IVF-plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Moi!
Oisko täällä muita IVF-hoidoilla plussanneita?
Minulla on viikot 5+1 menossa. Takana 3 vuotta yritystä ja nyt tärppäsi 1. ivf-kerralla, mitään syytä ei meistä lapsettomuuteen löydetty. Uä on ensi viikon perjantaina.
Kovasti pelottaa ja jännittää.
Löytyykö täältä palstalta hoidoissa olleita?

Moi!

Olen myös IVF:llä plussannut, nyt menossa jo 19. rv. Yritystä oli takana n. 2 vuotta, syy selittämätön lapsettomuus meilläkin. Ja eka IVF toi viimein toivotun tuloksen.

Alku oli tosi pelottavaa, etenkin kun tuli aina silloin tällöin veristä vuotoa, ilmeisesti valekuukautiset tai istukan reuna lähellä kohdunsuuta tms. Kävin naistenklinikallakin viikolla 5. Vuotoja tuli viikolle 12 asti, sen jälkeen ei mitään!

Pian on rakenneultra edessä, jos siellä on kaikki ok, olen luvannut itselleni, että voin ruveta nauttimaan raskaudesta :-) Nyt olen parina päivänä ollut tuntevinani pieniä potkuja, joten uskon, että beibellä on kaikki hyvin!

Tsemppiä, tiedän, että alku on piinaavaa, mutta helpottaa viikko viikolta!

Hei!
Meillä 4xIVF:ää + 6xPAS:a takana ja tosta viimeisestä pakastesiirrosta lähti vauva kasvamaan. Nyt menossa rv38 eli melkoisen ihana joululahja on tulossa. Raskasta on välillä ollut, mutta kaikki kyllä on tämän arvoista. Sinulle mie haluan toivottaa ihanaa odotusaikaa ja kaikkea hyvää jatkossakin.

Kiitos äityli!
Olen ollut jo luopua toivosta. Tässä odotellaan kuukautisia jotta voisi aloittaa 4. IVF:n, PASejakin on takana 4.
Viimeisestä IVF.stä tuli raskaus, joka meni kesken, niin luonnollisesti toivo on aika hiipunut.
Nyt sain taas uskoa tulevaisuuteen.
Kiitos

Moi!

Kirjoittelitkin jo tuonne elokuun ketjuun. Minä en siis ole tällä kertaa plussannut IVF:stä, vaikka sellaisia on kaksi kierrosta (plus vain yksi onnistunut PAS) takana. Yritystä on tähän mennessä kertynyt jotain kahdeksan vuotta, joten voit uskoa että pelkästään mielenterveyden säilyttämiseksi olimme jo heittämässä pyyhkeen kehään. Lapsettomuus kun on mukana elämässä oikeastaan koko ajan :(

Meillä hoidot aloitettiin Menogon-piikityksillä, sitten siirryttiin IVF:ään ja matkan varrella selvisi (kolmen keskenmenon jälkeen testattiin kaikenlaista), että kohtuni ei oikein toimi. Veressä siis vasta-aineita, jotka estävät kunnollisen kiinnittymisen ja myöhemmin samaan hommaan liittyy huonon verenkierron takia veritulppia istukassa (ja sellaisten riski myös mulle). Näiden takia raskaudet menevät kesken vaikka siis raskaaksi joskus harvoin onnekkaasti tulenkin. Lisäksi arveltiin tänä syksynä, että munasolureservini on kauniisti sanottuna vähentynyt (eli olen niin onnekas, että saan luultavasti vaihdevuodet etukäteen!), koska IVF:ien alkiot eivät olleet parasta A-luokkaa... Tämän takia minut määrättiin testiin, jonka aikana söin Clomeja (joita siis käytetään myös lapsettomuuden hoitoon, mutta ei minulle suositeltu). Verikokeita otettiin muutamaan kertaan. Ajattelimme miehen kanssa, että kokeillaan nyt sitten vielä kerran, kun Clomeja olen popsinut - ja tässä ollaan! Raskaana!

En oikein vieläkään usko tätä todeksi ja yritän koko ajan valmistella itseäni uuteen pettymykseen. Mutta ihminen on hassu: alkaa toivoa, kun toivoa edes pikkuisen tarjotaan. Nyt tämän viikon perjantaina siis eka ultra, jossa toivottavasti(!) näkyy jotain hyvää. Paljonhan ultrasta ei tässä vaiheessa voi nähdä, mutta lääkärini halusi minut sinne jo varhain. Käydään sitten vaikka uudestaan vielä ennen joulua, jonka jälkeen olemme muuttamassa ulkomaille. Sieltä pitäisi sitten löytää hyvä lääkäri, joka tietää asiansa...... Mulla kun on tietenkin lääkitys päällä koko raskauden ajan ja lääkärin pitäisi osata sitä muunnella mikäli jokin on huonosti. Tällä kertaa se myös aloitettiin aikaisemmin kuin koskaan ennen, joten luultavasti vahvoista Hcg-arvoista saa kiittää lääkitystä (verenohennus).

On tämä odottelu meillä lapsettomilla vaan niin pelonsekaista... Toivottavasti sinä 'mie' osaat pikku hiljaa ruveta nauttimaan ihanasta onnestasi! Koska teillä tärppäsi ensimmäisellä IVF-kierroksella, on ongelma luultavasti ollut juuri sellainen mitä sillä hoidolla voidaan parantaa :) Eli todennäköisesti kaikki sujuu tästä lähtien vain hyvin!

Palaillaan vaikka tuolla Elokuu-ketjun puolella. En vain viitsinyt sinne tällaista sairaskertomusta laittaa...

Hymyä,

Elsa

Hei!

Mulla huomenna laskettu aika! Eli raskauduin ensimmäisestä IVF-hoidosta ja tässä sitä nyt ollaan. =)
Ennen IVF:ää mulle tehtiin neljä inseminaatiota - tuloksetta. Vaavia yritettiin yli neljä vuotta ennen kuin tärppäsi.

Se on vaan uskomatonta, kuinka aika kuultaa muistot. Tämä sisälläni kasvava ihme on pyyhkinyt mielestäni pois kaikki katkeruuden ja surun tunteet, joita kävin lasetttomuutemme aikana läpi.
Nyt tuntuu, että enhän olisi aiemmin voinut raskaaksi tullakaan, koska sitten en olisi saamassa tätä lasta.
Tämä lapsi antoi vaan odotuttaa itseään..

Tsemppiä ja onnea!

Elsalle: Ootko sama Elsa joka oli passaajissa? Olit tai et, niin hirmuset onnen toivotukset! =) Kädet on ristissä ja peukku ylhäällä! Mahtava homma. =)

Onnea myös kaikille muille hoidoilla plussanneille! =)

Me käytiin läpi yksi IVF/ICSI maaliskuussa -05. Siirrettiin kaksi hyvää alkiota, joista kumpikaan ei kiinnittynyt. Lääkkeelliseen PAS:oon päästiin huhti-toukokuussa ja 11.5. siirretyistä kahdesta alkiosta toinen on jaksanut näin pitkälle! Vaikea tätä onnea on uskoa välillä vieläkään ja kiitollisuus uudesta elämän alusta on suuri.

Hyvää Joulun odotusta! -Oreo-

Hei! Ja onnea hurjasti teille kaikille jotka olette vihdoin onnistuneet raskautumaan!

Meillä takana 6vuoden lapsettomuus, johon hoidoiksi inseminaatio, 2x ivf ja 2x icsi, josta tämä viimeinen tuotti vihdoin tulosta. Nyt olen jo rv 34, mutta vieläkin ihmettelen kuinka tämä kaikki voi olla mahdollista. Mahtava tunne, äitiysloma alkaa ensi maanantaina ja elämä hymyilee!

Oreolle terveiset: Sama tyyppi, juu :) Vähän varoen täällä odotuspuolella liikun, kun asia on vielä uusi ja todella yllättävä. En ole itse asiassa edes uskaltanut vielä lapsettomuuspalstalla uutista tuulettaa, koska koko ajan on pelko takamuksessa...

Ihanaa kuulla, että sinulla odotus on jo noin hyvällä mallilla! Onnea loppumatkaan!!!

Elsa

Oliko joku plussanneista julkisella puolella?
Oliko raskauden seuranta jotenkin tarkempaa IVF-hoitojen jälkeen kuin normaalisti?
Mulla on eka uä nyt perjantaina ja jännittää kovasti...
Toivottavasti kaikki on hyvin.

Onnea plussasta!!!! Toivotaan, että ultrassakin kaikki hyvin!! Meille 3.ICSI toi kauan odotetun plussan. Julkisella oltiin hoidoissa. Raskaudessa täysin normaalit seurannat. Mulla raskausaika mennyt kaikin puolin hyvin. Mitä nyt parina viimeisenä viikkona alamasu ollu melko kipeä. Laskettuaika oli eilen, joten täällä elellään jännittäviä hetkiä.

Mukavaa joulunodotuaikaa sinne!! Peukut on teille pystyssä!

Hansu

Heips kaikki,

En tiedä uskallanko jo tänne kirjoittaa..olin tuolla Eka IVF-hoitoketjussa lapsettomuus puolella mutta viime perjantaina plussasin. Eka IVF siis takana ja yritystä jo yli 4 vuotta. Lapsettomuuden syynä minun vaikea ja aggressiivinen endo.

Olen edelleen erittäin hämmästynyt että jo ensimmäinen hoito tuotti tuloksen varsinkin kun tuon endon kanssa onnistumisprosentti on lähempänä 20.

Anyway raskaana siis ollaan testin mukaan ja eka ultra on 28.12. Ei millään malttaisi odottaa sinne asti mutta pakkohan se on. Raskausoireita oli siirron jälkeen kamalat menkkakivut tosin ne loppuivat eilen. Palelen ihan hirveesti koko ajan tosin yöllä sitten heräänkin ihan hikimärkänä. Janottaa ja pissattaa aikasta paljon ja yölläkin pitää juosta vessassa.

Täytyy yrittää vaan ajatella positiivisesti ja yrittää uskoa että tämä raskaus etenee toivotulla tavalla.

Tsemppiä kaikille ja kuullaan!!

Heippa ja tervetuloa ketjuun tälle puolelle!
Ihan kuulla plussasta, minäkin olin Eka IVF-hoitoketjussa aikaisemmin.
Meillä sama tilanne, ekasta IVF:stä eka plussa! :)
Mulla on varmaan samanlaiset fiilikset kuin sulla: ilo ja into, mutta samalla huolehtiminen, onko kaikki hyvin. Mulla on ollut pienen pientä ruskehtavaa vuotoa ja nippaisun tunnetta alavatsalla, lisäksi palelua ja pissatusta.
Tänään on eka ultra (siirtyi perjantailta). Nähdään siis, onko masuasukilla kaikki ok. Toivottavasti on!
Olen muutaman viikon nyt ehtinyt tottua ajatukseen, muu ei nyt auta tosiaan kuin ajatella positiivisesti ja uskoa, että kaikki menee hyvin.
Ollaan kuulumisissa!

Pakko kirjoittaa pikaisesti. Kävin just äsken ekassa ultrassa ja kaikki tähän mennessä ok. Viikkoja nyt 6+1. Masuasukki on kiinnittynyt oikeaan kohtaan ja jotain sydämen tapaista oli kuulemma kehitteillä (näyttivät jotain vaaleaa kohtaa??). Mutta uusitaan uuden vuoden jälkeen, kun sydänääniä ei saatu talteen ja poli on kiinni tämän välisen ajan.
Oli ihana kuulla, että kaikki on tähän asti ok. :)

Täällä ollaan ja edelleen toivottavasti raskaana. Mulla alkoi sunnuntaina rusehtava vuoto ja hirveet menkkakivut. Olin aivan varma että menee kesken mutta vuoto ei ainakaan vielä ole alkanut kunnolla joten toivo elää edelleen. Tuota vuotoa tulee lähinnä pyyhkiessä eli ei varsinaisesti vuoda. Menkkaoireet on kyllä olleet ihan kamalat mutta en tiedä sitten onko kroppa vielä niin sekaisin että oireet tulee vaikka onkin raskaana.

Raskausoireista päällimmäisenä on hirvittävä väsymys. Viime yönä nukuin 9h ja silti ei tänä aamuna meinannu silmät aueta. Ihan kamalaa!!Oksettava olo on myös läsnä koko ajan vaikka varsinaisesti en ole oksentanutkaan...vielä!

Huomenna menen käymään verikokeessa jossa katsotaan HCG arvot ja toivottovasti ne ovat nousemaan päin. 28. päivä on sitten eka ultra. Nyt on kyllä kieltämättä vähän fiilikset maassa kun koko ajan tavallaan pelko perseessä että menee kesken. Ei oikein osaa joulustakaan vielä iloita. Nooh, ehkäpä se tästä ja huomenna ollaan vähän viisaampia verikokeen jälkeen.

Toivottavasti muilla menee hiukan paremmin ja mukavaa joulua kaikille!

Pitikin kirjoitella oireista, omasta navasta...
Mulla alussa oli oireina palelu, alavatsan nippailu ja väsymys. Muutaman päivä oli väliä, ettei missään ollut mitään oireita ja sitä ennen jäi vessapaperiin verta, oli alaselkäkipuja ja vatsassa vihlaisutja. Tällöin pelotti kovasti, mutta onneks tuli pahoinvointi... :) Nyt oireena pelkästään pahoinvointi ja väsymys.
Meillä seuraava ultra 3.1. ja tällä välillä vielä eka neuvola.
Tsemppiä Minni1974, kyllä se siitä! Ilmoittelehan noita HCG-arvoja. Jännä, meillä niitä ei ole koskaan mittailtu...
Minä olen ottanut asenteen (vaikka keskenmeno pelottaakin), nautin tästä tunteesta että ylipäätään voin olla raskaana. Ekaa kertaa elämässäni. :)

Mukavaa ja Odotuksellista Joulun aikaa kaikille!

k74 - tuota hcg arvoa ei kait käsittääkseni seurata muuten kuin jos epäillään jotain kuten mulla kun alkoi tuo vuoto että olenko vielä raskaana vai en. Tänään sain sitten tuloksen ja se oli yli 5000 eli on linjassaan ja edelleen olen raskaana.

Ultra on sitten 28.12. joten siihen asti vielä tässä joutuu tavallaan jännäileen.

Tänään ei ole ollut ihan niin huono olo kuin monena muuna päivänä mutta eiköhän sekin palaudu vielä jossain vaiheessa :-).

Täytyy nyt vaan yrittää nauttia joulusta ja omasta navasta ja siitä että on raskaana. Minäkin siis ensimmäistä kertaa elämässäni!

Yhteistyössä