IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Saana, mul ei oo ollut oikeastaan yhtään mitään oireita. Se, mitä eilen kirjoitin, on ollut ainutta. Eli alavatsalla lähinnä vas. puolella on ollut ajoittaista jomotusta, muttei sen kummempaa. Luulen sen tosiaan liittyvän munasarjojen toipumiseen punktiosta. Meinaan samassa paikassa oli jo ennen punktiota vastaavanlaisia tuntemuksia.

Mutta hei, noi sun oireethan kuulostaa TODELLA hyviltä!!! Voishan se olla tuollainen kuvailemasi lämpöpiikki. Muistanko kenties oikein, että myös luget voivat joillekin aiheuttaa huimausta? Katsopa vaikka vielä tarkemmin tuoteselosteesta (oletan, että sullakin on luget...). Toivottavasti sulle ei oo flunssa iskemässä. Olen tässä myös "opiskellut" ihmisen lisääntymisen biologiaa sattuneesta syystä ;) viime päivät ja muistan lukeneeni, että kipeänä/kipeäksi tullessa kroppa alkaa kehittää valkosoluja, jotka pyrkii tuhoamaan kaiken ylimääräisen kehossa, jopa kuulemma siittiöitä. No, meillä ei varmaan sitä ongelmaa oikeasti ole, koska on siirretty jo hedelmöittynyt alkio, joten don´t worry.

Mulla on siis ollut tosi oireetonta nyt pp3, joten sitä oikeastaa toivoisi joitakin oireita tulevan, että voisi vähän tarkemmin analysoida tätä tilannetta.

Siisamille tsempit huomiseen siirtoon! Meillähän oli 12:sta 9 hedelmöittynyttä, josta 3 jakaantunutta, joten kyllä teillä varmasti ainakin 1 on valmiina siirrettäväksi.
 
Saana on ihan varmaan raskaana :flower:
Annulille tosta muille kertomisesta; mun ja miehen vanhemmat on kuolleet kaikki ja ystävät on muutenkin kuunnellu (ja kattellu) meen vaikeuksia (ja niitä ei oo ollu vähän) tässä, et niillä alkaa oleen varmaan lakki täys, et en kyl tällä hetkellä rasita niitä enää enempää.
Tänään taas itkeny ihan lapsellisista asioista, alkaa jo naurattamaan itteeni, miten voi olla tämmönen mieli :LOL:
Mut okei, pistin äsken sen fucking pregnylin ja ei ollutkaan ihan helppo nakki. Olin kyl ne pistosohjeet lukenu aiemmin, et muuten samanlailla ku muutki, mut keskelle alavatsaa. Miehelle sanoin, et saa tehdä sen sekotuksen, ku tää on kerran yhteinen juttu, ni jotain edes senkin riesax.
Alkoi lukemaan, et ne tarvii säilyttää jääkaapissa!!! KUKAAN EI OLLU SANONUT SITÄ MULLE MISSÄÄN VAIHEESSA. No lukihan se sit siinä paketissaki ku oikein tihrusti. Minä soittamaan apteekkiin, et mitä tehdään, ku oon säilyttäny ihan huoneenlämmössä. No kahden farmaseutin päätöksellä vaihdettiin ampullit uusiin. Ja eiku autolla sataa yliopiston apteekkiin hakee niit uusia ja kello oli tietty melkein yhdeksän (mun pistosaika)

Mun pistos oli siis määrätty klo.21.00 ja olin pistämässä sitä sit vasta tos puol kymmenen aikaan. Ei kai se ny niin minuuttipeliä ole, eihän??

Ja huomenna ei tartte pistää mitään! Mä oon niin onnellinen, ku oon aina ollu kauheen piikkikammonen (jossain vaiheessa tuolla "mitäsnyttillä" kerroin, ku multa revittiin viisuri irti puolella puudutusaineella, ku pelkäsin niin sitä piikkiä...että näin).
Jaksuja taas kaikille, kyllä me vielä täältä plussataan.
 
Voi miten huippua, tääl on kohta kaikilla pienet kyytiläiset matkassa...Tsemppiä kaikille piinaajille, ultraan menijöille ja siirtoa odottaville...Siisami mä uskon ja tóivon et pääsette siirtoon...Finttu, olipa hyvä et otit yhteyttä apteekkiin, mielummin hiukan myöhässä pistos kuin se et pregnylin teho ois väärän säilytyksen vuoksi kärsinyt...onneksi kaikki kävi parhain päin... :LOL: sullekkin paljon tsemmppiä ja onnea tulevaan koitokseen... :heart: Saanalle tsemppiä, toivottavasti noi kuuluis alku raskauden oireisiin :p

Tänne hirveesti+++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle: tuulia ja ja kaikkee tosi ällön tahmeeta..... ;)
 
Tervehdys kaikille! Löysin viikonlopun aikana tän keskustelun ja mielenkiinnolla ahmin kokemuksianne. Meillä on myös ICSI-hoidot käynnissä; viikolla 5 (eli ensi viikolla :) ) on tarkotus päästä toimenpiteisiin jos kaikki vaan menee suunnitellusti. Meillä lapsettomuuden taustalla on minulla oireeton endometrioosi ja miehellä selvästi normaalia alhaisempi siittiöiden määrä, liikkuvuus ja normaalimuotoisten osuus.

Mennään pitkän kaavan mukaan ja kuun alusta oon sumutellut Suprecuria, jossa annos on viime viikolla pienennetty puoleen eli neljästi päivässä yhteen sieraimeen. Viime keskiviikosta lähtien ollaan piikitelty myös Gonal-F:aa; pari päivää 150 IU ja nyt 112,5 IU:n annoksella. Tuolloin nollaultrassa oikeassa munasarjassa näkyi kymmenkunta rakkulaa, vasemmassa noin viisi (vasemmasta on puolisen vuotta sitten leikattu endometriooma). Huomenna on toinen ultra, jossa määrät kai tarkentuu ja pallukoita mittaillaan.

Kovinkaan voimakkaita oireita/sivuvaikutuksia lääkkeistä ei tähän mennessä ole onneks ollut - mies tosin pyörittelee silmiään kun näin sanon ;) Ehkä normaalia enemmän kiukuttelua ja tihruttelua on esiintynyt viime viikkoina... Eilen hieman nipistelyä alavatsassa/sarjoissa, en sitten tiedä onko kuvittelua vai todellista.

Kovasti tsemppiä koko porukalle; niin siirrossa jo käyneille piinailijoille, kuin sinne tähtääville!
 
Maanantaita :wave:

Tänään on jännä päivä taas monelle: Annulilla oli ainakin punktio, olikohan muita? Ja huomenna Fintulla Jaksamista molemmille koitokseen, se tulee menemään paremmin kuin hyvin :heart: :hug:

Siisamilla on tänään siirto, bd , montakohan masusta iltapäivän jälkeen löytyy? ;) Hienosti appivanhemmat uutisen ottivat, jos hössötys yleistä heillä niin ois voinut luulla reagtion olevan erilainen :p

gerille lämpimästi tervetuloa :wave: Ei muuta kuin joukkoon vaan kuumeilemaan :D Sullahan sitten ensi viikolla on jännät paikat ;)

tyynelle tuhannesti vauvaliimaa matkaan, toivotaan että molemmat köllijät pysyvät matkassa mukana :flower:

kati: mulla on lugeja 3*200 päivässä. Ei mitään kivaa hommaa ei, niin sottaista :LOL: Ja vitsi sulla ja saanalla on jo viikon päästä testit, iiiik!

puoli-enkeli: Ei tossa sun tilanteessa voi muuta sanoa enää kuin että hyvää kannattaa odottaa :heart: Kyllä tuo teidän sinnikäs yrittäminen ja joustaminen vielä palkitaan ja korkojen kera, voimia :hug:

(.) Tänään siis pp 5. Viikonloppuna oli aikas koviakin ajoittaisia juilinta hetkiä.. Sellaista menkkamaista jomotusta. Välillä kanssa vähän huippasi, mutta tänään mennään paremmilla jaksamisilla. Toivotaan että oli siitä kiinnittymisestä :heart:
Mieliala menee laidasta laitaan, välillä tähän uskoo ihan täysin ja välillä ei taas millään. Miten olette muut piinailijat jaksaneet uskoa että tästä vauva suodaan?
Mulla on 30.1.08 r-testi pissasta tikkuun. Sain r-testin mukaan siirron yhteydessä, koska en Hesaan jaksa ajaa veritestiin, joka kanssa voitais tehdä aikaisemmin, ku matkaa tulis n. 200km. Joten pissataan tikkuun eka ja jatketaan siitä.
Odottavan aika on pitkä :headwall: :headwall: :headwall:
 
Heissan! Siis kauhean paljon olette ehtineet kirjoitella viikonlopun aikana. Ja tervetuloa Geri :flower: Ei mullakaan piikityksistä ole tullut kummempia oireita, ainoa vaan, että tuntee munasarjojen vastaavan pistoksiin.

Munkin mielestä Saana on _ehdottomasti_ raskaana :) Vallan positiivista oirehdintaa, hih.

Jännä juttu tuo oman kropan kuulostelu. Ekassa ICSIssä seurasin tuntemuksia jokikinen sekunti ja analysoin ihan kaikkea. Tämän hoidon aikana kaikki tietysti on tutumpaa + on ollut hirmuisesti muuta tekemistä.
Uskon, että tuntemukset johtuu munasarjojen palautumisesta ja punktiosta - tyhjennettiinhän rakkuloita se 36 - sekä lugeista.

Luget OIKEESTI tekee mulle kaikki raskausoireet. Rinnat painaa miljoona kiloa ja mikä tympeintä, tahmakapselit väsyttävät. Hirveästi. Mun selviytymisstrategia piinapäivistä on, että pistän ihan kaikki lugejen piikkiin, niin ei tartte kelailla, mistä mikäkin johtuu :saint:

Annuli: miten meni & mikä oli hautomissaalis??

Kati231 ja Saana: btw, mitä pp:tä me nyt mennään *ei voi tietää*
 
Luin lisää ja sain selville että Lugesteronin sisältämä progesteroni aiheuttaa kaikki edellämainitut oireet, kuten lämmönnousunkin.

En oikeen jaksa pitää toivoa yllä ilman oireita, niin vaikeeta. Pakko jaksaa vaan...Tää on niin kiduttavan raskasta.
 
Heippa! Punktiosta kotiuduttu :) Kaikki meni oikeastaan mukavasti. Ikävintä oli alapään pesut, sattui aikalailla munasarjoihin. Itse toimenpiteestä en kamalasti muista, humahti niin kivasti lääkkeet päähän :LOL: Mies sanoi että muutaman kerran olin valitellut, että "sattuu" ja saanut sitten lisää lääkettä. Tunnin verran lepäilin heräämössä, sitten otettiin tippa pois ja mentiin käymään vielä lääkärin luona. Saaliiksi tuli 24 munasolua =) Pitääpi toivoa, ettei kävisi kamala kato hedelmöitys-ja jakaantumisvaiheessa.Keskiviikkona voi kuulema soitella labraan ja kysellä solujen vointia, ja torstaina on sitten itse siirto. Kahden alkion siirtoon ajateltiin näillä näkymin lähteä, riippuen tietysti laadusta. Varoiteltiin kyllä riskeistä, mutta jotenkin en osaa niitä ainakaan nyt pelätä... Lähinnä nyt pelottaa että jos käviskin niin ettei siirrettävää oliskaan...

Fintulle onnea huomiseen punktioon, älä turhaan liikoja jännitä, ei tosiaankaan paha homma!
Geri tervetuloa joukkoomme :wave:

Ehdottamasti te kaikki Miikkis, Chambon, Kati, Saana ja Tyyne olette raskaana :heart: Ja kaikki muutki siirrossa olleet mikäli joku unohtui. Voikun voisi vaan päättää niin ja homma olisi sillä selvä :D
 
Onko muilla näin kamalan kuumeinen ja särkevä olo? Mulla särkee käsiä ja jalkoja ja kuumetta 37,2 edelleen.
Luultavasti siis johtuu Lugesta, mutta mitatkaapa piruuttanne muutkin!!!! Nostaako mihin lukemiin???
 
Tää on ihan uskomatonta, mut mua jänskittää niiiiiiiiin kovasti teidän kaikkien H-hetken lähestyminen....

Miikkis; Kiitti kannustuksesta, lohdutti....lupaavalta kulostaa, noi sun tuntemukset, hyviä piinapäiviä.... :heart:

Saana; Nyt ei saa menettää toivoa....positiivinen ajattelu auttaa kiinnittymiseen....(epätieteellinen tutk. by.puoli-enkeli):heart:

Geri; Tervetuloa joukkoon ihanaan....mulla kans dg.endo+pco...olet varmaan julkisella hoidossa? Nyt tsemppiä hoitoihin...+++ ++:whistle:

Annuli; Onneks olkoon punktio ohitse...helpottavaa kuulla et kaikki meni hyvin..."kana"hautoi sitten munansa erinomaisesti... :LOL:
Jaksuja... :heart:

Chambon, Kati, Saana, Tyyne, Miikkis, Yhdyn annulin toteamukseen RASKAANA ootte joka iikka....näin on... Voimia ja pitkää pinnaa piina päiville :heart:

Finttu; Tsemppiä huomiseen punktioon, tuuhan sit kertoo miten meni... :heart:


Nöyrä toiveeni :attn:

Rakkaat piinailijat tekisittekö sellaisen listan, josta näkyis teidän hoitojenkulku +
millon voitte tehä R. testin...nii pysyis paremmin mukana.... B)
 
Aluksi jaksoin pitää tuollaista listaa, missä on kaikkien nimet ja osalla aikaisemmat hoidot. Voin sen kopsata tännepäin, kunhan vielä muistutatte piinapäivistä ym. kun en jaksa lähteä etsimään niitä kaikkia. Ja osa piinailijoista puuttuu listasta, kun laiskuus iski enkä ole jaksanut päivittää sitä :D

Voikun sä puoli-enkeli olet niin ihanan positiivinen ihminen, tulee aina niin hyvä mieli lukiessa sun viestejä :heart:
 
IVF-hoitolaiset:


Darma: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp

onneliina: 1.IVF pp

Annuli81: 1.ICSI,pillerit jätetty keväällä-06, siirto 24.1, pp

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06 pp

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI?, takana kaksi inssiä,pp

Tikru70: 2.IVF,pp

Hapsu: 1.IVF, pp

Ulpulummukka: 1?ICSI,pp

Inkaliini: 2.IVF,pp

Siisami: 2.ICSI, pp

Miikkis: 1.IVF,pp5

Toiveikas: 1.IVF/ICSI,pp

Lenaki: 4.IVF,pp

Kati231: 1.IVF,pp4

PeePee77: 1.IVF, pp

risto: 1.IVF,pp

Chambon: 2.ICSI, pp5

Saana79: 1.IVF, pp4

puoli-enkeli: 1.IVF, pp

Finttu: 1.ICSI,yritystä 2,5 vuotta, punktio 22.1., pp

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen, pp

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., punktio vkolla 7, pp

PLUSSANNEET: :heart:
 
Oon kyllä luekellu noita teidän juttuja ja jännään hirrrveesti teidän kaikkien puolesta..Toivottavasti tulisi vaan monta plussaa!! :)
Meillä ei oo vielä edes tarkkaa aikataulua noista hoidoista, ensi tiistaina selviää. Elikkä minä tuun teitä paljon jäljessä... Oliko tässä ketjussa ketään muuta jolla IVF vasta helmikuussa?
 
Älä murehdi, mul IVF muuttui seuraavasta kierrosta 4.lääkkeelliseksi IUI. Ja varsinainen IVF siirtyi ruuhkan vuoksi toukokuulle...(julkisella hoidossa) mut minkäs sille mahtaa, en oo julkisella ainut lasta toivova...ja mun vuoroni tulee sit aikanaan...ei tämä muutaman kuukauden jonottelu enää tässä kokonaisuudessa tunnu miltään... :heart: Niinhän se sanontakin on et hiljaa hyvä tulee...mut tiistaina oot sitten viisaampi...tuuhan kertomaan sit miten kävi... =)
 
Annulin listaan heti korjausta: eli meil on icsi. Ja lisätoive: voisko laittaa kokonaisyritysajan kans mukaan tohon listaan, vai onko liian työlästä (meillä n.2,5 vuotta).

Mul on ollu eilisen irrotuspiikin pistoskohta tosi kipee (?) mut olo muuten ihan normaali, eli toi mun itkupillitys johtu aivan varmasti niistä jarrupiikeistä.

Onko teillä muuten ollu miehet mukana siä toimenpiteessä, siis punktiossa? Kun se lääkäri sanoi, et ne on niin steriilit tilat, ettei sinne pääse ulkopuolisia. Entäs alkionsiirrossa?
 
Meillä oli mies mukana punktiossa, kysyivät haluaako tulla mukaan. Ihan heti ei päässyt toimenpidehuoneeseen, vasta pesujen ja tipan laiton jälkeen.Alkionsiirtoonkin pääsee kuulema mukaan.

Minullakin ihmeellinen itkupäivä ollut tuon punktion jälkeen. Kaikki sujunut tähän asti oikein hyvin, mutta jostain syystä olo tuntuu jollain tapaa tyhjältä ja itkeä tihrustuttaa kokoajan. Tällaista tämä sitten on välillä näköjään näiden hoitojen kanssa ;mieli menee yhtä vuoristorataa. Mutta eiköhän se taas tästä :)
 
Moi,
Mulla kans luget on aiheuttaneet huikeeta lämmönnousua joka kierrossa, monena päivänä jopa 37,8. Eli ei kannata huolestua...

Tietenkin sitä niin toivoo kun on oireitakin.. Ja siksi tein testin tänä aamuna ja negahan se oli. Vähän sitä itkeskelin, mutta sitten varasin reippaana perjantaiksi ajan, vaikka vuoto ei oo vielä alkanutkaan. Mut varmasti perjantaihin mennessä on jo kp 2 tai 3... Eli pääsee sitten aloittamaan vihdoin sen IVF:n. Jee.

Hyvä toi lista muuten!
 
Annuli, kiva kuulla, että sun punktio meni hyvin. Nyt sitten alkaa sullakin tää piinaavin vaihe koko prosessissa: eka odottelu hedelmöittyneiden suhteen, sitten jakaantuneiden, sitten siirron jne. On tää aika hullun hommaa... ;)

Chambon, sulla, mulla ja Saanalla on menossa siis pp4.

Saana, mittasin kans sun innoittamana lämmöt nyt duunin jälkeen. Olin melkein pyörtyä, kun kuumemittari näytti 37,58 suusta mitattuna ja 37,09 kainalosta. Eli lämmöt tosiaankin on kohollaan. Uskon kans, että se, vatsan juilimiset ym. menkkamaiset oireet ja turvotus johtuu joko punktion jälkeisestä tilasta ja/tai lugeista. Mulla kans sattui tänään päivällä kummallinen juttu: aivan yhtäkkiä alkoi tulla vähän verta nenästä kuin tyhjästä. Vaikka mulla onkin aika herkkä nenä eikä tollainen ole sinänsä uutta, niin kuitenkin ihmettelen, kun se alkoi tosta vaan.

Meillä mies ei ollut mukana punktiossa, eikä siirrossa. Enpä sen kummemmin kaivannutkaan. Mies tuli kuitenkin klinikalle sitten punktion jälkeen, kun juteltiin lekurin kanssa.

Finttu, onneksi sait sen uuden Pregnylin. Kauhulla luin kertomustasi. Onneksi kaikki päätyi kuitenkin hyvin. Tsemppiä sulle tulevaan punktioon.
 
Aloitetaan omasta navasta.

Mukana on nyt yksi huippuluokan kahdeksansoluinen. Parempaa alkiota ei kuulemma voisi toivoa. :D

Muuten olikin käynnyt aikamoinen kato ja pakkaseen meni vain 2 seitsemänsoluista samassa oljessa. Hieman ristiriitaiset on tunteet kun on ihanaa, että sai niin hyvän kyytiläisen matkaan mutta toisaalta harmittaa ettei pakkaseen jäänyt kuin yhdelle lisäyritykselle huurulaisia.

Tällä hetkellä aika pessimistrinen olo mutta mä yritän tukeutua tohon Puoli-enkelin tieteelliseen tutkimukseen ja ruveta olemaan positiivisempi.

Huomenna on taas paluu töihin niin ei ehdi asiaa onneksi kokoaikaa pyöritellä mielessä.

Finttu: KYllä TAYS:ssa ainakin saa miehen mukaan kumpaankin operaatioon. Oikeen potilasohjeessa lukee, että mies saa osallistua.

Annuli: Hyvä saalis sulla. Pidetään peukkuja et mahd. moni lähtee kasvamaan.

Ja siis niinhän se on arvon rouvat/neidit, että kaikki me joille on siirto tehty ollaan raskaina niin kauan kunnes toisin todistetaan. :attn:

Niin ja testipäivä on tästä kaiketi 2 viikkoa eteenpäin eli 5.2.2008.

Joku vielä kyseli kokonaisyritysaikaa mikä meillä on 2,5 vuotta.
 
Onnea Siisami hienosta kyytiläisestä :heart:
Onneliinalle :hug: negasta!

Kati, totta odottaminen on kaikkein pahinta. Melkein ennemmin sitä olisi joka päivä punktiossa :D Sitä vaan toivoisi, että aika kuluisi pikavauhtia siihen päivään kun saa tietää ollako raskaana vai ei. Hullun hommaa tosiaan... =)
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Mä olen ollut niin masentunut, etten ole voinut edes kirjoitella. En tiedä miks mut on vaan sellanen olo ettei tää onnistu tälläkään kertaa ja sit kun siitä ei puhu eikä kirjoittele niin jotenkin helpompaa vaikka mielessä joka ikinen sekuntti. Nyt on pankko jostain löytää positiivistä energiaa!!!
Tänään olin ultrassa ja siellä oli 11 munista, punktio keskiviikkona 23.1. ja 28.1 maanantaina siirto jos hyvin käy.

Ja yks ongelmakin on kun keskiviikkona mies luovuttaa spermaa ja nyt ei enään ehdi "tyhjentää pusseja" ja edellisestä kerrasta varmaan 2 viikkoa niin onkohan se laatu heikkoa? Olisko pitäny vaikka viikonloppuna tehdä temput. Mut kun ei ole huvittanu yhtää seksi eikä mikään muukaan. En huomannu kysyä lekurilta. Onko joku saanu ohjeita tähän ongelmaan?
 
Moi!
Nyt minäkin kärvistelen flunssan kourissa ja korvassakin tuikkii.Kunhan ei korvatulehdusta tekisi.Ei vaan tulisi,kun keskiviikkona on eka ultra ja piikitys aloitetaan.Löllykkäkin kirjoitti flunssan kourissa muutama viikko sitten ja taisi tarttua näin tekstin välityksellä :LOL: Kyllä jäskättää ruveta "tosi toimiin".
Onnea kaikille joilla jo kyytiläiset matkassa =)
 
Siisami; Tosi huippua, sul ihana pieni kyytiläinen matkassa...kaikki meni sit kuitenkin hyvin....olet onnekas kun olet selvinnyt jo tänne asti hoidoissa...älä huoli ja noin hyvällä alkiolla...nyt nautitaan tästä hetkestä, eikä murehdita huomista... :D

Onneliini; Olen hyvin pahoillani negasta, sinulle ja miehellesi lohdutus :hug: ...niin ja sit taistoon kunhan itkut on itketty, eiks niin...me ei luovuteta vielä... :heart:

Lenaki; Voi sinua, ihan rinnasta riipas toi sinun viestisi...kuulehan sullahan on nyt tosi hyvä tilanne, noin monta munista tulossa oikea optimimäärä...nyt kaikki positiivisuus esiin...vaiks vaikeeta se varmasti on tollasen paineen alla...(viimeinen hoitosi) nyt ei ole kuitenkaan murehtimisen aika, vaan nyt yritetään loppuun saakka...vasta sitten kun kaikkensa on tehnyt ja epäonni kohtaa sit voi luovuttaa...mutta vasta sitten...Siemenesteanalyysin ohjeistuksessa on, että 2-4 päivää on pidättäytymis aika, muttei kuitenkaan enempää kuin 7. päivää. Jos minä olisin sinun tilanteessa niin minä harrastaisin lohduttavaa peittojen pöllyttelyä tänään tai muuta mukavaa ,joka tyhjentäisi nuo "ihanaiset siittiö tehtaat" Mutta mieti asiaa, mikä olis teijän tilanteessa paras ratkaisu...mut kuule, kyllä kaikki vielä järjestyy...Lähetän teille paljon lohdutusta tuulen mukana...lähti jo...

Syntymättömän lapsen rukous

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan
siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

Kaikille jaksamista!!!! :saint:
 
Kiitos tervetulotoivotuksista - ihanasti täällä kaikki jaksaa tukea ja kannustaa toisia vaikka jokaisella on meneillään melkoinen myllerrys omassa elämässä :heart: . Siisamille onnittelut kyytiläisestä, Annulille hyvin menneestä punktiosta, Fintulle ja Lenakille kovasti tsemppiä tuleviin! Molemmat peukut on pystyssä myös piinailevalle nelikolle :)

puoli-enkeli, kysyit missä käydään hoidoissa; ollaan yksityisellä eli Felicitaksessa täällä itärajalla. Ei haluttu odotella enää yhtään ylimääräistä tämän asian kanssa - odoteltiin ihan turhan pitkään ennen tutkimuksiin menoa, yritystä oli tuolloin takana jo pari vuotta ja ensi maaliskuussa tulee täyteen siis kolme...

Annuli - voisitko lisätä minut listaan:
geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen, pp
 

Yhteistyössä