ei tarvi kylmässä pitää.

Mä oon nyt niin onnesta soikeena oman asiani kanssa et en ehtiny kuulumisia lukea, SORI!! Huomenna paneudun paremmalla ajalla!!!

Tsemppiä kaikille punktioihin ja "leppoisia" (huh :eek: ) piinapäiviä muille!!!
 
Täälläpäin Suomea onkin näköjään varsin ammattitaitoiset apteekkarit |O

Kun ei tosiaan ole kummallakaan kerralla mitään sanottu tosta jääkaapista. Voiko sen takia hedelmöittynyt munasolu jäädä kiinnittymättä???
"osoittaa syyttävällä sormella apteekin tätejä"
 
Kävin nyt sit kuitenkin samantien lueskelemassa kuulumiset, hirveesti tekstiä tullu viikonlopun aikana!! Kyllä sattuu ja tapahtuu tässä pinossa!!!

Heksamiina Piinaa, piinaa... Mulla testipvä 2.6. :eek: En tajua millä jaksaa, pystyy odottelemaan. Pää hajoo ennen sitä!!!!

Tervetuloa Sitronella!!

Ja tsemppiä punktioon Sitronella, Martta75 ja Halla!!!! Toivotan hurjia saaliita!!!

Martta75 Meillä lähdettiin heti IVF:n.

Halla Joo onnea on ollu matkassa !!! =) Toivottavasti vaan jatkuu... Plussatuulet otetaan ILOLLA vastaan!!!!! :hug:

Onko kellään siirtopäivänä ollu mitään tuntemuksia??? Mulla alavatsan turvotusta ja ei kipua mut sellasta paineentunnetta... Olisko vielä sen verran arkana ton punktion jäjiltä et siirto jotenki ärsytti tai jotain??? Tiedä sit! PAS:n jälkeen ei nimittäin tämmöstä ole ollut...

Nyt taas heikkopäisenä kuulostella oireita ja tuntemuksia seuraavat 2 vkoa...
 
Vau Mariska, 2 noin hyvälaatuista alkiota! Kuulostaa tosi lupaavalta! Nyt vaan kovasti onnea matkaan!! Kyllä nämä 2 viikkoa tuntuu varmaan ennätyksellisen pitkiltä... Mutta onneksi me pidetään täällä toisillemme seuraa ja jännäillään yhdessä =) Mulla ei ollut siirtopäivänä mitään erikoisia tuntemuksia, mutta nyt parina päivänä olen ollut huomaavinani vaikka mitä oireita. Todennäköisesti ihan vaan mun mielikuvituksen tuotetta tai sitten Lugeista johtuvaa oireilua.. Olisi silti kiva kuulla, millaisia tuntemuksia muilla siirrossa olleilla mahdollisesti on! Mulla on ollut vihlaisuja kohdun kohdalla (varsinkin aivastaessa vihlaisi oikein kunnolla), mut lieneekö vielä punktion jälkimaininkeja. Lisäksi mua on aika paljon palellut, mut vaikka palelee, niin mun ihoa kuumottaa tosi paljon. Ja mun nenä on ollut tukkoinen pari päivää. Rinnat on arat ja hiukan kasvaneet, mut sen mä laitan kyllä ihan Lugejen piikkiin. En tiedä, kai nää "oireet" on ihan toiveajattelua vaan...

Puppeli: kiva kun sulla on sama testauspäivä eli pe 30.5. Ajattelin kyllä kiltisti odottaa tuohon pe-aamuun, vaikka tiedän kyllä, että viimeistään to-iltana jo hypin seinille.. mut yritän pinnistellä siihen "virallisen" päivän aamun kuitenkin. Ajattelitko itse testailla jo aiemmin?

Martta: meille IVF tuli hiukan yllätyksenä, kun alunperin tähtäimessä oli inssi. Viimeiset ultrat kuitenkin puhuivat IVF:n puolesta, joten hoitomuotoa sitten vaihdettiin. ICSIstä ei ole ollut missään vaiheessa puhe.

Vielä kerran tsempitykset punktioon menijöille! Tulkaahan sitten kertomaan, miten meni. Meille siirrossa jo olleille kärsivällisyyttä ja rautaisia hermoja! :)
 
Lopetin omatoimisesti perjantai-iltaan primolutien syönnin. Kivut olivat niin sietämättömät että ajattelin ettei ole järkevää jatkaa. Tänään alkoivat menkat sellaisella suhinalla että koko päivä on mennyt haaroväliä tukkiessa. Eli ainakin omalla kohdalla auttoi jo muutaman päivän syönti. Huomenna alkaa pistelyt. JES!
Finttu: Kiitos kaunis ajatuksesta mutta pysyn mieluummin anonyyminä.
Meikku: Sanoistasi kiteytyy tällaisten palstojen vaikutus =) Keskustelin asiasta potilasasiamiehen kanssa. Hän katsoi että vaikka asiani vakava ja valitettava onkin, ei aihetta mihinkään laillisiin jatkotoimiin ole. Vahinkoni on vamma-asteeltaan sellainen ettei sitä voi mitata. Ja siis todellakin näin kävi yksityisellä. Lääkärini tosin tuli sen verran vastaan että tekee seurantaultrat ilman ajanvarausta ja toivottavasti veloituksetta.
 
Spektra: No ei se mitään, vaikka haluat pysyä anonyyminä. Mut me mennään ihan samaa tahtia, tosin mulle oli määrätty vielä lauantaiaamuksi 1 primolut ja menkat pitäis alkaa kans tänään. Ja piikit huomenna.
Eli meillä on kai punktiot ja siirrotkin samana päivänä, sit vissiin. :)
 
Heksamiina: kyllä mullakin on ajatuksena odottaa viralliseen testipäivään asti. Ainakin mä kovasti yritän. Viime kerralla mulla alkoi rusehtava vuoto ennen pp14, joten tiesin tuloksen jo ennen testiä. Mun tapauksessa vuoto ei ollut hyvä merkkin.

Mulla oli eilen aamulla aivan hirveä aivastelukohtaus. Nauroin itsekseni että varmaan aivastin alkionkin ulos :( Muuten ei mitään oireita ole ollut. Rintojen arkuutta ei lasketa, koska se on Lugejen syytä.

Tulkaahan piinailijat kertomaan oireistanne, jotta tiedetään missä menette!

Ppp4
 
Heksamiina & Puppeli Mulla jatkuu edelleen tää alavatsan juiliminen, aamulla kipu säteili oik. reiteenki?????? Kiinnittymiskivuista tuskin voi vielä olla kysymys...?!?!?! Netistä googlettelin ja erään sivuston mukaan kiinnittyminen (ja näin ollen kivut ja /tai mahd. vuoto) olis odotettavissa 6-7 pvää HEDELMÖITTYMISESTÄ. Mullahan hedelmöittyminen tapahtui perjantaina eli Ojalan mukaan nyt olis 4 tai 5 (miten nyt laskee...) päivä hedelmöittymisestä...
Menin tyhmä myös lueskelemaan alkion kiinnittymisestä yleensä, ja se on kuulemma IVF:n haasteellisin vaihe... Mun yltiöpositiivisuus sai pienen kolauksen kyllä...

Mä yritän kanssa sinnikkäästi jaksaa piinailua ja tehdä testin vasta virallisena testipäivänä...

Ja muuten taas netistä löydettyä: eräs lääkäri kertoi punaviinin vaikuttavan kohtuudella nautittuna alkion kiinnittymiseen!! Liittyi jotenkin flavonoideihin ja rentouttavaan vaikutukseen!! Eli tänään täytyy lääkkeenä nauttia muutama lasi!!!!

Mariska75 pp1 :wave:
 
Mariska: mäkin lueskelin tänä aamuna muutamia sivustoja netistä ja luin saman kuin sinä, eli kiinnittyminen yleensä tapahtuu 6-7 päivän päästä hedelmöittymisestä. Mulla hedelmöittyminen ilmeisesti tapahtui keskiviikkona, joten mulla olis juuri nyt ne kiinnittymishetket käsillä... Mun aikaisemmat oireet eivät siis varmastikaan liittyneet mitenkään kiinnittymiseen. Mullekin tuli lukemisen jälkeen vähän sellainen epätoivoinen olo, että mahtaako tästä mitään tulla... Mua huolettaa mun kohdun limakalvo, joka on ollut jo pitkään ohuehko. Sitä paksunnettiin Luveris-hormonilla, mut silläkään sitä ei ihan kamalan paksuksi saatu. Lääkäri kuitenkin sanoi, että limakalvo on riittävän paksu, ettei mun tarvitse sitä murehtia, mut silti huolestuttaa. Mä oon tällanen pohdiskelija ja etukäteen murehtija.. No, täytyy nyt vaan yrittää pysyä positiivisena! Saisinpa ripauksen mun miehen optimismista, niin tää kaikki olis paljon helpompaa =)
 
huomenta naiset!
Lueskelin tuossa uusinta kuntoplussaa ja siellä on pieni juttu tutkimuksesta "akupunktio edistää keinohedelmöityksen onnistumista". Tutkimuksen mukaan raskauden todennäköisyyden kasvu olisi jopa 65%. Täytynee kokeilla.
Pitkää pinnaa piinapäiviin!
 
Ei menkoista tietoakaan :headwall: Imuroin ja moppasin koko kämpän (okei, vaan kaks kerrosta, kellaria en jaksanu) ja siirsin olkkarin huonekalutkin toiseen järjestykseen. Ei tunnu auttavan asiaa.
Jos tää hoito nyt siirtyy johonkin v*tun syksyyn, ni mun pää hajoo totaalisesti. Sit en enää jaksa enkä kestä. Ja on viä hääpäiväki prkl.
 
Halla täälläkin selvitty punktiosta, ehkä? itse toimenpide ei ollut niin kivulias kuin luulin, mutta ne kivut sen jälkeen :kieh: aika kauhua. onneksi sain lääkettä sekä ylä-ja alakautta. klinikalla oltiin muutama tunti että kivut hellittivät ja sit kotiin lepäämään.
saldona tuli 25 follista vain 9 munasolua, odotin hiukan enemmän. kaikki icsiin, hyvä, hyvä! vaikka lääkäri oli sitä mieltä että ekakertalaisena osalle ivf. kerrankin ratkutus auttoi ja kuuntelivat minua!
johtuiko sinun oksetus ja hikoilu jännittämisestä vai mistä?
paljos te saitte munasoluja?
nyt vaan tsemppiä et labrassa tekevät työnsä hyvin ja rakkaudella!
huomenna soittoaika väestöliitolle et kuinka meidän tulevat "lapsukaiset" voivat...
 
ONKO KETÄÄN, kuka ensi viikolla menee punktioon ja alkion siirto?
Yritin tuossa aiemmin vähän kysellä, ei tullut mitään kunnon vastausta mistään päin.
Tässä vaiheessa alkaa jo jännittämään. Mulla Gonal-F piikitykset menossa ja pe KYSissä ultra. Sitten päätetään jatkot. Eilen UÄssä nähtiin 7 alkiota, saa nähdä miten sitten homma oikein etenee... Mulle tämä Synarela+ Gonal-F on ollut kohtuullinen yhdistelmä. Vähän koko ajan ***tuttaa ja ärsyttää vaikka mikä, alamahanippailuja on ja hiki lentää. Mutta kuulunee kuvioon ja tämän kestää (ainakin vielä).
Huomenna sitten onkin MARTALLA todella jännä paikka! Hengessä mukana sinun ja kaikkien siirrossa jo olleiden kanssa - voi miten jänniä aikoja me kaikki eletään!!!!
 
Siirrosta selvisin minäkin ihan siedettävästi ja taas ihmettelen miten vähän on tuntemuksia näin jälkikäteen. Olenko vaan hidas ja ne tuleekin vasta yöllä tai jtn..

Huokaus johtuu siitä, että saatiin vain yksi munasolu. Ei siis mitään pakkaseen ja pala kurkussa odotan huomista. Ystävät, joiden kanssa olen soitellut toitottaa kaikki että: "yksikin riittää, ole positiivinen!". Hieman on vaikeeta repiä riemua tästä tilanteesta, mutta sille ainokaiselle pikku solulle yritän silti lähettää positiivisia aaltoja. Mahdanko olla sekoamassa? :'(

Finttu toivon niin kovasti, että menkat alkaa sulla just nyt ja pääset hoitoihin ennen kesää! Itse yritän olla miettimättä sitä, että jos nyt ei ainokainen hedelmöity, niin syksyyn menee seuraava testikierros. Sinne on niiiiin pitkä aika...

Omaa napaa nyt vaan - anteeksi.
 
Voi Halla, onpas sulla ollu kamalaa :hug:
Sitronella: ei mulla ollu siirron jälkeen mitään tuntemuksia, mut en tiedä onko se normaalia vai ei, kun kerran negasin. Mutta älä vaivu epätoivoon, sillä yhdelläkin voi onnistua.
(.) Ei vieläkään mitään, ei edes tuhrua ja juoksin jo koirankin kanssa toistamiseen lenkillä. Nyt menee hermo!!!
 
Finttu
Laskin äsken tabletit joita on 21 jäljellä, kahden annoksella siis neljä ja pual päivää ehdin nauttia. Soitin tänään Väestöliittoon ja kerroin et lopetin omatoimisesti näin aikaisin. Ei kuulemma muuta lopputulosta. Mä kumosin äsken annoksen konjakkia ja täräytin ekan piikin vatsamakkaraan. Kuin vanha tekijä B) Allekirjoittanut on hävyttömän ylpeä suorituksesta koska joutuu kippiin aina kun verikoetta otetaan. Ettei pyörry.. Nyt hiukan kipristelee pistoskohdan ympäriltä. Oikeastaan neula upposi niin älyttömän helposti että vähän hävettää että edes siitä aiemmin vinguin. Katsoin vaan nelosen uutisia ja säätä ja törkkäsin koko neulan sisään. Tässä vaiheessa ja nauratti ääneen oma ennakkoluuloisuus. Ja se että pyysin sekä työkaveria että miestä back-uppiksi jos hannaan..Drama Queen?
 
Voi tsemiä Sitronella! Olihan niin että tänään oli punktio ja huomenna varmasti siirto? eli kyllä se yksikin siellä yön aikana varmasti hedelmöittyy ja lähtee vimmalla jakaantuu db db db Koska eikös sulla ollut tää että siirretään jo heti seuraavana päivänä, vai muistanko ihan höpöjä?

Halla ja Martta - täällä oli kanssa vasta itse punktion jälkeen ne kivut. Pissalla käynti ei ollut herkkua. Martta db sille että ne sun 9 munasolua muuttuu kaikki toppialkioiksi! Tai edes melkein kaikki (kun tätä kohtuutta alkaa meikäläinenkin tässä oppiman :) Tota vaihetta jännittää kyllä niin...

Heksamiina kyseli piinailijoiden tuntemuksia. Meikällä ei viikkoon ole ollut mitään muuta kuin mukavia repiviä kipuja silloin tällöin ja nyt tänään alkoi menkkakivut ja olen kiitettävän huonolla tai siis megaärtyneellä tuulella, hyvä että saan pidettyä mölyt mahassa töissä ollessa... kaikki mahollinen ärsyttää. (Tikru-tsemiä, sullakin tää hormooni ***tutus päällä)
Kuvittelen että tissitkin ois kasvannut, eipäs olekaan vaikka arkuutta onkin - nää on näitä lugejen oireita tietty.. (tai mulla on ne toiset, samaa kamaa kuin luget, mutta kelakorvattavat...nimi oli kai progesteron - Erottajan apteekki valmistaa ja ne saa nostalgisessa paperipussissa ilman mitään ohjeita sitä mitä ne on tai mitä sivuvaikutuksia niissä olis yms. Ihmettelin hieman..).

Puppeli - muistithan nielaista sykerön takas, jos vaikka yrititkin sitä aivastella ulos :) Itse aivastin eilen niin että tuntu kuin koko vatsa ois revennyt. Meni hiukka toiveet mun klass treen kiinnittymisestä -saa olla aika ihmealkio jos ois sen jälkeen pysyny enää missään kiinni.

Niin ja Mariska - ihan upee saalis! Onnea!

Ah, huomenna jo viikko puolivälissä!
 
Halla selvisit hyvin kuitenkin huonosta olosta huolimatta :hug:
nyt se on ohi. Peukutan että kaikki munikset hedelmöittyis!

Sitronella Toivon että se sinun ainokainen myös lähtis kasvamaan.
Älä vielä luovu toivosta! :hug:

Finttu kyllä ne menkat sieltä tulee, mä voin potkasta tän mun
tädin sulle kun mä en enää sitä tarvitsis.. :whistle:

Tikru on mahdollista että mulla olis punktio ens viikon lopulla,
mutta se selviää vasta maanantain ultrassa että kuinka
munikset siellä on kasvaneet.

Plussapuhureita piinailijoille :whistle: :whistle: :whistle:
Ja muissa hoidon vaiheissakin oleville hurjasti tsemppiä! :hug:
 
Moikka! Eilen oli seurantaultra kun oon nyt pistellyt viikon menopuria annoksella 300 IUI. Huonosti oli vastetta. Vain oikealla puolella oli 3 munarakkulaa. Kyllä tuli itku. Tämä on meidän viimeinen hoitokerta. Perjantaina punktio ja ensi maanantaina siirto jos on jotain siirrettävää. Toivottavasti näistäkin vähistä tulisi plussa.
 
Halla, Martta ja Sitronella: hyvä juttu, että fyysisesti pahin vaihe on nyt teillä takanapäin. Halla, paljonko sulla saatiin muniksia saaliiksi? Mun mielestä Martan 9 munista oli ihan hyvä tulos. Toivotaan, että kaikki hedelmöittyvät ja lähtevät hienosti jakaantumaan!
Sitronella: ymmärrän hyvin, että mieli on maassa punktion jälkeen. Kyllä muakin harmitti, kun saaliiksi saatiin vain 3 kypsää munasolua. Meillä vain sattui käymään hyvä tuuri, kun kaikki kolme kehittyivät hyviksi alkioiksi. Pidän sulle täysillä peukkuja, että se yksi munasolu hedelmöittyy ja jakaantuu oikein loistoalkioksi! :hug: sulle!

Finttu: joko menkat alkoivat? Jos ei, niin tätituulia sulle! =)

Päivi68: :hug:

Olin eilen kunnolla treenaamassa ekaa kertaa punktion jälkeen ja treenin aikana muutaman kerran vihlaisi alavatsalla. En sitten tiedä, mistä johtui.. Toivottavasti en aiheuttanut mitään haittaa alkiolle treenaamisella. Oon kuitenkin ymmärtänyt, että siirron jälkeen saa ihan normaalisti harrastaa liikuntaa, kunhan ei mitään extremesuorituksia tee.. Onko teille muille lääkäri sanonut mitään liikunnasta siirron jälkeen?
Edelleen toivottelen jaksamisia piinapäiviä viettäville!
 
Ei vieläkään mitään. Ei edes tuhrua. Soitin klinikalle ja kysyin, mitä tehdään. Ei ollu just lääkäri paikalla, lupasivat soitella takasinpäin mulle. Oikeesti mä sekoon jos tää homma menee käteen.
Piikit odottaa jääkaapissa, kauankohan ne säilyy jos tää menee nyt syksyyn?

Anteeksi oma napa.
 
Miten piinailijoilla menee? Mulla ei ole mitään tuntemuksia suuntaansa. Pitäisikö olla huolissaan?

Kaikille punktiossa olleille, hienosti olette selvinneet! Itsellänikin tuli aikoinaan ekalla kerralla huono olo lääkkeistä: hikoilutti ja pöyrytti toimenpidepöydällä. Onneksi meni hyvin ohi!

Siirton odottaville peukkuja pystyyn! Yksikin sitkeä alkio riittää siihen tulokseen mitä kaivataan. Uskoa ei pidä menettää!

 
Rakkaat kanssa sisaret, kiitos teille ihan sydämen pohjasta asti kaikesta tsempityksestä ja lämmöstä jota on tähän suuntaan huokunut! :hug:

Eilen näköjään sekoilin väsyneenä.. Punktio siis todella oli eilen ja SIIRTO TÄNÄÄN! Jippiijee! Olen niin ihmeissäni ja onnellinen sen ainokaisen hedelmöittymisestä! Nyt en aio mököttää siitä, ettei ole hajuakaan jakautuuko hän kohdun sopukoissa vai mitä tapahtuu. Rauhoittaa tieto siitä, että hedelmöittyminen sujui hyvin.

Pientä kärkeä riemulta vie tämä hyperi, mutta lepäilen urakalla ja juon juomasta päästyänikin, josko se siitä. Molemmilla puolilla oli taas isoja rakkuloita, jotka nyt menee tavallaan vähän niinku "hukkaan". Teki mieli kysyä, että ettekö vois imasta niitä tyhjäksi ja mies käydä purkin kanssa vessan kautta ihan varmuuden vuoksi. ;)

Halla Kovasti onnea matkaan teidän kolmosille! Oikeastaa ylijännittävää, että te muut odottelette vielä päivän verran jakautumistuloksia!
Meillä punktio meni eilen ihan ok:sti. Helpotti henkisesti, että mies oli mukana vaikkei päässytkään silitysetäisyydelle ennen kuin loppuvaiheessa. Ja varmaan se cocktail humautti pään niin sekasin, etten tajunnut panikoida mahdollista kipua oikeaan aikaan ja sitten se olikin jo melkein ohi. Vasen puoli punkteerattiin normaalisti ja oikea (hyperpuoli) kohdunkaulan kautta, mikä teki kyllä enemmän kipeää. Hoitaja tarjosi lisää kipulääkettä suoneen ja kiitollisena otin sen vastaan. Hikoilua tai pahoinvointia ei ilmennyt, mutta päässä kyllä suhisi ja välillä tuntui, että silmät pyörii ku hedelmäpelin mansikat.. Rakkuloita oli hirmumäärät, en edes tiedä paljon, mutta jäin siihen käsitykseen että viisi suurinta tyhjennettiin ja niistä sitten se yksi alkio saatiin. Osastolla lepäilin vähän alle tunnin. Ihanaa kun tarjosivat aamupalan siinä ja miehelle kahvit. Illalla olo oli nuutunut ja kävellessä teki mieli pidellä muniksia paikoillaan. Sänkyyn päästyä kyljen vaihtaminen oli aika taitolaji, mutta tänään tuntuu pahin aristus laantuneen. Siirron jälkeen oli vähän pistoksia, mutta lienee ihan normaalia.

Päivi68 Voimia sinulle :hug: Toivotaan, että kaikki kolme on sitkeitä sissejä! Plussatuulia!

Spektra Onnea huippusuorituksen johdosta! Tiedän tuon tunteen, kun itekin meinaan aina ottaa lukua, kun joku lähestyy neulan kanssa. Kaiken kaikkiaan olin yllättynyt miten kivutonta piikitys on (onneksi sitä tuntoa/hermotusta on vain iholla).

Heksamiina Minulle lääkäri taisi puhella jotain, että "yleensäkin siirron jälkeen tulisi ottaa jonkun aikaa ihan rauhallisesti, ei mitään juoksua, siivousta, nostelua, rehkimistä". Mitä lie tuo "jonkun aikaa"? Itselläni on selkeät syyt olla hiljakseen, kun munasarjojen supistumiseen menee hyperin jälkeen aikaa.

Martta75 miten sun lapsukaiset jaksaa? Entä hyperitilanne?

Nyt kai alan vietelemään niitä piinapäiviä. En voi käsittää, että ollaan viimein tässä pisteessä! =)
 

Yhteistyössä