IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Idealisti ja Valoa teillähän on hyviä kuulumisia. Nyt vaan pidetään peukut pystyssä! Ois kiva saada tähän ketjuun jo plussia!

Meille ei kuulu mitään. Uusi kierto käynnistyi ja nyt tästä kierrosta pitäisi aloittaa sumuttelut ja ensi kierrosta sitten pitäisi tehdä isci.

Mutta en hypi vielä kattoon innosta. Viikonloppuna alkoi uusi kierto ja tänään en päässyt puhelimella läpi Naistenklinikan ivf-polille. Oon ihan varma, että meikäläisten mäihällä huomenna ei sitten enää mahduta kiintiöön. Plaah. Soittoajat ovat vielä vähän tyhmästi (niinkuin tietysti aina joka paikassa) ja en millään voisi töissä jonottaa tuntikaupalla. Noh täytyy huomenna taas vaan jonottaa (tänään 42 minuuttia puhelimessa ja en päässyt läpi).

En kyllä usko, että meidän hoidosta tulee totta, ennenkuin on siirto tapahtunut.
 
Tervetuloa Tirilittan!

Valoa vautsi, tuplamahikset!! Tsemppiä ihan hirmusesti, toivottavasti tarraavat kunnolla kiinni!

Meillä meni viidestä hedelmöittyneestä solusta kaksi roskiin kun olivat niin huonolaatuisia (toinen ei tainnut edes lähteä jakautumaan). Mutta kolme huippulaatuista jäi käyttöön, niistä yksi tuoresiirtona ja kaksi samassa oljessa pakkaseen. Helpottavaa kyllä tietää että jos tää kierto ei ota onnistuakseen niin ei heti tarvii lähteä ihan samaan lääkekierrokseen. Siinä tapauksessa yks taukokierto ja sitten sulatusta kehiin.
Niin että miten se nyt menikään, pessimisti ei pety.. :LOL: Kyllä tässä on jo jonkinmoisen suojamuurin pettymyksiä vastaan ehtiny rakentamaan, varsinkin kun tietää että lähitulevaisuudessa on uusia mahollisuuksia. Mutta siis siirto ja kaikki meni tosi hyvin ja onnistumiselle on ihan hyvät todennäkösyydet. Jossakin 30-35%:n hujakoilla kai, PAS:n kohdalla kai sitten hiukan heikommat mutta mulla sillon siis kaks mahdollista kaveria liikenteessä.
 
Heipä hei taas! :)
Nyt on "nollaultrassa" käyty ja tilanne oli sellainen, että sain aloittaa piikitykset. Nyt sitten kaksi päivää 225IU Fostimonia ja sit 150IU ens viikon tiistaihin asti. Ensimmäinen piikki mahanahkaan siis tänä iltanan laitettu! ;) Hormoniannosta vähän pienennettiin, kun munasarjoissa näkyi yhteensä 18 pientä munasolun alkua tuloillaan....:D Lääkäri puhui, että hyvät mahikset tulla jopa 20 munasolua!!!! :O Huh huh! Mutta mullahan ollutkin vähän pelkona, että tulee hyperi, kun insseissäkin meinasi liikaa tulla... Toivottavasti nyt kaikki vaan kypsyisi kunnolla ja sitten vielä hedelmöittyisi! Vielä kerkee tulla monta mutkaa matkaan ja jännittää ihan kauheesti mitä nuo hormonit mulle tekee...:x Mutta sumut on onneksi nyt puolittunut, että jospa pääsisin näistä vaihdevuosioireista! ;)

Tirlittan Tervetuloa mukaan! =) Ja jännitys kuuluu asiaan, kuten ylhäältä voit lukea...;)

idealisti Toivon tosiaankin, että oireet nyt helpottaa kun sumut puolittui... Mutta hienoa, että sulla päästiin siirtoon asti ja pakastimeenkin meni alkioita! :) Pidän sulla hurjasti peukkuja! :D
Valoa VAU!!! Kaksi kyytiläistä eli kaksinkertainen mahdollisuus! :D Pidän sullekin kovasti peukkuja....:)
Toivottavasti minä pääsen pian teidän piinailijoiden joukkoon! :LOL:

Amalia Armas Voi tylsyys noita jonotuksia! :'( Miten kävi, pääsitkö vihdoin läpi?
 
Te joilla on elonva ja orgalutran ollu käytössä, onko millaisia vaikutuksia ja tuntemuksia tuoneet? Onko vatsakipuja, pahoinvointia tms? Jos ja kun siirtoon asti päästään, onko kipuja/saikkua jouduttu määräämään? Kysely-ikä varmaan :) Ekakertalaista kyselyttää..
 
Amalia Armas, siis ei oo totta!?!? Miten voi olla mahdollista että taas jäitte hoidoista ulos. Todella ikävää.. Osasko ne yhtään sanoa et millä aikataululla mahdollisesti pääsisitte aloittamaan? Mikä teillä on syynä lapsettomuuteen, en nyt yhtäkkiä muista. Tsemppihalit odotukseen. Se odottaminen tässä koko hommassa on pahinta..
 
Enpä ole täällä nyt taas aikoihin kirjotellut, pitäny vaan "taukoa" tässä kesän ajan. Kuitenkin luomuyritys ollu päällä koko ajan että eihän niitä ajatuksia tästä irti oo saanu mutta kuitenkin. Tänäaamuna(aamuyöllä) näin unta että meidän vauva pääsi kotiin, voi se oli niin ihanaa!:heart: Kunnes herätyskello soi ja tiputti kovimmalla tavalla maanpinnalle: menkat alko just aamulla:headwall: Tää on oikeesti vaan niin hajottavaa! En oo pahemmin ennen ees nähny noita raskaus/synnytys/vauva-unia mut kuis sit nyt ajottuki just näin menkkojen alkuun!:kieh:
Tosiaan pienesti olen tässä hoitojen tauolla ollessakin toivonut että onnistuttais tauon aikana, että ei tarttis mennä edes sinne hoidon suunnitteluun. Vaan ei, sinne mennään sitten syyskuun puolivälissä...No, josko se ivf sitten auttais.

En nyt jaksa kauheasti kommentoida ennen ku pääsen taas sisälle tähän ketjuun et missä kohtaa kukin menee. Mutta Amalia Armas:hug: ja paljon voimia! Joillain näkyy olevan jo ihan hyvällä mallilla hoidot mutta meille muille siis paljon voimia odotteluun, ja hoidoissa jo oleville tsempit myös!
 
Manuliina jospa tuo ihana uni pian toteutuisi. Onhan niitä enneunia ennenkin nähty. :D

valoa eivät sanoneet syytä miksi ei taaskaan mahduttu kiintiöön. Itse epäilen sen johtuvan siitä, että mulla on lyhyt kierto ja kun ilmoitan kuukautisten alkaneen ovat kaikki paikat jo menneet tai sitten lääkäri ei ehdi niin nopeasti tehdä hoitosuunnitelmaa kuin lyhyt kierto vaatisi. Mutta todella turhauttavaa. Meillekun tehdään vielä pitkä kaava, eli aloitetaan sumuttelulla... Näin ollen itse siirtoon päästäisiin sitten lokakuussa. Kymmenen kuukauden jonotuksen jälkeen.
Tosin alan olla jo hyvin epäuskoinen, että koskaan mitään tapahtuu.

Meidän lapsettomuuden syy on azoospermia. Eli miehellä ei ole lainkaan (ei eläviä eikä kuolleita) siittiöitä. Syynä tuohon ovat muinaiset syöpähoidot.

Mutta ei tässä auta muu kuin painaa taas leuka rintaan ja jatkaa kohti tulevia pettymyksiä.
 
Amalia Armas Siis ei voi olla totta!!! :( Voimia ihan kauheesti! :hug: Sullahan ylittyy jo 6kk hoitotakuukin! Eikö sitä jo kohta vois siihenkin vedota! :|

Manuliina Voi ei! :'( Jospa se ennneuni sieltä joskus toteutuisi... Itse olen tässä 3 vuoden aikana aika ajoin nähnyt noita vauvaunia... Mutta jostain syystä nyt kun hoidot olleet meneillään en juurikaan! Jos sitä ei uskalla edes alitajuisesti uskoa... :ashamed:

ON: Eilen nukkumaan mennessä tuli kauhea pahanolonkohtaus, siis eilen pistin ensimmäisen Fostimon piikin...:| Tirlittan mulla ei nuo samat menossa, mutta tuollainen tuli en sitten tiedä onko piikistä vai jostain muusta. Meni kuitenkin onneksi ohi... Ja väsytti ainakin yöllä, kun nukuin 14h yöunet! :p Saatto tietenkin olla että jännitin ekaa ultraa ja nyt sitten pystyi kunnolla nukkumaan... :)
 
Amalia Armas eihän toi nyt käy enää laatuunsa! Voimia kovasti, tiedän että jonotukseen väsyneenä on vaikeeta jaksaa vaatia oikeuksiaan, mutta eipä ne ihan ilman kitinöitä näytä niitä maksusitoomuksia kirjottelemaan.

Katotaan nyt jos joudun vielä samoihin jonoihin, lähetteet oli tullu perille ja pyysivät soittamaan sitten kun yksityisellä on pakkanen tyhjennetty. Mitä se nyt sitten ajallisesti tarkottaakaan..

Kiitos peukuista, ite oon pitäny itteni kiireisenä töillä niin ei mukamas oo tarvinnu piinailla. Joopajoo. =)
Mutta miten näitä piinapäiviä oikein ivf:n kanssa lasketaan? Irrotuspiikin pitäis olla jo hävinny joten valeplussia ei pitäis tulla. Mutta laskenko päiviä solukeräyksestä (jollon siis hedelmöitys tapahtu), vai takaisinistutuksesta (jollon alkio nelisoluinen)? Mun logiikalla ensinmainitusta, mutta mä toki alkaisinkin mieluusti jo testailemaan :p
 
Vau! Hurjaa idealisti ja onnea ihan kauheesti! :flower: Tämä uutinen tuo kyllä toivoa itsellekin... :D Kovasti nyt tarrasukkia pikkuiselle matkaan! :heart: Eikö ollutkin teidän eka ivf?

Täällä odotellaan jännityksella tiistaita, mitä munasarjat sanoneet piikeistä... Ainakin munasarjoissa tuntuu siihen malliin, että jotain siellä kyllä tapahtuu! ;)
 
Äh, kirjoitin tänne pitkät pätkät ja koko teksti katosi johonkin! No voihan maanantai! Uusi yritys siispä...

Voi jee idealisti mahtavaa. Onnea plussasta, eiköhän se ole sitä itseään! Toivottavasti sinun plussasi käynnistää täällä sellaisen onnistumisten aallon! Onko ollut jotain tuntemuksia, vai malttamattomuuttasiko testailit? :)

Amalia Armas höh ei ole reilua, että ette päässeet taaskaan mukaan! Tuo on kyllä jo tosi väärin! Odottaminen ja epätietoisuus ovat kuluttavia, varsinkaan, kun ei pääse edes yrittämään. Voimia.

Manuliina kiva kuulla "ääntäsi". Epäreilua, että vauvat tulevat uniin, vaan eivät tosielämään. Toivottavasti viimeistään IVF toisi teillekin sen odotetun tuloksen. Tsemppiä odotuksen odotukseen!

Juliet83 sinä pääsetkin jo huomenna tsekkaamaan, miten lääkitykset ovat tehonneet. Kuvailemasi tuntemukset lupailevat kyllä hyvää. Tule kertomaan huomenna, miltä tilanne näyttää. :) Millä lääkityksillä olittekaan liikenteessä?

Täällä ei ole hyviä uutisia kerrottavana. Tänään inssistä on aikaa tasan kaksi viikkoa ja lauantaina testasin puhtaan negan. :( Eilen lopetin jo luget ja pientä tiputteluvuotoakin on jo ollut. Olin asennoitunut siihen, ettei tässä inssissä kannata toiveita kovin korkealle nostaa, mutta harmittaa silti. Höh. Positiivista tässä on se, että uuteen IVF yritykseen päästään jo heti, kun uusi kierto starttaa. Josko seuraavaksi päästäis jo punktioon ja siirtoonkin asti. Jos kaikki menee hyvin, niin reilun kahden viikon kuluttua voikin olla, että piinailen uudestaan. Ajatuksellisesti tosin vielä kovin kaukainen asia ja niiiiiin monta `muttaa` mahtuu vielä matkan varrelle... Kunhan tässä nyt pienen hetken sulattelen tätä pettymystä, niin sitten voi taas ryhtyä toivomaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Kiitos te, ei tää ihan vielä oo pudonnu päähän asti mutta toivottavasti ehdin asiaa ihmettelemään tässä tovin =) Virallinen testipäivä siis vasta torstaina mutta tänään näytti digitestikin että "raskaana". Onhan tässä vielä riskin määrä melko suuri mutta parempi todennäköisyys kuitenkin onnistumiselle kuin epäonnistumiselle =)

Tsemppiä juliet83 huomiseen!

Ja Amele mahtavalla asenteella, tsemppiä seuraavaan!

Plussatuulia teille kaikille, pistetään aalto käyntiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
idealistille hirrrrveen suuret onnittelut!:flower: Joku muukin tossa jo tiedusteli mutta oliko tää siis teidän ensimmäinen ivf?

Julietille myös onnea matkaan, mä ainakin pidän peukut pystyssä että olis hyvä "saalis" odottelemassa;)

Tuntuu niin kovin tyhmältä täällä kirjotella vaikka itsellä ei mitään edes tapahdu vielä, tuntuu että siihen suunnitteluunki on vielä ikuisuus aikaa...: / Ja siitä varmaan joku ainaki pari kuukautta ennen ku pääsee ivf:ään! Murr...:headwall:
Toisaalta antaahan nuo satunnaiset onnistumiset hiukan edes toivoa ja uskoa tulevaan, se kun on muuten niin kortilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Hei kaikki! Minä kans kirjoitin tonne toiseen ketjuun, ennekun huomasin tämän ketjun :).
Meillä on yritystaä takana vajaa vuosi ja nyt aloitamme ensi viikolla synarela sumuttelut ja
viikolla 38 Fostimon pistokset ja sitten viikolla 40 punktio.
Meillä on ollut nopea aikataulu kun minun ikä tulee vastaan
ja meillä on molemmissa vikaa :(. Olisi kiva saada kokemuksia muilta lääkkeisden
sivuvaikutuksista sekä punktiosta koska olen ensi kertalainen näissä IVF/ICSI hoidoissa ja
oletteko saaneet punktion jälkeiseen sairaslomasta palkan? Meillä lähdetään tekemään IVF,
mutta vaihdetaan lennossa ICSI:hin jos tarvis vaatii. Tsemppiä kaikille hoitoihin
 
No niin naiset teidän tsempeistä oli ihan selvästi apua! :D Tänään oli uä ja siellähän kölletteli vasemmalla 7 ja oikealla 12 munasolua, limis oli 9cm!!! :p Nyt sitten piikittelen vielä 3 päivää ja perjantaina katsotaan kuinka moni niistä punktio kuntoinen. Lääkäri kyllä meinasi, että tilanne näytti niin hyvältä, että luultavasti punkio olisi sitten ensi maantaina... Hui kun jännää! ;) Nyt puhui ekaa kertaa, että voi olla meidän kohdalla, et siirrytään lennosta ICSI:hin jos miehen siittiöt sen vaatii. Katsotaan nyt miltä näyte näyttää punktiopäivänä, kun nyt on miehellä se 3kk clomikuurikin takana. Väläytti kyllä sellastakin, että jos muniksia paljon niin voidaan jakaa eli puolelle tehdään IVF ja toiselle puolelle ICSI...

Amele Voi kurjuus, että meni mönkään! :hug: Mutta ihana asenne sulla, sitä kyllä näissä hoidoissa tarvitaan...
Lääkityksenä meillä Synarela ja Fostimon. Aluksi pistin Fostimonia 2 päivää 225IU ja nyt olen pistänyt ja pistän torstaihin asti 150IU...:) Sit varmaan edetään taas perjantain ultran perusteella!

HilleriHiiru Tervetuloa mukaan! :) Mulla sumuttelut aiheutti kovasti vaihdevuosioireilua eli kuumia aaltoja ja hikoilua oli paljon... Lisäksi päässä tuntui oudolta ja huimasi ajoittain. Mulla samat piikit eli Fostimon käytössä. :) Niistä suurin oire on ollut väsymys ja sellanen alakulo ehkä... Tai pää tuntuu hassusti "pehmenneeltä", ihan niinkuin aivot ei toimis normaalisti! Hankala selittää... :LOL: Itkuisuutta ei onneksi ole kauheesti ollut, mutta kyllä mulla pinna on kireemmällä kuin ennen...:( Nyt pari päivää munasarjoissa on ollut kovasti tuntemuksia ja vihlaisuja, jotka sitten selittyivätkin tämän päivän ultrassa! :D Siellä olikin paljon muniksia tuloillaan... Punktiosta en osaa vielä sanoa, kun se vielä edessä päin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Idealisti hurjan paljon onnea matkaan!!!! Jospa tuo olisi tarttuva tauti :D

Amele voi kurjuus... mutta onneksi pääsette heti uuteen yritykseen!

Juliet83 Vautsi! Sullahan kuulostaa tilanne tosi hyvältä! Meille muuten tehdään myös suoraan icsi.. miehen siemennesteen laadusta ei ole tietoa, kun se otetaan pakasteesta.

Mekin saatiin viimein hyviä uutisia! Eli nyt kuitenkin saan aloittaa sumuttelut tässä kierrossa ja ensi kierrossa alkavat pistelyt. Siirtoon päästään viikolla 40. HilleriHiirun kanssa ollaaan siis ihan samassa aikataulussa! Olin jo ehtinyt asennoitua siihen, että vielä odotellaan, mutta tänään sain iloisen puhelun lääkäriltä.
Vielä tässä tietysti on monta mutkaa matkassa, mutta nyt viimeinkin alkaa näyttää oikeasti siltä, että jotain joskus tapahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Voi mahtavaa Juliet83!
Toivottavasti kaverit kasvaa sopiviksi maanantaina ja lähtevät myös hedelmöittymään!

Ja onnea matkaan Amalia Armas ja HilleriHiiru! Loistavaa että pääsette heti tositoimiin!

Joo siis ensimmäinen IVF josta tää plussa pärähti, kaks alkiota jäi pakkaseen odottelemaan. Ideaalia toki olis että niistä riittäis sisaren tekoon mutta nyt ei ihan niin pitkälle uskalla ajatella.. Testasin lähinnä vanhasta tavasta ajoissa, mutta alavatsassa oli ollu jo pari päivää menkkakivun kaltasta tuntumaa jota ei koskaan muuten kierron siinä vaiheessa ilmene. Muita oireita en oo ehtiny tunnistamaan mutta vielähän ne hyvin ehtii kunhan hormoonitasot tästä toivottavasti kasvaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Tervetuloa HilleriHiiru minulla ei ole kokemusta sumuista eikä tuosta mainitsemastasi lääkkeestä, joten en pysty niistä kokemuksia jakamaan. Minulla pistoksina on mennyt tuota puregonia ja se ei ole juuri aiheuttanut oireita.

Juliet83 tuntemukset vatsassa lupasivat siis hyvää, mainio määrä noita munasoluja! Jee! Maanantaina siis odotellessa. :)

Kiitos naiset tsempeistä, niitä kaivataan! Täällä alkoi eilen vuoto, inssi ei siis tärpännyt. Tänään aloitin Menopurin ja ens maanantaina tsekataan, kuinka lääke toimii (ja toimiihan se tällä kertaa, toimiihan, eikö niin...). Minulla vaihdettiin nyt Puregon tuohon Menopuriin, josko uusi lääkecocktail tepsisi. Hyi muuten mikä pistävä haju muuten tuossa Menopurissa!

Tsemppiä viikkoon kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Piinaillaan sitten Amalia Armas yhdessä =). Olen kuullut että joillekkin on tullut
unettomuutta sumuttelusta, tulliko sinulle Juliet83 unettomuutta? Se tässä
pelottaa jos unettomuutta tulee ja mun ammatissa ei oiken pärjää jos ei ole skarppina.
 
idealisti Niin mahtavaa, että ekassa ivf:ssä tärppäsi! :) Antaa toivoa myös omaan ensimmäiseen hoitoon... ;)
Amele Pidän kovasti sulle peukkuja, että lääkkeen vaihdos auttaisi! Ja tosiaan pakkohan sen on nyt onnistua...;)
HilleriHiiru Mulle ei tullut oikeestaan unettomuutta, mutta olen kyllä muutenkin tosi hyvä nukkumaan! :D Mutta sellanen pää "pöhnässä" olo ja väsymys kyllä kuului silti asiaan, että olisinko sitten nukkunut jotenkin kevyemmin en tiedä... Mutta onneksi se on nyt taakse jäänyttä aikaa ja ei onneksi kauan kestänyt! ;)

No niin sitten omia kuulumisia... Tänään siis toinen folliuä! Ja siellähän oli sitten vas. 8 folllia ja oik. 13 follia!!! :D Eli punktio on nyt sitten maanantaina, tänään pistän vielä pikku annoksen Fostimonia ja huomenna irrotuspiikin... Nyt vaan peukut pystyyn, että mahdollisimman moni olis sitten ihan oikee munasolu eikä vaan huijaisi! :ashamed: Meillä nyt sitten lääkäri päättikin tällä kerralla, että tehdäänkin suoraan vaan ICSI! Eipähän jää sitten siitä kiinni... Jos nyt kaikki menee hyvin ja siellä munasolut hedelmöittyy, niin siirto tehdään keskiviikkona! Jotenkin ihan epäuskoinen olo, että nyt ollaan jo tässä vaiheessa!!! :LOL: Vastahan minä vaan odotin ja odotin... Kyllä tämä tunne korvaa kaiken odottamisen! :heart: Eikä olokaan mikään kauhea ole, vaikka siellä on noinkin paljon munasoluja!!! :whistle:
 
Hei naiset, miten kaikilla menee?

Juliet83 vau sulla onkin kasvanut ihan upea määrä noita folleja! Tänään taitaakin olla punktio edessä, joten täällä pidetään peukkuja. Tulehan sitten kertomaan punktiokuulumisia ja toivottavasi hyviä sellaisia. :)

Meillä lähti viikko sitten käyntiin uusi kiekka ja tänään kävin ekassa seurantaultrassa (kp 8). Foleja oli muutamia isompia ja jonkin verran pieniä. Lääkäri sanoi, että heräämistä siellä on tapahtunut, mutta vielä saadaan jatkaa pistoksia. Lääkemäärä pidetään samana (menopur 150IU). Jotenkin pelottaa, että ei tästä taaskaan tule mitään...tilanne on melkein sama kun viimeksi, vaikka lääkäri oli kyllä optimistisempi...en tiedä miksi. Lääkäri vähän ihmetteli sitä, että kun minulla on PCO-tyyppiset munsarjat ja silti vaste on nyt kahdessa kiekassa ollut heikohko. Limakalvon tilanne oli hyvä, joten se oli positiivista. :) Seuraavan kerran perjantaina katsotaan tilanne ja lääkäri epäili punktion ajoittuvan ensi maanantaille. Olen kyllä super-onnellinen, jos punktioon saakka päästään. Pitäkää mullekin peukkuja, josko useat follit ottaisivat kasvupyrähdyksen.

Miten ootte muuten suhtautunut alkoholiin näiden hoitojen aikana? Oletteko pitäneet ihan nollalinjaa, käyttäneet normaalisti tai ottaneet joskus lasillisen? Minä olen inssikierroissa ottanut muutamia lasillisia silloin tällöin, mutta mitään kunnon kännejä en ole vetänyt. :) Ensi viikonloppuna on tiedossa yhdet juhlat, niin pohdin asiaa, kun ollaan kuitenkin siinä vaiheessa (toivottavasti) lähellä punktiota...jotta miten tuohon alkoholiin tulisi suhtautua.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Juliet83 toivottavasti punktio on sujunut hyvin! Paljon olikin sulla kerättävää :)

Amele hyvä, että pääsitte uuteen yritykseen näin nopeasti. Tuosta alkoholista... Ajattelin ensin, että pitäisin täysin nollalinjan alkoholista hoitokierroissa... Tätä kun on niin helkutin kauan odotettu, että ajattelin optimoida mahdollisuudet. Mutta meillekkin sattuu yhdet juhlat parin viikon päästä ja ajattelin maistella alkoholia maltillisesti, eli esim pari viinilasillista tms. Tosin tuolloin en ole vielä ehtinyt alotella pistoksia, joten solujen ei pitäisi kärsiä. Pistokset alotettuani aion pysyä vesilinjalla.

Tietysti kyllähän ihmiset normaalisti käyttävät alkoholia ja tulevat raskaaksi, joten en sitten tiedä mikä sen vaikutust raskautumiseen on. Veikkaan, ettei ole kauheasti väliä, joten jokainen tehköön omat päätöksensä.
 

Yhteistyössä