IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Päivää Ladyt! Juttelen täällä näköjään nyt hermostuksissani ihan yksinäni. Ei sitten menkkoja näy vielä. Ilmeisesti salaa kuitenkin vielä olen toiveikas, koska jokainen päivä ilman menkkoja tuntuu pieneltä voitolta. Mahassa kouraisee kyllä vähän väliä niin, että tarkistuskäynnillä on edelleen käytävä tämän tästä.
 
Scarleth: älä vielä heitä kirvestä kaivoon!! Ootko jo testaillu? Sori kun en muista enää mitä äsken just lueskelin :0 mua jännittää sun puolesta, tuuhan heti ilmottelemaan miten siellä menee :)

Mun tekis mieli jo soittaa klinikalle et onko mikään hedelnöittyny, mut perjantaina sitten ennen kun lähdetään ajelemaan niin pitää soittaa. On tää hermoja raastavaa touhua, saati sit ne piinailupäivät, en uskalla edes aatella...
Yrittäjä: kyllä se kummasti piristää kun on muuta kivaa toimintaa. Meilläkin on kaks koiranpentua täällä arkea vilkastuttamassa. Sitten kun on yks 10 vuotias koira viel siinä sivussa. 6-vuotias vilkas poika pitää myös arjen vilkkaana :). Vielä ei oo punktiosta tullu kun pieniä jomotuksia, toivottavasti näillä selvitään.
 
Tällähän on tullut plussia, ihanaa! Onnea kaikille plussanneille!

Ja tsemppiä piinailijoille! ja halauksia epäonnen kohdanneille- on tää niin väärin muutenkin!

Täällä on pakolliset välikierrot kärvistelty ja nyt ollaan siinä vaiheessa että perjantaina olisi ensimmäinen pakastealkion siirto. Pakkasessahan mulla oli 6 alkiota, joista 1 top-alkio omassa oljessa ja 2 yhdessä oljessa ja 3 alkiota yhdessä. Sanoivat etteivät 2 siirrä missään tapauksessa, että jos 3 alkion oljesta kaikki selviää jatketaan viljelyä ja pakastetaan uudelleen... mä en ymmärrä miksi on niin tiukkaa ettei kahta laiteta sitten millään ( vaikka onhan täällä kyllä laitettu)? toki riskiraskaus ja ennenaikaisuuteen kaiketi suurempi mahdollisuus, mutta silti. no, en tiedä yhtään mitä perjantaina siirretään, toivottavasti joku noista! ;) joten kohta piinaillaan täälläkin!
 
Moi!

Hyvää arkipyhää kaikille (itse en edes tiedä miksi tämä pyhä on, mutta kyllä mulle vp kelpaa...)

Tulin tylsyyksissäni lukemaan mitä tänne kuuluu ja plussanneitakin on, onnea!

Yrittäjä83 Harmillista että testi oli nega, hirmuisesti onnea kuitenkin tulevasta koiranpennusta! Mulla on kotona 11kk vanha poikakoira. Onneksi se pikkupentu ikä meni jo ohitse... Moni on sanonut että "kyllä teillä nyt tärppää kun on se koiranpentukin" Enpä usko että koiran läsnäolo "parantaa" mun munanjohtimet :LOL:
Yks akka töissä intti etten osaa pitää sitä koirana kun ei oo niitä lapsia! :mad: Onhan se mulle tavallaan lapsenkorvike, täyttää sitä aukkoa mikä on. Sehän on selvä että se on kuitenkin vain koira.

Mites Scarleth jakselee? Toivottavasti tärppää! Jos ei, niin minäkin olen täällä syksyllä kirjoittelemassa...

Ellielle Tsemppiiä huomiseen PAS:toon ja piinapäiviin!

Me tosiaan jatketaan hoitoa syksyllä PAS merkeissä. Välikiertoa odottelen ja poli menee juhannuksena kiinni. En ole koskaan testannut että ovuloinko edes, niin en sitten jaksa alkaa stressaamaan sitäkin ennen juhannusta (jos vaikka ennen kesätaukoa osuisikin kierto oikein).
Tähän mennessäkin tauko on ollut kyllä paikallaan! Happi kiertää huomattavasti paremmin kun ei ole mitä jännittää, ja ei ole siitepöly allergiaakaan ;) Raskausuutiset vaan edelleen on hankalia suodattaa.

Ihanaa kesänalkua plussanneille, piinaileville, ja erityisesti "tyhjänpäällä" oleville :)
 
Heippa kanssasisaret! Onko muilla ollu käytössä crinone lugejen tilalla? Mulla kun on pähkinäallergia niin luget ei mulle sovi. Onko teillä tullu lirahduksia sitä mömmöä pikkuhousun suojaan?? Eilen ja tänään tullut vähän rusehtavaa, varmaan punktion jäljiltä ollutta pientä vuotoa? Punktio päivänä vuosi vähän verta, sen jälkeen siis tuota vähän rusehtavaa kokkarecrinone mömmöä. Anteeksi ällö kuvailu :/
Huomenna olis siirto jos siirrettävää on, jännittää jo nyt kuin käy...
 
Heippa! Pikainen ilmoitus, että virallinen nega testattu tänä aamuna. Nyt voi siis nakata loput Luget roskikseen ja odotella hanojen aukeamista. Samalla jään palstatauolle, nyt on pää siinä jamassa että tauko kaikesta tähän paskaan liittyvästä on enemmän kuin tarpeen. Tsemppiä teille kaikille! :heart:
 
Voi Scarleth. :'( :'( :'( Ei ole oikein sanoja, millä lohduttaa. Toivottavasti tauko auttaa tyhjäämään pään ja ehdit kesän aikana tehdä paljon kivoja asioita. :hug:

Mä olen pitänyt palstahiljaisuutta, kun ei ole mitä raportoida: eka piinaviikko takana, tuntemukset ihan hyvät, ei mitään raskausoireisiin viittaavaa mutta eipä onneksi menkkakipujakaan. Testipäivä ois ensi viikon to, mutta jos saan sinniteltyä perjantaihin, testaan vasta sitten - siltä varalta, että negatulos hajottaa. Pe on nääs vapaapäivä, voin viettää sen vollottaen, jos sikseen tulee. Proper planning prevents piss-poor performance! : /

Ellielle ja Hiippikselle onnea siirtoon tänään!! Tulkaahan kertomaan, miten meni.

Moikka, RBAM. :) Mukavaa ja relaa kesätaukoa sullekin.

Voimia muillekin... On tää niin vuoristorataa, huu!
 
Scarleth: halaus sinne. On noi pettymykset vaan niin kaameita joka kerta :( kesätauko tekee varmasti hyvää, saa nollattua pään kokonaan ja jatkaa uusin voimin.

Meillä oli siis tänään siirto. 11 munasolusta 10 hedelmöittyi normaalisti, 4 tehtiin ICSIllä ja loput solut normi ivfllä maljalla. Sen takia tehtiin neljä ICSIllä kun siittiöitä (normiliikkuvia) oli vähänlaisesti. Kuitenkin 6 hedelmöittyi normisti maljallakin, yksi ei sitten jatkanu jakautumista. Tänän siirrettiin yksi top-luokan alkio ja pakkaseen meni 3 top-luokan ja 5 2luokan alkiota eli yhteensä 8 jäi viel pakkaseen kuudessa eri oljessa. Lääkäri ja laborantti sanoivatkin että meillä on harvinaisen hyvä tilanne kun ei ole kuin 2 solun hävikki. Ja kun kaikki jakautumista jatkaneetkin olivat niinhyvälaatuisia. Nyt vaan vaan toivotaan että pikkuinen tarraa kovasti kiinni <3

Mites ellie??
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Täällä testattu nega. Itkut itketty ja mieli maassa. Nyt jäämme tauolle ja jatkamme taas ensi syksynä siihen asti siis heipat teille. Syksyllä toivottavasti tekisivät jotain testejä ennen 2 ICSI:ä... Hyvää kesää kaikille ja plussa tuuia vielä kärvisteleville...
 
Iiiik! Täällä testattu kaksi yhtä vahvaa,selkeää haamua päiväpissasta. Tein kaksi testiä,parin tunnin välein. Nyt vasta pp9, että
jännä nähdä vahvistuvatko tuosta.Toivottavasti. Virallinen testipäivä olisi ollut vasta 25.5. eli
ensi perjantai. Mulla ei vaan enää hermo pitänyt ja testasin davidin herkällä. Piirtyi alle viiden
minuutin tikkuun. Meillähän vain yksi alkio selviytyi 11 kappaleesta eli on aika lottovoittaja
olo. Meidän sisupussi selvisi ja kunpa jatkaisi kasvuaan..:heart: En ole koskaan neljän vuoden
aikana saanut mitään viivaa rtestiin.


Neganneille suuri lohtu hali.:hug: Mä niin tiedän tunteen.

Hiippis,Tosi hyvä solumäärä teillä,onnittelen. Pidän kovasti peukkuja sulle!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja Sintu74
Scarlethille ja simplille haleja ja voimia kesätaukoon!

Onnittelut susan78!! Se on uskomaton tunne kun ne kaksi viivaa siinä möllöttää!

Täällä siis Hiippiksen kanssa kaiketi sama piinapäivä? Onko sulla veritesti 30.5? Eli mullekin tehtiin pe siirto, joka meni hyvin ja siirrettiin 4 soluinen top-alkio, se ainut yksinäinen. Täällä vaan rupesi samana päivänä viisauden hammas vaivaamaan ja vaivaa kovasti edelleen... todella ärsyttävää. Panadolia menee 3x 1g päivässä ja hextrilillä kurlailen...jospa se siitä ettei tarttis antibioottia.
 
Ellie, juu meilläkin oli pe siirto. Nyt pidetään peukut että meillä molemmilla tarraa tiukasti kiinni :). Mulla on testipäivä 1.6. Ja ihan apteekin testillä testataan. Katotaan kauan tää mun rauhallinen olo kestää ;)

Susan: hurjasti onnea vielä tätäkin kautta :)
 
  • Tykkää
Reactions: susan78
Lueskentelin tämän foorumin tekstejä ja ajattelin jo etukäteen kertoilla, että yksi IVF hoitoja alotteleva haluaisi liittyä tähän pinoon :)

Ensinnäkin kiinnitin huomiota, että täällä on tuttuja inseminaatioketjusta!! Onnea Susan78 plussasta!! Olen miettiny miten voitta ja tiesin sydämessä, että se plussa sieltä teille tulee :D onnea <3

Scarleth ei riitä sanat kertomaan kuinka harmittaa sun puolesta!! :hug: Tauko tekee varmasti hyvää ja sitten uudella innolla syksyyn.

Meillä siis takana nyt 4 tuloksetonta inseminaatiota ja elokuussa heti kun VL aukeaa olisi tarkoitus tehdä ensimmäinen ja ainoa IVF hoito. Eli aika lopunalkua eletään täällä. Ihana kuitenkin lukea, kuinka monella IVF on onnistunut oli sitten muniksia paljon tai vähän. Eli ei aina se määrä vaan laatu.
Mutta tämä palaa sitten syksyllä viimistään asiaan. Tsemppiä ja onnea kaikille, niin piinailijoille kuin plussanneille ja plussapuhureita kaikille
 
Kiitos, Ellie, Hiippis ja Toiveissa86:heart: Älkää koskaan menettäkö toivoanne.Mä olin jo tehdä sen.
Olen hyvä esimerkki siitä,että kaikki on mahdollista.Ihmeitä tapahtuu ja että lääketieteestä voi todella
olla apua. Toiveissa86, uskon,että teillekin plussa tulee IVF:n avulla.:) ja kiitos kauniista sanoistasi.:heart:
Muistan sut hyvin inssiketjusta.

Tänä aamuna testasin vielä digillä (cb) ja raskaana 1-2 siihen piirtyi. Uskomatonta.Todella epäuskoinen
olo edelleen.Tuleeko musta sittenkin äiti.:heart: Yritän pitää jalat maassa veritestiin ja ultraan saakka.
Täytyy alkuviikosta jo soitella polille.

Peukutan hirmuisesti teille Ellie ja Hiippis!!!!
 
Sellaista vielä kysyisin, että miten olette ilmoittaneet työpaikallanne sairaslomasta siirron jälkeen? Miten pomonne on ottanut asian jos olette kertoneet? Eikö sairasloma ole sen 3päivää, ainakin niin olen lukenut? Itse en haluaisi sanallakaan mainita pomolle lapsettomuushoidoista, en edes vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:
Syvä osanottoni, Scarleth ja simpli... :'( Osaa tämä elämä olla niin epäreilua. Toivottavasti saatte kesän aikana vähän nollattua ajatuksia tästä kaikesta. :hug:

Hiippis, mulla ei ole kokemusta crinonesta, mutta ainakin lugeilla on vastaavaa valumistaipumusta... lääkärin mukaan tämä ei kuitenkaan haittaa, koska annostus on sen verran suuri että lääkettä ehtii imeytyä ihan tarpeeksi paljon, vaikka osa tulisi uloskin.

Toiveissa86, punktiosta kirjoitetaan normaalisti kolme päivää sairaslomaa, tarvittaessa enemmän. Myös siirtopäivän voi halutessaan saada vapaaksi, jos se menee tuon 3 päivän ulkopuolelle (esim. viikonlopun tai pitkän alkionviljelyn takia). Itse ilmoitin töissä, että joudun toimenpiteeseen josta tulee 3-4 päivää sairaslomaa, eikä tarvinnut sen enempää selitellä. Mulle jopa sanottiin, ettei tarvitse kertoa mistä on kyse, kunhan toimitan töihin lääkärintodistuksen. Nyt kun olen menossa toista kertaa punktioon, kerroin vaan töissä että joudun uudestaan toimenpiteeseen ja että se tulee osumaan tälle ja tälle viikolle, tarkemman päivän saan tietää vasta lähempänä. Taaskaan ei kyselty sen enempää - pyydettiin vain kertomaan päivämäärät heti kun tiedän, jotta voidaan yrittää vähän järjestellä mun työvuoroja. Eli siltä osin oon kyllä päässyt vähällä.

Ikävämpi puoli on tuo sairasloman palkattomuus, mutta senkin asian suhteen esimies on vaikuttanut hyvin myötätuntoiselta ja tarjonnut juuri mahdollisuutta vaihtaa työvuoroja, jottei mulle tulisi niin suurta palkanmenetystä (ja onhan se tietysti heillekin parempi, että on joku hoitamassa mun hommia sillä aikaa kun oon saikulla). Syytä palkattomuuteen hän ei taida tietää... palkkakonttorista on kai vain ilmoitettu hänelle, ettei tällä sairaslomakoodilla palkkaa makseta.

Susanille mielettömästi onnea plussasta! =)

).( Täällä on nyt pistelty Puregonia viisi päivää 200 yksikön annoksella. Viime IVF:ssä mulla ei mielestäni tullut hormoneista juuri mitään oireita, ja olo oli varsin hyvä sekä ennen että jälkeen punktion, mutta nyt mulla on tuntunut molemmissa munasarjoissa ajoittaista vihlontaa... voikohan noita oireita tulla jo 4-5 päivän piikittelyn jälkeen? : / Viimeksi mulla oli pienempi annostus, niin lienenkö sen takia selvinnyt ilman turvotusta ja jomotuksia...?
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... toukokuu
Emppu2012 ........ 2.IVF............... touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
Haave vain ....... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
hiippis81 ............ 1.IVF ................ toukokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 1. IVF ................... toukokuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 2.PAS ....... toukokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen.......... 1.IVF................helmikuu
RBAM.............. 1.IVF 1.PAS............elokuu?
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF 1.PAS......... elokuu?
simpli ................ 2.ICSI ............. elokuu?
sintti -79 ............ 2.IVF ............... toukokuu
susan78 ............. 1.IVF ............... toukokuu
Syys77 ......... 1.IVF 3.PAS............toukokuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
toiveissa86 ........ 1.IVF................ elokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........elokuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä


Piinailijat:

susan78.................1.IVF .................25.5.2012
Ellie80.................1.IVF 1.PAS...........30.5.2012
hiippis81.................1.IVF .................1.6.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?

wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 9.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
Ellix ..............2.IVF 3.PAS.......LA ?.1.2013
 
Heippa Sintti, oot just paivittanyt listan, mutta jos jaksat tehda sen uudestaan, mut voi kylla siirtaa piinailijoihin... Testipaiva 25.5.

Hei, onko tassa pinossa ketaan, joka olisi saanut plussan ilman mitaan piinailuoireita?? Mulla oli ekalla viikolla rinnat vahan arat, mutta nyt ei oo enaa sitakaan. Voin tosi hyvin, ei jomota eika ahista mikaan, mutta osa tuosta on steroidien aiheuttamaa ylipirteytta (en saa oikein nukuttuakaan). Jos siella jokin moykky muhisi ja raskaushormoni nousisi, kai nyt pp 10:na pitaisi jo jotain tuntua?? : /

Sorry omanapainen viesti... Piinailu vain vahan hermostuttaa. Voimia kaikille myos-hermoilijoille!
 
Heips ja kiitos onnitteluista! Minutkin voi siirtää piinailijoista plussanneisiin.:) Olen
testannut jo niin monta testiä,että en kehtaa edes kertoa.:D
Hiippis,Polilta saan 7 viikon ultraan ajan ,päksiin siis se on jollekin mies lääkärille.Neuvolaan ei kuulemma tarvitse soittaa ennen sitä. Veritestiin en saanut lähetettä,koska testit kuulemma niin luotettavia.Olisin kyllä halunnut tietää Hcg arvot.

Toiveissa,En osaa vastata sairasloma asiaan,kun ei tarvinnut sitä ottaa. Lääkäri kyllä kysyi tarvitsenko,mutta kieltäydyin.

Lumi72, Mulla oli virallinen testipäivä myös tuo 25.5 eli perjantai.:) Tuntemukset ei olleet yhtään sen kummoisemmat kuin normaalisti ennen menkkoja.Enkä edes uskonut plussaan. Aiotko odottaa perjantaihin asti? :) Stemppiä piinailuun!!!
 
Kun en nakojaan olekaan viela tullut onnitelleeksi, niin: onnea, Susan!!! Aivan mahtava tulos yhdella hedelmoittyneella alkiolla - olen NIIN tyytyvainen puolestasi! Ja ihkaeka plussa viela! :D

Meillahan kans hedelmoittyi vain yksi, ja sita tassa nyt jannitetaan... Ma yritan kovasti sinnitella perjantaihin. Joka kerta vessaan mennessa pelottaa katsoa ponttoon, joten saas nahda, kestanko. Mutta jos tulos on nega, huomenna olisi tyopaiva ja mulla sellainen naama, etta tasan tarkkaan joka ainoa tyokaveri nakisi, etta jotain kamalaa on sattunut - en siis uskalla riskeerata, karvistelen mieluummin. Perjantain voin sit pillittaa neljan seinan sisalla tai hihkua netissa koko paivan. :rolleyes:

Sintti - ma olen usein lukenut, etta ihmisten oireet vaihtelee hoitokerrasta toiseen tosi paljon, joten eikohan toi ihan normaalia ole... Toivottavasti vihlonta tokenee pian!

Toiveissa - makaan en ole vastannut sairauslomaan, kun asun ulkomailla ja taalla on niin eri systeemit. Ma paatin ottaa ihan vuosilomaa pari paivaa siirron jalkeen, jottei tarvisi sumplia laakarintodistusten kanssa. Pomo ja tyokaverit kylla tiesivat, etta olin jossain epamaaraisessa sairaalaoperaatiossa (ja sain heilta ihanan 'parane pian'-kortinkin - kylla tuli narrauksesta huono omatunto!), mutta sanoin ottavani mieluummin lomaa kuin saikkua, koska "en nyt saa laakarin kaskysta stressata ja sairaslomalla stressaisin toihinpaluusta". :rolleyes: Mutta taalla ei siis tosiaan ole tietaakseni mitaan lakisaateisia saikkuja hedelmoityshoidoista, ja ma olen toissakin pikkuiselle firmalle, jossa pomo = HR-osasto, enka halunnut hanen tietavan. Ajattelin vauvan olevan parin vuosilomapaivan arvoinen. ;)
 
Mä olen pienessä 10 hengen yrityksessä töissä, mutta Mulla on maailaman ihanin pomo (vielä mies), jolle olen hoidoista kertonut, maksaa palkan aina vaikka ei tarvitsisi ja kyselee että miten jakselen ja miten meni tms. KOvasti toivoo että hoidot onnistuisi vaikka hänelle se lisää vaikeuksia,jos jään pois, mutta hän ajatteleekin sydämellä ei rahalla ja sellaista pomoa ei monta ole! JOten olen poikkeuksellisen onnekas tässä suhteessa...

Omaa napaa: Vatsa on etenkin iltaisin todella pinkeä ja arka- kaikki kosketus/ painaminen (esim isompi lapsi sylissä) ahdistaa. Lievää menkkajomotusta on ollut sunnuntaista, vaihtelevasti. En tiedä, onneksi ei ole koko ajan aikaa miettiä- vaikka hemmetti huomaa monesti ajattelevan että teknisesti olen raskaana, jatkuuko se sitten- se on toinen seikka. Ärsyttää myös että panadolia vedän edelleen 3x 1g pvässä ja ensi torstaina on viisauden hammas poistettava. Toivotaan ettei nyt vaikuta raskautumiseen...

Tsemppiä muillekin piinailijoille!
 
Heissuli! Onnea plussanneille!

Tulin taas pakoilemaan paperitöitä tänne ja lukemaan kuulumisia ;)

Minä voin ihan suoraan myöntää että koira tulee lapsen korvikkeeksi. Reilu 10v ilman koiraa ja valtavaa koirakuumetta on ollut jo reilu 7 vuotta. Nyt se sai vieläpä uuden merkityksen juurikin lapsettomuuden takia. Joskus kun yritystä oli 1,5v takana oltiin miehen kanssa lenkillä ja sanoin, että käviskö tällanen järjestely... Jos lapsettomuutta joskus tulee 3v täyteen niin sitten mä saan hankkia koiran... Isäntä naurahti ja sanoi että sovitaan niin... Ja se 3 vuotta tuli täyteen nyt keväällä...

Hankin itselleni lapsen korvikkeen, ongelmieni kuuntelijan, naaman nuolijan ja lohduttajan. Samaan aikaan kyseinen karvakasa saa olla kunto-ohjaajani ja perseelle potkijani. Rodun valitsin myös sen mukaan että pystyn sen kanssa harrastamaan mahdollisimman monipuolisesti eri lajeja.

Katsellan mitä tuleman pitää mutta nyt on melkoisen hyvä mieli :) Karva-adoptio on tapahtumassa ja lähdemme hakeman lastamme ulkomailta heinäkuun lopussa.

TSEMPPIÄ KESÄÄN! Me palaamme elokuun lopussa hormonien pariin!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Nyt tulee aika omanapainen viesti, vaikkakin teidän kaikkien kuulumiset lueskelin. Täällä on ollut melkoisia kauhunhetkiä. Mulla alkoi alkuviikosta verenvuoto ja voimakkaat vatsakivut. Polilla katsottiin tilanne, pikkuisella sydänlyö ja vastaa kooltaa viikkoja 7, niin kun pitääkin mutta istukan vieressä on iso hematooma jonka vuoksi olen nyt sairaslomalla ja pakkolevossa uhkaavaan keskenmenon vuoksi. Viikon päästä uusi ultra ja toivotaan ettei hematooma ole kasvanut tai jos se vuotaa pois niin ettei veisi meidän pikkuista mukanaan. Eli piina vaan jatkuu..
Mutta tsemppiä kaikille jolla on piinapäivät menossa tai vielä hoidot tulossa ennen kesätaukoja ja jo lomalle siirtyneille, yrittäkää nauttia kesästä.
 
Moikkelis pitkästä aikaa.
Roikun näemmä tässä pinossa tuolla plussanneissa. Voipi siirtää takaisin hoitolaisiin.
PAS on ensi viikolla.
31.3 jouduttiin alkanut raskaus keskeyttämään alkion vaikean vammaisuuden vuoksi. Olisi mennyt kesken kuitenkin siitä muutaman viikon sisään. :'(
Poikamme syntyi enkelinä 1.4. ja sanoin miehelleni, että tämä oli vuosituhannen huonoin aprillipila. Keskeytys kesti 24 tuntia synnytyspolttoineen ym. (ei siitä sen enempää). Kehityshäiriölle ei ole löytynyt syytä, on vain käynyt "äärimmäisen huono tuuri" .
Nyt fyysinen toipuminen on edistynyt niin, että eilen klinikalla ultrassa näkyi 17,8mm follikkeli ja lääkäri sanoi, että heti, kun ovistesti näyttää plussaa pitää soittaa, ja siitä kuudentena päivänä on siirto. Tänään jo sitten ovistikku näytti plussaa, joten ensi viikon ke on siirto. Kaksi kertaahan meillä pakkasessa on. Luonnolliseen kiertoon tämä PAS ja tuetaan vain lugeilla tässä ennen ja jälkeen siirron.
 

Yhteistyössä