IVF:n odottavat

Minäkin liittyisin tänne teidän joukkoon.

Vähän taustatietoja... Oon palstaillut tuolla ovulaation induktio puolella, mutta nyt edessä olisi sitten IVF. Yritystä takana jo kohta 2 vuotta ja PCO todettu. Siihen mahtuu tehottomat clomit, välikierrossa sitten yllätysraskaus, joka kuitenkin päättyi km:ään ja sitten gonal-pistokset. Gonalillakaan ei saatu haluttuja tuloksia. Joko ei saatu yhtään munista kasvamaan tai sitten samalla annosmäärällä kasvoi liikaa. Nytkin masussa 7 isoa munista (lääkäri tosi ihmeissään), joten ehdoton pupuilu kielto päällä. Ei enää voitu lennosta vaihtaa IVF:ään, koska jarrutuspiikki ei välttämättä olisi ehtinyt tehota.

Ensi kierto on sitten täällä välikierto, jolloin käydään läpi IVF:ään liittyviä asioita ja sitten maaliskuussa olisi ensimmäinen IVF lyhyellä kaavalla. Hoidossa ollaan Felicitaksessa. Niin ja minussa siis vika, miehen simpat todella loistokunnossa.

Plussatuulia kaikille!
 
Tervetuloa joukkoon, Matilda!

Täällä tänään pp10:nä sorruttu paheen tielle ja testattu NEGA! Fiilikset on maassa. :'( Huomenna veritestissä tietysti kuullaan vasta lopullinen totuus, mutta jotenkin en vaan jaksa uskoa raskauden alkaneen. Toivon toki, että olisin väärässä. Pää tässä meinaa hajota, mutta tän alkujärkytyksen jälkeen huomenna negan kuuleminen ei voi tuntua enää niin pahalta.
 
Kortin läiskintä kuulostaa hyvältä :D Mulla on tosin silloin vaateputiikin kevätkauden avajaiset, mutta tuskin viikonloppuna kovin myöhään on asiakkaita. Sovitaanko tarkemmin, kun tiedän miten innostunutta kaveripiiri on shoppailemaan?
 
PeePee, mulle käy kyllä kiinalainenkin. Listalta saa ainakin varmasti ei sipuli-vaihtoehdon. =) Raitiksen kans vaan kun oltiin, niin siellä oli seisova pöytä (olis toki saanut tilata listaltakin).

(.) Menkkamaisia tuntemuksia ajoittain, mut vielä ei ainakaan oo vuoto alkanut. Eiköhän se sieltä huomenna tai tiistaina tuu.
 
Nyt potkii Katia pahasti päähän... :'(
Laski ihan omakin mieliala kun olin niin asennoitunut sun plussatuntemuksiin kuluneella viikolla ja eiliset nega-aavistelut oli kuitenkin vasta aavisteluja. Voi kökkö....

Johanna: Lauantaina päivällä mennään appivanhempien kans Ideaparkkiin mutta muuten on viikonloppuna ihan vapaata. Appiukko oli ihan kauhuissaan kun katottiin äsken salireissulla sitä meidän eilistä lenkkiä kartasta. Veikkas, että 9-11km olis ehkä ollut.
Mulla ei kyllä tunnu yhtään jaloissa, että "tarvottu" on.. Tänä aamuna oli TAAS paino 600g enemmän kuin eilen!! :kieh: :kieh:

Voi tytöt.. Mä olin tänään kaverin kanssa lenkillä ja ihan kuulkaa vauvanvaunuja työntelin puolitoista tuntia. Sopis mulle ihan pysyväksikin tyyliksi! :D

Vähän jo tosiaan munikset vaivaa, että istuma-asento ei ainakaan kumara voi enää olla. Juoksin kyllä juoksumatolla ihan reippaasti mutta saas nähdä ens viikolla miten käy..

Johannalle vielä.. Onko se teidän matto Tunturi T85?
 
Heippa PeePee77!
Öö...kiertopäivät ei taida listalla olla oikein mun muistaakseni nyt mennään kp 28 tai kp 27.Mutta eipä sillä niikseenkään väliä ole vielä kuin vasta sitten maaliskuussa.

Kovasti kiinnostaa kati231:n testitulos! :hug: Kotitestihän ei välttämättä kerro koko totuutta!
 
Matildalle tervetuloa joukkoon!! Ollaan ennenkin roikuttu samassa pinossa. :wave:

Miten Katin tulos??

Johanna: Ai no oli se matto sitten vähän erilainen.. Väitin eilen miehelle, että "joo joo, niillä on ihan samanlainen matto kuin meidän salilla". Ja kyllä mua olis vähän kiinnostanu verrata sun miehen nopeutta yms. omaani. Ei sillä että kuvittelisin pärjääväni niille sääri... Eikun siis sille kunnolle! :D

Perjantai-ilta sovittu. Ei juhlallisuuksia eikä järkyttäviä tarjoiluja.. ;) Ei tule sitten paineita vastapuolelle seuraavaa kertaa varten.
 
Olin väärässä - kyllä se edelleen tuntuu todella pahalta kuulla, että nega on taas tullut. En tiedä, miten tässä saisi taas uskottua siihen, että raskautuminen on mahdollista. Kohta 2 v. täynnä ja kertaakaan ei oo plussaa näkynyt...
 
No voi itku Kati... Hurjan huonoja uutisia tuolla toisen pinon puolella.. Kahdelle muullekin Katin lisäksi negaa tänään!! :'(

Maanantai 28.1/viikko 5

Kamilla..........................1. ICSI.............................kp1/29-31
onneliina........................IVF..............................kp6/31
Raitapaitainen..IVF,Arimidex,Purkka,Orgal.,Pregnyl,Luget..kp11/31-
PeePee77............IVF; Procren-jarru...............................kp11/29-38
Inari..............................tauko, primolut.........................kp17/26 -36
mimi79............................luomuilua................................ kp20/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................k p22/26-28
kati231.........ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp31/28-42/pp11
Annuli81......ICSI.puregon,menopur,synarela+pregnyl,luget.... pp4
Popsy......................luomuilua...............................kp40/?
puoli-enkeli..............4.IUI......................................kp40/42-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp52/?
Melia...........................luomuilua...........................
mirvab.............suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?
Matilda2007................välikierto..............................

Plussanneet :heart:
 
Voi Kati!!! :hug: Olen tosi pahoillani. Luin äsken ketjun viimeisen viikon viestit ja ihan kämmenet hikosi loppua kohti puolestasi. Olisi ollut niin hienoa saada sinusta eka plussaaja tähän ketjuun! :(

Raitis - kiitos kun huhuilit. Palasin tänään työmatkalta, joka oli juurikin se syy miksi tämä kierto piti jättää väliin. Eli kierron puoliväli meni - ou jea - työmatkan merkeissä. :kieh: Uusi matka viikon päästä, mutta ajankohdan suhteen ihan se ja sama missä olen.

Onneliina, hienoa että olette päässyt aloittamaan IVF:n ja piikittely sujuu. Tsemppiä!

Kummille ja Matildalle tervetuloa sekaan minunkin puolestani!

(.) Kierto siis mennyt harakoille. Lähdin matkalle kp 12, liian aikaisin mahd. luomuoviksen kannalta (en tietysti viitsinyt edes testailla tms). Pidettiin miehen kanssa silti tietty huoli, että sain simppoja "mukaan", eikös ne voi hyvässä tapauksessa elää viikonkin. Kp 16 pääsin aloittamaan Primolutien popsimisen, joten tädin pitäisi tulla sitten aikanaan varmasti ajoissa. Ensi kierrossa sitten vielä kerran ovulaation induktio uusilla lääkkeillä ja maaliskuussa IVF näillä näkymin.

Odottavan aika on piiiitkä... Huoh.

Pitääpi tästä mennä, telsussa Harvoin tarjolla!
 
Ultra takana.. Viime perjantaina oli ultrassa vas: 4-5 munista, joista suurin 6mm ja oikealla samamäärä, joista suurin 6,6mm. Kolme päivää olen nyt sitten Purkkaa pistellyt 100IU/vrk ja tänään sitten tuloksena vasemmalla 5 munista, joista suurin 8mm + oikealla 4kpl 8millisiä ja yksi hieman isompi (11mm). Limakalvo oli jo nyt tarpeeksi paksu eli n. 7mm.

Puregon nostettiin 125IU tälle ja huomiselle päivälle ja torstaina sitten katsastetaan taas.. Vähän on pelkona, että lähtee kasvamaan vain tuo yksi eikä punktioon päästä. :'( :headwall:

Kääntäkää peukkuja ja varpaita pystyasentoon, että lähtis kaikki kymmenkunta kasvuun!! B)
 
Moi ihanat!
Ihan kivasti mennyt on mennyt, kun mieliala on jotenkin tooosi paljon levollisempi nyt kun on vihdoin tässä hoidossa. Enpä olisi kyllä uskonut, jos joku olisi pari vuotta sitten tän mulle kertonut, että näin se menee.
Ei oo enää niin tuskaista. Miten muilla? Ja vaikka ei nyt ekasta IVF:stä plussaisikaan, niin sekin on ihan normaalia. Niin se on vaan otettava.

Olen tullut jotenkin tosi varovaiseksi oman kehon kanssa, en oikein uskalla liikkua. Ootteko muut huomanneet samaa. Pelkään kai, että tulee sivuoireita pistokista. Huomenna aion kyllä mennä uimaan, pakko jotain tehdä.

Kattelin muuten tossa noita meidän pistoksia, aika yksilöllisiä koktaileja kaikilla. Mulla on muuten nyt menopur, gonal ja orgalutan..
 
:wave: Pitkästä aikaa!

Katille iso :hug:

Hengessä oon ollu mukana, vaikken viime aikoina olekkaan tänne kirjoitellut. Vain satunnaisesti vilkuillut teidän kaikkien kuulumisia. Olen pyrkinyt pysyttelemään poissa täältä ja koittanut elää ns. normaalia elämää ja unohtamaan koko vauva-hankkeen (niin kuin se nyt olisi mahdollista...).

Omaa napaa hieman: Kutsu tuli IVF-suunnittelukäynnille Naistenklinkalle 27.3.. Toivon niin kovin, että ensimmäinen IVF tehtäisiin jo kevään/kesän aikana, mut jos noista papereista nyt mitään saa selvää, niin näyttäisi hoito menevän syksylle asti... :'( Ei vain enää jaksaisi odottaa päivääkään!!! Tuttu tunne varmaan teille kaikille? :ashamed:

Punktio ahdistaa jo nyt, mutta oli kiva lukea, ettei se olekkaan niin kauhea kokemus.

Halauksia ja jaksamista teille kaikille keskustelijoille!
 
Harmi melia että aikataulu vaikuttaa menevän noin pitkälle. Kesälomat lääkäreillä siinä välissä tietty. Mutta onneksi teillä on jo suunnittelukäynti tiedossa! Mulla ainakin helpotti jo sinä päivänä kun tiesi, että hoito on tulossa. Nyt kun hoito alkoi niin tosiaan on hyvät tunnelmat.
 
Mulla on ollut sanottavasti "turvotusta" munimojen paikkeilla jo viime sunnuntaista lähtien eli heti ekan piikityspäivän jälkeen. Viime yönä jo haaveilin siitä ajasta kun saa taas nukkua mahallaan.. Jos hyvin menee niin eihän siihen menekään kuin vaivaiset 9-10 kuukautta!! :LOL:
Kyljellään nukkuminenkin sattuu jo hieman.

Melia: Kiva kuulla pitkästä aikaa! :wave:
Voihan se olla, että ensikäynnillä selviääkin, että hoito ehditään tehdä jo kevään aikana. Yritä olla surematta asiaa ennen kuin saat tietää lopullisen ajankohdan! :hug: *helpommin sanottu kuin tehty*

PeePee: Mä pidän itsekin annostuksiani aika pieninä mutta yritän olla luottavaisin mielin, että lääkärit tietää mitä tekee. Olettaisin ja olen näin ymmärtänyt, että Arimidexillä saatiin rauhallinen aloitus munisten kasvatukselle ja mieluummin tuon pco:n takia mennään vähän varovaisemmin.

Mutta hei.. Onko se niin, että vaikka Luget ei ole korvattava lääke niin se silti normaalin reseptilääkkeen tavoin kerryttää lääkekattoa?
 
Tervehdys! Täällä alkaa elämä taas voittamaan kahden todella kamalan surun ja epätoivon päivän jälkeen. Nyt jo pikkuhiljaa on mieleen tullut maaliskuussa tehtävä 1. PAS. Meillähän pakkaseen meni 2 kpl noin 8-soluisia alkoita. Ei niin hyvä kuin tämä siirretty, mutta keskinkertaisen hyviä kuitenkin. Lääkärimme taisi hieman vitsinomaisesti sanoa, että sellaisista alkioista ne lapsetkin sitten syntyy... Toivottavasti pitää paikkansa.

Kuten tuonne toiseen IVF-pinoon kirjoittelinkin, täytyisi yrittää hieman rajoittaa tätä netissä notkumista ja keskittyä vaihteeksi omaankin elämään. Aion kyllä täällä edellen käydä lukemassa kuulumisianne ja ainakin taustailla, jos ei muuta. Kattoo nyt - vannomatta paras.

Kiitos kuitenkin teille kaikille ihanille kanssapiinailijoille, jotka olette aina jaksaneet "kuunnella", tukea ja rohkaista eteenpäin. Kiitos siitä! Toivon sydämeni pohjasta, että mahdollisimman moni teistä saisi sen kauan kaivatun plussan eikä teidän tarttisi kokea tätä p...maista fiilistä negan jälkeen. Joten plussaonnea kaikille sekä onnea tuleviin punktioihin, siirtoihin ja itse piikittelyynkin. Hyvin ne menee! :wave:
 
Kiitos kati tsemppauksesta! En voi edes kuvitella kuinka pahalta susta tuntuu, sitä odottaa niin kovasti plussaa ja sit nega... EPÄOIKEUDENMUKAISTA!!! Toivotaan että PAS toisi teille kauan odotetun tuloksen :hug:


 
Palaan vielä palstalle... ;)

Olisitteko kiinnostuneita tapaamisesta?
Jos joku on kiinnostunut niin ehdottaisin paikaksi Ideaparkia ja päivän ei niin väliä. Ehdottakaa jotain! Sinne on kohtuullinen matka vähän joka suunnasta ja samaan reissuun voi liittää vaikka pientä ostosreissua. =)
 
peepee: Mulla alkoi perjantaina pistokset. Tänään nostettiin vähän annostuksia ja tuli orgalutan lisää. Alkoko sulla eka pistoskierros tänään? Miltäs tuntuu?

Tänään on alkanut vähän tuntua munasarjoissa. Kävellessä tuntui vähän epämiellyttävältä. Taitaa jäädä ratsastukset nyt pois ohjelmasta...
 
Mahtuisiko vielä mukaan joukkoon? =)

Aikaisemmin olen kirjotellut enempi tuolla inssipiinailijoiden puolella, mutta nyt on ne temput nähty ja koettu, joten siirtyisin siis mielelläni tänne kanssanne uusien keinojen pariin. Se on ilmeisesti otettava voimakeinot käyttöön, jos plussaa ei muutoin ala kuulua! :D

Taustasta sen verran, että yritystä takana melkein 2,5 vuotta ja kaksi inssiä viime syksynä yksityisellä. Tarkoitus oli niitä tehdä enemmänkin, koska siitä toisesta plussasin, mutta se pienokainen ei jaksanut matkassa. Nyt sitten on ollut stimulointihaasteita, kun tuppaa noi follit kasvamaan vallattomasti, ja jotenkin nyt siirtyminen ivf:ään tuntuu oikealta vaihtoehdolta. Näkeehän sitten samalla, että onko niistä sukusoluista mihinkään vai ei.

Nyt on Primolut-kuuri menossa kystien tuhoamiseksi ja heti kun vuoto alkaa, niin pitäisi aloittaa Femarit ja sitten perään Puregonit. Ja punktioon voitaisiin päästä viikolla 8. :D Tuleva pikkasen pelottaa, mutta silti ei malttais millään odottaa, että pääsisi jo tositoimiin piikittelyssä... :LOL: Onko muilla punktio mahdollisesti samaan aikaan? Vai menettekö jo kovasti edellä?

Kurreliini
 
PeePee on oikeassa, kysyin tänään apteekissa ku hain Puregonin että kasvattaako esim.Luget (ei-kelakorvattava mut reseptilääke) maksukattoa ja vastaus oli että ei kasvata :(

Kurreliinille tervetuloa kovasti! :heart:
Itsekin olen jotenkin pöllämystynyt, että nyt ne tositoimet tosissaan alkaa, hui! En olisi reilu vuosi taaksepäin villeimmissäkään kuvitelmissa ajatellut että tähän pitää mennä... No, ei se auta.. Mut mehän ollaan "kovia kimmoja" ja kestetään mitä vaan!! :kieh: :whistle:
*ai miten niin pohojalaanen uhoaa...* :saint:

Kirjoitinkin jo tuohon IVF/ICSI-pinoon kuulumiset ultrasta. Lääkäri oli huolissaan ku rakkuloita näkyi niin paljon. Tänään siis kp3 ja oikealla puolella 10-12kpl 6-7mm ja vasemmalla 6kpl 7-8mm. Sanoi oikean puolen varsinkin olevan "arvaamaton", vasen "rauhallisempi"... Että vähä samaa ongelmaa kuin sulla Kurreliini! Pistokset aloitetaan siis vasta ylihuomenna ja maanantaina toinen ultra. Siellä sit nähdään pitääkö annosta (125IU) laskea vai nostaa vai joudutaanko keskeyttää koko hoito :eek: Se olis kyllä tosi tylyä, pitää toivoa ettei munikset kovin riehaannu puregonista...
 

Yhteistyössä