IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Nato tuo hoitaja ei varmaan tiedä, että voi jarruttaa, jos se ei ole käytäntönä teidän hoitopaikassanne (en tiedä onko ylipäätään tavallista vai onko vain Dextran juttu), mutta just sillä Fyremadelilla voi. Ei toki päivätolkulla, mutta just sen verran että pääsee vaikka viikonlopun yli. Voi olla että silloin se ovulaatiokin on varmistettava pistoksella. Toivottavasti sulla nyt osuisi tämä ovulaatio kohdalleen tällä kertaa, ettei joutuisi taas jälleen odottelemaan.

Paljon onnea plussasta ja hyvästä HCG-arvosta @nasu08 ! Onpa ihanaa! Mulla menee hyvin, tänään viikot 22+5. Pari viikkoa sitten oli rakenneultra ja kaikki oli just niin kuin pitää ja kaikki mitat vastasi viikkoja. Liikkeitä oon tuntenut ehkä parin viikon ajan, vielä ei ole ollut mitään napakoita potkuja vaan hentoa muljumista silloin tällöin kun itse olen ihan paikallaan. Sokerirasitus on edessä ensi viikolla.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: nasu08 ja Nato
vierailijaTupsuli
Vierailija, kyllä olemme. Aloitimme aktiiviset hoidot jäljellä olevista alkioista lokakuussa 2019, eli itseasiassa yritystä takana siis 800 vuorokautta. Matkaan on sattunut varmaan kaikki mahdollinen, mitä kuvitella saattaa.

@Katti75 kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa!
Kysyin tänään puhelimessa, että eikö tätä voi jarruttaa millään niin hoitaja sanoi, että ei voi. Aika erikoista.
Lääkkeellistä kiertoa olen jo aiemminkin ehdottanut, mutta kun oma kierto on niin säännöllinen niin he mielellään tekisivät sen luonnonkiertoon. Vaikka se tarkoittaa sitä, että vuodet vierivät ja vanhenemme.

Ja @nasu08 ONNEKSI OLKOON!!
Ihana kuulla hyviä uutisia, siis ihan vilpittömästi olen iloinen että edes joku onnistuu! Ei se onni ole lainkaan meiltä pois ja niinkuin aiemmin totesin, meistä jokainen joka hoidoissa joutuu käymään olipa se aika mikä tahansa, niin joutuu kokemaan ihan ääripää fiiliksiä, odottelua, sörkkimisiä, testailuita, parisuhteen kriisejä. Helppo tie ei ole kenelläkään meistä joten kaikki positiivisuus ja onni on yhteistä
Ihana juttu! Sulla on fiilikset varmaan hämmennyksen, pelon ja ilon sekaiset? Kertoilehan kuulumisiasi ja fiiliksiä aina, kun muistat. Ajattele, viikko sitten olit heittämässä kirvestä jo kaivoon!
Voi Nato! Vaadi nyt se lääkkellinen, se on yhtä hyvä tapa tulla raskaaksi kuin luonnon kierto. Monessa paikassa on musta silleen että jos alkaa näyttää siltä että ovikset osuu aina huonoon saimaan, siirrytään lääkkeellisiin. Mullahan toimi hyvin elämäni ensimmäinen lääkkeellinen siirto, lääkäri sitä ehdotti kun joulunpyhät pukkas päälle ja sain itse päättää päivän sen mukaan miten oli vapaata eli lääkkeellisessä se ei tosiaan ole niin justiinsa. Ja heikkolaatuisimmalla pakastealkiolla sitten plussasin. Kyllä sulla on oikeus saada puhua lääkärin kans asiasta, ei ne hoitajat voi tehdä mitään päätöksiä minkään suhteen kun eikä sanoa ”ei” kun ei ne siitä hoidosta ole vastuussa. Vaati nyt saada puhua hoitajan lääkärin kans ja vaadi se lääkkeellinen kierto. Elise ”säännöllinen” kierto silti sitä tarjota että kohdun aika-ikkuna vaikka olis tiedossa. Ei se säännöllisyys tarkota juuri mitään. Paitsi jos sattuu sitten aina väärälle päivälle ovis. Tsemppiä!!
 
Voi Nato! Vaadi nyt se lääkkellinen, se on yhtä hyvä tapa tulla raskaaksi kuin luonnon kierto. Monessa paikassa on musta silleen että jos alkaa näyttää siltä että ovikset osuu aina huonoon saimaan, siirrytään lääkkeellisiin. Mullahan toimi hyvin elämäni ensimmäinen lääkkeellinen siirto, lääkäri sitä ehdotti kun joulunpyhät pukkas päälle ja sain itse päättää päivän sen mukaan miten oli vapaata eli lääkkeellisessä se ei tosiaan ole niin justiinsa. Ja heikkolaatuisimmalla pakastealkiolla sitten plussasin. Kyllä sulla on oikeus saada puhua lääkärin kans asiasta, ei ne hoitajat voi tehdä mitään päätöksiä minkään suhteen kun eikä sanoa ”ei” kun ei ne siitä hoidosta ole vastuussa. Vaati nyt saada puhua hoitajan lääkärin kans ja vaadi se lääkkeellinen kierto. Elise ”säännöllinen” kierto silti sitä tarjota että kohdun aika-ikkuna vaikka olis tiedossa. Ei se säännöllisyys tarkota juuri mitään. Paitsi jos sattuu sitten aina väärälle päivälle ovis. Tsemppiä!!
Kiitos Tupsuli kokemuksen jakamisesta ja vinkeistä! Meilläkin ne alkiot siis kaiken lisäksi eivät ole top-luokkaa. Ja ovat olleet hitaita jakaantumaan tai ne solumäärät on siis jääneet jälkeen.
Lisäksi vielä toi mun ferritiini on alhainen.

Tänään oli vielä negatiivinen ovistesti, jomottelee kovasti. Kun huomisen selviäisin ilman ovulaatiota niin olisin "turvassa", mutta pahoin pelkään..

Mä en ymmärrä miksi ei sitten voida alkiota viljellä esim viikonlopun yli blastoksi ja sillä tavalla täsmätä nyt tämä siirto? Jos huomenna olisi ovistestissä hymynaama ja 3-päiväinen alkio, niin kaiken järjen mukaan 1 + 3 vrk ois sunnuntai, jos alkion ottas lämmittelemään perjantaina (jos lh-piikki keskiviikkona ja ovulaatio todnäk perjantaina) 3-päiväisenä ja viikonlopun yli, niin sitten maanantainahan se täsmäisi?
Vai millä ihmeen logiikalla nuo siirtopäivät lasketaan?

Ja katsoin jo kiertokalenterista, että jos ja kun on säännöllinen kierto, niin myös jatkossa ovulaatiot ovat keskiviikkoisin ja siirto olisi sunnuntaina.

Ärh.
 
vierailija
heipsan,
oon lukenu taustalla teidän kaikkien tarinoita yms ja uskaltauduin nyt itekki kirjottaa 😅 täällä nelisen vuotta yritystä ja vuos sitte lapsettomuus tutkimuksen kautta leikkaus pöydälle josta sanottiin suoraan että luomuna en tule lasta ikinä saamaan. puol vuotta meni että päätettiin lähteä hoitoihin ja meille suositeltiin tuota IVF hoitoa 😬

ollaan pieneltä paikkakunnalta ja meidän kunnallinen terveyskeskus tekee naistenklinikan kanssa yhteistyötä näissä hoidoissa ja saa nähdä kauan menee ennen ku edes päästään ensi käynnille 🤨 vai onkohan jollain tietoa kuin pitkät jonot tuolla on 🤔

terv. Tytteli
 
heipsan,
oon lukenu taustalla teidän kaikkien tarinoita yms ja uskaltauduin nyt itekki kirjottaa täällä nelisen vuotta yritystä ja vuos sitte lapsettomuus tutkimuksen kautta leikkaus pöydälle josta sanottiin suoraan että luomuna en tule lasta ikinä saamaan. puol vuotta meni että päätettiin lähteä hoitoihin ja meille suositeltiin tuota IVF hoitoa

ollaan pieneltä paikkakunnalta ja meidän kunnallinen terveyskeskus tekee naistenklinikan kanssa yhteistyötä näissä hoidoissa ja saa nähdä kauan menee ennen ku edes päästään ensi käynnille vai onkohan jollain tietoa kuin pitkät jonot tuolla on

terv. Tytteli
Moikka Tytteli ja tervetuloa palstailemaan :)

Mun mielestä meille sanottiin juuri toisessa sairaalassa, että onni oli, ettei menty TYKSiin kun siellä on ilmeisesti nyt hoidot jääneet ainakin 2kk:n tauolle ja HUSsissa siis jonoa kertyy, tällä hetkellä ilmeisesti n.5kk?
Hoitotakuuhan on 6kk rajassa, mutta siitäkin on ollut puhetta, ettei hoitotakuut täyty millään nyt loputtoman koronan aikana..
Toivottavasti pääsette pian ensikäynnille lapsettomuuslääkärille! (ette vissiin siellä ole vielä käyneet?)
Siellä haastatellaan, tutkitaan ja kysellään ja tehdään hoitopäätös. Yleensä ensikäynnistä (korjatkaa muut jos menee pieleen) hoidot aloitetaan aika piakkoin, jopa seuraavista kuukautisista - riippuu tehdyistä tutkimuksista onko kaikki ns.valmiina. Miehen simppanäyte, munasarjojen aukiolotutkimus ja mitähän kaikkea siinä olikaan.

Täällä ovulaatioplussaa ei vieläkään!!? Digillä olen tehnyt joka päivä.
Jos se nyt ei ole mennyt jotenkin niin nopeasti ohi, ettei digikään ole sitä huomannut? Soitin hoitajalle, ja hän kertoi, että se suuri follikkeli joka näkyi maanantaina ultrassa voi olla jäänteitä punktiosta, eli imetty follikkeli on täyttynyt nesteellä ja ultraava lääkäri luuli, että se on johtofolli. Mene ja tiedä.
Olen ymmälläni. Luonto leikkii mun kanssa.

Jos nyt sattuiskin niin, että se ovulaatio vaan viipyilee jossain, niin meillähän ois ymmärtääkseni sittenkin mahdollisuus PAS-siirtoon.

Tikutellaan ja toivotaan..!
 
vierailija
Moikka Tytteli ja tervetuloa palstailemaan

Mun mielestä meille sanottiin juuri toisessa sairaalassa, että onni oli, ettei menty TYKSiin kun siellä on ilmeisesti nyt hoidot jääneet ainakin 2kk:n tauolle ja HUSsissa siis jonoa kertyy, tällä hetkellä ilmeisesti n.5kk?
Hoitotakuuhan on 6kk rajassa, mutta siitäkin on ollut puhetta, ettei hoitotakuut täyty millään nyt loputtoman koronan aikana..
Toivottavasti pääsette pian ensikäynnille lapsettomuuslääkärille! (ette vissiin siellä ole vielä käyneet?)
Siellä haastatellaan, tutkitaan ja kysellään ja tehdään hoitopäätös. Yleensä ensikäynnistä (korjatkaa muut jos menee pieleen) hoidot aloitetaan aika piakkoin, jopa seuraavista kuukautisista - riippuu tehdyistä tutkimuksista onko kaikki ns.valmiina. Miehen simppanäyte, munasarjojen aukiolotutkimus ja mitähän kaikkea siinä olikaan.

Täällä ovulaatioplussaa ei vieläkään!!? Digillä olen tehnyt joka päivä.
Jos se nyt ei ole mennyt jotenkin niin nopeasti ohi, ettei digikään ole sitä huomannut? Soitin hoitajalle, ja hän kertoi, että se suuri follikkeli joka näkyi maanantaina ultrassa voi olla jäänteitä punktiosta, eli imetty follikkeli on täyttynyt nesteellä ja ultraava lääkäri luuli, että se on johtofolli. Mene ja tiedä.
Olen ymmälläni. Luonto leikkii mun kanssa.

Jos nyt sattuiskin niin, että se ovulaatio vaan viipyilee jossain, niin meillähän ois ymmärtääkseni sittenkin mahdollisuus PAS-siirtoon.

Tikutellaan ja toivotaan..!
Ei olla vielä käyty lapsettomuuslääkärillä.. me vartutaan edelleen tänne meidän naistenpolille sitä aikaa josta ilmeisesti lähtee sitte lähete sinne naistenklinikalle. mies on käynnytkin jo kuukaus sitte antamassa oman näytteen ja mulla on molemmat tuubat tukossa jonka takia ivf joudutaan ja jotain kokeita on vielä ohjelmoitu mut kuhan sen ajan sais mahdollisimman pian 😅

tälläsille kaikki mulle nyt heti ihmiselle tää odottelu ja ihmettely on ihan hirveetä.. on alkanut pelottaakin koko hoidot 😬

-Tytteli
 
vierailijaNato
Ei olla vielä käyty lapsettomuuslääkärillä.. me vartutaan edelleen tänne meidän naistenpolille sitä aikaa josta ilmeisesti lähtee sitte lähete sinne naistenklinikalle. mies on käynnytkin jo kuukaus sitte antamassa oman näytteen ja mulla on molemmat tuubat tukossa jonka takia ivf joudutaan ja jotain kokeita on vielä ohjelmoitu mut kuhan sen ajan sais mahdollisimman pian

tälläsille kaikki mulle nyt heti ihmiselle tää odottelu ja ihmettely on ihan hirveetä.. on alkanut pelottaakin koko hoidot

-Tytteli
Ei hoitoja kannata pelätä, ei niissä ole mitään pelättävää 🤗
Lueskele ketjua ja aiempaa icsi ketjua niin näet miten hoitopolku menee ja mitä hoidot ovat. Valitettavasti nämä vain vaativat hurjasti aikaa, varaudu siihen. Puolessa vuodessa olette varmasti jo monta askelta edempänä! Toki jos pätäkkää on päällä tai haluaa ottaa lainaa niin yksityisellä nämä sujuvat huomattavasti nopeammin!
Toi munajohtimien aukiolotutkimus on (tai oli mulle) kaikista kivuliain ja inhottavin hoidossa ja sulla se on onneksi ohi jo!

Onko teillä hoidoissa olevilla jäänyt punktion jälkeen ovulaatio tulematta tai onko se viivästynyt? Täällä ei mitään vieläkään eikä todellakaan edes oloja mahdollisesta ovulaatiosta ole - päinvastoin!
 
vierailija
Ei hoitoja kannata pelätä, ei niissä ole mitään pelättävää
Lueskele ketjua ja aiempaa icsi ketjua niin näet miten hoitopolku menee ja mitä hoidot ovat. Valitettavasti nämä vain vaativat hurjasti aikaa, varaudu siihen. Puolessa vuodessa olette varmasti jo monta askelta edempänä! Toki jos pätäkkää on päällä tai haluaa ottaa lainaa niin yksityisellä nämä sujuvat huomattavasti nopeammin!
Toi munajohtimien aukiolotutkimus on (tai oli mulle) kaikista kivuliain ja inhottavin hoidossa ja sulla se on onneksi ohi jo!

Onko teillä hoidoissa olevilla jäänyt punktion jälkeen ovulaatio tulematta tai onko se viivästynyt? Täällä ei mitään vieläkään eikä todellakaan edes oloja mahdollisesta ovulaatiosta ole - päinvastoin!
Mulla oli punktion jälkeen menkat alle viikon päästä ja sama homma oli sit ovulaation kanssa kuin sulla. Eli ovulaatio olisi pitänyt tulla ma tai ti, jota pelkäsin, koska PAS olis sit jäänyt väliin. Vielä keskiviikkonakaan ovistesti ei ollut positiivinen, joten silloin sain luvan pistää ovitrellen. Ja siirto onnistui sit´ seuraavana tiistaina.
Täällä nyt 5+2 ja aika iisi olotila, ei pahoja oireita. Joka toinen päivä olen hermona jostain. Kuten esim eilen siitä, että Hcg ei ollut tuplaantunut. Arvo oli kuitenkin ihan ok 1420. Saa nähdä, mitä lääkäri on siitä maanantaina mieltä…
tsemppiä sulle hurjasti ovulaation metsästykseen! Kuinka kauan sitä odotellaan?
 
vierailijaNato
Kiitos vastauksesta Nasu!
Hoitaja sanoi että katsellaan vkolopun yli ja sitten en tiedä. Kysyin pitäiskö mun käydä ultrassa uudelleen tai jotain tai saisinko irroituspiikin niin hoitaja tosiaan totesi, että "meillä ei käytetä irroituspiikkiä".

Eli en todellakaan tiedä mikä tilanteeni on. Tänään kp 14. Luulen, että tämä kierto oli taas tässä ja hukkaan mennyttä, josta seuraa se surullisen kuuluisa "katsotaan ensi kuussa"- fraasi.
Aion vaatia lääkkeellisen kierron, pettymysten sietokykyni on saavuttanut maksimimäärän. Miehellä myös 😔
 
vierailija
Ei olla vielä käyty lapsettomuuslääkärillä.. me vartutaan edelleen tänne meidän naistenpolille sitä aikaa josta ilmeisesti lähtee sitte lähete sinne naistenklinikalle. mies on käynnytkin jo kuukaus sitte antamassa oman näytteen ja mulla on molemmat tuubat tukossa jonka takia ivf joudutaan ja jotain kokeita on vielä ohjelmoitu mut kuhan sen ajan sais mahdollisimman pian

tälläsille kaikki mulle nyt heti ihmiselle tää odottelu ja ihmettely on ihan hirveetä.. on alkanut pelottaakin koko hoidot

-Tytteli
Minulle tehtiin ensimmäinen ivf tänä syksynä, eikä siinä ole mitään pelättävää! Itse koin hankalimpana sairaalassa ravaamisen, en itse hoitoja. Lääkkeet ovat myös kalliita, mutta ollaan kiitollisia että meillä Suomessa on nöin hyvä julkinen terveydenhoito ja itse hoidot eivät maksa juuri mitään.
Sinullahan tilanne on vielä siinä mielessä hyvä, että syy raskaaksitulemattomuuteen on mekaaninen ja ivf:llä hoidettavissa. Tsemppiä!
 
Miten menee @Nato? Pidän täällä peukkuja sinulle<3
Samaa rataa, ovistestit negoja. Heitin pyyhkeen kehään. Aloin ajattelemaan, että jos ovis ei ole huomennakaan niin sama ongelma taas 3-päiväisten alkioiden kanssa edessä. Kierto pidentyy ja pidentyy eli joulukuussakaan ei tule tapahtumaan mitään, koska joulutauko sotkee kaiken taas. Menee siis tammikuulle ja vuodelle 2022 koko homma.
Muserruin jo ajatuksesta, mutta niin se vaan menee.
Soittelen polille huomenna ja kyselen ajatuksia, tosin luulen ettei heillä ole mitään ajatuksia, heillehän lienee ihan sama miten täällä kipuillaan näiden asioiden kanssa ja on vain tyydyttävä olemaan osa tätä massaa ja odottamaan. Olo on äärettömän surullinen ja turta.

Toivottavasti muilla menisi paremmin, kun meillä. En toivoisi tätä polkua kenellekkään kuljettavaksi 😔
 
Hei! Liityn seuraanne, kun hoidot on taas (vihdoin) lähteneet meilläkin rullaamaan.
Meillä yritystä takana vuoooosia. Olisiko nyt jo 9..? :D En jaksa enää niin aktiivisesti laskea, alkaa vaan masentaa.
Yksi IVF kierros tehty muutama vuosi sitten, josta pakkassiirtoja tuoreen lisäksi muutamat. Tämä tehtiin yksityisellä.
Nyt siirryimme julkiselle puolelle uuteen yritykseen kesällä, mutta tuli hieman muita terveyshuolia matkaan ja jouduttiin hieman odottelemaan kierroksen aloitusta.
Nyt pistelyt kuitenkin jo pistelty ja huomenna punktioon!
Odotan niin kovin punktiota, vaikkakin kyllä se taas vähän jännittää.
Ultrassa näytti olevan tulossa suht sama määrä muniksia kuin viimeksikin, joten en aio olla turhan optimistinen sen suhteen, ettäkö tälläkään kierroksella saataisiin hirvittävän montaa alkiota siirtokuntoiseksi asti.
Nyt tunnelma on aika jees, kun edellisestä ivf-kierroksesta on jo aikaa. Uskallan olla jopa varovaisen toiveikas! :D jospa tää kierros olisikin SE milloin meidän onni kääntyy!
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Punktio takana ja ihan kivasti meni.
jostain syystä tällä kertaa oli kyllä kivuliaampi toimenpide kuin viimeksi. Kai jokainen punktiokerta on erilainen..? Tällä kertaa kuitenkin olin ”tolpillani” toimenpiteen jälkeen nopeammin ja jo kotiin lähdössä pian sen jälkeen. Toki piti se vaadittu tunti odottaa. :D

Saalis oli 15 munista, mikä on aika paljon enemmän, kuin viime kerralla. Tosin, suuri osa ymmärtääkseni oli varsin pieniä, joten ehkä niistä ei alkioita saada.
Viljellään viikonlopun yli ja maanantaina siirto!
Nyt vaan toipumista punktiosta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
vierailija
Meillä meni hoidot jatkuvasti huonompaan suuntaan, vaikka muka paransin montaa asiaa. Kesällä sain munuaisten toimintaa määrittävästä arvosta todella huonon tuloksen. Tajusin etten ollut juonut vettä tarpeeksi. Juotuani hyvin, tuo arvo parani.
Nyt aloin miettiä voisiko niin yksinkertaisessa asiassa olla syy siihen, että hoitomme epäonnistuivat. En juonut nesteitä juurikaan...


Ajatukseni voi olla höpöä, mutta halusin sen tänne kirjoittaa näkyville muistutuksena, jos joku muukin unohtaa nesteyttää itseään kaiken muun terveellisen ohella.
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
vierailijaNasu
Tervetuloa mikkis ja tsemppiä punktioon! Tule kertomaan sitten saaliista.

Miten voit Nasu, mitä kuuluu?

Mites tytteli, joko saitte ajan ensikäynnille?
Miten @Nato sinun ovulaation kanssa kävi?
Minulla täällä tilanne ennallaan, tänään pitäisi olla 6+0. Mutta olen jo henkisesti varautunut, että ensi viikon varhaisultrassa voi tilanne olla mitä vaan.
Eli usko raskauteen on lähes mennyt. Minulla ei ole mitään oireita ja toissapäivänä tuli hieman ruskehtavaa tuhrua. Olin hetken maissa, mutta sitten vapautin itseni murehtimasta ja tajusin, että asiat menee kuten tarkoitettu. Ja meillä voi olla hyvä elämä ilman vauvaakin. Mutta olin niin lähellä jo hermoromahdusta sen jännittämisen kanssa, että olen nyt todella vapautunut, kun tajusin, että itse en asialle mitään mahda. Toki jännittää edelleen ja mietin, että voisikohan uä:n jo varata viikolle 6+4?
 
vierailija
Tervetuloa mikkis ja tsemppiä punktioon! Tule kertomaan sitten saaliista.

Miten voit Nasu, mitä kuuluu?

Mites tytteli, joko saitte ajan ensikäynnille?

Ei olla aikaa vielä saatu, soittelin yks päivä polille kysyäkseni asioista yms ni tovin juttelin aivan ihanan hoitajan kanssa jonka äänestä kuuli, että haluaa auttaa ja neuvoo yms.. ni kerto että siellä aika meille jo näkyy mutta menee puolen vuoden päähän ☹
näillä mennään..
 
  • Vau!
Reactions: Nato
Hui kamala @nasu08 miten piinaavaa aikaa! Toivottavasti siellä olisi kuitenkin iloinen yllätys odottamassa, sormet ja varpaat ristiin ihanan asian puolesta. Toivotaan, että olisi helppo raskaus - ilman oireita!

Mikkiksellä ihan huima saldo muniksissa! Toivottavasti mahdollisimman monessa olisi hyvä munasolu ja saisitte pakkaseen vähän viemisiä samalla. Toi on kyllä jännä tosiaan, että miten eri lailla hoidot vaihtelevat eri klinikoilla, ihan jo alkionsiiroon/PAS-siirron laskuissa, lääkemäärissä ja Teroluttien yms aloituksessa, erikoista. Mulla oli siis muniksia n.12kpl joista saatiin punktoitua vain 7kpl, josta vain 4 hedelmöittyi ja silti tuoresiirtoon ei päästy hyperin riskin takia.

Ja Tyttiksellä ihan kamala odotus aika, todella kurjaa. Miten helkkarissa se edes menee noin pitkälle.. :(
Ja todellakin tiedän, että odottavan aika on PITKÄ. Se on just sitä odottamisen odottamista ja sitten taas odotellaan, erittäin piinaavaa ja tuosta joku diktaattori saisi oivan kidutuskeinon kyllä, koska se syö miestä ja naista aika kovaa. Eihän tässä voi muuta sanoa, kun tsemppiä odotukseen ja toivottavasti aika menisi nopeasti teidän kohdalla!

Täällä draamaa niin että meinaan saada slaagin. Yritin jo hierontaan varata aikaa, muttei ollut vapaata.

Mullahan kävi niin hauskasti, että sitä ovulaatiota metsästäessä sillä ainoalla ja oikealla digitestillä jo kp 10 lähtien (ovulaatio yleensä siis kp 11) niin nyttempä punktion jälkeinen kierto pisti kaiken uusiks.
Noh, digitestit loppuivat ja tein pikatilauksen netistä saadakseni lisää, mutta suomen posti nykyään..argh.
Ei muutakuin Prismaan hakemaan pregcheckin ovistestejä ja niihin tuli vain haalea viiva, hädin tuskin silmin nähtävä.
Seuraavana iltana (kp17) posti ei tuonut testejä vieläkään ja tein pregchekkejä, vähän vahvempi viiva, muttei millään tavalla plussa. Yöllä sitten pisteli vatsaa todella kovaa ovulaatiomaisesti (ei limoja eikä mitään muitakaan oireita) ja mietin, että ei helkkari ole todellista.
Noh, seuraavana päivänä testit tulivat päiväpostissa ja tein digin heti - positiivinen ja edelleen se pe**leen pregchek näyttää haaleata viivaa. Ja positiivinen ovistesti ns vääränä päivänä eli siirto ei olisi mahdollinen kun se olisi mennyt sunnuntaille.
Tätä taas itkin ja ulvoin kotona niin paljon, että valvoin aamuyöhön saakka itkien, mies yritti lohduttaa, mutta nämä toistuvat älyttömät viivästykset, epäonnet ja kaikki on vaan vieneet jo todella pahasti mustan puolelle fiilikset. Aamulla silmät biljardipallon kokoiset vähintään ja ajattelin, että paskat siitä ja töihin mars.

Soittelin sitten hoitopaikkaan ja ilmoitin tän koko rumban, että testit loppuivat kriittisenä hetkenä ja eilen oli sitten digitesti plussaa. Empaattinen hoitaja kertoi, että tottahan se on, että väärä päivä ja hän on tosi pahoillaan tästä yms. Itkin puhelimessa ja sanoin, että ei se mitään.
Kysyin kuitenkin, olisiko mitään tehtävissä - jatkoviljelyä alkioille, aikaistamalla siirtoa, myöhästämällä sitä, syömällä Teroluttia tai ihan mitä tahansa, IHAN MITÄ TAHANSA. Hoitaja sanoi, että tuskin on, mutta juttelee lääkärin kanssa vielä ja soittelee mulle myöhemmin vielä.

Noh, olin heittänyt toki jo hanskat taas tiskiin ja olin niin murtunut, niin murtunut etten jaksanut edes syödä. Päivä kului itseä moittien eri sanankääntein ja oikein velloin semmoisessa itsesäälin valtameressä.

Kotimatkalla moottoritiellä puhelin sitten soi ja hoitaja soitti, että he laskivat ja laskivat sitä implaatioikkunaa ja kääntelivät ja miettivät, tulivat siihen tulokseen, että siirtoa yritetään maanantaina!!

Mulla meni puurot ja vellit niin sekaisin autossa, että vahingossa sain sadetunnistimen hakkaamaan tuulilasia aivan vimmattuna vaikkei edes satanut, takalasin pyyhinkin meni päälle ja vilautin vielä vahingossa pitkiä vastaantulijoille, kun yritin edes auton vakionopeudensäädintä saada päälle! Ihme, etten ajanut ojaan!
Itkin autossa, kurvailin motarilla päättömästi ja sanoin tuhannesti kiitos tästä mahdollisuudesta puhelimeen ja hoitajakin oli jotenkin niin iloisen kuuloinen myötätunnosta, ihan sanoinkuvaamaton fiiis!

Sulatetaan yksi alkio, ja nyt tuonne korkeimpaan jonnekkin toive, että se kestää sen sulatuksen - meillähän on kato käynyt sulatuksessa aikaisemminkin ja useaan otteeseen. Mutta me saadaan edes mahdollisuus! Toivonpilkahdus!
Mietin heti, että pitää yrittää saada vielä akupunktioaika ennen siirtoa jotenkin, että olisi kaikki mahdollisimman hyvin. Toivon, ettei maanantaina tipahdeta kaninkoloon, joka kerta sieltä on vaikeampi päästä pois.

Ja jos tänään motarilla jossain näit farmariauton joka ajoi aivan päättömästi, mutkitellen ja vinkkarit täysillä edessä sekä takana niin se olin minä ja ihan silkasta onnesta ja sen tuomasta adrenaliinipiikistä!!
 
Hui kamala @nasu08 miten piinaavaa aikaa! Toivottavasti siellä olisi kuitenkin iloinen yllätys odottamassa, sormet ja varpaat ristiin ihanan asian puolesta. Toivotaan, että olisi helppo raskaus - ilman oireita!

Mikkiksellä ihan huima saldo muniksissa! Toivottavasti mahdollisimman monessa olisi hyvä munasolu ja saisitte pakkaseen vähän viemisiä samalla. Toi on kyllä jännä tosiaan, että miten eri lailla hoidot vaihtelevat eri klinikoilla, ihan jo alkionsiiroon/PAS-siirron laskuissa, lääkemäärissä ja Teroluttien yms aloituksessa, erikoista. Mulla oli siis muniksia n.12kpl joista saatiin punktoitua vain 7kpl, josta vain 4 hedelmöittyi ja silti tuoresiirtoon ei päästy hyperin riskin takia.

Ja Tyttiksellä ihan kamala odotus aika, todella kurjaa. Miten helkkarissa se edes menee noin pitkälle..
Ja todellakin tiedän, että odottavan aika on PITKÄ. Se on just sitä odottamisen odottamista ja sitten taas odotellaan, erittäin piinaavaa ja tuosta joku diktaattori saisi oivan kidutuskeinon kyllä, koska se syö miestä ja naista aika kovaa. Eihän tässä voi muuta sanoa, kun tsemppiä odotukseen ja toivottavasti aika menisi nopeasti teidän kohdalla!

Täällä draamaa niin että meinaan saada slaagin. Yritin jo hierontaan varata aikaa, muttei ollut vapaata.

Mullahan kävi niin hauskasti, että sitä ovulaatiota metsästäessä sillä ainoalla ja oikealla digitestillä jo kp 10 lähtien (ovulaatio yleensä siis kp 11) niin nyttempä punktion jälkeinen kierto pisti kaiken uusiks.
Noh, digitestit loppuivat ja tein pikatilauksen netistä saadakseni lisää, mutta suomen posti nykyään..argh.
Ei muutakuin Prismaan hakemaan pregcheckin ovistestejä ja niihin tuli vain haalea viiva, hädin tuskin silmin nähtävä.
Seuraavana iltana (kp17) posti ei tuonut testejä vieläkään ja tein pregchekkejä, vähän vahvempi viiva, muttei millään tavalla plussa. Yöllä sitten pisteli vatsaa todella kovaa ovulaatiomaisesti (ei limoja eikä mitään muitakaan oireita) ja mietin, että ei helkkari ole todellista.
Noh, seuraavana päivänä testit tulivat päiväpostissa ja tein digin heti - positiivinen ja edelleen se pe**leen pregchek näyttää haaleata viivaa. Ja positiivinen ovistesti ns vääränä päivänä eli siirto ei olisi mahdollinen kun se olisi mennyt sunnuntaille.
Tätä taas itkin ja ulvoin kotona niin paljon, että valvoin aamuyöhön saakka itkien, mies yritti lohduttaa, mutta nämä toistuvat älyttömät viivästykset, epäonnet ja kaikki on vaan vieneet jo todella pahasti mustan puolelle fiilikset. Aamulla silmät biljardipallon kokoiset vähintään ja ajattelin, että paskat siitä ja töihin mars.

Soittelin sitten hoitopaikkaan ja ilmoitin tän koko rumban, että testit loppuivat kriittisenä hetkenä ja eilen oli sitten digitesti plussaa. Empaattinen hoitaja kertoi, että tottahan se on, että väärä päivä ja hän on tosi pahoillaan tästä yms. Itkin puhelimessa ja sanoin, että ei se mitään.
Kysyin kuitenkin, olisiko mitään tehtävissä - jatkoviljelyä alkioille, aikaistamalla siirtoa, myöhästämällä sitä, syömällä Teroluttia tai ihan mitä tahansa, IHAN MITÄ TAHANSA. Hoitaja sanoi, että tuskin on, mutta juttelee lääkärin kanssa vielä ja soittelee mulle myöhemmin vielä.

Noh, olin heittänyt toki jo hanskat taas tiskiin ja olin niin murtunut, niin murtunut etten jaksanut edes syödä. Päivä kului itseä moittien eri sanankääntein ja oikein velloin semmoisessa itsesäälin valtameressä.

Kotimatkalla moottoritiellä puhelin sitten soi ja hoitaja soitti, että he laskivat ja laskivat sitä implaatioikkunaa ja kääntelivät ja miettivät, tulivat siihen tulokseen, että siirtoa yritetään maanantaina!!

Mulla meni puurot ja vellit niin sekaisin autossa, että vahingossa sain sadetunnistimen hakkaamaan tuulilasia aivan vimmattuna vaikkei edes satanut, takalasin pyyhinkin meni päälle ja vilautin vielä vahingossa pitkiä vastaantulijoille, kun yritin edes auton vakionopeudensäädintä saada päälle! Ihme, etten ajanut ojaan!
Itkin autossa, kurvailin motarilla päättömästi ja sanoin tuhannesti kiitos tästä mahdollisuudesta puhelimeen ja hoitajakin oli jotenkin niin iloisen kuuloinen myötätunnosta, ihan sanoinkuvaamaton fiiis!

Sulatetaan yksi alkio, ja nyt tuonne korkeimpaan jonnekkin toive, että se kestää sen sulatuksen - meillähän on kato käynyt sulatuksessa aikaisemminkin ja useaan otteeseen. Mutta me saadaan edes mahdollisuus! Toivonpilkahdus!
Mietin heti, että pitää yrittää saada vielä akupunktioaika ennen siirtoa jotenkin, että olisi kaikki mahdollisimman hyvin. Toivon, ettei maanantaina tipahdeta kaninkoloon, joka kerta sieltä on vaikeampi päästä pois.

Ja jos tänään motarilla jossain näit farmariauton joka ajoi aivan päättömästi, mutkitellen ja vinkkarit täysillä edessä sekä takana niin se olin minä ja ihan silkasta onnesta ja sen tuomasta adrenaliinipiikistä!!
Eikä! Aivan mahtavaa! <3
Meillä on siis siirto samana päivänä ja päästään piinailemaan yhdessä!
 
  • Rakkaus
Reactions: Nato
Minä pääsin PAS alkionsiirtoon, voi kuinka tätä on odotettu!! Olen niin onnellinen 🧡
Alkio oli 3-päiväinen ja 6-soluinen. Enempää mitään luokituksia en saanut. Gonapeptyl kiinnittymisen tueksi pistetään, kun alkio on 6pv:n ikäinen eli torstaina.

Onnea miikkis tuoresiirrosta, nyt vietetään ihana vaaleanpunainen viikko ( sen jälkeen yleensä pilvilinnat tuppaa rupsahtamaan).
Kirjoitan loppuvkosta fiiliisiä koneella lisää.

Nyt piinaillaan, ah ja voih 🧡
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis

Yhteistyössä