IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne.

Mulla oli tänään punktio. Kipeetä teki. Eikä hoitaja saanut kanyylia käteen vaan joutui laittamaan sen kyynärverteen. Auts. Tuloksena 12 munasolua. Huomenna kuulee miten on hedelmöittyneet...
 
KATI: Älä masennu, kyllä se yksi sieltä sinnittelee maaliin asti, mä uskon. Olen surullinen puolestasi. Ja tuli paha mieli, siksi kirjoitan vielä.

Tilanteet jakautumisen ja laadun suhteen muuttuu meilläkin luultavasti vielä huomiseen mennessä.

Ymmärrän todella miltä susta tuntuu. Yritä jaksaa olla vielä positiivinen sen yhden (ainakin) kanssa!! Voimahalaus!!!
 
Kati, toivottavasti yksi alkio sinnittelee ja muutkin vielä kasvavat hyvin. Pidän sinulle kovasti peukkuja! Voin kuvitella tunnelmat, mutta älä menetä toivoa vielä :hug:

Miikkiksellä asiat loistavasti, onnea kahdesta matkalaisesta :heart: Onnistuminen on tosiaan kovin lähellä...
Saanalla myöskin tilanne vaikuttaa todella hyvältä, onnea siirtoon =)

Tyynelle onnea alkioiden jakautumiseen, määrä vaikuttaa todella hyvältä!
 
Heippa hei.. Meillä siis tänään testiin tyylipuhdas nega. :'( :'(

Tunnin suremisen jälkeen mentiinkin jo IVF-suunnitteluun. Arimidexillä aloitetaan kp:t 2-6 2tbl, sitten ultra ja siitä alkaa Puregonit ja myöhemmin kuvaan astuu jarrua. Punktioon arviolta viikolla 6. Tai no... Mun kropan tuntien varmaan viikolla 16....

nim. Omaa napaa vaan kun mieli on maassa... :(
 
Johanna: Ekalla kierroksella lähti siis vain kaksi tai kolme kasvamaan ja lääkäri päätti keskeyttää hoidon. Tokalle kierrokselle lisättiin pistos määrää eli oliko nyt kolme ekaa päivää mitä pistin 225 Gonanalia ja sit laskettiin annostusta. Tuloksena kuusi munasolua. Nyt olen pistänyt 8 päivää Gonalia annoksella 300 ja tuloksena 15 rakkulaa mistä kyllä kaksi on liian pieniä. Mulla siis on annoksen nosto auttanut. Nimimerkistä päätellen et ole mua kuin 3 vuotta vanhempi eli mä kyllä aion kanssa nyt pyytää kahta alkiota.

Raitapaitainen: :hug: Pettymys helpottaa ehkä hieman nopeammin kun pääsee heti uuteen yritykseen. Voimia

Miikkikselle onnea hienosta siirrosta.

Kati: On sitä yhdellä ainoallakin alkiolla plussattu. Älä vielä menetä toivoa.

Kaikille muille onnea huomisiin siirtoihin :heart:

Mä just tökkäsin Pregnylin vatsanahkaan ja jään odottamaan perjantain punktiota. Edelleen kaikki näytti ihan OK:lta. Limakalvo oli kasvanut hyvin ja suurin osa rakkuloista oli 20 mm. Toisella puolella oli vain yksi jatkanut kasvua ja kaksi muuta jäänyt pieneksi eli tilanne siis se, että toisella puolella 1 kunnollinen ja toisella 12. Lääkärikin hieman ihmetteli moista toispuoleisuutta. Rupes jo kyselemään onko mulle joskus jotain leikkauksia tehty. Mä kyllä olen aina ollut ihan terve eli mistä lie johtuu moinen.

Yhtään ei huvittais huomenna töihin mennä mutta kai tuo täytyy :whistle: Saapahan ainakin jotain muuta ajateltavaa. Tänään on iskenyt pessimismi päälle ja mä olen ihan varma etten mä ikinä mitään lasta saa :'(
 
Katille kahmalokaupalla voimia! Pidän teille peukkuja niin paljon! Yhdellä hyvällä on kaikki mahdollisuudet onnistua. Meille sanottiin punktion jälkeen, että tavoitteena on saada yksi hyvä, siirtokelpoinen alkio, ei niinkään jäädytettävää alkioarmeijaa. Mun mielestä _tietysti_ pitäisi saada pakkanen täyteen, mutta ei meillekään sitä ainakaan tässä hoitojaksossa suoda. Samassa veneessä taidetaan olla teidän kanssa ja ymmärrän aika hyvin, mille susta nyt tuntuu.

Olen koittanut miettiä, että kun ei-niin-hyvät karsiutuvat jo labrassa pois, se on kummiskin parempi juttu kuin että monen kierron ajan joutuisi odottamaan & elämään toivossa, josko raskaus lähtisi käyntiin? Lääkäri on varmasti viisaampi teidän alkioiden suhteen nyt, kun niitä on kasvateltu labrassa.

Raitapaitaselle voimia niin ikään! Kyllä uuden kierroksen suunnittelu ohjaa ajatuksia oikeaan suuntaan.

Tyynehän sai optimaalisen määrän soluja, onnittelut!

Siisami: tottakai onnistutte!

Päätettiin miehen kanssa, että jos me ei siiirtoon päästä, niin tempaistaan tänä iltana (ainakin) pullo punkkua ja säälitään toisiamme porukalla. Mies ei kestä ajatusta uudesta hoidosta, joten meillä jää hanke tähän 2. ICSIin, jos huonosti käy.
 
Tänään aamulla tuli sitten täti kylään. Ajattelinkin että ennemmin lehmät lentää kun luomusti raskaudun.

Ite sen verran miettiny tuota siirto hommaa että kaksi siirretään jos jotain siirrettävää saadaan. Ja nyt aion olla tiukkana lääkärissä kun viime hoitojen aikaan sulatettiin kaksi alkiota ja vain toinen siirrettiin. Lääkäri nakkasi raakasti toisen roskiin. Toisti tuon saman vielä uudelleen. Silloin meinasi sapettaa ja kunnolla ja kun asiasta huomautin lääkärille niin tuumasi vain huonolla suomella "sinä olla liian lyhyt jos odottaa kaksi lasta kerralla" :eek:

Saa sitten nähdä mikä mein saldo on (kunhan keräämiseen päästään ) kun mulla vain tuo oikea munasarja jäljellä. Aikoinaan jouduttiin tuo vasen poistamaan kun tuppasi noita kystia aina tulemaan ja lopen ne tuhosi vasemman munasarjan kokonaan. Ekassa saatiin 15 vai oliko se 16 kappaletta joista hedelmöittyi 12 mutta "vain" 8 käyttökelpoista. Joten nyt sitte jännätään täällä miten tällä kertaa käy. Silloin lääkäri sanoi että tuo oikea toimii ns tuplateholla ku toista ei ole. Toivottavasti nyt käy samanlailla.

Tänään täytyisi töihin palata saikku loppuu. Olo ei vain ole paras mahdollinen mutta jos sitä nämä kaksi päivää jaksaisi seisoa vaikka päällään....
 
Huomenta!

bd bd bd bd bd bd bd pystyssä kaikille tänään siirtoon meneville!!!

Chambon: voih, toivon sydämestäni että pääsette siirtoon, uskoa muru!! :hug:

Saana ja kati nyt päätä pystyyn!! Kuten muutkin täällä on laittanut, niin tarvitaan VAIN JA AINOASTAAN se yksi joka on hyvä ja tarraa kiinni kohtuun kaikilla voimillaan :heart:

Raitapaitainen: voi sinnuu, suuri voima :hug: , koita jaksella! Mutta kyllä tuo hoito tuo toivoa tullessaan, koska siinä ei ite tarvitse stressata mistään!!

Tyyne joko sait tietoa hedelmöittymisestä?? :wave: Ja onnea hyvästä saaliista punktiossa!!

Siisamille onnea ja tsemiä huomiseen punktioon :D :hug: Varmasti myös sinne suodaan hyvää saalista! ;)

löllykälle voima hali tulee täältä :hug: , uusi kierto, uudet kujeet eix vaan ;)

Annuli käsittämätöntä käytöstä vanhemmiltasi. Ja se vielä että muuten olette läheiset ja nyt näin... Nyt jätät sun isän kommentin ihan omaan varjoonsa ja keskityt siihen ajatukseen että plussa tulee ja tärähtää :heart:

(.) tänne ei uutta, pp 1 siis menossa!! Ei jaksa odottaa ei :headwall:
 
Kati Älä heitä toivoasi... Mä olen taustaillut näitä palstoja niin kauan että muistan kuule just yhden tarinan näiltäkin sivustoilta (eri pinosta vaan), jossa tuli "Helmulle" suru vain yhdestä siirtokelpoisesta mutta sillä kuule päästiin maaliin asti! Googletappa huviksesi - yhdellä mentiin ja poikavauva tuli kotiin asti. Jonkun teistä mies oli sanonut niin kivasti aiemmin: "ei näitä hoitoja pettymysten takia tehdä". Nyt vain kaikki energia siihen, että jaksat vielä olla uskoa ja toivoa täynnä!

Kaikille muille jo punktiossa olleille ja erit. niille, joilla jo siirto tehty, hirveeeesti tsemppiä ja jaksamista ja uskoa itseensä. Meille muille jotka vasta munia kasvattelee, malttia...(mutta on tää vaikeeta olla maltillinen, myönnetään...jännittää ihan sikana, että mitä siellä tapahtuu...mulla on eka ultra huomenna).

Haleja kaikille! Kyllä tästä pinosta plussia hankitaan!!!!!
 
Sumuttelu vaiheessahan täällä vasta ollaan ja päivä kerrallaan taaplataan. :)

Mun äidille kerroin viime la että aloitettiin hoidot alusta. Sanoinkin että muistatko kun hetki sitten sanoit että lapsenlapsia on jo 7 ja toivottavasti enempää ei tule.. Äiti katto pitkään kun mainitsin että josko vielä tulisi yksi tai jopa kaksi. Sanoikin sitten että kyllä olikin ajatellu että me vielä kokeillaan ja aiko pitää peukut pystyssä jotta onnistutaan.

Anoppi oli sitten taas toinen luku sinänsä.. Heille tuo mein tyttö on ensimmäinen oma lapsenlapsi joka samoilla hoidoilla aikaiseksi saatiin. Tuumasi vaan kun kerroin että mitä kuuluu niin "ainahan te voitte adoptoida ja sille ja sille on taas vauva tulossa... Ei paljoa mieltä lämmittäny.. No pikkuhiljaa jo osaa odottaa mitä sen suusta kuuluu kun aikoinaan seurustelumme alussa kyseli kokoajan joko saadaan vauva uutisia. Ja kun niitä ei alkanu kuulumaan niin tokasi "täytyy näyttää teille esimerkkiä että miten noita lapsia tehdään... :eek: Silloin sieppas ja kunnolla. Olihan mulla jo ennestään poika edellisestä suhteesta. Mutta sen jälkeen oli anoppikin kyselemättä ja neuvomatta kun sai tietää että sen pojassa se vika olikin. Siittiöt huonolaatuisia ja huonoja liikkumaan... Että näin täällä suhtauduttiin tähän hoitoon.

Nyt täytyy lähtee laittaan tyttö nukkuun jotta saan itekki hetken levähtää ennen töihin lähtöä.
 
Ja kyllä jännittää koko ajan hölmönä että koska se tulee pois...tietysti oon positiivisella mielellä mutta koko ajan käy mielessä et jos se nyt just kuoli...ehkä rauhotun parin päivän päästä!!! Tai sitten en.

9 alkiosta 6 oli jäljellä tänään. 1 siirrettiin ja 5 pakkaseen!! Olo on huojentunut. Kaksi kuudesta oli hyvälaatuisia, loput neljä keskilaatuisia.

Nyt jännätään!! Tulkaa pian muutkin perässä niin jännätään yhdessä!
Yllättävän pian saan mennä verikokeeseen, jo reilun viikon päästä maanantaina ja samana päivänä tulos.

Tähän asti olen supertyytyväinen Felicitaksen palveluun ja varsinkin Tuija on ollut aivan ihana!!
 
Kauheesti tapahtunu kaikille, ku hetken on poissa paikalta.
Kati yksi hyvä on paljon parempi kuin kourallinen huonoja.
Miikkis onnea siirrosta! Koskas sul sit on se testipäivä?
Tyyne Kuinkas oli lähteny hedelmöittymään ?
Raitis :hug:

Mulla itsellä olis huomenna toinen ultra ja ei kovin ihmeellinen olo oo. Vähän töissä muka maha ottaa vastaan, ku joutuu kyykistelemään ja kumartelemaan, mut muuten suht normi olo. Hiukan on pää ollu kipee, mut kuitenki niin vähän, et en oo ottanu siihen mitään tabuja (voi silti johtuu niska/hartiaseudustakin).
Eli huomenna päätetään meen punktiopäivä, ans kattoo kuin eukon käy.
Haleja kaikille täällä tallaajille!
 
Kaikki 12 oli kypsiä. Niistä kuusi on hedelmöittynyt. 2 oli surkastunut pistettäessä, 2:ssa oli näkynyt vain yksi pallukka (pitäs olla 2) ja 2 ei vielä ollut näyttänyt hedelmöittymisen merkkejä. Eli 50% katoa käynyt jo nyt. Siirretään kuulema 2 tai jopa 3 jos on sellainen jota ei kannata pakastaa...
 
Moikka ja kiitos kaikille tukijoille eilisessä piinassani!

Kuten otsikkokin kertoo, viimeisen vuorokauden aikana kai tapahtui sitten ihme, kun niistä ei-niin-hyvistä alkioista oli 2 spurtannut siihen malliin, että saatiin kaverit tänään pakkaseen. Yksi oikein hyvälaatuinen 8-soluasteella oleva alkio siirrettiin sitten tänään. Eli kaiken kaikkiaan saldo tästä IVF:stä siis oli: 9 hedelmöittynyttä, josta 1 hyvä alkio ja 2 keskinkertaista.

Mulla on siis fiilikset heitellyt laidasta laitaan nämä viimeiset päivät. Omat tuntemukset ovat tässä vaiheessa just sellaiset, mitä Saana tuossa edellä kirjoitti. Koko ajan on mielessä, että jos se alkio ei sisällä pysykään ja kiinnitykään, ja että kuinka pystyisi olemaan fyysisesti niin rauhassa, ettei vaan omilla äkkinäisillä liikkeillä aiheuttaisi mitään kamalaa. No, tää on kai aika normaalia.

Saana, juu mekin testataan reilun viikon päästä maanantaina 28.1. eli samalla aikataululla mennään molemmat Tuijan potilaat ;) . Mä kans meen silloin verikokeeseen ja tulos samana ip:nä. Veit kyllä sanat suustani Felicitaksen ja Tuijan suhteen =)

Tsemppiä kaikille punktioon ja siirtoon tähtääville, jos en ole muistanut teitä kaikki rohkaista. Sitä on ollut niin täpinöissään oman navan ympärillä, että kaikki muu unohtuu. Chambon, sulle erityistsempit onnistumisen puolesta!
 
Tosi hienoo kun olette jaksaneet kirjoitella kuulumisianne....Saanalle, katille ja miikkikselle paljon tsemppiä tuleviin piinapäiviin :heart: ...Katin kahdeksansolun alkio kuulostaa tosi hyvältä...toivotaan että luonto tulisi teitä rakkaudella vastaan ja antaisi noiden "pienokaisten" käydä taloksi teihin...nyt ei saa menettää toivoa!!!!Voima :hug:

Raitapaitanen; Pettymykset ovat ihan kauheita...olen pahoillani, suru on surtava ja sit taas kohti haaveita IVF:n turvin... :heart:

Tyyne: Kaikki käy vielä parhain päin...kolmen siirto kuulostaa jännittävältä... :D

Chammbon; Kuis kävi?!!!! Toivottavasti et ole joutunut ottamaan tuikkua murheeseen...vaan kohdussasi köllöttelisi täl hetkell "pienokainen"... :heart:

Toivon koko sydamestäni voimia ja onnistuneita tuloksia, meille ihan jokaiselle... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussataan jokainen pihalle tältä palstalta... :LOL:
 
Muikkelis kaikille ihunille tsemppaajille :heart:

Tyyne: hienollehan tuo vaikuttaa, ja kuten monesti todettu, laatu korvaa määrän!

Saanalle ja Katille erityisonnentoivotukset - varmasti huojentavaa, kun kaikki kuitenkin kääntyi parhain päin :hug: Oikeesti tosi hyvä tilanne teillä molemmilla. Samaan aikaan testailen minäkin teidän kanssanne. Jännää...

Aamulla soitin labraan, ja meidän 14 hedelmöitetystä munasolusta oli jäljellä enää yksi elävä. Olin aivan varma, ettei silläkään päästä siirtoon. Laborantti ei osannut vastata kysymyksiini sen enempää ja olin totaalisen maassa. Lääkärille mennessä kuitenkin kuulimme, että eläviä alkioita olikin 2, toinen hyvä 7-soluinen ja toinen ei-ihan-niin-hyvä. Sinne ne ruutattiin kohdunperukoille etsimään majapaikkaa. Olen ihan häpi, vaikkei pakastimeen yhtään saatukaan. Ma 28.1. veritesti.

Eli Puoli-Enkeli, mun kokovartalokoomaan hakeutuminen siirtyi siis ainakin hetken ajaksi :)

Punktiota venttaaville voimia, yrittäkää ottaa se ainutkertaisena seikkailuna :flower:
 
ONNEEE Chambon... tosi hieno juttu, et siirtoon päästiin...tää *tuulettaa*...nyt ihan hiiiiiiirrvveeeesti liimaa, tarraa, liisteeri, pihkaa ihan kaikkee sellasta tosi tahmeeta, jotta kyytiläiset pysyis kyydissä aina maaliin saakka...valmistaudu seuraavaan kokovartalo puudutuksen vasta 9 kuukauden kuluttua... :LOL:
 
Onnea kaikille joille jo siirto tehty ja toivotaan että kuullaan plussa uutisia pian. Muistan kun viimeinen alkio aikonaan siirrettiin mulle niin pyysin lääkäriä käyttämään apuna pikaliimaa... Meinasi lääkäriäkin naurattaa. Ja sanoikin ettei sattunut pikaliima mukaan... :LOL:
 
Wau! Täällähän on tapahtunut vaikka mitä muutaman päivän aikana! Onnittelut kaikille siirtoon saakka päässeille... ja paljon liimaa! =) Pian saadaankin sitten jo plussauutisia, eikö vaan!

Mulla olis huomenna toinen (tai kolmas) ultra. Tiistaina oli edellinen, jonka jälkeen on ollut mieli ihan maassa, itku tuli lääkärin huoneesta päästyä... Kohdun limakalvo edelleen ohut ja munarakkuloita toisella puolella 3, jotka kooltaankin vain 3,5 - 5,5 mm. Toisella puolella vain 1 rakkula 5mm ja muutama pienempi. Punktio siirtyy nyt ainakin ensi keskiviikkoon. Sitä se oireeton vatsanseutu sitten tiesi. Uskomatonta, että tämä menee näin, vaikka insseihin rakkuloita on kasvanut hyvin. Nyt on kuitenkin huomattavasti suuremmat hormonimäärätkin kyseessä. Alkaa epäusko taas nostaa päätään. Minua ei sitten varmaankaan ole tarkoitettu äidiksi...

Ihana kuulla muiden hyviä uutisia, kun pakastuksiinkin on päästy. Nyt varmaan tuntuu jo siltä, että kaikki on ollut vaivan arvoista, vaikka varmuutta plussasta ei vielä olekaan. Toivotaan, toivotaan, toivotaan...

Tsemppiä meille kaikille! :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Täällä yökyöpeli jälleen...kuule nyt et saa menettää toivoasi, sillä kaikki on vielä mahdollista...nyt kun sun lääkitystä on nostettu, niin ne munikset kasvaa oikein hyviksi ja pääset alkion siirtoon...onko sulla tohon limiksen paksuuntumiseen käytössä tukihoito? Mut nyt huolet pois huomisesta ja täyttyköön mielesi sinisistä ajatuksista... :hug: Tottakai sinut on tarkoitettu myös äidiksi...älä epäile sitä, me emme tiedä mitä elämä on meitä varten varannut...ja miksi näitä vastoinkäymisiä joudumme elämämme poluilla kohtaamaan... :heart: :heart: :heart:

Lisäys: Mä toivotan sinisillä ajatuksilla kaikkia ihanan kevyitä, huolettomia ja rauhoittavia ajatuksia jne....järkytyin kun tajusin et tol halaus naamalla on naama sinisenä kun se on surullinen...ois vaiks mielummin musta...et semmosta....
 
Ihanaa kun täällä oli hyviä uutisia mm. Saanalla, Katilla ja Chambonilla! Jee! Tää on niin tätä - todellakin tunteet menee ihan laidasta laitaan ja välillä on superhappy ja toiveikas ja välillä aivan maansa myynyt.

Itse yritän nyt tsempata itteäni hyviin ja positiivisiin tunnelmiin vaikka aamun 1.ultra ei nyt ehkä ihan nyt hyvä ollutkaan. Mulla oli toisella puolella vaan 3 ja toisella 5 rakkulaa ja lääkäri vaikutti tosi hämmästyneeltä koska viime kierron lopussa näkyi kuulemma vaikka kuinka paljon rakkulan alkuja ja mulla noi hormonitasotkin (luomut) on tosi terveenkirjoissa, eli sinänsä laiskoista munasarjoista ei pitäis olla kyse...Kova kuumehan mulla oli just tossa loppukierrosta ja alkukierrosta (nyt vasta terveenä) mutta ei kai se nyt voi vaikuttaa...??? Noh, mutta näin nyt vaan on, eli mun Puregon-annos (150) ei ainakaan vielä ole oikein purrut. Eli nostettiin puolella (!) ylös päin, 300:lla mennään tiistai-aamuun asti, jolloin II ultra. Tavoitteena olis edelleen punktio perjantaina 25.1 ja jos hyvin käy ja pikkusia alkioita saadaan (sekin tuntuu tässä vaiheessa hoitoa vielä kaukaselta ja saavutukselta sekin!!!!!), niin siirto olis maanantaina...Siis samana maanantaina, kun täällä jo saadaan testituloksia!!!! Oijoijoi miten jännää!

Nyt vaan kuulkaa kaikki positive thinking ja ihmeisiin uskominen peliin. Munkin täytyy nyt itseni keskittyä siihen mantraan, että ei se munien laatu vaan määrä...Ehkä mun munikset nyt tsemppaa ja kasvattaa vaan uppiniskaisesti pelkästään hyviä yksilöitä...Hehe, miksköhän se on aina niin helppoa sanoa mutta ei helppoa uskoa itse...?

 

Yhteistyössä