IVF/ICSI tammi/helmikuussa

^ :D vihreet kuulat... tuo termi on pakko ottaa käyttöön, jos täytyy "kuulia" jatkossakin kasvatella!

Nyt seuraa yksityiskohtaista eritejuttua eli herkemmät ohittakaa :x :ashamed: Lugethan sottaa ja valuu, mutta viime veskikerralla oli muutakin... sekä pöksyissä että paprussa jonkin verran sitkeätä limaa, vähän sellaista miksi kuvittelen ovislimat. Väriltään ihan valkoista (voisko johtua Lugesteroneista). Tarkoittaako jotain? Menossa vasta pp5.
 
Mulla ei oo kokemusta lugeista, mut toi "limaisuus" kuulostaa kyl siltä et hormoni toiminta on vilkastunut ja kun raskaus alkaa voi se lisätä valkovuodon/ liman/ eritteen määrä...minusta toi kuulostaa oikein positiiviselta...sovitaan niin et noi on niitä kiinnittymis/raskauslimoja ;)

Suloisia unia kaikille!!!!
 
Nyt on tämä piinailu ohi, menkat alko. Ja ihan normaalisti ei mitään pikku tippoja. Ja sit kun siitä jotenkin selvisin niin mun isä soitti ja kertoi et sillä on eturauhassyöpä ja olin viel töissä. Meinasin revetä ja lähteä kotii mut ei pystyny. Kaikki kiva tuli sit samaan aikaan, no ehkä tästä selvitään yhdellä itkulla. Pää täysin tyhjä ja tunteet myös.

HuomennaAurinkoista huomenta, huomiselle paremmalle päivälle!
 
Raitapaitainen Ei puhunut lääkäri tänään mitään siitä että jos munikset yli 14mm niin pitäis laittaa jarrua kaveriksi. Perjantaina on kolmas ultra niin silloin saan vasta irrotuspiikki reseptin. Eikä puhunut mitään tulevasta lääkkeestä. Eli en tiedä mikä se sitten on ja koitin pinnistää muistia mikä oli viimeksi mutta kun tuo muisti on niin p*run huono niin ei tullu mitään mieleen.

Puoli-enkeli Kiitos ite olin myös yllättynyt että noinkin paljon oli kasvaneet. Vaikka vain yksi sarja onkin vain jäljellä.

Risto Aikas hyvän saaliin sait. Onnea tulevaan PAS.iin. Toivotaan että mahdollisimman usea hedelmöittyisi. Ja saisitte PAS.in jälkeen toivotun tuloksen.

Siisami Täällä pidän peukut pystyssä. Kyllä sieltä se plussa on tulossa.

Mutta nyt on pakko lähtee nukkumaan. Aamulla pitäis jaksaa nousta taas klo 5 ylös. Hyvät yöt.
 
Lenaki: :hug: :hug: Ny olen kyllä ihan sanaton :'( jaksamista.

Geri: Se valkoisuus vois kyllä hyvin johtua noista lugeista. Mulla ainakin selkeesti semmoista valkoista töhnää mitä tulee. YÖK. Mua ei kyllä kauheesti ole luget haitannut.

Joko Finttu testas?

ja sitten minä itse =) Viiva oli vahvistunut ihan selkeästi. *hyppii ja pomppii* Vieläkään se ei ole kuin puolet siitä kontrolliviivasta mutta vahvistunut kuitenkin. Negatiivinen juttu taas on se, että tuhruttelut on taas alkaneet. Tosin en ole ihan varma olisko nyt ruvennut valkovuotokin lisääntymään. Vielä en kuitenkaan uskalla ihan kamalasti iloita vaan katsotaan nyt se huominen verikoe.
 
Lenaki :hug: :hug: .Todella surullisia uutisia :'( Tiedän, ettei oikein mitkään sanat voi lohduttaa, mutta paljon voimia ja jaksamista sinulle!!!!

Siisamille onnea vahvistuneesta viivasta :heart: Tulehan kertomaan verikokeen tulokset! Fintun uutisia myöskin kaipailen...

Geri, kyselit noista haamuista mitä sain viimeviikolla. En ole ehtinyt puhumaan lääkärin kanssa kuin ihan lyhyesti, ensi viikolla käynnin jälkeen otan varmaan asian esille. Joko ne oli viallisia testejä, taikka sitten pienet ovat yrittäneet kiinnittyä.

Risto, hyvä saalis sinulla =) Toipumista punktiosta, toivottavasti selviät suuremmitta kivuitta.

Kati, voisihan sen maaliskuun PAS pinon perustaa. Haluatko sinä vaikka aloitella sen? :) Viikon päästähän meillä muuten on jo se tapaaminen, muistetaanhan sitä ennen vaihdella yv.lla puh.numeroita tai tuntomerkkejä...

Oikein mukavaa päivää kaikille!
 
Lenakille jaksamista. Elämä kantaa. Klisee, mutta silti totta. Vähitellen kun kaiken p_sk_n jälkeen pystyy hymyilemään edes jollekin asialle, muistaa miten paljon kaikkea hyvää tässä elämässä itse asiassa on. Toivottavasti isäsi hoidot alkavat pian ja hän tervehtyy - tuossa syöpälajissa on sentään varsin hyvä ennuste.

Geri: mullakin on ihan selvästi enemmän eritteitä, jopa ehkä vähän sellasta ovisliman alkuvaiheiden tapaista (paitsi että ei kirkasta) mutta itse pistän täysin lugejen piikkiin. Luulen, että se reilu ja lorahteleva "raskausvalkovuoto" alkaa vasta vähän myöhemmin, testin tekemisen paikkeilla - jos on alkaakseen...Voi kun!!!!!

Finttu: tulehan kertomaan....

Siisami: ++++++-tuulia ja viivan vahvistumisia toivotaan kovasti kovasti...

Halaukset kaikille muillekin ja mahdollisimman tehokasta työpäivää itse kullekin ;)

Stella
 
apua, oon ihan hädissäni. soitin klinikalle ja kyselin meidän soluista ja tänään viidestä hedelmöittyneestä oli enää kaksi jäljellä. pelkään, että huomenna kun pitäisi olla siirto, ei ole enää yhtään jäljellä. voi, ei tän näin pitänyt...
 
Onneliina: älä pelkää - kyllä ne selviää!!!! Katsos, ne joko lähtee tai ei lähde jakautumaan, kyllä ne jaksaa huomiseen! Muiden määriin ei kannata verrata (koska meillä kaikilla vaan on niin erilaiset kropat), eli nyt vaan koetat elää toiveikkaasti huomiseen ja olla rauhallisesti optimistinen :hug: Ja muista: vain 1-2 tarvitaan...Ei sen enempää :heart: :heart: :heart:

 
Stella, kiitti tuesta. Miten sulla muuten, onko mitään oireita vielä?

Miten monta lugea teillä per päivä? Aloitin eilen 2aamulla ja 2illalla. Niin ällöä! Eikö vähempi riittäis? Mä en suorastaan pysty edes nukkumaan, kun koko yön valuu sitä tahmaa.
 
Onneliina, älä tosiaan vielä masennu! Uskon kyllä solujen jaksavan jatkaa jakautumista, kun kerran ovat jo tähän saakka päässeet! Ja tosiaan yksikin alkio riittää =)
Luget oli tosiaan aika ikäviä. Kannattaa laittaa ne alkuillasta, niin yöllä ei sitten niin paljoa enää valu.
 
Finttu, missäs sinä luuraat? Plussapino kaipaisi lisää vahvistusta:) Tulehan kertomaan mitä testi sanoi kun pystyt.
Mitenköhän Chambon muuten jakselee? Tulethan kertomaan kuulumiset mikäli käyt vielä täällä.
 
Lenaki; Sul on varmaan tosi lohduton olo...Voi että tää elämä on välillä niin epäoikeudenmukaista, jotkut pääsee helpommalla ja toiset taas joutuu kohtaamaan vaikka millaisia vastoinkäymisiä...mä olen todella pahoillani sinun / teidän puolestanne, tämähän oli teidän viimeinen hoito... :'( Toivotaan et sinun isäsi syöpä olisi todettu riittävän ajoissa ja se olisi laadultaan sitä ei niin ärhäkkää...voimia sinulle omansurusi läpikäymiseen, että jaksamista tukea isääsi hänen sairastuessaan...paljon on elämä sinulle kannettavaksi antanut...rakkaudella ja ajatuksella puoli-enkeli :saint:

Onneliina; Älä hätäile ystäväiseni, me uskotaan ja toivotaan et siirtoon pääset.... :heart:

Siisami; Onnee...noin sitä pitää...siitä se plussa vaan vahvistuu...tuuhan kertoo sit miten verikokeissa kävi.... :heart:

Kaikille piinaajille tsempitystä...+ kaikille muille sitkeyttä ja optimistista asennetta hoitojen onnistumiseen...

(.) JEEEEE...että mä voin olla onnellinen, siitä että täti suvaitsi tulla viime yönä...ala-maha ihan helkutan kipee, kun kierto oli taas niin hiton pitkä...no mut nyt pääsee sit suunnittelee sitä neljättä IUI...

Finttu; Toivottavasti sä oot kunnossa... :heart:
 
Täältä tullaan. Viime yönä heräsin menkkakipuihin ja aamulla testesin NEGAn. Kyllä mä tiesin sen jo eilen, ku tissit normalisoitui. Tosin en vuoda vielä, mutta kyllä ne sieltä tulee. Itkenyt olen ja itken vähän väliä vieläkin, tää on mulle ihan pirun kova paikka.
Onneliina: kyllä ne jaksaa jos ne alko jakaantumaan, älä huoli. Mulla oli 3x200 mg/päivä, eli luge 8 tunnin välein, eli koko päivä tuhrua.
Lenaki: Voi sinnuu :hug: . Jos toi sun isän eturauhassyöpä on huomattu ajoissa, ni ei välttämättä tuomio oo niin paha, kun miltä syöpä kuullostaa. Toi eturauhassyöpä on liipannu mua tosi liki ja ennusteet siitä vaan paranee koko ajan, siihen on hyvät hoidot nykyään.
Mutta nyt mä lähden viinakauppaan. Mutta röökiin en aio sortua.
Kiitos teille kaikille ihanille tuesta.
 
Ei hitsi Finttu. Pahoillani oon. Eikä sekään mitään muuta..

Onpa nyt monella vaikeaa. Lenaki, haleja sulle.

PeePee: Toivottavasti näet ihanat isot munikset huomenna ultraruudulta!

Jännittää se huominen siirto niiin paljon! Maha ihan krampissa, vaikka pitäis ottaa mahdollisimman rennosti. Pitää tehdä rentoutusharjoituksia tai jotain.
Niin, niistä meidän alkioista, kohtalaisia olivat. Mitä ihmettä se tarkoittaa?
 



IVF-hoitolaiset keskiviikkona 6.2


ronttuli08: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp6

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp6

onneliina: 1.IVF, pp

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa, pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06, pistospvä 6, punktio vko 7

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI, takana kaksi inssiä, pp

Tikru70: 2.IVF, pp

Hapsu: 1.IVF, nollaultra 5.2.

Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp

Inkaliini: 2.IVF, pp

Siisami: 2.ICSI, pp 16

Toiveikas: 1.IVF/ICSI, pp

PeePee77: 1.IVF, pistospvä 9, punktio ja siirto vko 7

risto: 1.IVF, PAS tulossa

puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 1, 4 IUI odottaa

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen pp 6 verikoetesti 11.2. (tulos 12.2)

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pistospvä 7 , pp

Kamilla: 1. ICSI, pistospäivä 6, punktio ja siirto vko 7

Stella75: 1. IFV, punktio 28.1. pp 7 , testipäivä 13.2.

marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9

Raitapaitainen: 1. IVF, pistokset menossa, punktio 8.2, siirto 11.2


PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

[/quote]

 
Finttu ja Lenaki :hug: :hug: En tiedä mitä sanoisin, muuta ku että
TÄÄ ON IHAN PERSEESTÄ!!! Tuntuu et koko ajan tulee negoja ja vain muutama plussa :kieh: :kieh: Anteeksi, oon aivan vihainen täällä... Ottaa niin päähän teidän neganneiden puolesta, miksi ei voi onnistua ku tällaisen rumban läpi mennään!!! :headwall: Samalla oma toivo hiipuu, kuinka mä voisin onnistua, ku tuntuu et suurimmalle osalle tulee nega....
Ei voi muuta sanoa kuin et koittakaa jaksaa, toivottavasti PAS:ssa sit tärppää!!! :heart: :heart:
 
No, voi hitsin hitsi! Lenaki ja Finttu, isot lohdutus :hug: teille molemmille! Tiedän tasan tarkkaan, miltä teistä tuntuu. On tää niin epäoikeudenmukaista, että niin harva plussaa.

Annuli, juu vaihdetaan jossain vaiheessa "tuntomerkkejä" ym. niin tunnistetaan paremmin. Tarkka tapaamispaikkakin olisi hyvä sopia.

Oma (.) mä soitin tänään klinikalle maaliskuun PAS:sta. Me mennään miehen kanssa ensin suunnittelemaan ja keskustelemaan lääkärimme kanssa tulevasta. Ilmeisesti lääkkeellisellä PAS:lla mennään eteenpäin kp2 lukien, koska mun kiertojen pituus on mitä on. Hyvä, että asia taas edistyy!
 
Onneliinalle vielä tsemppiä siirtoon! Kyllä sulle huomiseksi on siellä ainakin 1-2 jakautunutta alkiota. Kuten sanottu, ei sen enempää tarvitakaan. Sitä ei kannata oikeasti ajatella, kuinka paljon saa pakkaseen. Se on vaan extraa tähän kaikkeen. Niin, ja keskinkertaiset on ihan hyviä siirrettäviä, joten älä huoli.
 
Voi finttu ja lenaki :hug:

oma (.) massukipuilu jatkuu, tosin välillä on onneksi hetkiä kun työ pitää pinnalla ja kiuilua ei tunnu.
geri: hassua samat piinapäivät, mut mulle verikoe määrätty 12 päivä tai lirkkitesti 14 päivä. Saas nähä sortuuko jo 12 päivä lirkkitestiin.
 
Voi finttu ja lenaki :hug:

oma (.) massukipuilu jatkuu, tosin välillä on onneksi hetkiä kun työ pitää pinnalla ja kipuilua ei tunnu.
geri: hassua samat piinapäivät, mut mulle verikoe määrätty 12 päivä tai lirkkitesti 14 päivä. Saas nähä sortuuko jo 12 päivä lirkkitestiin.
 
Finttu, oon kauhean pahoillani :hug: En osaa muuta sanoa, kuin voimia kovasti...

Onneliina, kovasti tsemppiä huomiseen siirtoon - toivottavasti jännitys alkaa helpottaa, hyvin se menee :) Meillä oli myös kohtalaiset alkiot eli sekä siirrettävä että pakkaseen jäänyt 2-3 luokkaa. Lääkäri sanoi, että 1-luokan alkio on aika teoreettinen ja hän ei ole sellaista esim. koskaan nähnyt, normaalisti ovat 1-2, 2-3 tai heikompia (tämä siis Felicitaksessa, näissä luokitteluissahan taitaa olla vähän eroja klinikoittain).

Täällä menee Lugeja 2x2 päivässä, aamuin illoin.

ronttuli - on muuten jännä, että verikoe on eri päivänä..? Miusta tuo omani eli 11. päivä on kyl aika aikasin... En kyllä ole mikään asiantuntija; en oo ikinä tarvinnut tehdä minkäänlaista raskaustestiä :/
 
geri Kiittikiitti, felicitaksessa myös minä. Milloinkahan tuo alkioiden luokitus annetaan? Kun ei se labraihminen kertonut, vaikka erityisesti kysyin, että onko luokiteltu.

No ihan kun ei malttais huomiseen odottaa, kun varmaan lääkäri sitten kertoo. Eikä tällä tiedolla lopputuloksen kannalta ilmeisesti arvoa ole...

ronttuli mistä mahakipu johtuu?? eikai enää punktiosta?

Mä tsemppaan täällä hurjana enkä pelkästään teille, vaan etenkin teidän kyytiläisille tälläkertaa.. Noniin pienet nyt takertukaas kaikin voimin sinne ihanan lämpöiseen masuun!
 

Yhteistyössä