IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Amalia Armas Meillä kans tarkoitus käytää miehen pakastettuja siittiöitä. Jos niissä tosiaan eloa on. Meillä lääkäri sanoi että pakastaminen heikentää niitä ja sen takia meille tehtäis heti ICSI. Siis jos nyt sinne asti päästään. Huoh. Huomenna selviää. Aikamoinen viikonloppu kyllä ollut takana. Ajatukset tuntuu koko ajan [pyörivän vaan näissä hoidoissa. Nyt pistään päivän gonalit. Tsemppiä sulle piikityksiin ja muillekkin!
 
Amalia armas ja Kultala meille lääkäri sanoi, ettei miehen siittiöiden pakastus juurikaan heikennä laatua. En sitten tiedä, vaikuttaako tähän pakastusaika? Meillä on siis pakastettu siittiöitä aivan toisesta syystä kuin teillä ja vain varmuuden vuoksi (miehen reissutyön ja hoitojen yhteensovittaminen haastavaa ja pakastettua näytettä ei ole vielä tarvinnut käyttää).

Täällä on monilla jännät ajat edessä, tsemppiä kaikille tähän viikkoon! :)

Kiitos teille kannustavista sanoista. Tänä aamuna (14 päivää punktiosta ja 12 päivää siirrosta) sain cb:n digitaaliseen testiin "raskaana 2-3". Voikohan tämä nyt olla totta? Vatsassa on pieniä menkkatuntemuksia ja yön aikana oli ruskeaa tuhruvuotoakin tullut. Mitään raskausoireita ei ole! Jännityksellä, innolla ja kauhulla odotan päivien kulumista.... Huomenna taidan soittaa klinikalle, josko pääsisin veritestiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Amele vau!! täällä pidetään peukkuja että plussa pysyy plussana!! :) mahtavia uutisia, toivottavasti saat pian varmistuksen verikokeella :)

RBAM Tsemppiä huomiseen mahdolliseen siirtoon, toivotaan että pienet selviää sulatuksesta! Ja kyllähän ne selviää!

AINOX Tervetuloa mukaan, kiva että lopulta uskaltauduit itsekin kirjoittelemaan :)

Itse tulin juuri siirrosta, oli erittäin nopea ja kivuton toimenpide, oikein yllätyin kuinka helposti kaikki sujui. Siirrettiin siis yksi parhain ja 12 saatiin vielä pakkaseenkin :) ei olis paremmin voinut mennä :) Oon niin helpottunut että pakkasessa on niin paljon tavaraa että vaikkei tästä tärppäiskään niin ei ihan heti tarvitse kokea tätä samaa runbaa uudelleen :)

Tsemppiä ihan kaikille!! :)
 
HelgeR hei jee siirto tehty ja olet siirtynyt piinailijoihin! Mahtavan saaliin saitte pakkaseen, siinä onkin lapsikatrasta kerrakseen. Nyt malttia piinaviikoille (toivottaa maailman malttamattomin Amele). :) Kiva myös kuulla, että sinullakin siirto oli helppo ja kivuton toimenpide. Onko vointisi muutoin ollut hyvä?

RBAM teillä on ilmeisesti ollut / on tänään siirto, jos kaikki on mennyt suunnitellusti? Olen hengessä mukana, tsemppiä ja tulehan kertomaan kuulumisesi.

Omia kuulumisia sen verran, että plussa oli testissä vielä tänäkin aamuna ja vuoto ei ole alkanut (ruskea tuhrukin on loppunut). Mitään raskausoireita ei edelleenkään ole, jonka vuoksi olen aika epäileväinen koko asian suhteen. Tänään kävin veritestissä ja huomenna saan sen tulokset, jännittää niiiin paljon. Olen ollut muutaman päivän ihan hermona ja en meinaa saada asiaa mielestäni lainkaan. Äh, toivon niin paljon, että tämä plussa olisi todellinen ja kestäisi. Tiedän, ettei hermoilu auta yhtään mitään, pitäisi vain antaa ajan kulua ja odotella, kun ei muutakaan voi. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. On tämä naiset yhtä odottamisen odottamista koko touhu hitto vie!
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja Juliet83
Moi kaikki! Huomenna on sit jännä päivä et onko viikon takaisesta ultrasta tapahtunut muutosta ja et joko vihdoin päästään aloittamaan piikittely, jännittää ihan pirusti. Ajatukset pyörii koko ajan et entä jos se muna solu ei ole tilanne korjaantunut entäs sitten keskeytyykö hoito jne. Onko kenellekkään käynty
silleen et eka ultrassa ois yksi munasolu ollut muita huomattavasti isompi, onko tilanne
korjaantunut viikossa jne?
 
Mulla täällä leviää pää ihan justiinsa, vartin sisään saan tiedon päästänkö edes koko siirtoon... Kaksi ensimmäistä kupsahti ja loput on nyt sulamassa. Mua niin pelottaa että "reisille menee" ja pakkanen on tyhjä. Ei kai tää maailma niin epäreilu voi olla?

Helgellä on kyllä tosi hyvä saalis pakkasessa! Toivotaan että niitä ei tarvita ja siirretty on se oikea :)
Amele, ymmärrän, pitkä aika tulee hermoillessa ;)
 
HilleriHiiru jännää! Minulla oli silloin ekassa IFV -yrityksessä tuo tilanne, että yksi kasvoi ja muut follit (joita oli paljon) eivät vain kasvaneet. Silloin IVF keskeytettiin ja tehtiin inseminaatio. Olen kyllä kuullut samaa olevan muillakin ja tilanne on korjaantunut, joten eiköhän sinullakin muut follit kiri kiinni tuon yhden kiireisimmän. :)

RBAM voi harmi, kun nuo kaksi eivät sulatuksesta selvinneet! Täällä on täysiä peukut pystyssä, että sieltä joku selviää ja pääsette siirtoon. Voi kumpakumpa! Voimia ja onnea lähettelen sinulle.
 
Täällähän eletään monien kohdalla jännittäviä aikoja!

Amele täällä on ainakin peukut pystyssä veritestin tuloksen puolesta!

RBAM toivottavasti siirto on saatu tehtyä!

HilleriHiiru Toivon todella paljon, että huomisen ultran jälkeen saat viimein aloittaa piikityksen. On enemmän kuin kurjaa, jos aloitettu hoito pitää keskeyttää. Tässä kuitenkin on niin suuret odotukset ladattuna.

HelgeR ihan mahtava tulos! Varmaan helpottaa piinailuakin, kun tietää, että pakkaseen jäi vielä noin paljon mahdollisuuksia!

Itse odottelen huomista folliultraa... Oikeastaan ei jännitä ollenkaan, toisaalta uskon, että folleja kyllä saadaan ja taas toisaalta olo on kokoajan todella epäuskoinen. En edelleenkään osaa uskoa, että siirtoon asti joskus oikeasi päästäisiin.
 
Amele mahtavaa! Toivon todella, että veritestikin näyttäisi positiivista!

HelgeR uskomattoman hieno tulos! Tuohon määrään kun itsekin pääsisi. ;) Tsemppiä piinailuun!

HilleriHiiru varmasti jännittää.. Tulehan huomenna kertomaan, miten kävi!

Amalia Armas meillä on sama tilanne, täällä kans odotellaan huomista folliultraa. :) Jännittää kyllä jonkun verran, mitä siellä munasarjoissa on tapahtunut, mutta huomennahan se sitten selviää...
 
Herran jestas täällä on jännät paikat kaikilla! Tsemppiä kaikille! Ite kävin eilen ultrassa ja follit oli thank god kasvanu viikonlopun aikana. Pelkäsin niiiin että hoito keskeytetään. Tänä iltana olis sit viimenen annos gonalia ja huomen illalla pregnyl ja perjantaina punktio. Iik! No kävi miten kävi niin oon tosi tyytyväinen että saadaan hoito vietyä loppuun asti. Ei muuta ku hyvää viikon jatkoa kaikille ja tsemppiä koko porukalle :)
 
On tää ihana ketju kun jaksatte tsempata kaikkia! :heart:

Jännät paikat tosiaan monella. Huh, päästiin siirtoon kuitenkin, mut pakkanen on tyhjä :| Kaksi heikompilaatuista haettu kyytiin. Haikeet on fiilikset piinailla, kun tietää mitä tulee jos nega on lopputulos... Positiivisellä mielellä kuitenkin pitäis yrittää olla.

Amalia Armas ja keijukainen toivottavasti folliultrassa molemmilla toivotunlaista tulosta ja hyvä saalis jatkoa ajatellen.

Kultakatalle tsempit punktioon!

Ja piikittelypeukut Hillerihiiru että pääsisit "tositoimiin"
 
Heipä hei naiset! :) Minäkin täältä pohjamudista vihdoinkin alan nousemaan ja selviämään negasta... Nyt ihan hyvällä mielellä jo odotan tulevaa PAS:sia! ;) Tännehän on tullut hirveesti taas tekstiä ja valtavasti uusia ... Tervetuloa kaikille uusille on tämä niin ihana palsta, että kannattaa tulla! :heart:

Amalia Armas Mahtavaa, että menkat vihdoin alkoivat ja pääsit piikittely puuhiin! :heart: Onnea huomiseen ultraan, toivotaan että siellä olisi follit kasvaneet...:)

Amele Ihanaa mahtavaa, PLUSSA!!! :heart: Onnea ihan kauheesti, kyllä se siellä mukana pysyy ihan varmasti...;) Täällä noita plussa uutisia on niin ihana lukea, nostaa omaakin fiilistä! :)

idealisti Ihanaa, että kävit kertomassa uutisia... Siellä se pikku sydän pamppailee! :heart: Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti...:)

Keijukainen Onnea huomiseen ultraan, toivottavasti follit olisi kasvaneet...
Samoin HilleriHiiru Onnea myös sinne ultraan, toivon kovasti että pääset piikittelemään! :)

HelgeR Aivan mahtava saalis muniksia! :D Ja pakkaseenkin aivan mahtava saalis, olen ihan kateellinen...;) Ihanaa että siirto olisi sulle kivuton! Nyt tsemppiä piinailuun...:p

Kultakala Onnea tulevaan punktioon! :)

RBAM Onpa ihana, että pääsitte kuitenkin siirtoon! :) Jospa tämä siirto toisi toivotun tuloksen, vaikka uskon kyllä itselläkin varmasti samanlaiset fiilikset kun päästään pas:iin... Meillä tuli pakkaseen vain 3 alkiota kaikki samassa oljessa, joten yksi ainokainen "passi" voidaan tässä 1.ICSI:ssä tehdä! :ashamed: Siis sillä oletuksella, että selviävät sulatuksesta...:| Mutta toivotaan että se riittää! :D Nyt hirveästi positiivistä mieltä sinulle lähetän! :heart:

Ai niin ja kiitos vielä kaikille myötätunnosta, olette ihania kaikki! :heart: :heart: :heart:
Kyllä me kaikki vielä se oma nyytti saadaan, eikö sovitakin niin!!! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Amelen veritestin tuloksia odotellessa :) Ompa jännät paikat! Ja kyllä tää vaan todellakin on yhtä odottelua odottelun perään. Ja kiitos vointi on ollut ihan hyvä, siirron jälkeen oli turvotusta ja nestettä vielä vatsaontelossa mutta tänään on jo niin hyvä päivä ettei punktiosta/siirrosta juuri tietoakaan. Tuntuu jopa vähän turhalta tuo lääkärin kirjoittama koko viikon saikku.

HilleriHiiru, mites kävi, pääsetkö piikittelemään?? Täällä pidetään peukkuja että kaikki hyvin!

Amalia Armas ja keijukainen teillä molemmilla tänään folliultra, miltäs siellä näytti? Toivottavasti ovat kasvaneet toivotusti.

Kultakala, voi sinullakin on punktio pian edessä, mahtavaa! Tsemppiä sinulle! :)

RBAM hienoa että siirto saatiin tehtyä! meillähän on päivän ero vain siirroissa, piinaillaan aivan samoihin aikoihin :) Lähettelen paljon positiivista mieltä sinnepäin! :)

Juliet83 ihana kuulla sinusta, ja että mieli on jo parempi! :heart:

Varailin juuri aikaa veritestiin ensi viikon perjantaille, huh huh..
 
Huonoja uutisi folliultrasta. Mitä todennäköisimmin hoito keskeytetään. Vain kolme vaivaista follikkelilia löytyi. Aika ironistia on se, että viime talvena inssi keskeytettiin myös siitä syystä, että folleja oli kolme, silloin se vain oli liikaa.

Odotan vielä viimeistä tuomiota Naistenklinikalta, mutta tiedän jo, että ei tässä kannata jatkaa, etenkään, kun meillä on vain rajattu määrä siittiöitä käytettävissä.

Olen todella pettynyt itseeni...miten tämä kroppa voi näin pettää! En ymmärrä miten tästä enää jaksaa jatkaa, kun koko tämä matka on vain ollut yhdestä vastoinkäymisestä toiseen siirtymistä.
 
Hei,
Nyt jännitys on ohi tältä erää, piikittelyn saa aloittaa vaikka oli ilmestynyt kysta toiseen
munasarjaan :'(. Lääkärin mielestä ei ole tavatonta et näin käy on ilmeiseti Synarelan aiheuttama.
Ti seuraava ultra jospa kaikki menisi hyvin loppuun asti.
Amalia Armas Ikävää jaksamisia sinulle , ja toivotaan kuitenkin et tulisi Naistenklinikalta
hyviä uutisia ja saisitte jatkaa loppuun asti hoidon. Minulla oli samat ajatukset et miksi näin
vaikeaksi voi hoito mennä et jatkuvia vastoin käymisiä, kuten nyt tämä kysta homma.
 
Juliet83 mietinkin jo, että mitä sulle kuuluu, joten kiva kun kirjottelit. Mainota, että olet saanut mielen taas jo hieman paremmaksi ja siitä se matka kohti PAS:ia voi alkaa. Onneksi teillä on kavereita pakkasessa. Pidättekö yhden välikierron ja sitten, vai kuinka? Tehdäänkö PAS sinun omaan vai lääkkeelliseen kiertoon? Tsemppiä toivottelen!

Amalia Armas no voi hitto! Harmi, ettei folleja ollut kasvanut enempää, aina ei voi ymmärtää, miksi tämä on välillä niiiin vaikeaa. Voin vain kuvitella pettymyksesi. Tsempitykset!

HilleriHiiru jee, tsemppiä piikittelyihin, toivottavasti tuo kystakin siitä rauhoittuu. Taitaa olla aika yleisiä nuo, olen kuullut / lukenut monilla olevan, vaikka omakohtaista kokemusta ei olekaan.

RBAM hyvä juttu, että saitte siirron tehtyä haasteista huolimatta. Täällä jännätään mukana ja saatte nyt sitten HelgeR:in kanssa piinailla suunnilleen samoissa. :)

Minä sain tänään veritestin tuloksen ja se oli hyvä! Jee! Eli arvo oli 382 (pp13). Hoitajan mielestä oikein hyvä päiviin nähden, muttei kuitenkaan liian korkea, mikä taas voisi viitata KU raskauteen. Olen varovaisen onnellinen. Olo on epäuskoinen. Viime yönä heräsin kuukautiskipua muistuttavaan vatsakipuun ja säikähdinkin hieman, aamulla kipu oli kuitenkin hellittänyt, eikä mitään vuotoa ole tullut. En oikein tiedä, pitäisikö tässä uskoa olevansa raskaana, vai tulisiko elää niinkuin ei mitään siihen varhaisultraan saakka (jos sinne saakka päästään), joka on kolmen viikon pästä (vk 7). Oma fiilis vaihtelee ilon, onnen, epäuskon, jännityksen ja pelon välillä. Pelkään tosi paljon, että tämäkin menee kesken, mutta toisaalta nyt ainakin veritestin arvo antaa heti paremmat lähtökohdat kuin toukukuisessa keskenmenneessä raskaudenalussa. Varmasti nyt täytyy vain koittaa nauttia tästä hetkestä, muttei kuitenkaan ruveta vielä liikaa suunnittelemaan ja haaveilemaan. Päivä kerrallaan vähän eteenpäin ja toivoa, että tämä raskaus kestäisi ihan loppuun saakka. Kiitos teille kaikille todella paljon tuesta, se on ollut korvaamatonta. Roikun täällä varmasti vielä mukana vähintäänkin taustaillen. :)

Tsemppiä ihan jokaiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja RBAM
Amelelle hurjasti onnea!!!!

HilleriHiiru hyvä, että sait kaikesta huolimatta aloitaa piikitykset!! Varmasi huojentavaa!

Itse sain Naistenklinikalta ohjeen jatkaa piikityksiä ainakin vielä toistaiseksi. Perjantaina ilmoittavat sitten, että mitä tehdään.

Itse näkisin parhaaksi lopettaa tämän hoidon tähän. On aikamoinen vaiva alkaa kolmen vaivaisen follin takia matkustamaan Helsinkiin (300 km) ja kokea punktio kun tulos todennäköisesti tulee olemaan nolla. Netistä luin, että icsi-hoitoja tehdään näin surkeallakin saaliilla ja onnistumisiakin voi tulla.

Meidän tilanteen tekee kuitenkin erilaiseksi se, että joutuisimme matkustamaan pitkän matkan (yöpymään hotellissa yms) ja se, että siittiöitä on todellakin vain kymmenen ampullia, eikä enempää tule. Tuntuisi hiukan turhalta alkaa sulattelemaan niitä tämmöisen fiaskon vuoksi.

On myös muistettava, että julkinen puoli tarjoaa vain kolme hoitoa ja loppuun vietynä tämä hoito "tuhlaisi" yhden kerran.

Olo on kuitenkin nyt todella toivoton. Tähän asti luulimme, että vika on vain miehessä, mutta ilmeisesti myös mussa on jotain vialla. Eikä mikään anna olettaa, että ensi kerralla kävisi yhtään paremmin.
 
Voi Amalia Armas olen todella pahoillani, että teidän hoito mahdollisesti keskeytetään... :( Varmasti aivan lohduton ja kurja olo.. Paljon voimia ja jaksamista teille! Toivon koko sydämestäni, että seuraavalla kerralla munasoluja kypsyisi reilusti enemmän!

RBAM pidän sulle peukkuja, että molemmat tai edes toinen kyytiläisistä kiinnittyisi! Tsemppiä piinailuun!

HelgeR pidän peukkuja sulle veritestiin! :)

Juliet83 kiva kuulla, että alat olla paremmalla mielellä. Sovitaan tosiaan niin, että kaikki me vielä se nyytti saadaan! ;)

HilleriHiiru onneksi sait aloittaa piikitykset kystasta huolimatta! Toivottavasti se kysta sieltä häipyisi ihan itsekseen.

Kultakata hirmuisesti tsemppiä punktioon! :)

Amele pidän sulle peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki sujuisi hienosti ja kyytiläinen pysyisi kyydissäsi täyden ajan ja syntyisi terveenä. Kaikkea hyvää sinulle!

Meillä on tilanne nyt se, että tänään tosiaan oli se follikkeliultra. Yhteensä 12 hyvässä vauhdissa kypsyvää follia löytyi! Nyt vielä muutama päivä piikitellään ja sitten maanantaina on munasolupunktio ja jos kaikki menee hyvin niin keskiviikkona tai torstaina olisi sitten alkionsiirto. Toiveikkaalla mielellä täällä ollaan. :)

Tsemppiä ja jaksamista teille kaikille! :heart:
 
Amalia Armas Voi harmi! Ei kyllä kuulosta yhtään reilulta tuo tilanne, paljon voimia, halauksia ja jaksamista teille! :hug:

HilleriHiiru Kiva että pääset aloittamaan piikitykset. En noista kystista itseasiassa paljonkaan tiedä, lähteekö ne itekseen? Tsemppiä alkaviin piikityksiin!

Amele Onnea ihan mielettömän paljon! Toivon sydämestäni että raskaus sujuu hyvin! :heart:Ja älä unohda meitä vaikka plussan nyt saitkin, tule kertomaan miten raskaus etenee :)

keijukainen Hei mahtavaa, teillähän alkaa kans olla hyvällä mallilla tilanne ja kohta kans punktio edessä! :)

Täällä kaikki muuten ok, siirrosta on nyt 3 päivää, vointi on muuten tosi hyvä mut hirveet vatsakivut koittaa aina öisin, onkohan ihan normaalia? Sellasia menkkakipuja muistuttavia voimakkaita kipuja aina koko yö :( Ja naama kukkii, yleensä ei oo finnin finniä mut nyt alkaa naama olla aika karseen näkönen, johtuukohan lugeista? Oliko sulla Amele/Juliet83 vastaavaa?
 
Täällä olisi uusi jäsen palstalle jos mukaan mahtuu? :)

Elikkä olen 35v. Kahden lapsen äiti ja nyt uuden miehen kanssa olisi haaveena saada yhteinen lapsi. Lasta olemme yrittäneet kohta 3 vuotta. Tutkimuksissa ja jonossa olemme olleet nyt vuoden. Miehessä on todettu olevan se meidän lapsettomuuden syy... Spermatutkimuksissa joita on tehty 3 on löydetty vain muutamia liikkuvia siittiöitä :( olimme jonossa julkiselle puolelle ICSI hoitoon ,mutta jonotus vain venyi ja venyi, emmekä jaksaneet enää odottaa ja siirryimme yksityiselle puolelle hoitoon.
Nyt ollaan tilanteessa, että toissapäivänä aloitin piikittää Puregonia 150 annoksella ja perjantaina olisi kontroliultra! Eli lyhyellä kaavalla meillä mennään kun oma kiertoni on säännöllinen ja kaksi lasta mulla jo on, eli mun puolelta ei ongelmaa pitäisi olla... Mies kävi viime pe antamassa spermaa pakkaseen varmuuden vuoksi. Sillä halutaan varmistaa että punktiopäivänä olisi varastossa toivottavasti jotain siittiöitä jos punktiopäivän tulos olis huono.

Tässä lyhykäisyydessään meidän tarina! :)

Ihana saada täältä vertaistukea!
 
Robina Tervetuloa lämpimästi mukaan! Miltä pistäminen on tuntunut? Minun tutuillani oli täsmälleen samanlainen tarina kuin teillä ja he onnistuivat saamaan ensimmäisellä IVF hoitokerralla lapsen :) Tsemppiä teille!
 
Moikka, Eka piikki sitten eilen pistetty. Mut ajatukset kulkee miten sattuu, jotenkin tuntuu et ku toi kysta on niin
ei tää hoito voi onnistua, nyt eilen oli kuukautismaisia kipuja ala selässä sekin sotkee ajatuksia.
Välillä taas olo on luottavainen, liekko kuuluu asiaan.
Robina Lämpimästi tervetuloa joukkoon mukaan.
 
Kiitos HelgeR ja HilleriHiiru :)
Pistäminen on sujunut hienosti eikä tunnu juuri miltään!
Mehän mennään HilleriHiiru ihan samaan tahtiin. Hauskaa! Saako kysyä missä ootte hoidossa? Me ollan Väestäliitossa Helsingissä.
Te kelle tää on jo tutumpaa puuhaa voisko joku valaista mua kauan pitää piikittää, että on valmis punktioon? Niin osaa hiukan varautua onko punktio ens vai seuraavalla viikolla!
 
Robina Mulla oli kans tuo puregon, laitoin sitä yhteensä 11 päivää, joista ensin annostuksella 150, ja kaks viimeistä päivää 175. 6 viimeistä piikityspäivää rinnalle tuli orgalutran joka on oman hormoonitoiminnan jarruttamista varten. Eli 6 viimeistä päivää laitoin kahta piikkiä päivässä. Sitten pregnyl irrotuspiikki, seuraava päivä ei tartte tehdä mitään ja sitten oli punktio. Mutta kaikkihan riippuu ihan siittä miten sinun rakkulat kasvavat. Aluksi lääkäri epäili minulla että punktio olisi maanantai, no rakkulat eivät olleet kasvaneet tarpeeksi joten se siirtyi perjantaille. Mutta kaikki selviää sinulle kyllä sitten seurantaultrissa, koska sinulla on ensimmäinen seuranta?
Jos toissapäivänä olet aloittanut piikityksen, niin en usko että vielä ensi viikolla pääset punktioon asti..
 

Yhteistyössä