IVF Toukokuussa

Siisami Olen täällä pitänyt peukut pystyssä puuduksiin asti, toivottavasti sulla puhalsi plussatuulet siirtoon?

Iitukka Miten meni? Toivottavasti oli pikkuiset kypsyneet!

Puoli-enkeli, finttu ja ronttuli hyvää loppukypsyttelyä! Toivottavasti tulee hyviä saaliita!

JEP Tsemppiä jännäilyyn! Itse olin myös ennen hoitoihin lähtöä henkisesti kipsissä koko ajatuksesta, mutta nyt pystyy jo huokasemaan, kun hoidot on takana ja jos jatkossa tarvii niihin alkaa uudestaan, niin on ehkä vähän helpompi.

Maya Onkos kiinnittymisnippailut jatkuneet? =)

Heksamiina, Puppeli tai Meikku selittäkää nyt ummikolle miten noita raskausviikkoja lasketaan? Esim Puppelin rv 4 + 3? Olen niin pihalla... :eek:

Martta Sama täällä. Eipä ole oireita, ei. Olevinaan havaitsin la jotain runsaampaa valkovuotoa, mutta taisin kuvitella. Päänsäryt tulee ja menee, mutta ne johtuu ihan vaan jumissa olevista hartioista. Viikonloppu oli onneksi niin ohjelmoitu, etten ole joutanut joka hetki tunnustelemaan omaa oloa. Pää sekoaa tässä touhussa. :kieh:
En vielä ole osannut päättää testaanko kotona ke iltana vai odotanko to asti verikokeen tuloksia.

Halla Miten menee?

Sadeillan iloksi plussatuulia kaikille! :heart:
 
Fintulle viel kyssäri? Sulla näkyi tänään ua:ssä 6 kypsää follia, minkä kokoisia ne olivat? ja minkälainen sun limakalvo oli?

Kiitti jo etukäteen kokopuoli-enkeli ;)

muoks. Sitronellalle hurjasti+++++++++ :whistle: *huutaa* Plussa, plussa, plussa :attn:
 
Puolienkeli: emmä vaan tiä minkä kokoisia ne oli, lääkäri sanoi, et 18 mm tarttis vähintään olla. Et kai ne sen sit ainakin oli. Limakalvosta en edes nyt kysyny (huomannu), viime viikon ultrassa se oli muistaakseni 7,2 ja pitää olla se 7mm vähintään. Kai se nyt oli paksuuntunut, ei kai se ilman vuotoa ohene? Emmä vaan tiä :headwall: .
Olenpas tampio.
 
Punktio ohi! Ja saaliina 5 solua!! :D
Ja ite toimenpide meni hyvin, ei tuntunut juuri miltään.
Lääkkeet pisti pään ihan sekaisin ja kielenkannat irti eli
mä koko ajan jotain höpöttelin.. en kyllä muista mitä..
Miehen mukaan en mitään noloa kumminkaan.
Mut nyt takas petiin, väsyttää kamalasti.
 
Finttu: Kiitti vastauksesta, eihän meidän kaikkee tarvihekkaan tietää... ;)

Iitukka; Onnea viidestä solusta...Peukutukset sinne et kaikki hedelmöittyisi, ja lepäilehän kaikessa rauhassa...

Toivottavasti Siisamilla kaikki ok... :attn:
 
Ronttuli: Musta noi sun follien koot kuulosti oikein hyvältä. Ihme lääkäri.

Iitukkakin sai ihan kivasti munasoluja talteen, ei se määrä vaan se laatu.

Ja sitten se oma napa:

Tiedättekö, että mä olen nähnyt kuvan meidän vaavista, sillä oli kaikki kahdeksan kaunista molluskaa oikeilla paikoilla. Siirrettiin siis 8-soluinen, 1-laatuluokkaa oleva yksilö ja ne oikeesti näytti siitä kunnon kuvan. Sinne jäi vielä kaksi 4-soluista jotka oli 3-laatuluokkaa. Niitä seurataan vielä huomiseen mutta toiveet niiden suhteen ei ole kovin korkealla. ilmeisesti pakakseen ei siis jää mitään. Huomenna iltapäivällä voi kysyä miten niiden kävi. Limakalvo oli 15 mm paksu mikä oli tosi hyvä. AVA:n hieno tietokone ennusti 41 % mahdollisuuden onnistumiselle.

Testipäivä olisi perjantaina 13. päivä, lupaavalta kuulostaa. Silloin siis saisi mennä veritestiin. Nyt on vaan se ongelma, että lähete on yksityiseltä joten sillä ei pääse julkiselle puolelle eli pitäis ruveta selvittämään tekeekö täällä meillä päin mikään labra tota kunnon veritestiä ja mitä se maksaa. Lisäksi mä olen koko päivän duunin puolesta Korkeasaaressa eli en pysty tuloksia kuitenkaan soittamaan perjantaina. Taidan siis tehdä ihan kotitestin sunnuntaina, siis jos uskallan.

Nyt sitten alkaa taas piinailut.

Noista lugeista mulle muuten sanottiin, että jos plussaa niin samantien saa lopettaa niiden käytön.
 
Joopa joo, just olin kirjoittanut noin kilometrin pituisen viestin ja piti vielä selata hiukan vanhoja viestejä mutta viestihän katosi.... :headwall: :headwall:

No lyhyesti uudestaan...

Sitronella Voi viude että sulla on jännät päivät edessä!! Olispa itsekin jo tossa vaiheessa. Mutta kyllä sulle keskiviikkona plussa pläjähtää, niin kuin meille kaikille jooko?! Ei oo enää ollut mitään tuntemuksia että tiedä häntä sitten..? Oliko sulla ollu mitään oireita nyt? (yritin just sitä mennä äsken taaksepäin katsomaan....) Niin ja ne rv:t lasketaan mun mielestä silleen että viimeisistä kuukautisista ja meillä sama homma, eli raskaustestipäivänä onkin jo rv 4 vaikka siirto ollutkin vasta 2 viikkoa sitten. Älä kysy miksi...ja sit ne + jotain on vissiin päivät päälle. Saiko tosta nyt mitään tolkkua?

Koko-enkeli Jaksamista ja tsemppiä :hug:

Iitukka Onnea onnistuneesta punktiosta :)

Siisami Jee jee, sait huippuyksilön siirrettyä. Kuulosti melkein hiukan X-filesilta toi 8-molluskainen lapsi ;) Onnea! Et saanut kahta mutta kyllä toi yksi tarraa kiinni ja kovaa!!

Fintulle, Ronttulille ja JEP:ille myös onnea punktioihin ja siirtoon!
 
Halla - oiskohan toi hyvä merkki että paikat on kuivat kuin sahara ja lugen laitto vaikeaa -näin ainakin mulla kävi. En oikeesti meinannut saada sitkä pötkylää sillo testipäivänä enää itteeni...ja yhä huomaa että sen laitto ei ole ihan niin liukasta kun vielä testiä odotellessa...

Siisami - ihan mielettömän upeeta, hieno siirto! Jännä toi AVAn tietokone-ennuste :) Ja meinasitko siis että testaisit vasta 15.6. ja sit maanantaina verikokeeseen? Onhan se totta että jos perjantaina (13.6.) tekee testin niin se viikonlopun yli odottaminen verikokeeseen voi olla lievästi mielialoja kiihottavaa aikaa... Ja toivotaan vielä että saat ne loputkin pakkaseen - niistä siskot ja veljet tälle topille :)

Finttu, Puoli-Enkeli ja Ronttuli - äksönit lähestyy eli onnea punktioon, jännää!

Iitukalle toipumista punktiosta, toivottavasti kaikki ok eikä pahoja jälkisärkyjä. Siirtoon tsemppiä!

Puppeli - otan mäkin tosta vaarin eli hyvä luku meinaa kohdunsisäistä, näin on. Lasken täällä omia panikintikertoimiani :) Täällä myös vatsa turvonnu, yhä särkyjä eri puolilla vatsaa ja janottaa...Eikä muuten hajuakaan miten noi päivät ja viikot lasketaan. Maya niitä tossa selvittelikin, mä vaan luulin, että punktiosta alkaen ja että punktiopäivä olisi rv2ja siihen sitten +2vkoa jotta päästään testipäivään...

Martta - saattaa tosiaan olla hyvä hoitaa testi ennen reissua. Ja pääset reissuun, jonka vietät ihanissa plussapilvessä! Näin se on!

JEP - kiva kuulla susta! Niin totta että eka ivf menee jännittäessä kaikkea uutta. Kiitettävän jännittävää, ei voi muuta sanoa. Kun sais aina pääkopankin jonkinlaiseen balanssiin - en tykkää kauheasti jännitysleffoistakaan :)

Sitronellalle megaplussapuhurit!
 
Kiitos kaikille :D

Mä olisin Hallan kanssa samoilla linjoilla siitä, että meillä se raskaus lasketaan niin että punktiopäivä on rv 2 ja siitä sitten etiäpäin. Mulla ei ainakaan voi laskea menkoista koska menkat alkoi sunnuntaina kaksi viikkoa sitten ja punktio oli jo perjantaina joten hedelmöittyminen on tapahtunut jo perjantaina.

Sitronellalla alkaa olemaan jännät paikat, plussatuulia sinne *puuh*

Kummi: Joko sulla oli kontrolli verikoe?

Kiitti Marli :heart: Onneksi myös sun Maukoilla on kaikki hyvin.
 
Iitukka Hyvä saldo sinulla. Ihanaa! Nyt vaan lepoa ja hyvää mieltä.

Siisami Tarrasukkia teidän upealle taimelle!

Kiitos Maya rv-selvennyksestä. Johan aukeni asia! =) Menin sitten lukemaan jostain saitilta alkuraskauden oireita ja toivon totisesti, että ummetus merkkaa mulla plussaa. Normaalisti vatsa toimii ihan sujuvasti. Ja tuo sahara-syndrooma :LOL: tuntui olevan mullakin tänään ja eilis iltana. Äsken oli ohimenevästi ja todella häivähtäen jotain aavistuksen omaista tuntemusta alavatsalla. Jotain viiltelyä taisi olla pe tai la, mutta nekin ihan hetken. Vatsa ja rinnat on edelleen ja kokoajan lugepallottuneet. Ota tästä nyt sit tolkku... :p

Halla Tsemppiä piinailuun! :hug: Aika monella tuntuu olevan se testi pp 14, et siinä mielessä luulisi voivan testata jo torstaina. Olikos Martta sulla mikä testipäivä annettu?

Kiitos teille ihanaisille plussapuhureista! Niitä todella tarvitaan! :heart:
 
Mukavia uutisia Siisamilla ja monella muullakin!
Kiitos kysymästä, runsas vuoto alkoi eilen ja jätin sitten luget (tai crinonet) pois. Keskiviikkona vasta kontrolli, toivottavasti r-hormoni silloin jo poistunut elimistöstä.
Ei auta kuin yrittää nauttia kesästä, lomasta, lämmöstä ja miettiä, mitä syksyllä tekisi.

Onnea, tsemppiä, kärsivällisyyttä ja toiveikkuutta koko ketjulle sekä ihanaa kesää :flower: !
 
Kummi olen niin pahoillani puolestanne. :hug: Voimia! Anna itsellesi aikaa levätä tästä asiasta fyysisesti ja henkisesti, syksyllä päätös sitten kirkastuu. Hyvää kesää sinulle!

Oma (.) pp 13 ja tuhrua. Oikealla puolella aika jäytävää kipua ja kosketusarkuutta. Rinnat ja maha vähän laskeutuneet. Pelkään todella milloin putous pääsee valloilleen... :'(
 
Jospa mäkin liittyisin joukkoon mukaan, eli kolmannella ivf-kierroksella ollaan, tosin nyt tehtiin icsi. Eilen oli alkioiden siirto, mukaan laitettiin kaksi blastokystaa. Kokeiltiin siis ekaa kertaa pitkää viljelyä. Testailupäivä on ens viikon perjantai 13. päivä.... Eli siisamin kanssa samassa mennään.

Jos vähä vielä meidän taustasta, eli lapsettomuutta on takana 4,5 vuotta ja ekaks tehty 4xinssi, 1xivf, 3 pas (josta yks plussa, kesken rv 6) ja 1 icsi, 1 pas (josta plussa, mutta kesken nyt maaliskuulla rv 7) ja nyt siis taas icsi.
 
Kummi voi ei, olen niin pahoillani :hug: Voimia nyt kovasti! :hug:

Sitronella jospa tuo tuhruttelu loppuisi, kyllähän joillain tulee
ns. valemenkat vaikka olisikin raskaana. Toivotaan parasta!! :hug:

Siisamille onnea matkaan hienon valioyksilön kanssa! :heart:

Plussatuulia testaajille++ :whistle: :whistle:
pitkää pinnaa piinailijoille ja tsemppiä huomenna punktioon meneville
Finttu, Ronttuli ja puoli-enkeli!
Kyllä se hyvin menee!

Tän päivän punktoitava tais olla Spectra, kuinkas meni?

on: väsyttää vieläkin mutta eipä kyllä ole juurikaan mitään kipuja.
Kun malttaa rauhaksiin olla niin olo ihan ok.
Itse asiassa ne piinapäiväthän alkaa jo nyt kun pitää jännittää
hedelmöittymistä ja kuin ne sitten lähtee jakaantumaan..
Puoliltapäivin saan tietää kuinka on käynyt.
Niin ja siirto meillä on sitten torstaina.
Ja tosta eilisestä vielä, niin siellähän oli yht. 15 follia ja kymmenessä
ei joko ollut solua tai oli liian pieniä. Oikealle puolelle
jouduttiin pistämään 2 kertaa, en kyllä tiiä miksi.
 
Sitronella mulle hoitsu sanoi testipäiväksi pp16 (lauantai), mutta olen jääräpää ja testaan
jo torstaina. eilen olisi pitänyt normaalisti kuukautiset alkaa, onneksi ei =) , juili vaan mahaan
silleen mut vuotoa ei havaittavissa, vielä.
mua vaan askarruttaa tää oireettomuus, olo hyvin neutraali. ei koske eikä turvota eikä nippaile tai yhtään mitään. Luget loppuu perjantai aamuun. sulla huomenna testipäivä? ilmottele heti miltä näyttää?

Halla mites sun vuoto, eihän ole runsaampaa? minä niin toivon että päästään molemmat torstaina testaamaan ja sit toivottavasti hehkuttaa plussilla!

Ja kaikille muille tsemppiä koitokseen missä vaiheessa olettekin!
 
Kummi Olen pahoillani :hug:

Sitronella: Toivottavasti kaikki ok ja pääset torstaina testailemaan!

Iitukka: Ihana juttu! Onnea siirtoon? Teillä on sitten hiukan pidempi viljely?

Martta75: Kuulostaa aika lupaavalta toi kuukautisten poissaolo!!

Itsellä ei oikeastaan mitään tuntemuksia paitsi rinnat turvonneet lugeista ihan älyttömän paljon! Sitä kyllä ihmettelin töissä kun työkaveri poltti, että onko toi rööki aina haissut noin voimakkaalle? (Itse oon ollut nyt puoli vuotta polttamatta) Siinä se....



:) :) :p
 
Terveiset vaan täältä vaakatasosta =) Punktio oli tänään ja vasta nyt tuntuu hetkellisesti että elämä voittaa. Sain allergisen reaktion lääkkeistä.. Saldoksi tuli kuusi munasolua, kymmenen punktoitiin. Yksi jäi tyhjentämättä kun oli niin pahassa paikassa, olisi joutunut lävistämään kohdun jotta se olisi saatu. Nyt sitten jännittäminen jatkuu eri merkeissä, huomenna tietää hedelmöittyikö jne. On tää kauheeta.
 

Yhteistyössä