IVF:n odottavat

PeePeellähän on asiat mainiosti!! Kuka lääkäri sulla oli?

Onneliina: Hieno saalis! Odotan innolla kun tulet kertomaan hedelmöittyneitten lukumäärää. Oletan, että meillä tulossa vähän samansuuntainen rakkulakasa.

(.) Meilläkin oli tänään ultra ja oikein on mukava mieli on ollut sen jälkeen. Ensinnäkin oli kiva nähdä Kamillaa ja kuulla hyviä uutisia ja toisekseen.. Meillä oli hieno munissatsi kehittymässä! =)

Oikealla oli 1x15,8mm, 1x15mm, 1x14mm ja joukko 10-11millisiä. Vasemmalla oli 1x15mm ja joukko pienempiä.
Purkka jatkuu vielä tänään ja huomenna 150IU/vrk ja Orgalutranit jatkuu keskiviikkoon asti.

Onko teillä muillakin siis ollut niin, että esim. 18.00 Orgalutran ja sitten 22.00 Pregnyl?
En ollut tajunnut, että ne tulee samana päivänä. Torstai on meillä lääkevapaa päivä ja perjantaina 9.00 punktioon. Maanantaina aamupäivällä siirto. JEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! :heart: =) :heart: =)
Meillä punktion tekee Tarja Ristolainen ja siirron sitten Eero.
Vasemman puolen ultraus ei oikeastaan sattunut tänään vaikka on useammat viime kerrat koskenut toisinaan aika paljonkin. :p
 
Raitis: pistin tavallisesti aina klo 15, mut sitten viimeisenä pistospäivänä pistin orgalutranin jo aamupäivällä ja sitten klo 20.oo pregnylin. Lääkäri perusteli niin, että sitten se orgalutran ehtii vielä vaikuttaa sen aikaa.
 
Mulla ei ole yhdessäkään hoidossa laitettu Pregnylin kanssa samana päivänä mitään muuta. Outoa. Pregnylin määrä on vaihdellut (5 000/10 000) ja se on joka kerta käsketty pistää klo 22. Punktio on ollut 9.00.
 
Peukuttelen ja kovasti toivottelen teille kaikille tässä kierrossa hoidoissa olijoille parhaita mahdollisia tuloksia! Ja takaiskuja kokeneille jaksamista.

Perässä tullaan, huomenna saan popsia jo viimeiset primolutit ja sitten täti on tervetullut mitä pikimmiten. Palailen sitten taustalta taas aktiivisemmin kirjoittelemaankin. Mutta voitte uskoa, että olen jännäillyt teidän kaikkien puolesta.
 
Moikka!

Kävin tänne kirjoittelemassa pikkuisen jo viime viikolla, mutta nyt voisin asettautua oikein listalle, jos joku voisi tietojani sinne laittaa.

Ollaan siis reilu kolmekymppinen pariskunta ja aloittamassa tänä keväänä ensimmäisiä hoitoja. Yritystä on ollut pari vuotta, johon on mahtunut myös kaksi keskenmenoakin (tm). Viimeisestä on aikaa n 8kk.
Miehellä siittiöt harvahkot ja vähän huonosti liikkuvat, mulla ei isompia ongelmia ole ollut. Mitä nyt tänään lääkäri ultrasi kp 20 (20/30-34) ja sanoi, ettei ovulaatiota ole vielä edes tullut...Käynnllä sovittiin kuitenkin, että tehdään yksi inssi seuraavassa kierrossa (clomit mukaan) ja lisäksi varattiin myös icsi-aika toukokuulle, jos ei sitä ennen mitään tapahdu.

Herkullista Runebergintorttulaskiaispullapäivää kaikille!
:wave:
 
Oivoi Raitis, koitahan sinnitellä siellä kipujen kanssa :hug: Mutta mitä me emme tekisi tämän asian eteen, se on tullut todettua jo hurjan monta kertaa... ;)

Omaa napaa sen verran, että tänään siis kp2 ja tarkistusultra oli aamulla, ja siellä kaikki ok ja kystat saatu tuhottua. Eli nyt sitten meilläkin ivf on alkanut! :D Mulla ensin lääkityksenä Femar ja sitten mukaan viikonloppuna Puregonit. Ultra sitten ens keskiviikkona. On tää jännää!

Kurreliini
 
Raitis, miten sulla on Arimidex muuten toiminut? Kun mulla Femar toimi ihan päinvastoin kuin oli tarkoitus inssin kohdalla, enkä nyt oikeen tiedä mitä odottaa tän ivf:n suhteen.... Ymmärtääkseni lääkkeen pitäis hillitä liian monen follin kasvua, mutta mulla se ei ainakaan sitä tehnyt. Odotamme siis jännityksellä tulevaa.
 
Raitis, täällä kans tuntuu nahoissa että munikset kasvaa tai jotain siellä ainakin tapahtuu! Oikea puoli jomottelee vähä pitkin päivää, vasemmalla ei juurikaan tuntemuksia. Mutta siltä puolelta ei ilmeisesti olekaan tulossa kuin 2-3 munista.
Tän lisäksi Puregon tekee mulle huonon olon. Sellainen lievä kuvotus päällä, huoh.... Ja mä oon pistänyt vasta viisi päivää... Onneks mulla on loma, saa olla kotona rauhassa. On tullut muutaman kerran mieleen etten tähän pistosrumbaan lähtis aivan heti uudestaan jos ei nyt tärppää. Jännitän sitä punktiotakin, mut yritän olla ajattelematta sitä liikaa.. Huomenna sit ultra, toivotaan et on hyvä saalis tulossa!
 
Kamillalle yv:tä! :wave:

Tää on vähän huonoa mallia tää palsta kun ei heti nää onko yksäriä ja niistä pitää sit huudella vastaanottajalle. Anteeksipyyntöni muille! :)

Kamillalle ja PeePeelle onnea huomisen ultriin! Ja Onneliinalle peukkuja siirtoon!!!! =)

(.) Täällä pientä mahakipua edelleen. Viimeinen Orgalutran pistetty ja vasta eilen keksittiin parempi keino sen pistämiseen.. Mies pitää kiinni reisinahasta ja minä tykitän. Paljon helpompaa kaksin kuin yksin. Mä olen enempi mallia "läskit mahassa kuin reisissä" joten taisi eräänä päivänä mennä turhankin syvälle.. :|
Kymmeneltä vielä Pregnyl ja sitten on lääkkeet piikitetty elämäni ekaan IVF:ään. Jos ei kanyyliin laitettavia punktiolääkkeitä lasketa. ;)
 
oi Raitis, kiva kun muistit! Jännittää kyllä alkioiden tilanne, enää kaksi oli tänäaamuna.

Kylläpä aika menee nopsaa, nyt jo vikat pistokset sullakin
Hui, pistit reiteen sen inhottavan orgalutranin. Toivottavasti ei tarvitse enää ikinä koskaan enää pistää yhtään piikkiä!

 
Yritä ajatella positiivisesti; Ne kaksi on sitkeitä kavereita!! Tuleeko molemmat mukaan? Tuu sitten kertomaan miltä tuntui!

Orgalutran on kyllä kurja.. Mulla on muuten tissit kipeenä!! :eek:
Kerran aikaisemmin on ollut tissituntemuksia ja se oli viime kesänä ekan clomikierron aikaan. Mistähän nyt on kysymys? Ei kai vaan "ovis karkaa" omia aikojaan vaikka jarrut on päällä?? :x
 
Raitis, kun mä pistelin Orgalutrania, niin pistin sitäkin aina vatsanahkaan. Kysyin klinikaltamme, että täytyykö pistää reiteen, kun ohjeessa niin sanotaan. Hoitaja kuitenkin sanoi, että voi hyvin pistää vatsaan, on kuulemma helpompi niin.
 
Heissuli! Pieni korjaus: mulla on sama aikataulu suunnilleen kuin Sahramilla, eli IVF ajateltu maaliskuulle. Nyt kun toi täti ensin suvaitisi tulla, päästäisiin kokeilemaan vielä yhden kerran ovulaation induktio. Miksi se pitää vielä tehdä - siksi, että sain viimeksi Puregonista aika kovan allergiareaktion, siis jo pienillä annoksilla, eikä siksi ilman OI-kokeilua uusilla lääkkeillä (Gonal F) uskalleta lähteä tekemään IVF:ää eli tykittämään isoja annoksia.

Kamilla - onko sulle tullut Puregonista aina huono olo? Sillä kuvotuksella se mun allergiareaktiokin alkoi! Se alkoi toisessa OI:ssa (eka kerta meni siis ilman mitään - ihme juttu), heti ensimmäisen pistoksen jälkeen (pistin aamulla) ja kesti melkein iltaan asti. Toisen pistoksen jälkeen alkoi tulla ihottumaa, sellaisia epämääräisen muotoisia pieniä punaisia laikkuja, jotka oli koholla, mutta ei onneksi kutittaneet juurikaan. Ihottuma levisi noin viikossa lähes joka paikkaan, ja kesti Puregonin lopettamisen jälkeen yli kuukauden, ennen kuin se oli mennyt kokonaan ohi. Tällainen allergiareaktio kuulemma tulee noin yhdelle tuhannesta. Mutta "ihan vaan" huono olo voi ilmeisesti olla yleistäkin? Tarkoitus ei ole Kamilla pelotella omalla allergiahommallani - toivottavasti kuvotukseen ei sinulla liity muita oireita!

PeePee, en piinaile nyt, koska olin työmatkalla juuri strategiseen aikaan pari viikkoa sitten. Töissä kohta pakko kertoa näistä hoidoista pomolle, koska maaliskuullekin olisi pukkaamassa työmatkaa. EN LÄHDE - nyt en kestäisi enää millään yhtään välikiertoa. :kieh:

Mullekin ollut tosi tärkeää voida tässä odotellessa seurailla teidän aikaisemmin IVF:ään päässeiden kokemuksia. Kiitos tuhannesti, kun kertoilette niistä!

Sahrami, ettekös ole hoidoissa Felicitaksessa? Helsingissä vai Lappeenrannassa? Me ollaan Hgin Felicitaksessa, saatetaanpa olla melko samoihin aikoihin aloittamassa IVF.

En tiedä vielä yhtään mentäistkö me pitkällä vai lyhyellä kaavalla, ja jos pitkällä, pitääkö odottaa ovulaation induktion jälkeen seuraavan kierron loppuun, ennen kuin voi aloittaa? Huoh... Pitää haastatella lääkäriä ensi kerralla. Olen yrittänyt lueskella pitkästä ja lyhyestä kaavasta ja yrittänyt arvailla kumpi meille voisi sopia, kun pco:ta on, mutta toisaalta näköjään olisi parempi mitä vähempi lääkkeitä tarvitsisi käyttää...

Tästä tulikin pitkä vuodatus - huomaa, että työt just tänään EVVK.

Kaikille kovasti tsemppiä!!!
 
Noin, kirjoittelinkin tonne toiselle palstalle jo. Mutta vielä tänne kuulumiset siirrosta. Yhden sain matkaani ja toivottavasti se riittää. Yhtään kun ei pakkaseen jäänyt.
Tuntuu tosi kummalliselta, ei siis fyysisesti, vaan henkisesti koko tää hoitorumba. Ei se niin vaikeetakaan toisaalta ollut! Outoa!
 
Sain tiistaina erittäin kaivatun puhelisoiton, meille on alkamassa uusi IVF-rumba. tanska saanut paperinsa hoidettua ja spermaa rupeaa suomeen tulemaan tilauksesta. käymme helsingin felicitaksessa ja he käyttävät tanskalaista lahjaspermaa. näillänäkymin synarelan sumuttelu alkaa 17.2. ja punktiota on ajateltu viikolle 12, maaliskuun puoltaväliä siis.
kyllä tätä tietoa on ODOTETTU hartaasti ja kauan. viimeinen PAS oli elokuussa -07.
jos ei kukaan minua muista aikaisemmasta niin taustaa; ikää on 32v (kesäkuuhun), syy näihin hoitoihin on miehen siittiöiden puutos, johtuen kromosomiviasta. hoidot aloitettu syyskuussa-05, inssejä tehtiin kaikkiaan 6kpl. 3. AID tuotti plussan, mutta oli tuulimuna.
sitten siirryttiin IVF:ään. 1. IVF:ssä saatiin vain 4 solua ja yksi vain siirrettiin, pakkaseen ei mitään.
2. IVF:ssä saatiin 15 solua, yksi siirrettiin.
1. PAS 2 siirrettiin.
2. PAS 2 siirrettiin. tämän jälkeen kaikki meidän loput pakkasessa olleet alkiot hävitettiin (laki). kaikki nämä hommelit tehtiin melko kiivaaseen tahtiin. sen verran mitä minua on tutkittu, niin miinuksena on vain ylopaino. siitäkin on nyt karissut ja yli 10kg pois.
 
Inari, mähän olin tuossa äskettäin IVF:ssä (nega) ja se tehtiin lyhyellä kaavalla, jota ilmeisesti käytetään useimmiten PCO:laisilla. Ei sumutteita, vaan ainoastaan Puregonia ja Orgalutrania parin viikon ajan. Muistaakseni meillä meni se aloitus niin, että yksi välikierto oli ovulaation induktion ja IVF:n välillä. Joo, ja mekin käydään Hgin Felicitaksessa. Seuraavana etappina siellä PAS maaliskuussa. Kuka sulla on muuten lääkärinä? Meillä on Tuija.
 

Yhteistyössä