IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Jee Amele ihanaa, että pääsit mun kanssa piinailemaan! :heart: On tämän vaan niin jännää aikaa, että... :LOL: Ja tosi hienoa, että sait alkiota pakkaseenkin!!! :D Pakastettiinko pareittain? Ei kai noilla Lugesteronilla ja Lutinuksella ole mun tietääkseni muuta eroa kuin kauppanimi, molemmat ovat Progesteronia... :) Miten isolla annoksella sulla menee? Mulla 3x 100mg, mikä ei vissiin kauheen iso annos, kun keskusteluita lueskellut...

HelgeR Sullahan oli hyviä ultra kuulumisia! :) Tiedä vaikka sinäkin pääsisit ens viikolla piinailemaan...;) Kyllä nämä hoidot on yhtä vuoristorataa ja siihen kun lykätään vielä ylimääräiset hormonit päälle niin huh huh...:( Mulla tosin pahimmat mielialan vaihtelut tulivat, kun oli piikit lopettanut aloitin Lutinukset... Outoa! :confused: Alkion siirron jälkeen pillitin ihan hulluna, vaikka olis pitänyt vissiin olla iloinen että siirtoon päästiin... Mutta varmaan sekin mulla vaikutti, että oli niin kipeä toimenpide ja siihen vielä pettymys siitä että pakkaseen meni alkioita vain sen verran että yks PAS vain mahdollista tehdä tässä ekassa hoidossa! :'( Itkinkin miehelle, että ens vuoden alussa pitää sitten heti taas aloitta hormonien piikitykset uudelleen, kyllä harmitti... Vaikka mistä sitä tietää tarviiko, mutta kaikkea sitä murehtii valmiiksi... :x
 
Onnittelut Amelelle siirron onnistumisesta ja paljon jaksamista piinailuun! Jaksamista myös muille piinailijoille, ainakin Juliet83lla on aika jännät paikat!

Täällä olen jo lähellä sekoamispistettä. Synarela-kierron menkat on edelleen hukassa ja olen jo ihan varma, että tää oli nyt sitten tässä. Voi vee.

Luovuin jo niin pahasti toivosta, että tein itseni todella kiireiseksi aiotulle siirtoviikolle. Eipähän sitten tarvitse kokoajan murehtia. Ja kai siinä on hiukan toivetta kohtalon herran huijaamisesta, kun olen sopinut mahdolliselle siirtopäivälle aivan ehdottoman tärkeän menon...
 
Amele aivan mahtavaa että saatiin siirrettyä alkio ja että niin paljon jäi vielä pakkaseen odottelemaan :) Nämä ovat kyllä juuri niitä uutisia mitä nyt on kiva kuulla! Hienoa, että viimein onnistui! Nyt peukut pystyyn että pysyy matkassa mukana :)
Toivottavasti minäkin saan liittyä jo ensi viikolla sinun ja Juliet83:n seuraan piinailemaan. Nyt on taas jo paljon parempi mieli, toivottavasti tämän aamun kaltaisia tunnekuohuja ei enää tulis montaa :D
 
Kiva lukea teidän tseppausviestejänne, kiitos. :)

Juliet83 alkiot pakastettiin siten, että kaksi yksitellen ja toiset kaksi taas parina. Mulla menee Lugesteronia päivässä 200mg x 3. Olen ottanut siten, että aamulla 200mg ja illalla 400mg, kun en viitsi päivällä niiden kanssa säätää. Inssikierroissa mulla meni ainoastaan 200mg päivässä. Mulla on ollut eilisestä saakka ylävatsa turvonnut ja sellainen aaltoileva kipu siinä on. Inhottava olla, mutta ei mikään tuskainen. Lääkärissä eilen katsottiin tilanne ja mitään hyperiin viittaavaa ei ollut, joten sitä tää ei voi olla. Itselleni tuli mieleen, että voisko olla nuo luget, kun niiden aloittamisen jälkeen alkoi oireet? Aikaisemmin mulle ei ole tullut niistä mitään oireita, mutta nyt annos onkin hurjasti hurjasti suurempi. Mitä luulette, onko teillä muilla ollut vastaavaa?

Amalia Armas no voihan hitto! Missä ne menkat viipyy? Onko viipyily sulle tavallista, en muista onko tästä ollut jo puhetta? Ärsyttävää kun silloin kun menkkoja odottaa, niin ne eivät ala ja silloin kun niitä vähiten kaipaa, niin ne takuulla alkavat. Hei ehkä tuo kohtalon ivaaminen toimii, olen kokeillut joskus samaa vaihtelevalla menestyksellä. :) Tai sitten käynnistävä lääke?

HelgeR kiva kuulla, että sulla on jo parempi mieli. Me odotetaan sua innolla ensi viikolla mukaan piinailijoihin. :)
 
Täällä edelleen odotellaan menkkoja. Tää ei voi olla siis totta! Melkein kymmenen kuukautta odotettu tota hemmetin ivf.ää ja nytkö se sitten kurahtaa siihen, ettei mulla ala menkat. Ja joo, kierto on aina hyvin säännöllinen, ei ole sitten teinivuosien ollut näin pitkä kierto, kuin nyt on tulossa.
En oikein tiedä millä kuukautiset voisi käynnistää, jostain luin, että primalspanit voisiva auttaa. Joten kai se on tänään suunnattava apteekkiin, ja ostettava purkki.

Lisäksi varmaan osittain tämän asian takia, osittain eräiden muiden asioiden takia ja suurilta osin Synarelan takia olen ollut hyvin alakuloinen ja jopa masentunut. Tuntuu taas hyvin toivottomalta tämä koko hoito ja se, että sinne asti koskaan päästään...

Onneksi teillä muilla on asiat paremmin! Tsemppiä odotteluun ja piinailuun kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä loppuvuodesta tiedossa ICSI. Tarkoitus tehdä niin, ettei käytetä nenäsuihkeita, ei tuoda omaa hormonituotantoa stoppiin vaan rysäytetään suoraan kiihdytysvaiheeseen hormonien kanssa.

Munasarjat ultrattu ja lääkäri sanoi, että oltava varovainen, että näytän kävelevältä hyperstimulaatioriskiltä. Tämä hieman pelottaa. Toisaalta olen iloinen siitä, että lääkäri kutsui minua nuoreksi, vaikka olenkin jo 32v ja oma fiilis ei kovin nuorelta tunnu.

Ensi askel otettu vauvaa kohden ja lääkäri uskalsi lupailla 50 % vauva kotiin -takuuta. Sehän on aika hyvä tsäänssi. Mitä sitten, jos hyperstimulaation takia pari päivää sairaalassa menisikin?

Tulen varmasti hermoilemaan tänne useasti myöhemminkin.

Tsemppiä kaikille!
 
Amele onko olo yhtään helpottanut? Mulle ei ainakaan ole tullut lugeista aiemmin mitään oireita.

Amalia Armas Mulla kans kerran jäi menkat tulematta juuri kun piti aloittaa eka clomifen kuuri, lääkäri kirjoitti primolut kuurin jolla menkat käynnistettiin. Toivottavasti alkais itekseen, noi lääkkeillä käynnistetyt menkat kun tuppaa oleen aikas kuvuliaita (ainakin omalla kohdalla).

Sitten omaa napaa hieman, tänään oli toinen seurantaultra, ja hieman hämmentyneenä lähdin klinikalta, rakkulat eivät olleet kasvaneet juurikaan :/ mutta toiselle puolelle kylläkin oli ilmaantunut 10 uutta rakkulaa joten se tarkoittaa sitä että tällä hetkellä vas puolella on 20 rakkulaa ja toisella puolella 4 :) Eilen laitoin ensimmäisen orgalutran piikin, oli hieman hankalampi laittaa enkä itse sitä edes saanut laitettua, onneksi mies auttoi. Eli ma-ke välille suunniteltu punktio siirtynee nyt sitten loppuviikkoon :/ emme kuitenkaan lisää annosta jotta ei tule hyberiä.
Loppuviikko on vaan meille tosi hankala koska miehellä tärkeitä palavereja, olisinkin tiedustellut onko tietoa kellään, että voinko myös minä toimittaa miehen näytteen klinikalle vai tarviiko miehen olla todistamassa henkilöllisyytensä tms??? surkeetahan tässä on myös se, että oltais molemmat haluttu että mies on mukana punktiossa ja viemässä mua kotiin klinikalta..
Onko teidän muiden miehet olleet mukana punktiossa/siirrossa?

Mahtavaa viikonloppua kaikille! Tsemppiä!
 
HelgeR sullahan on mahtava määrä soluja kasvamassa! Varmaan ihan viisasta lääkäreiltä olla lisäämättä lääkettä, hyperihän voi olla todella ikävä ja jopa vaarallinen tila. Tuosta miehen läsnäolosta en ole varma, mutta pahoin pelkään, että näytettä tuotaessa on todistettava henkilöllisyytensä. Tuntuu, että ovat tarkkoja näiden asioiden kanssa. Miten sulla muuten tuo primolut auttoi kuukautisten käynnistymiseen? Eli mikä oli annostus ja miten kauan meni, että homma toimi?

Astrolabe kivaa, kun sanotaan nuoreksi :D Mä olen 31 ja mulle totesi toinen lääkäri, että "kun tuota ikääkin jo alkaa olla..." ja toinen taas sanoi että "onneksi olet noin nuori..." Ota näistä nyt sitten selvää...
 
Amele Teillähän hienosti siellä sitten pakkasessa 4.yrityskertaa odottamassa! :) Mä olin vähän ihmeissään, kun meillä kolme pakastuskuntoista alkiota laitettiin samaan olkeen...: / Miksei yhtä olis voinut yksistään laittaa... Mä en tiedä oliko lugeista vai mistä, mutta mulla kans punktion ja siiron jälkeen turvotti koko mahaa siis ihan ylämahaakin! Maha oli sen näköinen ihan kuin olisin jo ollu raskaana! ;) Eikä sitä saanu edes vedettyä sisään... Helpotti sitten vasta tällä viikolla kunnolla, alkuviikosta! Itse ajattelin, että johtui kaikista hormoneista ja punktiosta ym...

Amalia Armas Voi kurjuus, missä ne menkat oikeen viipyy! :( Toivottavasti ne nyt pian alkais, niin pääsisitte munasolujen kasvatuspuuhiin... :heart:

astrolabe Tervetuloa mukaan! :)

HelgeR Sullahan on siellä paljon tuloillaan muniksia! :D Toivotaan nyt että mahdollisimman moni kasvaisi punktio kuntoon! :heart: Harmi kun punktion siirtyminen aiheuttaa ongelmia... :| En tiedä, voisitko sinä toimittaa miehen näytteen, mutta jotenkin tuntuu että miksei...!?! Sun täytyy kysyä... Se täytyy sitten jotenkin saada tuotua kehonlämpöisenä klinikalle, nythän on toki helpompi kun ei ole talvi...;) Vai asutteko kaukana klinikasta? Meillä mies oli mukana punktiossa ja siirrossa, kun pystyi työt järjestämään... Siirossakin oli oikeestaan pakko olla, kun mä sain sen Diapamin, niin en olis saanut autoa ajaa sen jälkeen! :p

ON: Täällä siis pp9 menossa ja yrittää vissiin jotain flunssaa! :'( Tosi sairas olo ja lämmöt koholla... No nuohan voi johtua myös siitä, että raskaus olisi alkamassa mutta ei uskalla toivoa! Mutta arvatkaa etteikö pikkusen lähde mielikuvitus lentoon, kun päässä huippaa ja lämmöt näyttää 37,0!!! ;) Toivotaan nyt oikeen kovasti ettei tämä olis syysflunssaa vaan joku pikkuinen siellä yrittäisi tarrata kiinni... :heart: Senhän näkee jos lämmöt pysyy koholla eikä laske... Mahakin ollut tämän päivän ihan sekaisin, että vessassa saanut ravata, huh huh... :( Muita oireita ei oikeestaan juurikaan enään ole, ehkä tissit vähän kipeet jos niitä oikeen painelee! :ashamed: On tämä piinailu yhtä tuskaa vaikka kuinka rennosti yrittää ottaa... :'(
 
Amalia Armas mulla oli kymmenen päivän primolut kuuri ja menkat alkoi kuurin jälkeen muistaakseni kolmantena päivänä..eli tavallaan tossa menee kaks viikkoo ihan "hukkaan" mutta itse en malttanut odottaa menkkojen alkavan itekseen ku kierto alkoi olla jo yli 50 päivää. En muista annostusta, mutta hyvin toimi ja sen jälkeen menkat on aina tulleet ajallaan (tosta on nyt kaks vuotta kun kuurin söin). Ainut haittapuoli tosiaan oli se, että menkkakivut oli jotain aivan järkyttävää, mutta tuokin varmaan yksilöllistä. Toivotaan että ne nyt alkais!


astrolabe Minäkin olen muuten 31, ja hoitaja totesi, että onneksi olette nuoria (mies on 36) :D ihan kivaltahan se tuntui :)

Juliet83 voin vaan kuvitella kuinka aika matelee ja etsii niitä oireita, etkös ens viikon loppupuolella voi tehdä jo raskaustestin, muistanko oikein? ainakin nuo sun oireet enteilee hyvää :) (ellei sit oo sitä flunssaa tulossa, ei kai)

ON: joo tarttee kysästä maanantaina sitä näytteen vientiä, että onnistuuko mun se viedä, mun miehellä siis elämänsä tärkein palaveri hesassa (me asutaan tampereella joten mulla kyllä lyhyt matka avalle) mut mies ei pääsis kyllä mitenkään punktiopäivänä mukaan, en oikein tiedä miten tässä käy, pakko se on jotenkin saada järjestyyn, stressaavaa kun ei tiedä vielä mikä päivä se punktio on :(

Oliko kellään muulla tota puregon+orgalutran käytössä? onko normaalia että tulee tosi paljon sellaista tosi venyvää limaa?? mitähän se tarkoittaa? Tää piikittely alkaa pikku hiljaa ärsyttään, vähän paremmin jo menee kuin alussa mutta eihän se kivaa silti ole :( oonkin jo miettinyt että jos tässä ekassa hoidossa menee nyt jotain pieleen niin en oo ihan heti valmis piikitteleen uudelleen :(
 
HelgeR: Tsemppiä piikkien kanssa! Se pistäminen ei tosiaan ole herkkua... :ashamed: Ja toivottavasti näytteen vientikin onnistuu! Oma mies sanoi, että häneltä oli henkkarit kysytty näytteen jätössä mutta jospa tuon voisi jotenkin järjestää, kun etukäteen tietää aikatauluongelmista?

Amalia Armas: Mulla on pelko, että mulle käy juuri noin sitten, kun aloitan ne sumutteet, että menkat ei tulekaan. Kun vasta sitten voidaan tehdä se 0-ultra, kun ne alkaa ja ainakin Luget mulla ne piti hyvin tehokkaasti poissa ja jotkut muutkin lääkkeet joskus aiemmin. No, toivotaan kuitenkin, että tulevat ajallaan, ettei homma viivästy. Ja toivottavasti myös sinulle tulevat tosi pian! :)
 
Moi kaikki!!

Minäkin päätin liittyä ketjuun mukaan. Eli meillä tilanne sellainen että seuraaviin menkkoihin koitetaan tehdä pakastusalkioiden siirto. Meillä siellä on käytössä kahteen kertaan. Toisessa kaksi ja toisessa kolme alkiota. Menkat pitäisi tulla parin viikon päästä niin sitten näkee miten käy. Ja tämä tehdään mun omaan kiertoon, koska menkat olleet viime aikoina aika säännölliset, tosin aika pitkällä välillä mutta siltikin.

Meillä yksi lapsi 6/2009 ja nyt siis toinen suunnitteilla. Mulla on pso ja miehelläkin oli huonoja liikkuvia siittiöitä joten siitä johtuu meidän hoidot. Toki mullakin on ylipainoa, joten silläkin on merkitystä. Meidän ensimmäinen sai alkunsa tuoresiirrolla. Kävin läpi yhden inseminaation ja heti sen jälkeen siirryttiin koeputkihedelmöityksiin. Ja silloin onnistui ekalla kerralla hedelmöittyminen. Nyt kyllä niin jännittää että miten niiden pakastettujen käy että selviääkö etes sulatuksesta.

Mutta nyt ei auta kun odotella menkkoja pari viikkoa ja katsotaan miten meidän käy.
 
Juliet83 pidetään peukkuja, että tuo ei olisi mitään ihan tavallista syysflunssaa!

Kata80 tervetuloa tänne jännittelemään. Toivottavasti tälläkin kertaa teillä olisi onni myötäinen.

Täällä ei menkkoja edelleenkään kuulu eikä näy. Keskiviikkona pitäisi olla nollaultra, mutta olen nyt jo täysin menettänyt toivoni, että tuolloin se toteutuisi.
Näin ollen meidän hoito ainakin siirtyy tai jopa sitten päättyy TAAS tähän.
Vielä koskaan ei ole itse toimenpiteisiin päästy, jonkun tällaisen odottamattoman syyn vuoksi. Harmittaa niin vietävästi, kun ei koskaan saada edes sitä yhtä mahdollisuutta.
 
Amalia Armas varmasti tosi raivostuttavaa ja ahdistavaa tuo odottaminen, varsinkin kun tietää, että menkkojen tulematta jättäminen pilaa suunnitelmat totaalisesti. Mulla käynnisteltiin joskus teroluteilla kuukautisia, kun niitä ei kuulunut. Sen jälkeen sainkin seuraaviin kiekkoihin varuiksi reseptin ja aloituspäivän teroille, jos ei ollut alkanut tiettyyn päivään mennessä. Kerran vain jouduttiin käynnistys tekemään ja sen jälkeen ovat näissä hoitokiekoissa tulleet, vaikka luonnollisesti kierto onkin pitkä ja epäsäännöllinen. Pidän teille kuitenkin vielä peukkuja, että pääsisitte yrittämään!

HelgeR oho siellä olikin lähtenyt useita uusia folleja kasvamaan! Varmasti hyvä ratkaisu pitää lääkeannos samana ja viivästyttää hiukan punktiopäivää. Toivottavasti follit jatkavat kuitenkin kasvuaan hyvin ja pääsette ensi viikon loppupuolella punktioon. Oletko huomannut mitään oireita vatsalla? Tuosta miehen näytteen kuljettamisesta en osaa sanoa. Meillä oli mies mukana punktiossa ja se oli kyllä mainio juttu. Hieman jännitimme ehtiikö hän mukaan, kun työreissulle piti samana päivänä vielä lähteä, mutta ehtipä kuitenkin. Meillä oli ainakin ohjeena, ettei punktiosta kotiuteta yksin, eli joku hakija tuli olla, jos mies ei ole mukana. Lääkkeet olivat sellaiset, ettei autoa saa ajaa ja kai muutenkin haluavat, että joku vähän katsoisi perään. Meillä mies vei minut kotiin toimenpiteen jälkeen kotiin ja lähti saman tien reissulle, että eipä siellä kotona sitten ketään minun perääni katsonut, en sitä kyllä olisi tarvinutkaan. :) Siirrossa mies ei ollut mukana ja sinne liikuskelin ihan julkisilla itsekseni. Meillä on klinikalla pakastettu miehen spermaa, kun on tiedossa miehen reissutyö ja jos sattuu reissut huonosti hoitokiekkoihin, niin voidaan sieltä käyttää ja kiekka ei mene sen takia pilalle.

astrolabe tervetuloa mukaan sakkiin. Minullekin lääkäri sanoi ennen IVF –kokeiluja, että hyperin riski on melko suuri, näin ei kuitenkaan käynyt ja lääkkeet eivät tosiaan toimineet siten, miten lääkäri ennakoi. Ei näistä kroppien toimimisista ja toimimattomuuksista koskaan tiedä, joten ei kannata liikaa jännittää tuota hyperikuviota etukäteen.

Kata80 tervetuloa sinullekin, kiva että keskustelijat lisääntyy (vaikka tietysti toivottavaa olisi, ettei kenenkään tarttis täällä kovin kauaa kökkiä). Kannustavaa kuulla, että teillä siellä aikoinaan ensimmäinen tuoresiirto onnistui, kun itse parhaillaan sen tuloksia jännäillään. Ekalla IVF:lläkin on siis mahdollisuus onnistua. :) Tsemppiä tuleviin PAS kuvioihin!

Juliet83 vitsit sun oireet vaikuttaa lupaavilta! Onko ilmentynyt mitään uutta mihinkään suuntaan. Miten maltat olla testaamatta, mä olisin jo ihan varmasti testaillut? Mikä päivä oli sulla olikaan virallinen testipäivä? Jännää!

Täällä on ylävatsan turvotus helpottanut ja olo lähes normaali, ehkä kipuilu ja turvotus olivat tosiaan vain punktion/siirron normaaleja jälkimaininkeja. Hieman tärinäarka tuo vatsa on, mutta ei juuri edes mainittavasti. Mitään oireita ei tietystikään vielä ole, sillä siirrosta on neljä päivää. Jotenkin toisaalta haluaisin, että aika kuluisi nopeasti, mutta toisaalta sitä toivoo, että se pysähtyisi tähän hetkeen. Pysähtyisi tähän, kun vielä voi uskoa ja toivoa, että pian on edes mahdollisuuksia saada maailman iloisimpia uutisia. Pelkään siis sitä, että aika kuluu ja uutiset eivät ole toivotunlaisia. On tämä ristiriitaista. :)

Tsemppiä meille kaikille!
 
Onkohan ICSI:ssä miten suuret mahikset saaha identtiset kaksoset? Lääkäri jo sanoi, että vain yksi alkio siirretään. Ite oisin halunnut, että oisvat kahdella kokeilleet.

Pelottaa, jännittää ja silti suuret toiveet pinnassa.

Jään seuraamaan Amelen uutisia.
 
Amalia Armas: Eikö sitä nollaultraa voi siirtää eteenpäin, jos vuoto ei ala? Minulle sanottiin, että jos vielä samana aamunakaan ei ole vuoto alkanut niin pitää soittaa ja siirretään ultra sitten viikolla eteenpäin...
 
Amele toivottavasti aika kuluisi sun kohdalla nopeasti ja odotus päättyisi iloisiin uutisiin! Mä toivon vaan, että aikaa kuluisi nopeasti esim. viisi vuotta eteenpäin. Silloin ainakin meidän kohdalla nämä hoidot ovat tavalla tai toisella päättyneet. Tuntuu, että ei pää kestä tätä jatkuvaa epävarmuutta ja ainaisia pettymyksiä.

Astrolabe luulenpa, että identtisten kaksosten saaminen hoidoilla on yhtä (epä)todennäköistä, kuin luomunakin. Mä haluisin myös, että (jos nyt joskus maailmassa siirtoon asti päästään) niin siirrettäisiin kaksi alkiota. Onnistumismahdollisuus olisi parempi ja toisaalta voitaisiin saada toivottu perhekoko samoilla stressauksilla.

Vienda mulle sanottiin, että nollaultraan tullaan oli tilanne mikä tahansa. Aion kuitenkin huomenna soittaa lääkäriin ja sanoa, että kuukautiset eivä ole alkaneet. Voivat sitten tehdä toimintasuunnitelman ajoissa (kun meidän hoidot toteutetaan kahdessa eri paikassa niin saavat sumplia keskenään). Oon kyllä ihan varma, että päättävät keskeyttää.

Täällä siis tilanne on edelleen se, että menkat ovat hukassa.
 
Heti alkuun onnittelut niille joita onni on jo potkaissut tässä välissä kun en ole täällä kirjotellut!=)
En nytkään vielä täysillä pääse mukaan kirjotteluun mutta tulin näin pikaisesti kertomaan että tänään oli meidän ivf:n suunnittelukäynti. Ja me päästään ilmeisesti jo lokakuun kierrossa tositoimiin!:rolleyes: Ja lyhyellä kaavalla mennään. Hiukan kauhulla katselin niitä lääkkeiden hintoja mutta toivon että ekalla kerralla jo tulis niitä soluja sen verran runsaasti että riittäisin pakkaseenkin, ei sitten jatkossa kirpasis niin paljon. Ja lääkäri sanoi että mulla on kuulemma vilkkaat(?) munasarjat, ts. mulla niitä "alkurakkuloita" on aika tavalla, kuulemma noin 45-50. Joten ainakin se ensimmäinen, ja toivottavasti ainut, ivf-kierto mennään suht laimeilla lääkityksillä, Puregonia n.125iu/pv(selviää tarkemmin lähempänä) ja Orgalutran siihen sitten myös. Ja sit ne perusjutut eli Pregnyl ja Lugesteronit myös. Oioi, menis vaan nyt sitten aika äkkiä niin päästäisiin tositoimiin!!=)
 
Amalia Armas Voi kurjuus, kun ne menkat vaan viipyy...:( Voi että toivon kovasti, että ei jouduttaisi nyt keskeyttämään... Toivotaan, että nyt kuitenkin sieltä tulisivat, voimia! :hug:

Astrolabe Identtiset kaksoset ovat kyllä tosi harvinaista luomuna ja hoidoissa myös... Samoin ihan eri munaiset kaksoset myös! Itse jos suoraan sanon olin vähän järkyttynyt, kun kuulin vasta siirtopäivänä, että kaksi siirtävät! :O Ei siinä etten mielelläni ottaisi kahta kerralla ja uskon että pärjäisin kahden hoidossakin... Mutta kaksosraskaus on aina riskiraskaus ja identtinen sellainen vielä enemmän! Liian paljon huonoja kokemuksia kuulleena kyllä pelottaisi, jos siellä sellainen ihme olisi sattunut että kaksi kasvaisi... Mutta mennään nyt päivä kerrallaan ja piinikset loppuun! :)

Amele Täällä siis menossa nyt pp12 menossa eikä ainakaan vielä menkkoja! :D Virallinen testipäivä olisi vissiin nyt sit keskiviikko kai minä sinne asti saan piinailtua...;) Ei ole edes testiä kaapissa, jos huomenna hakis ja ke aamuna sitten tekis! Ei tullut mulle syysflunssaa, kurja olo meni ohi eikä mitään nuhaa yms tullut. Lämmöt tosin eivät jääneet kunnolla koholle taitaa olla huonomerkki! :( Vähän ehkä enemmän kuin normaalisti... Tosin mulla on nyt kolmatta päivää maha ihan sekaisin, että mitä tää nyt sitten on...:O Katoin, että Lutinuksissa jollain saattaa tulla tuollaisia haittavaikutuksia mutta onhan jollain raskauden alkaessakin mahavaivoja tiedä sitten... Niin ja närästää ihan pirusti! :ashamed: Sekin nyt jännittää, kun tänään mulla sitten loppuu ne Lutinukset... Mulle määrättiin vain 2vk punktiopäivän illasta! :| Oon ihan varma, että sieltä ne menkat tulee viimestään loppuviikosta, kun nuo lopetan...:( Onneksi olin nyt vlopun yövuoroissa ja oli töissä kiirettä, niin ei kerinnyt näitä asioita paljon pohtia... Nyt sitten alkoi vapaat ja voi alkaa aika piinaavat viimeiset päivät ennen testiä! :D
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina Onpa mukava, että tekin pääsette pian tosi toimiin! :D Mullekin lääkärit aina sanoneet, että "vilkkaat" munasarjat ja aika pienellä hormoniannoksella mentiin, tosin pitkällä kaavalla... Muniksia tuli sitten ihan hyvin eli 21... Meillä sitten kävi aika kova kato hedelmöittymisen jälkeen, 13 hedelmöittyi mutta vain 5 jatkoi jakaantumistaan. Itsellä oli kans toive, että nyt saataisiin hyvin alkioita pakkaseen, kun lääkkeet ei tosiaan mitään halpoja. Mutta vain 3 meni pakkaseen ja 2 siirrettiin joita nyt tässä piinailen... :) Eli yks yrityskerta vain jäljellä tästä ekasta kierrosta! :'( Toivon todellakin, että teillä parempi onni! ;)
 
Juliet83 hei mahtavaa pääset ihan pian testaileen! Jännittää ihan sun puolesta! ja pidän peukkuja!! :)

Tervetuloa mukaan jännitteleen Kata80 :)

ON:tänään oli kolmas seurantaultra ja rakkulat eivät taaskaan olleet juurikaan kasvaneet ja osa oli kadonnut teille tietämättömille joten vähän tulee olo et mitennkähän tässä mahtaa käydä :/ oikeella puolella 6kpl noin 12mm ja vasemmalla 10 kpl 12-13mm ja 2 kpl 15mm. Puregon annostus nostettiin 175:een, punktiopäiväksi tuli perjantai. Mietin vaan et ehtiikö noi kasvaa tarpeeks suuriksi. Mulla ei oo ollu oikeestaan mitään oireita(paitsi väsymys) mut johtuu varmaan siittäkin ku ei ne oo kasvaneet :( pelottaa et koko hoito menee pieleen :(

Ja tää piikitys alkaa ottaa niin päähän, eilen puudutin mahaani jääpussilla ennen pistosta ja lauantaina sain paniikkikohtauksen ekan pistoksen jälkeen..että näin :(
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Ilmoittaudun mukaan vaikka en osaa vielä luvata kummoista palsta-aktiivisuutta. Ikää on 32, toinen lapsi toiveissa ja yritystä 3 vuotta. Esikoinen on luomu, OI-polku kuljettu loppuun ja nyt kilpirauhaslääkityksen piristämänä suunnataan kohti ekaa ivf-hoitoa. Saatetaan tehdä myös icsi. Vajaatoiminnan lisäksi mulla on riesana pcos, miehessä sen sijaan ei ole vikaa.

Piikittäminen on tuttua ja nopeasti siitä tuli rutiinia. Kynä on kätevä, mutta ei se ampullien kanssa kikkailukaan tuota ongelmaa. Itse olen aina pistänyt. Tablettilääkkeitä inhoan, sillä ne sisältävät AINA laktoosia, jota vatsani ei siedä. Olen pallokala, olo on tukala. Tällä hetkellä on ajoituskuuri päällä (Primolut Nor) ja otan ne illalla, sillä aamu on varattu vajislääkkeille. Toivottavasti vuoto alkaa oletetun aikataulun mukaisesti ja vuoto on nollaultran päivänä niukkaa. Ällöttää se vuodon aikainen tutkimus muutenkin, mutta runsaamman vuodon aikaan se on varmasti kivuliastakin. Lyhyellä kaavalla siis lähdetään hoitoa tekemään. Toivottavasti sujuu.

Silmäilin tuossa jonkin verran kirjoituksia, mutta en vielä osaa oikein kommentoida. Varmaan joku sopeutumisvaihekin menossa, sillä pudottauduin vähän aikaa sitten pois kuumeilupinosta tuolta vauvakuumepuolelta. Yritän nyt päästä sisälle tähän lapsettomuuspuoleen. Oman alueen polin porukan kanssa olen jutustellut ja tämä nyt tuntuu myös sellaiselta minulle sopivalta pinolta.

Tsemppejä ja plussatuulia!
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Manuliina mainiota, että sinäkin pääset pian starttaamaan hoitokiekan. Kärsivällisyyttä odotteluun. :)

HelgeR voi tylsää, ettei rakkulat olleet juuri kasvaneet. Minullahan oli samaa hämminkiä silloin elokuun hoidossa ja rakkuloita ei vain saatu kasvamaan, vaikka niitä oli paljon. Lääkeannoksia kasvatettiin, mutta vain yksi sieltä sitten otti kasvupyrähdyksen ja suunniteltu IVF vaihtui lennosta inssiin. Toivottavasti sinulla lääkeannoksen nostaminen auttaa ja auttaahan se! Pidän peukkuja.

macy gray tervetuloa mukaan! Sinullakin on vuosia yritystä takana, joten toivottavasti saatte viimeistään näiden hoitojen avulla lapsen kotiin. Onneksi siellä on jo yksi elämäänne rikastuttamassa. :)

Juliet83 jotenkin kutkuttavaa seurata myös teidän toisten onnistumisia. Mä niin ihailen sun kärsivällisyyttä olla testaamatta, toivottavasti sut pian palkitaan. Närästys voisi ainakin kuulostaa lupaavalta oireelta. :)

Onneksi minulla on kiirettä töissä ja paljon kaikenmoista suunniteltua ohjelmaa, jotta en ehtisi ihan joka hetki kelata tätä kuviota. Hankalaa se silti on, päivät menee vauhdikkaasti, mutta ilaisin nukkumaan mennessä sitä pohtii kaikenlaista. Välillä ärsyttää, että tämä asia hallitsee elämää ja ajatuksia näinkin paljon. Haluaisin, että lapsettomuus saisi ajatuksissani pienemmän roolin, mutta näiden hoitojen aikana se on hieman hankalaa. Onneksi on ympärillä ihania ihmisiä, mielenkiintoinen työ ja paljon muita arvokkaita asioita elämässä, joista voi olla onnellinen. Täytyy muistaa toisinaan tarttua hetkeen. Voimia naiset!
 
Paljonkohan noita munasoluja yleensä saadaan poimittua? Tuntuu jotenkin hurjalta pudotuspeliltä, että ens yritetään saada niitä tarpeeksi, sitte saada hedelmöitettyä munasolu, siirrettyä se ja pysymään sisällä, kiinnittymään ja kasvamaan ja laitetaan loput alkiot pakastimeen ja osa niistä ei jakaannu ja osa menetetään sulatuksessa jne. :-/
 
astrolabe > Olisikohan määrä muutamasta pariin kymmeneen. Kaikissa rakkuloissa ei ole solua, mutta tuollaisia määriä muistan lukeneeni. Niistä sitten osa hedelmöittyy ja kehittyy siirtokelpoisiksi. Sen takiahan niitä yritetään saada paljon ja toivotaan hyvää laatua, ettei tuota kasvatteluvaihetta punktioineen tarvitse tehdä montaa kertaa. Siinä on riskinsä ja rankkaahan se on sekä mielelle että keholle. Me toivotaan pakkaseen jäävän kolmatta raskautta vartenkin, koska se on ainoa mahdollisuus päästä julkiselle yrittämään kolmatta yhteistä. Aloitettu hoito tehdään loppuun vaikka hoidosta lapsi saataisiinkin. ;)
 

Yhteistyössä