Odottava73: hienoa, että pääset kotiin ja kaikki on hyvin!
LaaL: musta tuntuu, että aina kun mä alan rentoutua ja luottaa siihen, että kyllä se luonto ja kroppa nyt hommat hoitaa, niin eiköhän joku stressin aihen ilmaannu. Millon vuotaa, millon supistelee enemmän, millon vauva liikkuu vähemmän, nyt muuten ultrassa pienokaisen paino oli hieman enemmän nousussa kuin aiempien ultrien perusteella, nyt tuli siis RaDi:n ja jättiläisvauvan pelko
Että semmosta.... En usko, että lapsettomuushoidot läpi käyneet voi ihan täysin ja koko raskautta ottaa rennosti ja nautiskella, vaikka itsekin olen tätä "tilaa" vuosia odottanut ja haaveillut, että on se niin ihanaa olla sitten raskaana
Täytyy olla aika lehmänhermoinen, tai sitten ihan täysin oireeton, että pystyy ottamaan lunkisti.
Hydrangea: tsemppiä ultraan, pidän peukkuja!! Mä kudon nyt (varmaan kymmenensiä) villasukkia (kesä!)vauvalle Woolista, se on nykyään mun lempilanka Novitalta, kun ne lopetti sen Luxus Alpacan. Onneksi hamstrasin viimeksi mainittua varastoon, niin mulla on vielä itselle neuletakkiin langat ja sen verran jämälankoja, että voin vielä jotain pientä tehdä vauvalle. Sillä tosin on
aika paljon villavaatteita jo, kun olen hoitanut hoitojen aiheuttamaa ressiä ja surua neulomalla vimmatusti vauvan vaatteita, villahousuja on 60-90cm koossa kolmet, neuletakkeja pari, myssyjä, tossuja, villasukkia, pipoja ja tumppuja lukemattomia.... Toinen suosikkilanka on Sandnes Lanett, mutta siitä ei viitsi kutoa kovin isoja töitä, kun on niin ohkasta, mutta sopii hyvin pieniin villahousuihin, sukkiin, lakkeihin ym ja ihoa vasten tuleviin neuleisiin, koska on niin pehmeää superwash 100% merinoa. Ja värikartta on ihana.
Minäki vannon kotidopplerin nimeen. Tosin nyt puoliso kuulee jo mahan läpi vauvan sydänäänet, tosin mulla istukka kuulemma peittää koko kohdun etuosan, joten se voi olla istukan syke, mut syke kummiskin.
Mulla on muuten nyt hävinnyt kokonaan ulkoinen kohdunkaula, mittaa koko kaulassa on 3,2 cm ja se on mutkalla lantiossa. Saa nähdä nopeuttaako synnytystä sitten h-hetkellä. Gynekologi ei kuitenkaan ollut huolissaan ja ei käskenyt hidastaa menoa, päin vastoin kehotti aloittaa liikunnan kun vauva oli kasvanut niin reippaasti, ja kun näin pitkälle olen päässyt. Toivon kuitenkin ettei vauva synny ennen 35. raskausviikkoa! Nyt en voi enää ite mitenkään tietää kohdunsuun tilannetta, kun sormet ei tavoita alapäässä mitään reunaa/vallia/napukkaa, täytyy vaan luottaa siihen, että se aukenee tähän samaan tahtiin eli n. 1 cm/ 6 viikkoa eli ei ehtis aueta kokonaan ennen synnytystä. Tosin vauvahan kasvaa koko ajan ja painollaan sitten saattaa kiihdyttää tuota aukeamista... On tämäki ressin aihe!