IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Nyt rupee todenteolla jännittämään kaikkien teidän punktioon menijöiden puolesta...huomenna on tärkeä päivä, joten lepäilkää, juokaa nestettä riittävästi ja pyytäkää miehiltänne hellyyshoitoa...näillä eväillä huomiseen...ilmoilkaa tuloksistanne kunhan jaksatte...niin ja siitä sairaslomasta, kannattaa itse olla aktiivinen ja pyytää reilusti saikkua jos lääkäri ei sitä itse ymmärrä tarjota...kaikille teille voima :hug: huomiselle! toivoo: Puoli-enkeli :saint:
 
Mua alkaa kyllä pikkuhiljaa jännittämään huominen punktio. Ehkei mitään jännitettävää ole, mutta silti tuntematon asia jänskättää. Toivottavasti saa ensi yön nukuttua kunnolla.

Joo, kyllä mäkin oon kironnut noi Pregnyl-ampullit jonnekin alimpaa h...tiin. 2 kertaa on ampulli särkynyt ja kerran tosiaan sen verran pahasti, että sain kunnon haavan sormeen ja verta tuli. Sain muuten klinikalta asiasta valittaessani sellaisen avaajan, josta Tyyne mainitsi. Ainakin siis Felicitaslaiset kannattaa kysellä hoitajilta. Meillä tuosta accidentista lukien olen pistänyt aina miehen avaamaan ampullit :LOL:

Pistämisistä vielä sen verran, että mulla ei oo oikeastaan koko IVF:n pistämisien aikana vatsa turvonnut mitenkään kauheasti. Ei ole siis sellainen turvonnut olo laisinkaan. Välillä on ollut tuntemuksia munasarjoissa, muttei sen kummempaa. Mulla tosin hoita munarakkuloita ei edes ole mitenkään ihan hirveän pajon eli yhteenä noin 10 isoa + pienet, kaikki yht. noin 15 kpl.

Mua siis mietityttää aivan kauheasti se, että siirretäänkö me yksi vai kaksi alkiota, jos kaikki menee hyvin ja hedelmöittyneitä alkioita löytyy edes sen verran. Milloinhan se pitää päättää - punktiopäivänä va siirtopäivänä, tietääkö kukaan??? Molemmat vaihtoehdot ovat tavallaan hyviä tai huonoja, miten sen nyt katsoo. Tullaan varmaan aika pitkälti olemaan samalla kannalla, mitä lääkärimme suosittelee.

Kiitos kaikille tsemppaajille huomista varten! :heart:
 
Onnea tulevaan viikkoon kaikille, jotka tositoimiin pääsevät!! :wave:

Meikäläinen saisi testata keskiviikkona Arimidex-kierron testin ja samana päivänä sitten IVF-suunnittelu. Toivottavasti olis plussa jo ja sais perua sen suunnittelun.. ;)
Hassuja mahakipuja on ollut, viime yönä vihloi kohtua oikein kunnolla ja valkkaria tulee kauhakaupalla.
 
Raitapaitainen: Pidetään peukkuja et testi näyttää plussaa ja et tästä IVF riemusta pääse ollenkaan osalliseks.

Tsemppiä kaikille punktioon menijöille :hug:

Huomenna klo 9 ultra ja jännittää ihan kauheesti. Alavatsa kyllä tuntuu turvonneelta ja sitten siellä on kokoajan semmoinen hassu kuumotus. Mä saatan noita oireita kyllä kehitellä ihan omassa pienessä mielessä mutta huomennahan sen sitten näkee.
 
Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa! Pidän täällä peukut pystyssä punktioon menevien puolesta =)
Joo Raitis toivotaan että plussaisit ja säästyisit IVF.ltä.Ei tämä nyt niin kivaa ole että täytyisi välttämättä saada tämäkin kokemus :D

Tsemppiä Siisamille ultraan, tulehan sitten kertomaan kuulumiset! Itse pääsen iltapäivällä katsomaan tilanteen. Kipeä on alamassu täälläkin, toivottavasti kaikki olisi kunnossa.
 
Huomenta! Tsemppiä jä onnenpotkuja kaikille punktioon menijöille!
Kiva kuulla sitten illemmalla teidän kuulumisa.

Mulla nyt kaks pistosta vasta takana ja urakka edessä. Päivät menee kyl huimaa vauhtia. Viel ei tunnu missään mitää, ei maha turvonnu eikä muutenkaa mitään oireita. Keskiviikkona ultra. Me ollaan nyt tän viimisen hoidon aikana miehen kanssa puhuttu paljon enemmän tästä projektista kun aikasemmin. Ennen ei oo jotenkin uskaltanu kun aina se pettymys olis tuntunu pahemmalta jos olis kauheesti hehkutettu. Nyt jotenkin uskaltaa jo puhua paremmin ja toivoa ääneen. Ja mikä suuri helpotus me voitettiin lauantaina kenossa 5000,- euroa!!!! Nyt ei tarvi edes ylitöitä painaa kun saadaan maksettua tämä hoito!!! Kävi kyllä tuuri! Ja tuuriahan tämä lapsen tekokin on ja lottovoitto. Sekin on siis mahdollista.

Kaikille teillekkin tuuria ja lottovoittoja Toivottaa Lenaki!
 
Onnea tosiaan Lenaki lottovoitosta! Vautsi, saatte sillä tosiaan hoidot kustannettua mukavasti =)

Tuosta sairaslomasta, mulle lääkäri sanoi kirjoittavansa koko ensi viikon, jolloin siis punktio on. Olen tässä mietiskellyt kertoisinko esimiehelle syyn tähän poissaoloon, mutta luulen kertovani vasta sitten mikäli joudun olemaan enemmänkin sairaslomalla. Ei tekisi mieli kertoa, kun tämä asia on kuitenkin aika yksityinen, ja en myöskään halua että aletaan "kytätä" olenko pieniin päin...
 
Heissan taas! Mites punktiolaisilla on mennyt? Minä jo täällä malttamattomana ootan uutisia :D Entäs miten Siisamin ultra?

Minulla oli siellä munikset hyvällä mallilla kasvamassa, olivat 13 vai 14 millisiä kaikki ja toisella puolella löytyi kymmenen ja toiselta yhdeksän. Elikkäs hyviä uutisia tuli =) Pelkäsin että tämä kipuilu tietäisi huonoa, mutta kuulema ihan normaalia. Purogon laskettiin kyllä 50IU.hun, joten aikas miniannoksella mun tietääkseni mennään.Perjantai on seuraava kontrolli ja sitten selviää punktioaika.
 
Moikka! Hengissä ollaan, uskokaa tai älkää! Turhaan jännitin ainakin omalta kohdaltani tämänpäiväistä punktiota, sillä kaikki meni oikein hyvin ja eikä se sattunut ollenkaan. Lääke tehosi heti ja tosi hyvin, joten kipua en tuntenut ollenkaan. Eniten koko jutussa ehkä sattui se, kun kämmenselkään laitettiin kanyyli. Mutta pieni pistos sekin.Homma oli ohi ehkä reilut 5 min:ssa. Luulin, että tosta lääkityksestä olisi mennyt enemmänkin nuppi sekaisin, mutta ei. Lähinnä silmissä hieman pyöri ja ajantaju katosi. Saalis oli meillä mielestäni hyvä: 12 munasolu saatiin kalasteltua. Tuleva jää sitten nähtäväksi. Ke soittelen klinikalle tilanteesta. Edelleen pohditaan sitä, siirretäänkö 1 vai 2 alkiota, mutta mitä todennäköisimmin lähdetään riskin välttämiseksi koittamaan yhdellä. Olotila punktion jälkeen koheni aika mukavasti: noin 45 min:ssa oli ihan valmis jalkeille, enkä mitään muuta kipulääkitystä tarvinnut. Punktion jälkeen oli ihana lepäillä siinä ihan rauhassa. Nyt kotona olen yhden Panadolin joutunut ottamaan, kun vasemmalla puolella on vihlonut ja juilinut ajoittain, mutta ei siis koko aikaa. Rauhassa kun istuu ja lepää, olotila on ihan jees. Äsken kävin esim. jo koiran kanssa rauhallisella kävelylenkillä.

Kaiken kaikkiaan oli siis positiivinen kokemus. Jos uudestaan täytyy joskus mennä, niin sitten mennään.

Mites kaikilla muilla punktiossa käyneillä menee? Mua janottaa aivan tolkuttomasti ja oon juonut varmaan jo reilun litran vettä tässä muutaman tunnin aikana.
 
Heippa! Hienoa Kati231, että kokemus oli positiivinen. Hyvin tekin saitte soluja! Mulla oli ihan sama juttu = kämmenselän kanyylin laitto oli kaikista kurjin juttu. Punktio meni pöllyissä ja ihan onnellisessa olotilassa tosi nopeasti, 25 rakkulaa oli, joista 20 kypsä munasolu.

Olo on ookoo, olen torkkunut iltapäivän ja nautiskellut löhöilystä. Täytyy sanoa, että osaavalla klinikkahlökunnalla on asian onnistumisen ja hyvän fiiliksen suhteen ISO merkitys.

Mitenkäs muilla??
 
Kiva kuulla Kati ja Chambon, että kaikki sujunut hyvin. Olette vielä todella hyvät sadotkin keränneet =) Nyt on helppo mennä samaan koitokseen itse ensi viikolla, kun on kuullut positiivisia kokemuksia... Olette varmaan nyt molemmat jonkin aikaa saikulla?
 
Katille ja Chambonille onnittelut onnistuneesta sadosta. Älkää liikaa rehkikö koska mulle ainakin seuraava päivä oli pahempi kuin punktio.

Annulilla oli kanssa kivoja ultra kuulumisia.

Meillä meni kanssa ihan kivasti. Toisella puolella oli kolme 9-15mm ja toisella puolella 12 11-15mm. Viimeksi ei saatu kuin kuusi joten mä olin tosi tyytyväinen. Edelleen jatkan 300 pistämistä ja käskettiin varautua siihen, että punktio voi olla jo perjantaina. Keskiviikoksi lisäsi kontrollin ja silloin sitten selviää. Kyllä rupee oleen pinkee olo
 
Hei kaikki pitkästä aikaa! Ja tervetuloa kaikille "uusille" minunkin puolestani! Kyllä meitä on hieno joukko jo kertynytkin! =)

Kati, Chambon ja Siisami: Onnittelut hyvästä tuloksesta ja peukkuja! :heart:

Annuli: Hyvältä kuulostaa sinunkin tilanteesi! Tsemppiä!

Kyllä on mutama viikko mennyt aivan hurahtamalla ja nyt ollaan sitten siinä tilanteessa, että huomenna olisi kontrolliultra. Suhuttelut aloitin joulun jälkeen ja pistokset viime keskiviikkona. Sumut aiheutti minullekin hikoilua, vaikka normaalisti olen kyllä erittäin kylmäinen. Ja se järkyttävä päänsärky! Nyt onneksi alkaa helpottaa.

Kun lueskelin noita teidän juttujanne, alkoi jotenkin vasta nyt jännittää tämä touhu. Ehkäpä se alkaa oikeasti vasta nyt kirkastua tämä tilanne eli nyt ainakin nähdään, miten ne omat munasolut ja miehen siittiöt sopivat yhteen vai sopivatko ollenkaan. Toivottavasti tulos on sitten odotettu, meillä kaikilla. Jotenkin on paljon luottavaisempi olo tämän IVF/ICSI:n suhteen kuin aiempien inssien suhteen.

Huomenna menen siis kontrolliultraan, joka jännittää ihan sikana, minulla kun ei ole mitään tuntemuksia vatsassa. Toivottavasti ei tiedä mitään huonoa. :/ Onko teillä kaikilla ollut sitä vatsan kipuilua jo kontrolliultraan mennessä? Tuntuu uskomatomalta, että ensi viikolla tähän aikaan saattaa punktio olla jo ohi.

+ :whistle: kaikille!
 
Hiphei huraa ja ONNEA munis punkitiossa olleille...hurjan hyvät saaliit...tosi hyvä kun teille (kati ja chambon) ei jäänyt toimenpiteestä mitään hampaan koloon...nyt sitten jännätään hedelmöittymistä, täällä sormet ja varpaat ristissä :D

Annuli; sul oli kans tosi hyvä tilanne...nyt vaan rauhassa oottelet ja kasvattelet muniksia... =)

Lenaki: Nyt on voittoputki auki... :heart:

Siisami: Tosi huippua, hieno saalis sullakin hautumassa...lupaavalta vaikuttaa... =)

Pillipiipari:Onnea sinullekkin, tosi toimet lähestyvät...mä uskon et sul on oikein hyvä munis tilanne, ei kaikki oireile pistoksiin samalla tavalla...ole luottavaisella mielellä...

Miikkis; Miten sinä jakselet, toivottavasti kaikki on hyvin? :wave:

Kiitos teille kaikille tovereille kun olette jaksaneet jakaa kokemuksianne...se auttaa jaksamaan ja pitää toivoa yllä omastakin onnistumisesta...suloisia unia kaikille
 
Hei vaan,

juu tänks, täällä kyllä tarvitaan kaikki onnentoivotukset; soitin klinikan labraan ja laihaksi kääntyy meidän hienot saaliit. Munarakkuloita tyhjättiin siis se 25, joissa 20 munasolua. Niistä ICSIllä saatiin eilen hedelmöitettyä 14 kypsää munasolua, joista elämään lähti 7.

Ja meillä kun on ollut ongelmana jakaantuminen 8-soluvaiheen jälkeen, niin tuo ei hirveitä riemunkiljahduksia aiheuta. Tietysti jos sieltä tulisi _edes yksi_ siirtokelpoinen, niin olisimme tosi onnellisia ja kiitollisia.

Positiivista on tässä hoidossa ollut se, että pistäminen ja punktio on olleet ihan peanutsia = tosi helppoja juttuja. Voisin tehdä toisen mokoman hoidon vaikka heti perään, mutta mies on toista mieltä. Jos tämä ei onnistu, niin jätetään sikseen ja keskitytään elämään kaksistaan. Ei mikään huono vaihtoehto sekään. Sit matkustetaan niin perkuleesti =)

Semmoisia. Mikä mahtaa olla Saana79:n tilanne? Joko Kati231 tietää, miten uusi elämä on alkanut labrassa?

Punktioon odottaville tsemiä kovasti!
 
Mulla taas oli (luulen että muista poiketen) kamala eilinen päivä. Ensin kanyyli ei mennyt, kamala mustelma ja turvotus kädessä, sitten pesu tuntui aika ikävältä munasarjoissa. Sitten punktio hieman sattui, muttei niin paljon kun sen jälkeen. Kivut oli melkoiset ja pyysin lisää Rapifenia(tehokkain). Pahinta oli heräämön kivut ja sit uuden Rapifen-annoksen jälkeen sain kipupiikin pakaraan. Sattui. Runneltuna kotiin. Makasin koko eilisen eikä pystynyt käveleen kun sattu niin paljon. Ihan paikalla maatessa hyvä. Saalis oli 19 munasolua, mut niistä tuskin kypsiä on hirveesti. ICSIIN pitää olla täysin kypsiä! Huomenna saadaan tietää (ke) montako on hedelmöittynyt ja miten jakaantuminen on alkanut. Jännittää. Parempi saada pakkaseen niin kamala hoito tää on MULLE ollu kaikkineen. En oo voinu edes olla töissä kuukauteeen. Henkisesti ja fyysisesti raskas. Toivon todella paljon että torstain siirtoon päästään, se onnistuu ja kiinnittyy.

Huomiseen!!! Halauksin, Saana
 
Ou jee ;)

Ekaks omat kuulumiset... En vielä hehkuta mitään, kun iltapäivästä saan tietää että onko monta hedelmöittynyt ja jne...
Mutta mulla päivä meni katin kanssa aika samoilla linjoilla. Se oli hempompaa kuin kuvittelin. Miehelleni se taisi olla kovempi paikka kuin itelleni ( ei oo meinaan joutunut vielä antamaan näytettä tähän asti ;) ) ;)
Saaliina 29 rakkulaa tyjennettiin, 16 oikealta ja 13 vasemmalta. Niistä yhteensä löytyi 19 munasolua. Kaamee hukkaprosentti vai tuntuuko vain musta :eek: :ashamed: No sitä arvelinkin että mun munikset on mitä on. Lääkäri sanoi että otti kaikenkokoisia koska isoja ei montaa ollut :ashamed: joten en elättele kovinkaan suurta toivoa täällä.. |O
Mutta iltapäivällä tiedän sitten enemmän...
Olosta että alapää kipeenä, pissaaminen viekä hieman ongelmallista (mulla aina operaatioiden jälkeen) ja panadolia mennyt eilen + tänään jotain 6 kpl 400mg.
Ja kyl se ankannokka ja pesu oli kaameeta :'(

Lenaki tooosi upeeta, varmasti voitti helpottaa elämää aika paljon!! :flower:

Casa: Multa lääkäri ihan kysyi että paljonko otan saikkua, sanoin että 3 päivää ja kirjoitti 3 päivää eli punktio+välipvä+siirtopvä. Mulla alapää vielä niin hellänä etten pysty kunnolla istumaan vieläkään :LOL:

Saana Me käydään Fertinovassa. Täällä kaikki muut paitti mä tuntuu käyvän Felicitaksella :LOL:

Annulille ja Siisamille onnea hienoista ultrakuulumisista :flower: :heart:

Chambon: varmasti nyt ainenkin yksi löytyy, mutta uskon että niitä on enemmän :D

ja bd olen muille punktio kavereille!!

Palataan...
 
Saana ja Miikkis, hyvät sadot teiltä kumminkin löytyneet :) Toivottavasti Saana olosi alkaa kohentumaan pian!

Chambon kyllähän tuo seitsemän jakautumaan lähtenyttä solua on ihan hyvä määrä, pidän peukkuja että pysyvät matkassa mukana! Tulkaahan kaikki kertomaan miten solut lähteneet hedelmöittymään ja jakautumaan kun tiedätte enempi!

Huh, nyt muakin alkaa jännittämään pikkaisen. Eilen tosiaan näytti hyvältä kun kaikki rakkulat oli vielä täysin samankokoisia, en sitten tiedä vaan monta munista niistä loppujenlopuksi tulee. Pelottaa vaan tuo hedelmöittyminen, kun oliko simppoja 4% hyvälaatuisia. No lääkärin mielestä tärkeintä on, että niitä hyviä ylipäänsä on ja kaippa ne osaa labrassa valita parhaimmat. Olisi kyllä aivan mahtavaa, ettei tarvitsisi tähän rumbaan enää uudelleen lähteä, toivottavasti kenenkään meistä!
 
Chambon, kuten sanoit tuossa aikaisemmin, niin olen kyllä täsmälleen samaa mieltä kanssasi, että osaavalla henkilökunnalla on suuri merkitys koko operaatioon. Eilen oli kyllä Felicitaksessa ihanat hoitajat meitä hoitamassa. Tuosta saaliista sitten, että näin kai se sitten menee, että reilusti yli puolet tipahtaa pois pelistä ja vain murto-osan kanssa homma jatkuu.

Meillä ei tosiaan vielä ole minkäänlaista tietoa, kuinka on hedelmöittymisen kanssa käynyt. Saatiin tosiaan se 12 munasolua, mutta muusta ei oo tietoa. Punktiota edeltävässä ultrassa tosiaan näkyi, että noin 10 munarakkulaa oli sellaisia isompia, joten toivon kovasti, että niistä saataisiin kunnolla kehittyneet munasolutkin. Huomenna ke pitäisi sitten soitella klinikalle ja kysellä tilannetta.

Saana, voi kurjuus, että teillä meni vaikeamman kautta :hug: . En tiedä, olitko se sinä vai joku muu, jolla oli kovat kivut heräämössä juuri kun sinne itse tulin ennen punktiota. Kovasti voimia sulle ja ota tosi rauhallisesti kotona, ok? Tosta kanyylistä sen verran, että mulla oli ihan sama juttu: ekaks ei saatu sitä menemään oikeaan kämmeneen ja sitten jouduttiin vaihtaa kättä vasempaan, johon se sit vaikeuksien kautta saatiin. Ihme kyllä, mustelmia ei ole juurikaan tullut. Mulla pesu ei sen sijaan tuntunut missään. Voisiko tästä kaikesta vetää sen johtopäätöksen, että jos munasarjoissa on saatu paljon kasvatettua munarakkuloita, niin silloin kaikki punktioon liittyvät jututkin saattaa olla asteen verran kivuliaampia??? Me kans saadaan huomenna tilannetiedotusta hedelmöittymisestä to tehtävää siirtoa varten. Tsemppiä siis meille molemmille!

Miikkis, tule heti sitten kertomaan meille teidän tilanne, kun sen kuulet. Mielenkiintoista kyllä vertailla kaikkien kokemuksia ja ennen kaikkea saldoa noista munasoluista/hedelmöittyneistä.

Meillä on edelleen visainen probleema siitä, siirretäänkö 1 vai 2 alkiota (edellytyksin siis että on jotakin siirrettävää). Vaakakuppi on ehkä kuitenkin viimeisimmän lääkärin kanssa käydyn keskustelun jälkeen kallistunut siihen, että vain yhtä lähdettäisiin siirtämään, jos hyvä yksilö löytyy. Mites teillä muilla? Oletteko jo päättäneet?
 
Annuli: koita pysyä pöksyissäsi siellä :LOL: JOs tasaisesti kasvaa niin nou hätä, yleensä joku/jotkut ottavat johtjan paikan ja lähtevät loppukiriin muita nopeammin! Onneksi nykyään tieto/taito/tekniikka on niin hyvä että eiköhän sillä 4% saada kanssa jotain aikaiseksi ;) bd täällä ollaan siun puolesta, milloin sulla mahd. punktio?

kati231: 12 on kanssa hyvä saalis, eikä se määrä vaan se laatu ;) :hug: Sanottiinko sulle että voit soitella tuloksista? Koska kyllä he tänään osaavat sanoa monta hedelmöittyi... Oliko sulla siirto huomenna vai torstaina?

Soittelin äsken klinikalle ja täti kertoi että 19 on 13 hedelmöittynyt :) Ja siitä varmaan sellainen 60 % jatkaa jakautumista joten toivotaan että päästäisiin sellaiseen 5-8 alkioon. Siitä sitten jäisi vielä pakkaseenkin :p

Me kanssa mietitään kovasti että yksi vai kaksi alkiota. Kun mies sanoo vakuuttavasti että kaikki ovat tervetulleita... Mietityttää silti hieman, mutta varmaan kallistutaan kahden kannalle. Sillä kuitenkin nostetaan onnistumis% määrää mutta tottakai samalla kaksoisraskauden mahd. nousee. Ei oo helppoa ei :snotty:

Mites muut? Monellako lähdette?
 
Voi Saana, älyttömän kurja juttu :( Mutta onneksi se on nyt takana päin, eikö vaan? Saitte hyvän määrän soluja, joten ei kun odottelemaan siirtopäivää. Kovasti voimia.

Annuli81: meilläkin vain 4 % kelvollisia simppoja, mutta tohtorin mukaan vallan riittävästi hoitoa ajatellen. Pidäthän meidät ajantasalla, miten hommat etenee!

Mun mielestä tämä solujen kasvaminen/keräily/hedelmöittyminen jne on hurjan jännittävää, ja luen innolla kaikkien uusia kuulumisia. Eli kirjoitellaan kaikki ahkerasti tänne jatkossakin :flower:

Kati231: väitän, että lääkärit aina lähtökohtaisesti tarjoaa sitä 1 alkion siirtoa. Onhan sille toki hyvät perusteet. Me ilmoitimme jo tiukasti, että mikäli siirrettävää on, 2 lähtee meidän mukana klinikalta kotiin. Eri juttu on, jos hyviä alkioita tulee vaikkapa 3 (-> 1 mukaan ja 2 pakkaseen, of course). Mutta katsotaan ensin, tahtooko meidän vauvanalut kasvaa muutamaa solua suuremmiksi. Jänskiä vaiheita nämä kaikki.

Edelleenkin onnensäteitä kaikkien ponnistuksiin!
 
Hei kaikille ja tsemppiä tasapuolisesti hoitovaiheisiinne...

Itse olen taustaillut teitä ja surffaillut vaikka missä palstoilla mutta tämä tuntui nyt sopivimmalta pinolta ilmottautua mukaan :)

Eli eka IVF (lyhyt kaava) on käynnistynyt eilen aloitetuilla Puregon-pistoksilla ja tarkoitus on päätyä punktioon (jos kaikki menis "suunnitellusti", eli jos mun kroppa toimii kuten lääkäri olettaa...) ens viikon perjantaina ja sitten maanantaina vkolla 5 siirtoon.

Ollaan ns. selittämättömiä. Inssiä ei kokeiltu lainkaan, pitkä luomuyritys ja pari pregnyl-avusteista ovulaation avitus-kiertoa takana - ilman plussaa...Toistaiseksi...

Jännittää.
 
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan, Stella75 :flower:

Miikkikselle vielä onnea!! Just great!

Tuohon spekulointiin jatkaisin vielä vähän: vaikka kuinka yrittää olla reipas näissä hoitorupeamissa, nämä on melko raskaita hetkiä. Edellisessä ICSIssä olin totaalisen finaalissa viimeisen pakastesiirron jälkeen - enää en hirveän mielelläni kävisi useita siirtojaksoja läpi. Tällä kertaa mun puolesta kohtuun voisi tunkea vaikka kaikki elämään lähteneet alkiot :D Siksi 2:lla mennään.

 

Yhteistyössä