IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja nipsu08:
Eilen oli maailmanlopun meininki, koska yöllä tuli tosi kovaa vuotoa. Se muuttui sitten päivän aikana ruskeaksi tuhrutteluksi. Soitin itkien klinikalle ja siellä kehoitettiin ke aamuna tekemään raskaustesti ennen kuin lopetan luget. Tein vitsinä sen jo eilen illalla, ja mitä hittoa, kaksi viivaa! Tein tänään uudestaan ja taas kaksi viivaa. Ei kovin vahva toinen viiva, mutta ihan hyvin erotettava. Nytpä kysynkin: pitääkö niiden viivojen olla tosi vahvat? Tein Aconin herkällä apteekin testillä. Pikkusen heitti pään sekaisin! Mitään vuotoa ei enää tule mutta maha on kyllä tooooosi turvoksissa ja menkkakipuinen. Ei voi tajuta, missä nyt mennään!

En halua masentaa mut mulla on ollut aina niin että tulee kuukautismaista vuotoa, hieman erilaista kuitenkin. Ja välillä loppunut. Testi on näyttänyt TODELLA kauan plussaa. Vaikka olis keskenmeno kyseessä niin silti sitä raskaushormonia voi erittyä vielä kauan virtsaan. Siksi verikoe olisi varmempi testi. Kun käy kaksi kertaa esim viikon välein niin näkee onko arvot nousussa vai laskussa.
 
Olipa hieno lukea positiivisia uutisia! Onnea ja halauksia :hug: Ellastiinalle ja Kamillalle plussista!
Mistä kelan korvauksista Ellastiina puhelit? Tarkoititko niitä luge-vastaavia, vai jotain muuta asiaa?
Lugesteronia on saatavilla apteekissa 100mg. Mulle määrättiin nimenomaa sitä, koska 200mg ei ole. Tätä saatavilla olevaa 4kpl/krt annos, aamuin illoin.. Jäljellä on vielä kyllä ainaki loppuvkoksi tota 200mg. Ihmettelen vaan, että mitenhän ne neljä kapselia sitten tuolla pysyy, kun ei nytkään |O
 
Onnittelut nipsu ja ellastiina =) :heart:

Ihana, että teillä muuttuikin tulokset, ja pääsette plussapinoa kasvattamaan. Näkee tosiaan, että ei kannata lannistua etukäteen, vaan odotell rauhassa ja tstailla jan kanssa. Mieluumin vielä veritestissä varmistaa raskaus.

Itsellä rinnat ihan älyttömän turvonneet ja kipeät ja pinkeät edelleen. Vähän "poltteli" tosi lievästi koko alamahaa ja selkää siten kuin enteilee kuukautisia. Eilen vihlaisi yhtäkkiä istuessani häpyluun päältä. Olen ollut aiav älyttömän väsynyt, nukun joka ilta päiväunet eikä silmät pysy auki. viluttaa koko ajan. <kohdun nipukkaa koitin samalla kun laitoin lugeja, ja se oli kyllä avoimen, pehmeän ja alhaalla olevan tuntuinen ainakin vielä.. jotenkin on tyhjä ja pelottava olo. ei tunnu yhtään että olisi raskaana, ja välillä tuntuu että olisi, mutta ei uskalla toivoa. Yksi kaveri kertoi odottavansa toista lasta. Olen onnellinen, mutta silti on jotenkin ontto olo, taistelen sen kanssa saadaanko me ikinä lasta, ja toisilla se käy niin helposti. ei ole elämä reilua. Olen miettinyt uskaltaisiko tehdä testin jo sunnuntaina kun lähden sitten viikoksi matkalle, tietäisi vähän mitä odottaa... mutta teistä viisastuneena voi olla etten silloin viitsi mieltäni vielä pahoittaa.
 
Onnittelut kaikille plussanneille :flower: Tämän pinon onnistumisprosentti alkaa näyttää aika hyvältä!=)

Lämmin :hug: kaikille jotka ovat joutuneet pettymään. Uskoaan ei kuitenkaan saa menettää! :heart:

Itse piinailen ensimmäistä kertaa ja menossa on pp7... täytyy sanoa että vaikea on olla keskittymättä liikaa kaikenlaisiin tuntemuksiin ja oireisiin. Aika vähän on ollut mitään oirehtimista lukuunottamatta turvotusta ja pikkunipistelyä vatsassa. Päätin etten osta yhtään raskaustestiä, vaan menen klinikalle ensi keskiviikkona verikokeeseen. Saa nähdä kuinka tämä päätös pitää...

Onneksi työ pitää kiireisenä ettei mene koko päivä vauvasta haaveillessa...mutta pyöriihän se mielessä.

Mitenkäs muut piinailijat? Millaisia oireita on ollut ja mitä olette ajatelleet tehdä testailun kanssa?

Täytyy sanoa, että tämä pino on todella ollut ensikertalaisten voittokulkua! Toivotaan, että me loputkin piinailijat saisimme liittyä tuon jonon jatkoksi! =)

Oireisiin täytyy vielä lisätä tuo rintojen arkuus ja turvotus. Rinnat on ollu niin arat että olen joutunut nukkumaan yötkin rintsikat päällä. Ehkä vähän alkaa helpottaa mutta ei tätä normaaliksi voi sanoa, liekö lugesteronista johtuvaa?!
 
Onnea ellastiina!!
Olen testaillut ihan hulluna. Äsken tein sellasen ei-herkän testin ja sekin näytti plussaa. Ei vahvaa, mutta lääkäri sanoi, että ei sillä vahvuudella ole niin väliä, kunhan plussa vain tulee. Pe vielä uusi testi ja soitto klinikalle. Huomenna menen terkkarille ja pyydän verikokeeseen lähetteen. En toisaalta halua tietää vastausta jos se ei olekaan sitä mitä toivon. Haluan nyt ihmetellä tätä tunnetta: elämäni ensimmäinen plussa raskaustestissä! Vuotokin on loppunut. Välillä lurahtaa lugejen mukaan vaalean ruskeaa, mutta kuuluu kuulemma asiaan. Pieni vuotokin olis ihan ok. Ajattelen myös niin, että ainakin jotain minussa on tapahtunut. Alkiot ovat ainakin yrittäneet kiinnittyä. Se on jotain sekin. Nyt peukut pystyyn kaikille meille alkusenteillä oleville ja teille muille älyttömän paljon tsemppihaleja! Ehkä niitä vielä itsekin tarvitsee....
 
Nipsu: On meillä jännät paikat... Toisaalta pelottaa huomenna soittaa ja kysyä verikokeen tuloksista... Taidan jättää sen viime tinkaan, niin ei mene työpäivä itkeskelyksi, jos onkin huonoja uutisia. Toisaalta, mitä niistä tuloksista sitten vielä voi edes päätellä, kun ei ole mihin verrata. Se täytyy tietysti todeta, että arvot ovat nousseet sunnuntaista, koska silloin ei herkkään testiin tullut YHTÄÄN MITÄÄN. Toivottavasti saan ensi yönä nukuttua, kun viime yö meni lapsettomuutta murehtiessa. Olen ihan sikaväsynyt. Toivottavasti alkio ei kärsi jo siitä...

Mulla ei ollut kuin tuo yksi raskaustesti jäljellä, enkä ole sitten muita tehnyt. Haamuhan se mullakin oli.
 
Kävin nyt verikokeessa, mutta se oli kai vain sellainen on/off -testi, ei kai mitään hormoniarvoja. Kertoohan se sekin, että edes yritän raskautta. Mä olen nyt valvonut monta yötä ja eilen illalla tuli tosi epätoivo viivojen haaleuden suorastaan haamujen vuoksi. Itkin terkkarillakin niin kovasti että sain taas sairaslomaa. Kamalan huono omatunto poissaoloistakin. Tänään onkin sitten ollut menkkakipuja joten viimeinenkin toivo on heitetty. Mä tartten nyt jotain ammattiauttajaa mikäli negaa tulee. Koko elämä pyörii odottamisen ja pettymysten rinkiä. Mistään ei löydy mitään positiivista.
 
Nipsu: Toivotaan parasta edelleen! Haamu on plussa!

).( Itsellänikin ollut tänään menkkakipua ja myös vuotoa. Ei mitenkään runsasta, mutta riittävästi, jotta olen huolissani, että näinköhän tämä raskas jää tähän. Verikokeen arvo oli 146 eli raskaana ollaan. Maanantaina pitää mennä uudestaan verikokeeseen, jotta nähdään onko arvo noussut. Saas nähdä tuleeko tulva.

Mä olen jotenkin tosi epäileväinen tuon YA:n lääkkeen kanssa. Vuoto tulee kun käytän sitä. Sunnuntaina käytin YA:n lääkettä. Maanantaina oli vuotoa (tosi, tosi vähän). Maanantai iltapäivästä keskiviikko aamun käytin Lugesteroni ja vuotoa ei ollut. Eilis illasta aloin käyttämään YA:n lääkettä ja tänään on taas sitten ollut vuotoa ja runsaammin kuin aikaisemmin. Jotenkin tuntuu, että se lääke ei imeydy ollenkaan vaan valuu norona pois heti. Luget ovat tahmeita ja mönjäisiä, mutta ne eivät sula sellaiseksi ihan kirkkaaksi nesteeksi kuten nämä toiset. Mulle tämä hormoni olisi tosi tärkeä, sillä ilmeisesti itselläni on vähän heikonlainen sen tuotanto. Mulla oli kaksi Lugea jäljellä ja ajattelin käyttää ne tänään... Voi vähän verrata hillitseekö se vuotoa.
 
Haaveli, nipsu08, Ellastiina: :flower: :flower: :hug: Onnittelut halauksien kera teille kaikille plussasta. Tästä pinostahan tuli tosi hedelmällinen, kuten jo syyskuun alussa toivoimme. Tarrasukkia meille kaikille vino pino, jotta matkalainen kestää kyydissä kesään asti. Vielä kerran onnittelut!

Tuosta vuodosta ei kannata olla huolissaan. Näiden pinojen lueskelun perusteella alkuraskauden vuodosta huolimatta raskaus on sujunut suurimmalla osalla kuitenkin ihan hyvin. Pidän kuitenkin peukkuja, että kaikki on kunnossa.

Haltia: Oireethan kuullostavat raskauden ensi oireilta - samoja tuntemuksia koin pari viikkoa sitten. Selkää särki yhden päivän tosi omituisesti, vatsaa nippaili, vihloi ja kolotti. Väsytti koko ajan (ja väsyttää edelleen...), lämmön nousua ja vilutustakin oli. Pidän peukut pystyssä plussan puolesta. Plussaa tietenkin toivon myös kaikille muille pinon piinailijoille.


:heart:
 
Melia: Kiitos tsemppauksesta. Toivottavasti kaikki vielä kääntyy hyvin päin... Aika kovia kuukautismaisia kouristuksia ollut tänä illalla. Vuoto on edelleen sellaista aika vaalea. Ravaan vessassa melkos tiheään tahtiin. Saas nähdä jos tästä selvitään. Päivä kerrallaan näköjään heti alusta asti... (tai tänä iltana on kyllä tuntunut, että tässä mennään tunti kerrallaan...)

Mulla on tänään aamusta asti ollut kurkku silleen ikävän karhea ja yöllä nenä tukossa. Onkohan tää nyt raskausoiretta vai flunssako tekee tuloaan... Kuumaa olen joka tapauksessa kitannut kuppi kaupalla.

Mihinkäs pinoihin te plussanneet olette ajatelleet kasaantua tuolla odotuspuolella? Mietin, että pitäisikö aloittaa uusi pino syksyn 2008 lapsettomuushoidoista plussanneille, kun tuossa alkuvuodessa alkaneessa pinossa alkaa väki olla jo niin eri vaiheessa. Jos tässä nyt niin pitkälle edes päästään, että odotuspuolelle voisi mennä...
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa torstaina 9.10.2008:[/color]


MinzuS 1.IVF, 3.PAS, siirto 30.9. Testipäivä 13.10. pp 10

Toiveikas72
: 1.IVF, punktio 29.9., siirto 1.10. Testipv 15.10. pp 8

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio 30.9. ja siirto 2.10. Testipv 16.10.pp7

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto 3.10. Testipäivä 16.10 pp 6

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10. pp3

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]

lintu: 1.IVF
Hopottitar: 3.IVF
Hobelix: 1.IVF
melia: 1.IVF
Jeps1: 1.IVF
Mimi79: 1.IVF
Haaveli: ICSI
nipsu08 : 1.IVF
Ellastiina: 1.IVF

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Maricce
Jäyhis
Saara10
RouvaP
Tuomenmarja
Joanna78
SaanaS
nasu29
Tao74
Tanya???
Janski71
PeePee77
kira
marakatti72
hoitsuäippä
seiskaseiska
Soleil76
 
tuolla odotuspuolella on sellainen pino kuin Kesämassu -09, joka on siis lasketunajan perusteella oleva pino. Sinne suuntaan itsekin jahka ensin käymme ensi ti ultrassa ja saan varmuuden jotta masussa on jotain muutakin elämää kuin suolen kurninta.
 
Ellastiina ja jeps1, mä olisin valmis perustamaan uuden pinon lapsettomuushoidoista plussanneille. Just toi Ellastiinan ehdottama "syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet" vois olla hyvä pinon otsikko. Hirveesti nimittäin tuntuu olevan jo porukkaa tuossa Kesämassu-pinossa ja monilla jo 3 tai jopa 4.lapsi tulossa. Ei perässä meinaa pysyä, kun lukee sitä pinoa. Mut jokainen tietysti pinoutuu mihin haluaa =)
 
Ellastiina: Mulla oli eilen ihan samoja oireita: pientä vuotoa, aika koviakin menkkakipuja. Itkin taas koko päivän. Verikoe tulos oli positiivinen! Se ei siis ollut se hormoniarvo koe vaan ihan on/off -koe. En aio pyytää hormoniarvoja ellei nyt ensi viikolla tunnu että mitään ei tapahdu kropassa. Mulla ei ole edes rinnat yhtään arat, joka musta on jotenkin huolestuttavaa. Vuodosta ja kivusta soittelin taas klinikalle. Sanoivat että se on alkuraskauden oireita ja kivut voivat olla tosi kovatkin. Pieni vuoto on ok, jos hulahtaa tosi paljon, silloin pitää huolestua. Tein aamulla raskaustestin (taas!) ja nyt pärähti vahva plussa. Jokohan uskoisin että totta tämä taitaa olla. =) Nyt vain pitää ottaa iisisti ja yrittää hoitaa korvien väliäkin kuntoon.

Toi syyskuussa plussanneiden pino olisi tosi mukava juttu!
 
Kannatan pinon perustamista meille lapsettomuushoidoista tänä syksynä plussanneille. Kuka vain ehtiikään sen sitten ensin perustamaan. Voimme jatkaa näitä juttuja siellä.

Nipsu: Mä olen TOSI iloinen sun puolesta. Mahtavaa! Mullakaan ei rinnat ole mainittavasti kipeät. Olivat jossain hoitojen vaiheessa kipeämmät kuin nyt. Flunssa oireita on -- en tiedä sitten onko oikeasti flunssaoireita vai raskausoireita. Kurkku oli eilen tosi karhea ja tänään pikkiriikkisen kipeä. Vuotoa ei tänään ole ollut muuta kuin ihan sellaista ruskeaa hieman lääkkeen mukana ilmeisestikin valunut -- varmaan eilisestä. Jospa tämä tästä... En ole edelleenkään testaillut muuta kuin silloin ke aamuna. Maanantai aamuna sitten toiseen verikokeeseen, josta sitten näkee, onko hcg arvo kohonnut miten... Mutta ei tätä edelleenkään usko todeksi ja tajua. Ei uskalla vielä riemuita. Ja jotenkin ei tee mieli kertoa kenellekään. Lähimmät ystävät tosin tietävät, mutta vanhemmille ei kyllä kerrota vielä hetkeen. Jotenkin pitää olla varmempi olo. Äitini eilen kyseli pitkästä aikaa, että onko meillä ollut hoitoja. Hieman kärttyisenä vastailin, että aina välillä.
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa perjantaina 10.10.2008:[/color]


MinzuS 1.IVF, 3.PAS, siirto 30.9. Testipäivä 13.10. pp 11

Toiveikas72
: 1.IVF, punktio 29.9., siirto 1.10. Testipv 15.10. pp 9

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio 30.9. ja siirto 2.10. Testipv 16.10.pp8

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto 3.10. Testipäivä 16.10 pp 7

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10. pp4

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]

lintu: 1.IVF
Hopottitar: 3.IVF
Hobelix: 1.IVF
melia: 1.IVF
Jeps1: 1.IVF
Mimi79: 1.IVF
Haaveli: ICSI
nipsu08 : 1.IVF
Ellastiina: 1.IVF

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Maricce
Jäyhis
Saara10
RouvaP
Tuomenmarja
Joanna78
SaanaS
nasu29
Tao74
Tanya???
Janski71
PeePee77
kira
marakatti72
hoitsuäippä
seiskaseiska
Soleil76


 
Nyt illalla tuli kirkkaanpunaista verta, joten saapa nähdä meneekö kesken. Löysin tämmöisen tiedonlähteen alkuraskauden vuodosta:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00107&p_haku=Alkuraskauden%20vuoto

Toivon kovasti, että itselläni olisi edelleen kyse valekuukautisista...
 
Täällä puhdas negatiivinen testitulos pp12 testattuna

Huomenna vielä toinen kotitesti ehkä ja maanantaina verikokeeseen jonka tuloksen saan iltapäivällä.

Maanantaina saan varmaan luvan lopettaa luget ja vuoto alkaa keskiviikkona ja sitten kp10 taas ultrattavaksi ja uusi IVF hoito alkaa sitten siitä. Minä en ole vielä luovuttanut, eikä ole mieskään :)

Me ollaan nyt niin juteltu, että nyt tehdään perään tämä seuraava IVF hoito heti, kun meillä on lääkekattokin täynnä tälle vuodelle ja PAS:it samaten sitten heti. Minähän olen lääkärin kanssa jutellutkin ja suunnitelma olisi IVF tuoresiirrosta siirtää edelleen yksi alkio, mutta jatkossa PAS:eissa siirrettäisiin sitten kaksi alkiota kerralla, jos mahdollista. Ihan samoilla lääkemäärillä yms. ilmeisesti tehdään nyt uusi IVF kun edellinenkin. Sitten 3. IVF jos joudutaan tekemään, niin se tehdään 2010 vuonna. Meillä on miehen kanssa siis pitkän tähtäimen suunnitelma valmiina. Niin monta IVF:ää varmaan tehdään ku KELA korvaa ja sitten annetaan olla.

Nyt mua ei suuremmin masenna toi negatiivisen näkeminen tossa testitikussa, onhan sitä pettynyt, mutta minä suuntaan nyt taas katseen tulevaan, ei auta muu. Kyllä mä tiedän sen märypäivän vielä tulevan kun hormonit heittelee ja vuoto alkaa.
 
Minzu: Voimia sinulle. Hyvä, että on suunnitelma valmiina -- se auttaa varmasti selviytymään. Toivotan kaikkea hyvää ja että ensi kerrasta tärppäisi! Mutta.... kuten omassakin tapauksessa, vielä on toivoa, että nega kääntyykin plussaksi. Vaikkakin se on jotenkin helpompi ajatella, ettei se enää siitä muutu, koska haluaa suojella itseään toiselta pettymykseltä.
 
Rohkaisin mieleni ja perustin uuden pinon tuonne odotuspuolelle... Tervetuloa sinne! Onhan tämä vielä kovin huteralla pohjalla, mutta paras pitäytyä toivossa kiinni. :) Ja pääsepähän edes hetkeksi kirjoittelemaan odotuspuolella, jos tämä kääntyy murheeksi.
 
Menkkamaisia kipuja havaittavissa täällä. Oli jo heti siirron jälkeenkin mut sit ne vähän lieventyi. Nyt tänään taas vois luulla että on menkat. Kun lugea valuu ja on menkkakivut niin tässähän tulee ihan vainoharhaiseksi. Taitaa ne menkat alkaa ennen kun ehdin testipäivään asti. Tuntuu että tämäkin yritys on taas tuhoon tuomittu! :ashamed:
Empä ole paljoa jaksanut miettiä koko asiaa. Eilen kävin kunnolla shoppailemassa ja tänään siivosin kun joku hullu. En jaksa edes varoa koska tiedän ettei siellä kukaan ole kyydissä...
Miten nyt tälläinen purkaus syntyi! :/
 

Yhteistyössä