IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

No niin, tännekin kertoilemaan kuulumisia. Meillä siis kolme inssiä takana ja nyt tauko menossa ennen ivf:ää. Tein eilen ja tänään kuitenkin positiivisen raskaustestin, eli raskaana kai ollaan, vaikkei itse uskoisi!! Varsinkin kun siis tauko menossa, tää on niin mieletöntä.. Mutta ilmeisesti en nyt sitten siirrykkään tänne ketjuun, kun ivf:ät tällä erää jää tekemättä. Toivotaan nyt vain, että raskaus sujuu hyvin.. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 9.1., mutta mun pitkä kierto voi vielä vaikuttaa siihen. Viikkoja pitäisi olla nyt siis 5+4 jos oikein laskin, siis viime menkoista laskettuna. HUI!

Aurinkoista tulevaa kesää kaikille ja tsemppiä kullekin omalle taipaleelleen!
 
Lumi> Näinpä ja otetaan vielä huomioon että kuumeessakin on monet raskautuneet niin mene ja tiedä sitten... :) (lämmitin itselleni eilen saunan ja vasta kun saunan oveen tartuin niin muistin että eihän mun pitänyt saunoa... :D Menin sitten vähän kevyemmillä löylyillä ja mietin juurikin esim kesäisiä auringonpaahteisia päiviä yms. eli ei kai se nyt niin pahasta voi olla)

Eipä se ikä niinkään paljoa merkitse annoksiin, kuin se amh arvo ja aiemmat kokemukset. Mulla amh on 0,8 Syssymmällä nähdään millaisilla määrillä seuraavaan hoitoon lähdetään.

Vielä omasta navasta... Siirrosta on nyt sitten 8 päivää. Mahassa ihan järkkyä mensukramppia meneillään. Tiedän että ei tule menkat vielä, koska ei oo koskaan ennenkään tullu lugesteronien läpi. Eli saas nährä kuis meittin käy...
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Olen kyllä taustalla käynyt välillä lukemassa ja ollut hengessä mukana!

Minut voi päivittää plussanneisiin. Alku oli tosiaan piiiiiiiinaavaa. Vasta np-ultran jälkeen olen uskaltanut huokaista ja alkaa uskoa, että raskaana ollaan. Itkuhan siellä utrassa tuli kun näki pienen pomppivan innoissaan :)

Voimia teille kaikille ja uskoa hoitoihin :heart:

neulatyyny ja nuppis 13+2
 
Heippa kaikille!

Täällähän tapahtuu :) Suuren suuret onnittelut Peikko89 , neulatyyny ja muutkin plussanneet. Tsemppiä kaikille piinailijoille ja munisten kasvattelijoille.
Lumi: Mä en myöskään ole kuullut mitään saunakiellosta. Jospa sellaset pienet löylyt ainakin uskaltaa ottaa :)

Voi onnelliset teitä, joilla klinikat on auki joka päivä. Mulla lisästressiä pukkaa siitä, et sattuuko ovulaatiot ja kierrot oikeeseen aikaan. Tosin nyt ei tarvi enää mietiskellä ovulaation ajankohtaa. Tarkoitus oli tehdä ensimmäinen PAS tähän kiertoon, mut eipä siinäkäkään niin helpolla päästy. Pari päivää sitten oli ultra jossa selvis, ettei limakalvo ole kasvanut riittävästi, johtofollista ei ole tietoakaan, eli ovulaation kanssa on jotain häikkää.(??) Onneksi lääkäri oli sitä mieltä, ettei nyt aleta enää pelaamaan ajan kanssa vaan lähetään suoraan lääkkeelliseen PASiin. Tässä on ollut niin paljon kaikkea ja endometrioosit on sen verran kookkaita.. Kuinka kauan teillä muilla on ollut väliä IVF:n ja PAS:n välillä? Tuntuu, että tässä kestää ikuisuus että mitään tapahtuu. Mä kuvittelin hoidon alussa, et kesäkuuhun mennessä ollaan ehditty tehdä jo montakin PAS:ia, mut lähes puoli vuotta ollaan vaan odotettu ja odotettu. Olis kiva kuulla kokemuksia lääkkeellisestä PAS:sta. Mitä lääkkeitä teillä on käytetty, onko ollu jotain sivuvaikutuksia? Onko lääkkeellisellä PAS:lla heikommat mahdollisuudet onnistua kuin luonnolliseen kiertoon tehdyllä, vai miten se menee? Nyt mä vaan toivon, et mun kierto ei oo kovin sekasin ja menkat alkaa ajallaan. Jos ne myöhästyy yli viikolla niin sit ei ehditä tehdä ensimmäistäkään PAS:ia ennen kesätaukoa.

Onneksi mieltä piristää alkava kesä. Aurinkoa teidän jokaisen elämään.
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........ 2.IVF............... touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
Haave vain ....... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
hiippis81 ............ 1.IVF ................ toukokuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 1. IVF ................... toukokuu
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 2.PAS ....... toukokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... Toukokuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... toukokuu
susan78 ............. 1.IVF ............... toukokuu
Syys77 ......... 1.IVF 3.PAS............toukokuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........toukokuu
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä


Piinailijat:

yrittäjä83 ..............1.IVF 2.PAS..........14.5.2012
Simpli ...................1.ICSI .................17.5.2012
tarantellah..............1.IVF .................17.5.2012
Scarleth.................2.IVF .................21.5.2012

Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?
wishful83 ........ 1.IVF ...............LA?
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 9.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa. Siitä onkin jo pieni ikuisuus kun olen viimeksi piipahtanut täällä, on ihan huono omatunto siitä etten ole käynyt seuraamassa teidän kuulumisia, saati sitten kommentoimassa... Mutta koin tarvitsevani taukoa palstailusta, ja se onkin kyllä tehnyt pääkopalle hyvää.

Yritin vähän päivittää listaa, mutta olen vielä aika pihalla, joten sanokaa ihmeessä jos siellä on virheitä tai puutteita. =) Ainakin plussia näkyy tulleen useampiakin - ihanaa! - mutta laitoin listalle vasta teitä jotka olette antaneet siihen luvan. Samaiselta listalta puuttuu muuten myös laskettuja aikoja, niitäkin saa halutessaan ilmoitella.

(Joku kyseli ohjeita listan päivittämiseen... Se käy helpoiten niin, että painaa edellisen listan alakulmassa olevaa "lainaa"-nappia, poistaa lainauksen alusta ja lopusta QUOTE-tagit, ja tekee sen jälkeen listalle haluamansa muutokset.)

Lumi72, saunomisesta en ole kuullut muuta kuin että se on infektioriskin takia kielletty kolme päivää punktion jälkeen (menee siis samaan kastiin kuin uiminen, yhdyntä yms.). Tai näin sanottiin ainakin meidän klinikan ohjeessa.

ON: Täällä ollaan 2. IVF-kierroksen alkutaipaleella. Synarela-sumutteet aloitettiin viikko sitten, ja ensi viikolla on edessä tarkastuskäynti. En ole huomannut mitään sivuoireita sumutteesta (ainakaan vielä), ärsyttää vain tuo epäkäytännöllinen annostustapa, kun välillä tuntuu että toiseen sieraimeen menee enemmän lääkettä kuin toiseen... Ja sitten kun on vielä flunssa päällä, on vaikea malttaa olla niistämättä lääkkeen ottamisen jälkeen. Tietääkö kukaan muuten, kuinka nopeasti tuo imeytyy?

Aurinkoista viikkoa kaikille! :wave:
 
Mielettömästi onnea, onnetonpulu! :heart: Joko sinut saa lisätä plussanneisiin...?

Plussaonnittelut myös Rödluvanille, neulatyynylle ja Peikolle!!!

Joo, en sitten malttanut olla muokkaamatta tuota listaa vielä vähän, kun huomasin että sieltä puuttui paljon uusia tulokkaita ja piinailijoita... Se on edelleen varmasti täynnä virheitä, joten korjata saa, jne. :)
 
Sori avautuminen, mutta lähtee hermot tähän punktion jälkeiseen olotilaan!! :headwall: Oon jo toista viikkoa ollut kumarassa liikkuva, raskas ja turvonnut läski. Menee hermot!! Mitä kaikkea sitä loppuviimeksi onkaan valmis näiden hoitojen takia kestämään!?? On kyllä ensimmäistä kertaa tullut mieleen, että pitäisköhän tämä leikki lopettaa tähän kertaan, jos ei plussaa tule. Argh, kunnon ranteet auki -meininki täällä siis :mad: Mahassa tuntuu kaikenlaista repimistä ja kramppausta, mutta tällä kertaa en tippaakaan elättele toiveita raskaudesta. Oletettavasti kaikki tuntemukset liittyy joko punktioon tai Lugeihin. Ekaa kertaa ei oo tullut mieleenkään esim. mittailla lämpöjä tai muuta älytöntä...

Toivottavasti teillä muilla on parempi päivä :)
 
pp 7 ja ei oireen oiretta. tissitkin alkaa oleen jo kunnossa menkkajuilinnat ohi. henkinen valmistautuminen elokuulle jo käynnissä. mä en varmaan tee testiä edes, kunhan tiputan luget ja odotan menkkoja. Pitäs mennä tänään ostaan niitä lisää eikä huvittas yhtään kun on niin varma negaolokin.
 
tarantellah, oireettomuushan voi siis kai myös olla oire :) Toivotaan että sun kohdalla olisi näin!! Sen ainoan kerran elämässäni kun oon saanut plussan, oireita oli aika vähänlaisesti. Tuntuu, että kaikissa lukuisissa ei-plussakierroissa niitä on ollut paljon enemmän.

Mulla on pallomahan lisäks ihme repimistä mahassa. Enkä pysty oikein oikaisemaan itseäni ihan suoraksi tai kääntämään kylkeä sängyssä tms. Alussa oli vaan kipua ja tärinäarkuutta, mutta nyt se on muuttunut tällaiseksi ihme vihlonnaksi. Aika pitkään kyllä kestää tämä punktiosta toipuminen :(

MUOKS: ihan mielenkiinnosta, ootteko koskaan testailleet, miten kauan kestää Pregnylin poistuminen elimistöstä? Jotta koskahan sitä uskaltaa testailla ekan kerran, ilman pelkoa Pregnyl-haamusta..? Viimeksi mulla oli jo kolmen-neljän päivän päästä pistämisestä Pregnyl kadonnut siten et testi oli nega, mutta nyt annos olikin tupla.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Neulatyyny, Peikko ja Onnetonpulu :heart:

ja tsemppiä piinailijoille sekä hoitoja odottaville!

Scarleth: Mä oon pistänyt pregnyliä 10000IU ja silloin testailin aikasin (en muista päivää) mutta en oo siitä koskaan edes haamua saanut. Mulle myös luget ilmeisesti aiheuttaa noita ihan vastaavia oireita, turvotusta, pallomahaisuutta, tissien arkuutta jne.. ja niitä on ollut niin nega kuin nyt plussa kierrossakin.
Tuntuu niin oudolta, tein clerbluen viikotestin keskiviikkona jolloin tuli: raskaana 3+, eli kai se hcg on nousussa. Kaksi viikkoa ultraan aikaa. Jotenkin vieläkin epäuskoinen olo. Mutta täällä mä käyn teidän kuulumisia katsomassa, ja toivon ihan hirmusti kaikille voimia.
 
Hellou tätskät! Täällä on kyllä melkoisen hyvä onnistumisputki ollut viimeaikoina menossa vain olenko jotenkin vaan huomannut ne paremmin?

Olin luvannut että voin testata tänään, vaikka onkin hiukkasen aikaista. En kuitenkaan eilen jaksanut raahautua noutamaan testiä joten käytin ovistestejä (niinkuin niin monta kertaa aiemminkin.... nyt toki aikaisemmalla ajankohdalla kun normisti) Liuskatesti oli aika lupaava... CB: digiovistesti ei vielä hymähtänyt...



Ekaa kertaa kun ihan oikeesti joku testi vähän värähtää.... :) Hiukanko panokset kovenee??? Apua!

*muoks: Pikainen surffailukierros internetin ihmeellisessä maailmassa kummasti latisti fiilareita. Kyllä noita samanvahvuisia kun tää mun kuva on näköjään ollu tosi monella neganneella... Mut toivossa pitää elää... Huomenna ehkä jo testaan oikeilla testeillä...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susan78
Yrittäjä; joo, mulla on ovistestillä testailusta ihan itselläkin kahdensuuntaista kokemusta; kerran vahva viiva ovistestissä tarkoitti raskautta, kaikkina muina kertoina sitten ei :) Jostain luin, että ovistestin viivan pitäis olla ihan supervahva, jotta siitä vois tehdä raskaustulkintaa. Mutta toivottavasti sun tapauksessa se tietäis hyvää! Eli kipin kapin hakemaan oikeaa raskaustestiä!!

Ellix; mä löysin eilen kaapista yhden jäljelle jääneen Apteekin testin ja tein sen, kun halusin varmistaa että Pregnyl on poistunut ja testi näyttäis jo negaa, eli kaikki mahdolliset tulevat häivähdyksetkin plussasta olis sitä itseään. Vaan eipä näyttänyt, hailukka viiva siihen tuli vaikka Pregnylin pistämisestä oli eilen jo 9 päivää :/ Tosiaan se pienempi annos haihtui mulla paljon nopeammin, tää näyttää kestävän ihmeen kauan.
 
Scarleth: Se hailakka viiva voi olla muutakin kun pregnylin aikaan saannosta ;) Mikä pp sulla on? Ja vielä pakko laittaa et muistaakseni toi apteekin testi ei oo herkimmästä päästä!


Yrittäjä: Koska aiot tehdä testin? Jännää!!
 
Ellix; joo olisihan se kiva ajatella että se hailukka viiva olis jotain muuta :D Mutta se ei taida valitettavasti olla mahdollista, kun punktiosta on aikaa nyt 8 päivää ja siirrosta 4 päivää (alkiot oli siis siirrettäessä nelipäiväisiä) :) En oikein tiedä miten tosta olis järkevintä laskea pp:t. Siirrosta laskien siis vasta pp4, mutta "oviksesta" laskien dpo 8 :) Hämmästelin kyllä itsekin, että aika pitkään kestää Pregnyl, Apteekin testi ei tosiaan oo mikään järin herkkä. Mutta siis tässä vaiheessa ei olis kyllä mitenkään mahdollista, että se olis "oikea" plussa.
 
Omanapainen pikaviesti: punktio oli eilen, ja seitsemän follin toiveikkuudestani huolimatta raihnaiset munasarjani päättivät sit luovuttaa vain 2 munasolua. Muut oli kystia. Ja tähän aamuun mennessä niistäkin kahdesta vain toinen oli hedelmöittynyt... :( Jos se selviää hengissä vielä huomiseen, sitten ois iltapäivällä siirto.

Eli ei oo ihan voittajan fiilis täällä tänään... Näyttäis nyt toi ainokki puolisuomalaisen sisunsa ja kestäisi hengissä!! Mutta ihan ihmeeseen en nyt oikein jaksa uskoa - Onnetonpulu teki sen tämän kuun ihmeen jo. ;)

Onnea kaikille muillekin plussanneille ja hermoja piinailijoille!

Se pieni ilo itkusta muuten, että punktio meni muuten tosi hyvin, nukutuksessa ja laittoivat tipankin mulle kyynärtaipeeseen eikä kämmenselkään (sattuu kuulemma vähemmän). Ja yksityishuone omalla kylppärillä, TV, tallelokero arvotavaroille... Enpä ois uskonut. Toki toi on yksityissairaala, mutta silti odotin jotain askeettisempaa. Miten noi fasiliteetit on yleensä Suomessa?
 
Heips!

Tänään oli alkuraskauden ultra, kaikki oli hyvin ja sydänkin siellä jo sykki :) Meillä tosiaan raskaus alkoi ensimmäisestä IVF-hoidosta, josta saaliina oli vain 5 munasolua. Kolme niistä hedelmöittyi, yksi putosi pois pelistä kun jakautui epätasaisesti ja jäljelle jäi kaksi. Toinen siirrettiin, toinen meni pakkaseen. Ja raskaus alkoi :) Joten älkää harmitelko pieniä munasolusaaliitanne, se ei kerro mitään vielä lopputuloksesta koska yksi ainut riittää onnistumiseen. Tsempit kaikille!!! :)
 
Lumi, voi harmi että solusaalis jäi noin pieneksi! Tiedän miten paljon se harmittaa, kun mullakin on soluja tullut vähän alle odotusten ja niistä vähistä sitten vain jokunen hassu hedelmöittynyt. Mutta niinkuin Haave vain kirjoitti; onnistumiseen tarvitaan loppuviimeksi vain yksi. Missä maassa te muuten olette?
Suomessa ei ole kyllä ihan noin hyvä kohtelu edes yksityisklinikoilla, ainakaan mun kokemuksen mukaan. Nätit tilat sekä hyvää ja yksilöllistä kohtelua & hoitoa toki, muttei sentään mitään yksityishuoneita ja telkkareita :) Tosin punktiot tehdään ilman nukutusta, niin ehkä toipumiseen ei sitten ihan yksityishuonetta tarvitakaan.
 
Englannissa. Lontoossa on klinikka. Ja tosiaan itsekin yllätyin sairaalan tasosta. Paikallisilla lapsettomuuspalstoilla roikkuessa oon saanut sen käsityksen, että ei täällä yksityisklinikoillakaan yleensä omia huoneita välttämättä saa, ja useimmiten punktiot kai täälläkin tehdään paikallispuudutuksessa. Eihän se operaatio kestäkään kuin kai vartin...

Toivottavasti nyt toi yksi sitten ois se sitkeä sissi, joka jaksaa jakautua ja kaivautua kohtuun ja vielä pysytelläkin siellä seuraavat yhdeksän kuukautta... Huomenna sen näkee. Kiitokset tsemppauksesta. :hug:

Vielä yksi kysymys kokeneemmille: JOS huomisesta ei tule tulosta, mitenkähän nopeasti seuraavan IVF-kierroksen voi jo alkaa? Pitääkö olla monet menkat välissä? Kesällä olisi rennompi hoidella, ja täällähän ei tosiaan tarvi onneksi edes huolia klinikkojen kesälomista.
 
Hei!Minut voi siirtää piinaileviin.Tänään siirretty nelisoluinen alkio.Meidän pieni sisupussi.:)
Keskiviikkona oli punktio,mikä meni hyvin kaikinpuolin.Munasolusaalis olikin 12kpl,vaikka vain kuudesta oli puhuttu.Eilen sitten soittelin Felicitakseen ja vain kaksi oli hedelmöittynyt normaalisti,neljä ei vielä ollenkaan ja loput viisi epänormaalisti (esim.päästäneet useamman siittiön sisäänsä tms)ja yhdestä puuttui kuori tai joku.

Tänään sitten keskusteltiin lääkärin kanssa ja selvisi,että vain yksi selvisi..Onneksi edes se.Lääkäri ei osannut sanoa syytä miksi näin huono hedelmöitysprosentti.Jos joudutaan syksyllä,kesätauon jälk.jatkamaan hoitoja niin sitten tehdään ICSI.

Itkua pidätellen katselin,kun alkio vilahti kuplana kohtuun..voi kunpa se selviäisi.:heart:
 

Yhteistyössä