IVF:n odottavat

Heippa hei!

Ja kiitos Kamilla, PeePee ja Johanna seurasta! Kyllä meidän tapaamisiin enemmänkin porukkaa mahtuu! Se on sitten eri asia saako meildän seurassa puheenvuoroa..;)

(.) Meikäläisellä olis sitten aamusta punktio ja täytyy myöntää, että aika ilkeän tuntuinen on tuo alamaha.. Ja tissit!! Ei tunnu yhtään omilta kun ne on niin kipeet. :D
 
Huh, olo alkaa helpottaa. Nyt kun ei ole enää mitään tehtävissä. On vaan luotettava siihen, et ainokais-alkio pysyy mukana.

Ootteko huomanneet, että Felicitaksen lääkärit on muuten aina niin ihanan tyylikkäinä klinikalla?
 
Heippa hei!

Kiitos kaikille mukana elämisestä ja kannustuksista!!

Punktio ei sattunut YHTÄÄN ja sain iv-lääkitystä hyvin vähän toimenpiteen aikana. Se jälkeen sain tosin vielä "ei-päätä sekoittavaa" kipulääkettä kanyyliin kun lääkäri imaisi pienen nestemäärän kohdusta pois. Ties mistä oli kroppa päättänyt sitä sinne kerätä.

12 solua saatiin! Kaikki ei varmaan olleet ihan kypsiä mutta huomenna aamusta kuullaan hedelmöittyneitten tilanne. Uimarit oli oikein hyvät!

Täytyy siis sanoa, että oli oikein miellyttävä kokemus ja lääkäri mukava ja asiansa osaava. Menisin vaikka heti uusiksi!

Miehellekin löytyi sopiva rooli kun sai aina hiljentää saturaatiomittarin kun se alkoi piipittää mun liian matalasta pulssista. Mulla on aina tosi matala syke, jotain 38-45 luokkaa jopa ja tähän laitteeseen oli raja-arvoksi laitettu 50. Voitte siis huomata ettei kovin suuria kipuja ollut kun pulssi ei kauheesti noussut. :D
Toki iv-lääke kompensoi sitä nousua jonkin verran.

Mutta siis kaiken kaikkiaan.. Oikein hyvä kokemus, suotta jännitin!! =)
 
Ai niin.. Voisin vielä hinnoista kirjoittaa kun se on aina mun lempiaihe.. ;)

Miehen osuus 98e, Mun osuus 1119e ja pakkasukot tulee vielä siihen päälle eli määrästä riippuen 130-420e. Lääkkeet oli aika tarkalleen 600e. Eli tässä summassa mukana jo tulevan maanantain siirtomaksut.
Loppusummaksi tulee siis 1817e + pakkasukot.

Ei siis niin paha kuin vois kuvitella.. :)

Nyt me lähdetään kenkäostoksille kun mä olin niin reipas, että saan "palkinnon"! :LOL:
Oikeesti en oo saanu vaan aikaiseksi käydä hakemassa niitä kenkiä kaupasta..
 
Kiitos Kamilla, PeePee ja Raitis mukavasta ruokailu- ja rupatteluhetkestä. Oli kiva saada nimimerkeille kasvot.

Tsemppiä teille ja kaikille muille hoitoihin. Me pidetään taukoa/lopetetaan hoidot, mutta käyn täällä aika-ajoin lukemassa teidän kuulumisia.
 
PeePee, kyllä ne sun follit on maanantaina tarpeeksi isoja, ihan varmasti. Niinhän se lääkärikin sanoi ja taitaa ne kuitenkin kokemuksestakin tietää jotain... ;) Jaksu :hug: sinne ja älä murehdi suotta etukäteen, vaan otat iisisti viikonlopun ja teet jotain kivaa, mistä tuut paremmalle mielelle, eiks vaan?

Raitis, ihanaa, että punktio voi mennä noin helposti ja kiva kuulla positiivisista kokemuksista. =) Hienosti suoriuduttu ja palkinto ansaittu! Ja ei oikeestaan kyllä ole paha hinta, musta vaan tuntuu että meillä on aika lailla enempi... :x

Aurinkoiset viikonloput kaikille!
 
Kurreliini: Listahintahan ei saisi periaatteessa ylittyä, näin meille ainakin sanottiin. :|

Kyllä me vähän vetästiin henkeä kun sihteeri sanoi, että "Ja rouvan osuus on siis 1680euroa... :eek: :eek: Mutta siitähän jää sitten kelan korvauksen jälkeen 938euroa.." :D :D

Hinnat oli siis tuota luokkaa ennen kuin mukaan laskettiin tulevan maanantain kulut. Kyllä siinä muutamassa sekunnissa ehti ajatella, että tuohon sitten vielä miehen osuus ja pakkaset+lääkkeet päälle.
 
Raitis, noista hinnoista vielä.. Vilkaisin Väestöliiton hinnastoa pitkästä aikaa ja siellähän oli ylläri!! Ne oli päivittänyt hinnaston 1.2.08 ja esim. ICSI:n hinta oli noussut yli kahdella sadalla eurolla!!WTF?!! *#@*#!!!

Aiemmin omavastuu oli n.1200-1300 ? ja nyt näytti olevan 1490?-
Kiva ylläri, ku yhtäkkiä nostavat hintoja :kieh: :kieh:
 
Iltaa! Täällä jo kp 2, joten pääsen kokeilemaan gonalia huomenna, jesh. Toivottavasti ei ala öklöttää tällä kertaa.

HelinäKeijulle tervetuloa! Olette käyneet jo pitkän tien, toivotaan, että nyt onnistutte!!!

Kati, Sahrami, kiitos. Meitä hoitaa Merja. Kiva kuulla, että kohtalotovereita on näin lähellä. Pitäisiköhän alkaa puuhata tapaamista tänne pääkaupungin suuntaankin - Tampereen suunnan tapaaminen kun oli vähän kaukana.

Onneliinalle kovasti peukutusta, jotta kyytiläinen pysyy mukana!
Kurreliinille hyvää kasvattelua. PeePee, kyllä ne follit vielä maanantaiksi paisuu, kun kerran lääkäri niin sanoo.




 
Ei mulle vaan kukaan oo puhunut mitään hintojen noususta!! :kieh:
Toi reilu 200? on aikamoinen "tarkistus"! Voi helkkari, ja jos meikäläisen saalis on neljä munista niin kyllä tulee alkioille hintaa! Epistä et toi ICSI on vielä kalliimpaa kuin IVF :x
 
tuntuu kyllä niin epäreilulta välillä, että joutuu maksamaan tästä hommasta kaiken muun kivan lisäksi... Oon siis yksityisellä käynyt syksystä asti ja mennyt ainakin 3 000, siis ainakin. Nyt saatiin yksi alkio... No, mut ei kai niitä kannata laskea!
 
Eihän toi hinta harmita, jos tärppi tulee mut kun ei oo mitään takeita. Vaikka samoinhan se kaikilla on.. Ärsyttää vaan että yhtäkkiä tulee noin reilu hinnan nousu. Varsinkin kun alkuperäisen suunnitelman mukaan meille piti tehdä eka ICSI jo marraskuussa. Väestöliiton toiveajattelun/määräyksen takia tuhlattiin aikaa ja rahaa kahteen inssiin vaikka mahikset tiedettiin olemattomiksi.
Tän v****uksen taustalla on lisäksi eilinen ultra jossa follitilanne näytti aika heikolta, johtuen Väestöliiton lääkäreiden ylivarovaisuudesta :kieh:

Tulipa avauduttua, koittakaa kestää... :$ :ashamed:
 
Kamilla: mä tiedän ihan tarkkaan sun fiilikset. Mulle tehtiin kans kolme tuloksetonta inssiä, ja tietty kalliilla. Mut nyt hei, kaikki energia niihin folleihin! Ei kannata harmitella turhia. Nyt ollaan vielä matkalla!

Lääkärien varovaisuuskin on varmaan ihan aiheellista. Meillä meni yksi alkio kokonaan hukkaan, kun sitä ei kannattanut pakastaa, eikä kahta alkiota lääkäri uskaltanut siirtää. Minä vähän yritin inttää, mutta lääkäri pysyi kannassaan. Äh, sori yritän lohduttaa sua tässä vertaamalla meidän kokemuksia ja vaikeuksia. En tiedä onko siitä mitään hyötyä...? No etpähän oo yksin, meitä on monta. Ja aina välillä joku onnistuu!
 
Inari, tsemppiä gonalin kanssa ettei tulis mitään turhia öklötyksiä. Tässä prosessissa on kaikkea sivuvaikutusta muutenkin ihan riittämiin. Mutta mitä isompi vaiva, sen suurempi palkinto... :saint:

Raitis, kaksi riittää kyllä. :hug: Ja kun tuntuvat usein siirtävän vaan sen yhden, niin sullahan jää siinä pakkaseenkin mahdollisesti se toinen. Vai siirretäänkö sulle kaksi? Saatko päättää itse muuten vai pistääkö tohtori hanttiin? ;)

PeePee, tuulettauduhan sinä kunnolla mökillä ja kerää voimia ensi viikolle. Enkä tosiaan usko, että se pregnyl minnee unohtuu. Neuloja ei ole tapana unohdella, sen verta mukavii ne on.. :LOL:

onneliina, nauti stressivapaammasta piinailusta nyt täysin rinnoin ennen kuin sitten h-hetket lähestyy. :) Ja totta, välillä joku aina onnistuu! =)

Kamilla, I know the feeling... tasaisin väliajoin vaan ottaa päähän joko turhat odottamiset, hyödyttömät hoidot, järkyttävät kulut, tai jatkuva pään seinään hakkaaminen.. :headwall: Ja kun kukaan ei voi luvata meille mitään onnistumisen suhteen, niin täytyy sitten varmaan uskoa itse onnistumiseen ja siihen, että ei tätä rumbaa turhaan tässä pyöritetä, vaan se palkinto odottaa vaan vuoroaan. Ja hei, joku on joskus voittanut lotollakin, vaikka siinä todennäköisyydet on ihan olemattomat. :D Tosta näkökulmasta me ollaan siis vahvoilla!
 
Vastauksia Kamillan tekstariin ja muuta..

En osaa yhtään sanoa siirretäänkö yks vai kaks. Kaks olis toki kiva mutta siinä on riskinsä.. Sitten kun ei tiedä mitä lääkäri on mieltä, onko molemmat TOP-luokkaa vai onko toinen heikompi, onko kumpikaan maanantaina siirtokelpoinen, selviääkö toinen mahdollisesti pakastuksesta ja sulatuksesta... NIIN monta muuttuvaa tekijää, että jätän miettimisen suoraan maanantaille. :|

Kamilla kyselit, että mikä hedelmöittymisessä meni vikaan.. En tiedä vielä, kysyn maanantaina. ICSI ei olisi ollut parempi vaihtoehto koska..
a) Ne munasolut kuulemma ehtii IVF:ssä kypsyä viä vähän pidempään kuin ICSIssä kun sitä uimaria ei injektoida sisään.
b) Meidän siittiöt oli olleet "erittäin reippaita ja porukalla kasaantuneet solun päälle, taistellen sisäänpääsystä.." Solubiologia (onkohan se oikea ammattinimike?) vähän jopa nauratti kun se soitti. :D :D

Eli ainut vika mikä tähän mennessä on tiedossa on se, että munikset ei olleet kaikki kypsiä. Kahdesta lääkäri oli maininnut, että olivat parhaita ja kaks hedelmöittyi, että voisko olla sit niin, että insseissäkin on mennyt vikaan se, että meillä ei oo koskaan ollu yli 20mm munista "siitettävänä"?

Mies on vähän pettynyt kun se suunnitteli kauheesti eilen pesänrakennusprojektia eli talonrakennusta ja autojen vaihtoa kun ajatteli, että tulossa on 12 lasta.. ;)
Mutta jos järjellä ajattelee.. Meidän koti on 80neliöinen omakotitalo, jossa ollaan (edullisesti) vuokralla, että kyllä tähän lapsi jos parikin mahtuis eikä ole mitään järkeä edes alkaa ostamaan omaa. No, ne haaveilut loppui taas lyhyeen.

Mies on kyllä innoissaan, että siittiöt oli siellä ihan päälliköinä munisten kimpussa.

*aika hassua kertoa täällä asumisestaan kun ei sellaisesta yleensä puhuta.. Sperma-analyysit ja peittojen heiluttelut kerrotaan mutta "tavallisia asioita" ei.* B)
 
Ai niin, ne pakkasukkojen hinnat..

Eli Väestöliiton uudet alkioiden pakastushinnat:
1-2 alkiota 130e
3-4 alkiota 240e
5-6 alkiota 320e
7--> alkiota 420e

Semmonen kurja juttu oli pakastettujen alkioiden kohdalla, että tämän uuden lain mukaan, jos mies kuolisi niin minä en saisi käyttää niitä meidän alkioita. Saisin kai luovuttaa ne eteenpäin mutta itse en sais käyttää. Sitten mulla ois kuitenkin sinkkunaisena mahdollisuus mennä hedelmöityshoitoihin.. Aika ristiriitaista mielestäni. Ei sillä, että meistä nyt kumpikaan olis kuolemassa ja en edes tiedä haluaisinko sitten yksin tulla raskaaksi mutta tätäkin piti eilen miettiä. Ja eihän elämästä koskaan tiedä.
 
Joko PeePee on kotiutunut? Oliko kivaa? :)

Yksi kysymys teille kokeneemmille.. Mulla olis aamulla siirto ja tänä iltana alkaa Luget. Illalla laitan kaks ja aamulla yhden.. Ööhh.. Vähän ällöä laittaa luge ja mennä sitten muutaman tunnin päästä siirtoon.. Kiva lääkärinkin tonkia tiensä läpi siitä Lugemössöstä! :x

Ootteko te laittaneet Lugen siirtopäivän aamuna ihan normaalisti? Missä ajassa se sulaa tarpeeksi?

Toivottavasti se katetrin pää menee sitten hyvin Lugemössön läpi ettei alkio vaan jää puolitiehen.. tai jotain.. :|
 
Hyvä! Vähän tuo Luge on ällöä liisteriä!!! :$

Siirto on 10.45, lähtökuopissa ollaan! Soitin sinne jo 9.15 ja molemmat ovat siirtokelpoisia; "Toinen seitsemänsoluinen kolmonen ja toinen nelisoluinen kolmonen. Mitään ei mene pakkaseen.." Näin sanoi solubiologi. Tuleekohan siis kaks massuun?? B)
 

Yhteistyössä