IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Joo, ultra oli tänään iltapäivällä, oli kyllä niin hermostuttavaa mennä sinne, mutta onni ja helpotus olikin valtava: ihan oikean kokoinen ihmisenalku vahvalla sykkeellä! Nyt siis viikkoja 6+6 eli vielä epävarmuutta edessä, mutta tällä hetkellä asiat on niin hyvin kuin voi olla. Progesteronitasoa seurataan ja NIPTin otan kun viikkoja yli 10, siinä yhteydessä ultrataan, mutta mietin vielä haluanko käydä tässä välissäkin mielenrauhaultrassa.
 
Joo, ultra oli tänään iltapäivällä, oli kyllä niin hermostuttavaa mennä sinne, mutta onni ja helpotus olikin valtava: ihan oikean kokoinen ihmisenalku vahvalla sykkeellä! Nyt siis viikkoja 6+6 eli vielä epävarmuutta edessä, mutta tällä hetkellä asiat on niin hyvin kuin voi olla. Progesteronitasoa seurataan ja NIPTin otan kun viikkoja yli 10, siinä yhteydessä ultrataan, mutta mietin vielä haluanko käydä tässä välissäkin mielenrauhaultrassa.
Ihanaa, että ultrassa oli kaikki hyvin. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Katti75
Heippati hei!

Kesä alkaa olla ohitse ja klinikat raottavat oviaan jälleen. Jospa sitä tässä pikku hiljaa aktivoituisi taasen ja aletaan kurkkimaan sinne syksyyn/talveen mitä sieltä ois tulossa.

Meillä "ensikäynti" ohitse siis ja hoidon suunitellaan alkavan pistoilla lokakuussa. Muistanko oikein, että munasolupunktioon tarvittavat lääkkeet tulee maksamaan n. 800e?

Tuohon tuskin on tullut kummoisia muutoksia vuoden 2016 jälkeen..?
 
Heippati hei!

Kesä alkaa olla ohitse ja klinikat raottavat oviaan jälleen. Jospa sitä tässä pikku hiljaa aktivoituisi taasen ja aletaan kurkkimaan sinne syksyyn/talveen mitä sieltä ois tulossa.

Meillä "ensikäynti" ohitse siis ja hoidon suunitellaan alkavan pistoilla lokakuussa. Muistanko oikein, että munasolupunktioon tarvittavat lääkkeet tulee maksamaan n. 800e?

Tuohon tuskin on tullut kummoisia muutoksia vuoden 2016 jälkeen..?
Laskin että mulla meni lääkkeisiin noin 600e +plk käynnit eli yhteensä 770e.
 
vierailija
Heippati hei!

Kesä alkaa olla ohitse ja klinikat raottavat oviaan jälleen. Jospa sitä tässä pikku hiljaa aktivoituisi taasen ja aletaan kurkkimaan sinne syksyyn/talveen mitä sieltä ois tulossa.

Meillä "ensikäynti" ohitse siis ja hoidon suunitellaan alkavan pistoilla lokakuussa. Muistanko oikein, että munasolupunktioon tarvittavat lääkkeet tulee maksamaan n. 800e?

Tuohon tuskin on tullut kummoisia muutoksia vuoden 2016 jälkeen..?
Riippunee lääkkeistä mutta lääkekatto tulee kyllä täyteen, jolloin lääke maksaa 2,5e. Lugesteron ei tosin ollut korvattava.
 
Moikka,
Olen täällä palstalla varmaan puoltoista vuotta pyörinyt. Keskenmenoja ja negatiivisia tuloksia takana. Tällä viikolla pitkästä aikaa vihdoin pas. 5 päiväinen alkio toivottavasti vielä kyydissä. Olo on skeptinen ja toisaalta toiveikas. Epäilyttää että voiko tästä tulla mitään kun ei tunnu miltään. Vaikka eihän tietysti varmaan mitään voisi vielä tuntuakaan. Pitkät piinapäivät edessä. Huh!
 
Moikka,
Olen täällä palstalla varmaan puoltoista vuotta pyörinyt. Keskenmenoja ja negatiivisia tuloksia takana. Tällä viikolla pitkästä aikaa vihdoin pas. 5 päiväinen alkio toivottavasti vielä kyydissä. Olo on skeptinen ja toisaalta toiveikas. Epäilyttää että voiko tästä tulla mitään kun ei tunnu miltään. Vaikka eihän tietysti varmaan mitään voisi vielä tuntuakaan. Pitkät piinapäivät edessä. Huh!
Tsemppiä piinailuun! Toi(kin)on raskasta aikaa kun analysoi kaikkia tuntemuksia :). Toivotaan parasta että nyt pysyy matkassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
@odotuksenodotus mitä kuuluu, onko tuntemuksia?

Kiitos kysymästä! Testipäivä huomenna. Äsken iltapäivällä tein puolen toista tunnin pidätyksellä Clear bluen viikkonäyttö testin ja näytti raskaana 1-2. MUTTA sain alkionsiirtoa ennen ja jälkeen Ovitrelleä eli HCG:tä 8 naksua kolmena kertana joka toinen päivä ja tänään on 10. päivä viimeisestä piikistä eli huonolla tuurilla se näkyisi vielä testissä. Muutoinkin periaatteessa kai pitäisi näkyä jo 2-3 kun hedelmöittymisestä 2vkoa ja 1 päivää. Mut ehkä toi vain puolentoista tunnin pidätys voisi vaikuttaa? No, huomenna verikokeeseen. Dpo 12 tuli pienen pientä tiputtelua. Kahdessa aiemmassa alkaneessa (ja kesken myöhemmin kesken menneessä) raskaudessa oli sama juttu just dpo 12. Nega siirroissa sitä ei ollut. Siitä vähän ajattelin et voisko nyt tärpätä. Muutoin ei kummempia oloja, siksi epäilyttää tää homma. Vähän jotain vatsakipuja ja tissit kipeet lugejen takia. Hieman ällöä oloa viime päivinä mut toisaalta oon ollut niin ahdistunut lähestyvästä testistä, et kai sekin aiheuttaa etomista.
Kunpa tää nyt olis totta, eikä vain kemiallinen tai Ovitrelle huijaus :/
 
Hcg oli 236. Jotenkin toivoin kovasti hieman korkeampaa lukua. Edellisestä alkaneesta (ja myöhemmin kesken mennessä) raskaudesta arvo oli yhtä päivää aiemmin mitattuna 150. Hoitaja sanoi puhelimessa että tuo on arvo on oikein riittävän hyvä ja onnitteli. Itse sen sijaan nyt sitten itken paniikissa että meneekö tämäkin raskaus kohta kesken kun tuntuu että monilla tässä vaiheessa hcg jo joku 700+. Olin niin kuvitellut, että kun vihdoin saa positiivisen testin niin olisin luottavaisemmin mielin, mutta nyt sitten olenkin kauhuissani. Tiedän toki että hcg arvot vaihtelee tosi paljon ihmisten ja raskauksien mukaan. Ja menen toki ylihuomenna uuteen testiin, että näkyy nouseeko arvo oikein. Mutta en tiedä milloin nyt osaisin vähän rentoutua. Ahdistaa jo se seuraava verikoe. Ajoittaiset vatsajomottelut ei varsinaisesti oloa helpota :( Onko kellään ollut samanlaisia huolia?
 
vierailija
Hcg oli 236. Jotenkin toivoin kovasti hieman korkeampaa lukua. Edellisestä alkaneesta (ja myöhemmin kesken mennessä) raskaudesta arvo oli yhtä päivää aiemmin mitattuna 150. Hoitaja sanoi puhelimessa että tuo on arvo on oikein riittävän hyvä ja onnitteli. Itse sen sijaan nyt sitten itken paniikissa että meneekö tämäkin raskaus kohta kesken kun tuntuu että monilla tässä vaiheessa hcg jo joku 700+. Olin niin kuvitellut, että kun vihdoin saa positiivisen testin niin olisin luottavaisemmin mielin, mutta nyt sitten olenkin kauhuissani. Tiedän toki että hcg arvot vaihtelee tosi paljon ihmisten ja raskauksien mukaan. Ja menen toki ylihuomenna uuteen testiin, että näkyy nouseeko arvo oikein. Mutta en tiedä milloin nyt osaisin vähän rentoutua. Ahdistaa jo se seuraava verikoe. Ajoittaiset vatsajomottelut ei varsinaisesti oloa helpota Onko kellään ollut samanlaisia huolia?
Mikä sulla nyt Dpo/pp?
 
@odotuksenodotus ei sulla mun mielestä ole mitenkään huolestuttavan matala hcg-arvo. Mulla on tossa kohtaa ollut karkeasti samaa suuruusluokkaa ainakin tässä raskaudessa ja toisen lapseni kanssa, ei tosiaan mitään 700+. Toinen testi kertoo tilanteesta paljon enemmän, koska arvojen kehitys on tärkeämpää kuin absoluuttiset numerot tässä vaiheessa. Älä ole tuosta tuloksesta huolissasi, hyvä arvo se on.
 
  • Rakkaus
Reactions: odotuksenodotus
@odotuksenodotus ei sulla mun mielestä ole mitenkään huolestuttavan matala hcg-arvo. Mulla on tossa kohtaa ollut karkeasti samaa suuruusluokkaa ainakin tässä raskaudessa ja toisen lapseni kanssa, ei tosiaan mitään 700+. Toinen testi kertoo tilanteesta paljon enemmän, koska arvojen kehitys on tärkeämpää kuin absoluuttiset numerot tässä vaiheessa. Älä ole tuosta tuloksesta huolissasi, hyvä arvo se on.
Kiitos <3 Et usko miten helpotti kuulla tuo! Onko sulla tai muilla ollut näin plussan tuntumassa vatsajomotusta? Mulla on nyt pari päivää jomotellut vähän koko ajan. Ei selkeää kuukautiskipua mutta sellaista paineen tunnetta ja arkuutta. Tosi epämiellyttävää ja pitää ajatukset siinä huolessa, että onkohan kaikki hyvin kuitenkaan.
 
Onnea plussanneille <3

Meillä oli kesäkuussa IVF-kierto ja tuoresiirto, josta nega. Saatiin yksi blasto pakkaseen joka nyt pienen (vapaaehtoisen) tauon jälkeen siirretään ensi viikolla. Kesän ajan sain hyvin nollattua ja rentouduttua. Nyt taas alkaa stressi ja jännittäminen nousemaan pinnalle :D
 
  • Rakkaus
Reactions: odotuksenodotus
@odotuksenodotus ei sulla mun mielestä ole mitenkään huolestuttavan matala hcg-arvo. Mulla on tossa kohtaa ollut karkeasti samaa suuruusluokkaa ainakin tässä raskaudessa ja toisen lapseni kanssa, ei tosiaan mitään 700+. Toinen testi kertoo tilanteesta paljon enemmän, koska arvojen kehitys on tärkeämpää kuin absoluuttiset numerot tässä vaiheessa. Älä ole tuosta tuloksesta huolissasi, hyvä arvo se on.
Kiitos <3 Et usko miten helpotti kuulla tuo! Onko sulla tai muilla ollut näin plussan tuntumassa vatsajomotusta? Mulla on nyt pari päivää jomotellut vähän koko ajan. Ei selkeää kuukautiskipua mutta sellaista paineen tunnetta ja arkuutta. Tosi epämiellyttävää ja pitää ajatukset siinä huolessa, että onkohan kaikki hyvin
Onnea plussanneille <3

Meillä oli kesäkuussa IVF-kierto ja tuoresiirto, josta nega. Saatiin yksi blasto pakkaseen joka nyt pienen (vapaaehtoisen) tauon jälkeen siirretään ensi viikolla. Kesän ajan sain hyvin nollattua ja rentouduttua. Nyt taas alkaa stressi ja jännittäminen nousemaan pinnalle
Tsemppiä stressiin ja piinailuun! Ja onnea matkaan. Olen miettinyt, että piinapäivät on kyllä todella nimensä veroiset. Tosin näköjään plussan jälkeen olo jatkuu yhtä piinallisena :rolleyes:
 
  • Rakkaus
Reactions: Krippis
vierailija
Hei,

Kirjotan ensimmäistä kertaa, mutta jonkin aikaa olen palstaa lukenut:)
Mukava on ollut lukea kokemuksistanne.
Ja onnea kaikille, joilla jo onnistunut hoito taustalla! Ja tsemppiä yritykseen tietysti meille kaikille!
Minä olen 44v ja kaksi lasta aiemmasta suhteesta. Nuoremmalla miehelläni ei ole vielä lapsia. Meillä kaksi onnistunutta luomu raskautumista viimeisen vuoden aikana, joista ei kuitenkaan vauvaa lopulta saatu.
Nyt kun ikä painaa, niin otimme yhteyttä Dextraan. Sieltä meille suositeltiin suoraan IVF -hoitoa sekä alkiodiagnostiikkaa, jotta voitaisiin välttää turhat siirrot. Itseä nyt mietityttää tuo diagnostiikka, koska on todella hintavaa.
Onko muut sitä teettäneet?
Minulla AMH oli 1.76 joka ikääni nähden ok, mutta ei takaa munasolujen laatua tietenkään. Lokakuussa olisi tarkoitus tämä homma toteuttaa, koska olen matkalla syyskuussa.
kiitos paljon, jos joku osaa kommentoida/ auttaa. Etenkin plus 40 leidit:)
 
vierailijaTupsuli
Mulla on tosi paljon vaihdellut tuo arvo näissä kolmessa raskaudessa. Mulla on yleensä ollut korkeat arvot ja testi näyttänyt todella aikaisin plussaa, se on tosiaan yksilöllistä. Ehkä EU-kannatta just vertailla muihin vaan mennä nyt noin 3 vrk päästä uudelleen mittauttaa arvo ja syöttää lukema johonkin netin laskuriin. Oleellisinta on just hyvä arvon tuplaantuminen. Mun kaverilla oli vain noin 30 hcg Dpo 14, mutta hänkin sai terveen lapsen, toki ovulaatio ei ollut niin tarkkaan tiedossa kuin hoidoissa. Ja eikös @marrasmai lla ollut matalahkoja arvoja ainakin ekassa raskaudessa? Tässä mun kolmen raskauden arvot, tuo xxx tarkoittaa että en siinä raskaudessa käynyt just tuona päivänä testissä. Tuosta käy ilmi että samalla ihmisellä vaihtelee tosi paljon tuo arvo sen Alkion yksilöllisen kehityksen ja kiinnittymisaikataulun mukaan. Ja näillä arvoilla mulla on aina olleet ne käppyrät ihan yläkantissa, että oon stressannut kaksosia, rypäleraskautta yms. Kuitenkin normaalit yksöisraskaudet olleet. Tsemppiä, kyllä se aika onneksi kuluu vaikka tuntuu nyt hitaalta <3

Dpo 14 120/173/199

Dpo 17 xxx/641/904

Dpo 19 899/xxx/xxx

Dpo 23 6457

Dpo 27 17186
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Piti tulla kertomaan, että hcg oli nyt toissapäiväisestä reilusti yli tuplaantunut. Mikä helpotus! Siltä osin siis saa vähän hengähtää hetkeksi ainakin. Nyt on varhaisultra varattu. Varovasti yritän ajatella, että taidan olla raskaana. Vähän vielä pohdin että pitäisikö kuitenkin käydä vielä kolmas kerta katsomassa, että hcg jatkaa nousuaan, mitta aion nyt hengähtää hetken ja miettiä vasta sitten :giggle:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Mikkis ja minttuni

Yhteistyössä