IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Miikkis, pitää yrittää pysyä :D Tosi hyvin lähteneet teidän solut muuten jakautumaan :heart:
Meillä tuo punktio luultavasti ensi viikon alussa, nyt näyttäisi siltä että joko ma tai ti. Ollaan myös mietitty tuota kahden alkion siirtoa, mies sitä alunperin ehdotti, ja nyt mäkin alan kallistua sen puoleen. Riskinsä siinä on tietenkin, jos molemmat lähtee kasvamaan. Lisäksi en ole myöskään koskaan haaveillut kaksosista, vaan oikeastaan toistepäin, mutta eiköhän sellaisesta tilanteesta selvittäisi myöskin :) On vaan niin vaikea ajatella vieläkään niin pitkälle, että alkiot siellä masussa köllisi, saatikka sitten ihan kiinnittyisivätkin...

Miten kauan lepäilitte klinikalla punktiossa olleet eilen toimenpiteen jälkeen? Jonkin aikaa haluavat varmaan seurata vointia?
 
Moi kaikille ja jaksuja erityisesti Saanalle.

Oltiin tänään ekassa kontrolliultrassa (vai mikä lienee nimeltään???) ja siellä oli mun muistini (ja ymmärrykseni)mukaan seitsemän follikkelia (mulla pistospäiviä takana neljä) kasvamassa. Jatketaan pistoksia ja perjantaina ehkä se jarrupiikki mukaan. Ja ens viikolla punktioon, ti tai ke, eli Annuli mennään suht samassa aikataulussa. Tosin voi olla, et meet viä siirretään siihen perjantain punktioon jos on kovin pieniä.

*muoks* ei tonne mitään hymiöitä pitäny ilmaantua
 
Kiitos kaikki kovasti muistamisesta! On mukava lukea toisten samassa tilanteessa olevien ajatuksia.
Jännittää ihan älyttömästi...kiinnostaa lisäksi muakin nää hedelmöitys-ja jakautumistulokset. Meillä 5% hyviä siimahäntiä jotka onneksi nyt eilen liikkui kuulemma paremmin kuin aiemmin. Spermatulokset siis voi vaihdella! Hyvä että juuri sopivasti, se antaa edes vähän toivoa tän surumielisyyden keskellä. Toisaalta, raskaustestiin asti on toivoa!! Odotan jo sitä kauhulla, kun vertaillaan oireita...se on kiduttavaa!! Jos vaan vois nukkua sen kaksi viikkoa ja herätä ja olla raskaana =)
Jännittää tulosten lisäksi torstain siirto, jos siis siirrettävää on!! Miten sen kestää pissimättä lääkärin kädelle :LOL:
 
Miikkis, sullahan on aivan loistava tilanne! Mä soitan vasta huomenna klinikalle (yritän siis hillitä itseni siihen asti...). Meillähän on siirto vasta torstaina.

Annuli, juu kyllähän tuo viimeinen viikko ennen punktiota on tosi jännä, kun koko ajan miettii, tuleeko sinne tarpeeksi hyvänkokoisia munarakkuloita. Uskon, että sulla tulee ensi viikolla kaikki menemään hyvin. Siitä lepäämisestä vielä, että itse lepäilen noin 45 min. Sitten hoitaja toi sänkyyn vähän välipalaa, jotta verensokeri nousisi. Sitten siinä puin päälle, odottelin miehen tuloa ja tapasimme lääkärin. Kyllähän siellä toki saa kai makoilla pidempäänkin, mutta mulla ei ollut tarvetta. Aika mielenkiintoinen paikka se Felicitaksen heräämö, kun kohtuu pieneen huoneeseen on laitettu 4-5 sänkyä verhoilla vaan eristettynä muusta tilasta.

Stella, tervetuloa tänne piinailemaan.

Olen yrittänyt kaivella netistä tietoa tuosta 1 vai 2 alkion siirrosta enemmänkin. Joka paikassa korostetaan monisikiöraskauden riskiä, jollainen on kai suurempi yli 30-vuotiailla. Samoin muina riskeinä mainitaan keskoisuus/ennenaikainen synnytys, synnytyksen komplikaatiot, äidin oireet kuten raskausmyrkytys jne. Mietin tuossa tilannetta, että ei olisi kiva, jos 2 alkion siirron lopputulemana olisikin neloset tai kolmoset - sekin kun on mahdollista. Toki on niin, että nykylääketiede velvoittaa lääkäreitä kertomaan potilaille riskeistä ja siitä, miksi 1 olisi parempi siirtää kuin 2 alkiota. Kaikkihan loppupeleissä riippuu alkioiden laadusta (ja myös määrästä). Me varmaan toimitaan silleen, että jos saadaan 1 oikein hyvä alkio, lähdetään sitä yksistään siirtämään. Jos taas useampi on heikompilaatuinen, silloin varmaan 2. Täytyy muistaa, että onhan se pakastaminenkin eräänlainen riski, sillä eihän kaikki alkiot siitäkään selviä, vaikka kuinka hyviä olisivat. Silloin mietityttää se, että kannattaako esim. vain yhtä laittaa pakkaseen, jos yhtä olisi ainoastaan siirtämässä. No, tulipahan vuodatettua... ;)
 
Kati, kolmoset tai neloset oliskin aikamoinen juttu,huhhuh :D Mekin tullaan varmasti näistä asioista lääkärin kanssa keskustelemaan.
Saana muakin vähän inhottaa ajatus alkion siirrosta täysinäiseen rakkoon, no mutta jos pissi tulee niin se tulee :LOL:
 
Alkaa taas jo jännittämään.. huominen meinaan :eek:

Joo, mua kanssa mietityttää siirto rakko täynnä, onneks hoitaja sanoi että saa aamulla pissata ja viimeisen 1,5 tunnin aikana ennen toimenpidettä pitäisi juoda 1 L vettä... Toivottavasti oon janoinen ;)

Stella75: teretulemast mukaan vaan! :wave:

kati231: Onko se Felicitas isokin paikka? päätellen tuosta kertomuksesta heräämöstä...

Saana: jos jostain löydät sitä rohtoa jolla vois nukkua 2 viikoa putkeen, niin laitahan tulemaan tännekin! :wave:
Just toi jännääminen on juttu jotan EN KESTÄ EN!!! :headwall: :headwall:

Mä lähden henkisesti valmistautumaan huomiseen, se on moro :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuli81:
Kati, kolmoset tai neloset oliskin aikamoinen juttu,huhhuh :D Mekin tullaan varmasti näistä asioista lääkärin kanssa keskustelemaan.
Saana muakin vähän inhottaa ajatus alkion siirrosta täysinäiseen rakkoon, no mutta jos pissi tulee niin se tulee :LOL:
Täytyy Annuli toivoa ettei ne kuitenkaan sitä alkiota sinne rakkoon siirrä :LOL: :LOL:

Te kirjoitatte niin kauheella tahdilla et mä en ikinä muista kenelle kuului ja mitäkin. Kaikilla oli kuitenkin aika hyvin hedelmöittynyt solut ja mullakin on semmoinen tunne, että mitä enemmän rakkuloita niin sitä isompi kato käy tai ainakin se tuntuu siltä.

Joku pohti alkioiden pakastusta ja siitä oli sanottava, että vaikka meiltä viimeksi pakastettiin kaksi top-luokan alkiota niin kumpikaan ei selvinnyt sulatuksesta.

Mä varmaankin haluisin, että kaksi siirrettäisiin mutta kuulemma TAYS siirtää aina yhden ellei ole erityisen pätevää syytä siirtää kahta. Täytyy nyt sitten kattoo.

Huomenna aamulla ultra ja siellä varmaan selviää punktiopäivä. Nyt kun tuolla toisella puolella on noin paljon elämää niin muakin on ruvennut punktio jännittään vaikka se viimeks oli ihan pikkujuttu. Silloin olikin vain 3 munaa per puoli.
 
ÄÄÄk mä en meinaa pysyä pöksyissäni, kun jänskittää niin noi teidän meneillään olevat hoidot....täytyy kyl myöntää et tosi hyviä tuloksia tullut...nyt pietään peukkuja et mahd. moni jatkais hedelmöittymistä...

Mun lääkäri (julkisella) kertoi,et oli hoitanu pariskuntaa jolle oli tehty jo useampi alkionsiirto, tuloksetta ja viimeisellä kerralla oli siiretty kaksi alkiota ja kaksoisraskaus oli alkanut...kauheinta tässä oli se, et tämä kyseinen pariskunta oli päättynyt raskauden keskeytykseen, sillä eivät sittenkään halunneet kahta lasta kerralla...no tämä pariskunta ei sit enää ole julkisenhoidon piirissä...tää tapaus oli ollu lääkärillekkin kauhea järkytys ja tämän vuoksi hän nykyään varmistaa hyvin tarkkaan kenelle siirretään kaksi alkiota...joten kannattaa todella miettiä mihin itse on valmis...jos itse jossain vaiheessa pääseen siirtoon, niin riskeistä huolimatta toivon kahden alkion siirtoa...

Stella75: Tervetuloa ja onnea hoitoihin... =)

Voima halaus jokaiselle :hug: ...nyt täytyy vaan jaksaa toivoa parasta...luovuteta ei ennenkuin on ihan pakko, eiks niin... :kieh:
 
MOI! Luin näitä kirjoituksia ja olen ihan pääpyörällä kenellä nyt oli tällä viikolla siirto ja punktio? Joo tää on jännää lueskella ja jännätä teidän kaikkien puolesta, helpottaa kun tietää ettei ole yksin!

Jos pääsen siirtoon asti niin kyllä 2 siirretään. Mulla huomenna 1.ultra, eikä mitään oireita, vatsaa ei edes turvota. Oireet on vaan päässä kun ei pysty tekemään mitään kävelee vain kotona ympyrää, kauheita keskittymisongelmia ja ajatukset vain ja ainoastaan tässä projektissa.

Annuli81 ja Miikkis:Älkää olko huolissanne siitä pissajutusta kyllä sitä pystyy hyvin pidättämään!! Hauskoja ajatuksia teillä!

Miikkis: Minäkin olen Fertinovassa, oliko sulla huomenna siirto?

Stella: Meillä siirto samalla viikolla (5).

Onnenpotkuja siirtoon menijöille ja muillekkin. Voittoputki jatkukoon tällä palstalla!
 
Lenaki Mulla oli tänään se eka ultra, eikä sitä ennen ollu mitään tuntemuksia. Silti lääkäri sanoi, et hyvin on menny ja saan nyt kuitenkis liikkua suht normaalista perjantaihin asti (ei kuitenkaan hyppiä yms. mutta uimaan ja kävelylenkille saa mennä) .

*muoks* ja taas toi hymiö kummittelee...
 
Lenaki; voin vaan kuvitella mitkä sun fiilikset on...kuule eiköhän sovita niin, et sä saat ihan luvan kanssa pyöriä sitä ympyrää, jos se vaan helpottaa sitä sun levotonta oloa ;)...nyt ei anneta periksi... :heart:

Finttu; Kiva kuulla et sullakin kaikki OK...toi hymiö on ihastunu suhun... :LOL:
 
Kirjoitit, että sinulla on aiemmin saatu vähän munasoluja aikaan. Itselläni on sama vika. Millä tavalla sinulle saatiin (vai saatiinko) enemmän munasoluja kasvamaan? Meillä muuten Taysissa on siirretty kaksi top-alkiota. Ikä varmaankin ratkaisi.
 
AAARGH! Täällä kärvistelen kurkkukivussa, flunssassa ja kuumeessa. Väsyttää mutta uni ei vaan tule. Olisko sumuilla osuutta asiaan... Kuumia aaltoja ei ole vielä tullut mutta rintoja aristaa ja pää on pirun kipeenä. Kuukautisten olis pitäny alkaa tänään ( viime kierron mukaan ) mutta ei näy eikä kuulu... Kierto yleensä 28-30pvä.ää. Vielä olis toivoa jos jostain kumman syystä kierto nyt 30 pvä.ää. Laskin että sumujen aloituksesta 5-10 pvä.n päästä pitäis kuukautisten alkaa niin lauantaihin asti olis "toivoa"... Mutta mutta olisko siis ihan kohtalon ivaa jos olisin tullukin luonnollisesti raskaaksi.. Uuden vuoden aikaan olis ollu ovis ja meillä oli silloin isännän kans ns "villit viikot" silloin menossa. Silloin ajattelin että eihän tässä ole raskauduttu ennemminkään niin miksi sitten nyt. Mutta toisaalta taas luulen että menkat ei siksi ala nyt kun niitä niin kovasti odotetaan.


Ja onnea kaikille punktiossa olleille ja :hug: alkioiden siirtoon meneville. Toivattavasti kaikki onnistuu hyvin ja pian saadaan kuulla plussa uutisia.
 
Löllykkä; Voi harminpaikka kun olet vielä kipeenä kaikkien noiden sumujen keskellä...mikäs sen mukavampaa ois, kun olis luonto hoitanu tehtävänsä ja oisit raskautunut teijän "villien viikkojen" aikana...mut jäädään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta...pikaista paranemista... :hug:

Raitapaitanen; Mul on peukut pystyssä sun huomisen testauksen vuoksi...sullahan on myös se IVF-suunnittelu aika?! Mulla se on tämän viikon perjantaina...Alkaa jänskittää, kuis eukon käy... :LOL:
 
Lueskelin taas jälki junassa käytyä keskustelua ja kauheeta toi puoli-enkelin kertoma juttu,että pariskunta on päätyny keskeyttämää kaksoisraskauden.Mitä ihmettä niitten päässä on liikkunu?Ensin vaivalla halutaan lapsi,mutta vain yksi lapsi.Miun puolesta sais tulla kerralla vaikka viisi :LOL: oisha sitte kaikki koos yhellä kertaa :LOL: Onkoha siinä ollu jotkuu uraohjukset kyseessä ja lapsi tehää vaa ku se kuuluu tehä.No,tiedä häntä.

Täällä on porukka tosi jännissä vaiheissä menossa.Miulla sumuttelut jatkuu ja ens keskiviikkona ultrataan ja alotetaan pistäminen.Hitaasti perässä tullaan.Tsemppiä kaikille koitoksiin,tää vaatii hermoja ja turnaus kestävyyttä.
 
Juu, minäkin olen ihan pihalla siitä, missä vaiheessa kukakin menee, kun täällä on niin monta mimmiä mukana =)

Olen hihitellyt täällä tuolle pisunlirvahdus-jutulle... Toivottavasti pystytään pidättelemään, heh.

Ilman muuta kaksosraskauden riskit pitää tiedostaa, ja lääkäreiden täytyy tuoda siihen liittyvät skenaariot esille. On vaan tullut edellisen ICSIn aikaan mietittyä & vatvottua ne niin moneen kertaan, että jotenkin tuntuu itsestään selvälle koko juttu... Kaveripiiristä löytyy useammat kaksoset (ja kaikki vielä luomu-sellaisia), joten sitä äksöniä tulee seurattua aika tiiviisti. Niin ja onhan meille ed. hoidoissa tehty useampi 2 alkion siirto, tuloksetta siis.

Taisin aiemmin kirjoitella, että multa saatiin 25 follia punktiossa - oikea määrä on kuitenkin 36 (potilastiedoista tsekkasin vielä jälkeenpäin). Että ei se ole ihme, jos on vähän tukala tunne munasarjoissa. Se ei niin paljon haittaa kuin se, että pelkään tämän hoidon menevän penkin alle. Pienempi munasolumäärä (meillä 21 kypsää ) olisi laadullisesti todella paljon parempi. Ja eilenhän alkioista oli elossa enää 7, ja pahoin pelkään, että siirtoon ei päästä. Reagoin turhan aggressiivisesti stimulaatioon kohtuullisillakin piikitysmäärillä. Likkakaveri tuossa naureskelikin, että mä olen oikea Äiti Maa =) Lannoitteet vaan tuntuu olevan vääränlaiset, kun kasvu tyrehtyy ensi metreille. Löytyisköhän vaiks Kemiralta tähän jotain apua :LOL:

Kylläpäs tuli taas kirjoitettua omia kuulumisia. Toiv. kaikilla asiat ookoo ja tsemiä edelleen kaikkien ponnistuksiin :flower:
 
Löllykälle pikaista paranemista! Mulla nuo sumut aiheutti unettomuutta loppuaikoina ennen pistelyn aloittamista, olinkin sitten saikulla muutaman päivän.

Chambon, sulla on kyllä ollut ihan mieletön määrä noita folleja! En yhtään ihmettele että on ollut tukala olla, mikä sun vointi nyt muuten on? Itsellä niitä kasvoi se 19, ja siltikin on hankala olla. Istuminen ja kävely sattuu, välillä iltaisin munasarjoja myös särkee aika kovasti.
Mä olen loppuviikon koulutuksessa, enkä tajua miten jaksan istua yhtäjaksoisesti pari tuntia. Töissä pystyn kuitenkin vapaasti jaloitella
istumisen lomassa.

Ilmoitelkaahan punktiossa jo käyneet miten solut lähteneet jakautumaan! Tsemppiä kaikille ja mukavaa päivää :heart:
 
Moikkuli :wave:

Hengissä ollaan siirron jälkiltä :LOL: Ei se itseasiassa ollut niin kauheeta kuin olin kuvitellut. Itseasiassa ei tuntunut ollenkaan. Taisi pieni ilopissa siellä päästä mutta ei mitään isoa onneks :eek: :LOL:
13 tosissaan hedelmöittyi ja kaikki olivat jakautuneet :eek: Kaksi alkiota oli hedelmöittynyt niin että niihin oli päässyt kaksi siittiötä eli huh huh :eek: Yksi oli aika surkea jatkamaan matkaa, joten 13:sta eteenpäin selvisi 10 alkiota. Kaksi 4-soluista (toinen priima ja toinen melkein priima) matkaa nyt masussani :heart: 8 saatiin siis pakkaseen vielä. Niistäkin 2 on jo 6-soluisia. Lääkäri vain naureskeli että taitaa ne isännän kaverit olla vähän liiankin vikkeliä :D Mut hyvä näin...
Lääkäri kysyi että yhdelläkö mennään, koska ovat näin hyvää tavaraa ja sanoin että kaksi. Jäi monttu auki kattoo. Sanoin että rohkea rokan syö :snotty:
31.1.08 on sitten r-testin paikka, miten pysyn nahoissani sinne asti? :headwall: :headwall:

kati231: joko soitit?? Ai miten niin oon malttamaton? :LOL: ;)

Saanalle ja Chambonille onnea huomiselle?

Vieläkö Chambon kyselet jakautumisesta jne ennen siirtoa?

Mites Saanan alkiot jakselee? joko tiedät jakautumisesta?

Annuli: Vitsi.. sullakin alkaa h-hetket lähentyä.. Tsemiä :wave: Mä lepäilin punktion jälkeen n. 1 H verran lepohuoneessa ja hoitaja tuli kattelee varmaan 3 kertaa sen aikana ja toi evästä ja kahvia ja sillai...

Siisami: Mites ultra meni?

löllykälle suuren suuri voima :hug: Kipeenä ei varmasti yhtään jaksatuta nää muut jutut, toivotaan että villit viikot ois tehnyt tehtävänsä :heart:

Lenaki: Mä oon kyllä tykännyt Fertinovasta tooosi paljon, paitti tänään ku piti maksaa lasku... :LOL: Kuka sulla lääkärinä?
 
Miikkikselle hurjan paljon onnea kahden pienen nelisolun johdosta... :flower: nyt toivotaan et ne pienet kyytiläiset takertuisivat kiinni kohtusi uumeniin... =) Ihanaa kun sulla on tähän mennessä mennyt kaikki tosi kivasti...mahtaa "lopputuloksista" tulla vikkeliä, jos iskäänsä ovat tulleet :LOL:..Tarrasukkia ja kasapäin liimaa lähetän sinne täältä...

Chambon: Älä huoli, mä uskon et sä pääset siirtoon... :heart:

Annulille jaksamista!!!!!

Risto; Tsemppiä sumutteluun... =)
 
Miikkikselle hirmuisesti :flower: :flower: Mieti, miten lähellä onnistumista jo olettekaan! Ja jos veijarit on noin vikkeliä, niin eiköhän onnistuminen ole taattu. Odottaminen on iiiiiiinhottavaa, mutta ainakaan se ei tee kipiää, heh.

Kiitos, Puoli-Enkeli, toiveita päästä siirtoon on ainakin vielä tänään: soitin taas klinikalle (oli ihan PAKKO), ja meillä on beibejä tällä hetkellä elossa 6: neljä ok-alkiota ja 2 heikompaa. Ajattelin huomenna kilauttaa vielä ennen siirtoaikaa ja kysyä tilannetta.

Saana & Kati, oletteko kyselleet omasta tilanteestanne?
 
Vitsi miten hienoa MIIKKIS! Tosi hyvä homma! Kuulostaa niin huippuhienolta, et toivon että pääsis jo pian tohon samaan tilanteeseen.

Mä vielä kattelen, jos tässä kierrossa ois tärpännyt. Piinailu jo alkaa vähän kyllästyttää... Vielä viikko... ööh
 
19 munasolua siis kerättiin maanantain punktiossa, niistä 12 kelpoa.
Kuuteen tehtiin icsi ja kaikki ovat tähän mennessä hedelmöittyneet ja vielä mukana, loput oli menny IVF:llä. Ja niistä 3 kuulemma hyvälaatuista. Jakautumiset voi näillä jollain (noin 9 hyvää alkiota so far) keskeytyä vielä ennen huomista siirtoa. Saa nähdä valitseeko ne icsi vai ivf-taustaisen alkion parhaaksi yksilöksi joka siirretään huomenna kolmen maissa. Ihanaa että kaikki vielä mukana. Kyllä niistä yhdeksästä joku priima luulis löytyvän ja vielä hyviä pakkaseenkin. Kun vain nyt jatkaisi jakautumistaan!!! Olen niin huojentunut, ainakin tän illan!!
Huomenna siirron yhteydessä saa vielä tietää tarkempaa tietoa alkioiden laadusta. Tosi mielenkiintoista!!

Jaksamista kaikille! Ja voimaa ja onnea erityisesti!!! :heart:
 
Moikka!
Hieman mieli maassa täällä ollaan, koska on kohtuu huonoja uutisia kerrottavana. Me saatiin tosiaan 12 munasolua maanantain punktiossa. 9 niistä oli hedelmöittynyt, mitä voidaan siis pitää ihan hyvänä tuloksena. Kuitenkin nyt kahden päivän kasvattelun tuloksena vain 5 oli lähtenyt jakautumaan. 1 alkio ainoastaan on (toistaiseksi) ns. hyvä alkio ja loput 3-4 ei mitenkään hyviä ts. lääkärin sanoin "eivät ole edenneet niin hyvin". Eli yhden ainokaisen varassa tod.näk. ollaan. Eihän sitä tietenkään tarvita kuin se yksi, mutta silti masentaa. Jos sekin menetetään, joudutaan aloittaa koko rumba alusta, eikä tod.näk. saada edes yhtään pakkaseen. Voi hemmetti! Me kuitenkin vielä huomiseen aamupäivään asti kasvatellaan noita muita, ja vasta viime tipassa ennen pakastamista katsotaan tilanne, onko ylipäänsä mitään mahiksia lähteä 2 siirtämään. Täytyy kyllä sanoa kateellisena, että teillä kaikilla muilla on niin paljon paremmat lähtöasetelmat kuin meillä... :(

Nyt alkaa pikkuhiljaa tosiaan solutasolla asti paljastua nää mun ongelmat. Lääkäri tosiaan sanoi, että munasarjojen toiminnassa on ihan selkeästi vikaa, ettei sieltä kehity tasalaatuisia munasoluja. Periaatteessa saatiin nyt niin kuin vuoden annos kerralla eli se 12 kpl, joista vaan 1 oli kunnollinen. Siitä voi jokainen päätellä, mikä on mahis vuodessa luomuraskautumiseen. H...tin huono.

Mä koitan vielä uskoa huomiseen ja siihen, että noista "vajavaisista" kehittyisi kunnon yksilöitä pakkaseen asti.
 

Yhteistyössä