IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Onnea plussanneille! Hurjastihan niitä on tullutkin :) Ja hoitolaisille paljon jaksuja!

Täällä on ollut puhetta pienestä munasolusaaliista. Meillä punktioitiin muistaakseni 8 rakkulaa, joista löytyi kolme munasolua. Kaikki kyllä hedelmöittyivät, mutta yksi ole rakenteellisesti huono ja toinen aikataulusta jäljessä. Yksi kyytiläinen saatiin siis mukaan. Tänään käytiin ensimmäisessä ultrassa ja suureksi hämmästykseksi ruudalla näkyikin kaksi pientä vilkuttamassa. Eli minäkin täältä komppaan, että pienelläkin munismäärällä voidaan saada suuria ihmeitä aikaan :) Tsemppiä siis myös vähän muniville1 Onnetonpulu, oletko muuten jossain ketjussa?

Jos joku jaksaa, minut voisi lisätä plussanneisiin. Laskettuaika on siis 14.12.

Hyvää kevään jatkoa kaikille ja tsemppiä vaiheisiinne! :heart:
 
Heippa! Tästä pinosta plussanneena tulen näin lapsettomien lauantain kynnyksellä kertomaan, että olette kovasti ajatuksissa. Tiedän omasta useamman vuoden kokemuksesta, että kovasti raskas viikonloppu on monille hoidoissa painiville edessä. Poltan teille huomenna kynttilää ja lähetän toiveen, että jaksatte hoitojen keskellä! Voimia kaikille :hug: Oikein paljon onnea myös plussanneille, niitä on onneksi tullut paljon tähän pinoon!
P.S. Minultakin puuttuu LA tuolta, se on 29.8 jos joku päivittää tätä pinoa.
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
yrittäjä83, voi että kun jännittää sun puolesta! Toivottavasti se viiva on ihan sitä itteään :D

Kaikille muillekin tsempit!!! :flower:

Kuten haaveilija, tulin minäkin tänään kertomaan että sytytän huomenna kynttilän kaikille lapsettomuuden kanssa painiville. Niin kauan kuitenkin tätä raskautta yritettiin ja niin alussa raskaus vasta on että muistan erittäin hyvin sen tuskan ja epävarmuuden. Eikä se mihinkään ole edes kadonnut, vaan vahvistunut keskenmenon pelon myötä entisestään.

Oireita pohtiville voin kertoa että mulla tuli oikeasti oireita vasta rv6-7. Kyllähän se ihan järjellä ajateltuna on niin että jos HcG-arvo on 25 niin ei se mitään oireita vielä aiheuta. Tiedän kyllä että niitä ei voi olla etsimättä ja kuvittelematta, mutta oireettomuus siis ei todellakaan tarkoita yhtään mitään niin aikaisessa vaiheessa :)

Rödluvan 8+0
 
Lapsettomien lauantaita kaikille. Vinkkinä tiedän, että huomenna facebook on esimerkiksi niin täynnä äiti-lapsi löpinää, että on parempi pitää koko toosa kiinni. Meillä KP2, alkion siirtoa siis luvassa luomuna tähän kiertoon parin vkon päästä :)
 
Voi tarantellah, tiedän miltä susta tuntuu :( Paljon halauksia. Kyllä mä silti luulen, että tekin vielä onnistutte. Ei saa luovuttaa!

Guess, kiitos muistutuksesta, täytyypä tosiaan vältellä Naamista. Välillä on muutenkin tuntunut että kannattais pysyä koko foorumista poissa, kun ihmiset kirjoittelee siellä raskausuutisiaan tämän tuosta.

Täällä pp5, ei tuntemuksia mihinkään suuntaan, mitä nyt ajoittaista menkkakramppia mahassa. Toivottavasti nyt sentään vielä eivät oo alkamassa...
 
hox
Heippa pitkästä aikaa, näin lapsettomien lauantain "kunniaksi" tulin poikkeamaan ja kertomaan että 1.6 meillä seuraava suunnittelukäynti ja elokuussa sitten 2.ivf.
Että jos joku listaa päivittää..
Olen pysytellyt poissa ihan tarkoituksella ja vakaa aikomus olisikin tuonne elokuulle olla muissa ajatuksissa täysin.

Onnea onnistuneille ja tsemppiä kaikille tarvitseville!
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........ 2.IVF............... touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
Haave vain ....... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
hiippis81 ............ 1.IVF ................ toukokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 1. IVF ................... toukokuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 2.PAS ....... toukokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... Toukokuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... toukokuu
susan78 ............. 1.IVF ............... toukokuu
Syys77 ......... 1.IVF 3.PAS............toukokuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........toukokuu
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä


Piinailijat:

yrittäjä83 ..............1.IVF 2.PAS..........14.5.2012
Simpli ...................1.ICSI .................17.5.2012
tarantellah..............1.IVF .................17.5.2012
Scarleth.................2.IVF .................21.5.2012
susan78.................1.IVF .................25.5.2012

Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?

wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 9.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
 
Vesiperä taisi olla minun hälytykseni... Eilen tein testin joka oli negaa... maanantaina olis veritestiä luvassa, mutta toiveet mänt jo...

Nyt sain sitten ihan taas muuta murehdittavaa... Veikkaan nimittäin että sain kilpirauhasen tulehduksen tähän väliin (omaan jo vajaatoiminnan mutta nyt on kurkussa kilpirauhasen kohdassa kipua ja ei pysty oikeen nielemään kunnolla) Eli kortisonikuuria mahdollisesti... Onneksi on nyt pakkanen tyhjennetty että ei mee ainakaan hoidot tän takia plörinäksi...
 
Voi Yrittäjä ja Tarantellah, olen tosi pahoillani puolestanne... Toivottavasti kilpirauhasesi tokeentuu äkkiä, Yrittäjä! Voimia jatkoon kummallekin, ja iso hali. :hug:

Scarleth, "menkkakramppihan" voi olla sit istuttumiskipua (mitä se on suomeksi, implantation cramps) ja senhän pitäis tulla just noilla päivillä, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Meema, kiitos kannustuksesta. Ihanaa että teillekin tulossa identtiset - hirmusti onnea matkaan!!! Positiiviset vibasi varmaan auttoi ;) sillä mut voi nyt siirtää piinailijoihin: se ainokainen hedelmöittynyt alkiomme osoittautui kuin osoittautuikin sisupussiksi, ja se siirrettiin eilen 2-päiväisenä 4-soluisena ykkösluokan alkiona meitsiin muhimaan. =) Ja saatiin vielä valokuvakin muistoksi! :D Testipäivä on kai 24.5. Huu, arvatkaa jännittääkö...
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Huomenta! Heräsin sitten tänään kyllä NIIIIIN totaalisella tappiomielialalla, että eiköhän tämä hoito ollut sitten taas kerran tässä ;( Siirrosta viikko, eikä mitään mainittavia tuntemuksia. Viime viikon lopulla oli noita menkkakramppeja, joita Lumi positiivisesti veikkaili kiinnittymisestä johtuviksi. Nyt ei oo enää oikeastaan ollut niitäkään.

Jotenkin en vaan jaksaisi tätä touhua enää yhden yhtäkään kertaa, kun usko on ihan nollissa. Motivaatio tähän älyttömään lääkitys-, punktio-, ym. rumbaan on aika hakusessa. Toisaalta luovuttaminenkin tuntuu typerältä. En edes tiedä, miten kävi sille meidän jatkoviljelyyn jääneelle alkiolle - selvisikö pakastimeen asti vaiko ei. Tälläkin on aika iso henkinen merkitys. Jos tietäisin, että se ylipäätään on jatkanut kehitystään ja ens kerralla ei tarvisi koko settiä vetää alusta saakka, tämä tuleva nega vois mennä vähän helpommin. Argh!!! :headwall: Tänään tuntuu kyllä olevan tosi huono päivä...
 
Onneksi tuolla yli kolmevitosten pinossa kuulostit jo paljon toiveikkaammalta, Scarleth! Yritä jaksaa piinailua... Toivottavasti klinikalta kuuluu pian blastouutisia ja ne on positiivisia. Mieti, nyt kun tää eka onnistuu, voit sit vuoden, parin päästä saada siitä pakkasenpuremasta kaksosesta tälle sisaruksen! :) (Mulla on draivi päällä tänään, jos positiivinen ajattelu voi tuottaa tuloksia...!)
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
tarantellah, mikä sulla nyt on jatkosuunnitelma? Milloin olisi mahdollisuus seuraavaan ivf:ään? Voi että miten mua harmittaakin sun nega :/

Lumi, mahtavaa positiivisuutta :D Tässä melkein itsekin tulee taas toiveikkaaksi. No pitänee palauttaa itsensä taas maan pinnalle ja tehdä vaikka eka negatesti keskiviikkona, esmerkiksi...
 
Tarantellah voi ei, oon tosi pahoillani :(
Snipsu mä ainakin kokeilisin inseminaatiota, jos lääkärit sanoisivat, että sillä on mahdollisuus onnistua. Meillä ei inseminaatiota edes ehdotettu, kun ongelmana siittiöiden vähyys. Mutta jos olisi inssillä mahdollisuus, niin ehdottomasti kokeilisin!
Yrittäjä tsemppiä, onko veritestistä tuloksia vielä`?

Meillä meni jo toinen PAS ohi, ei päästä taaskaan siirtoon! Viimeeks oli ovis liian aikaisessa vaiheessa, nyt lääkkeellisessä ei ollut sitten Progynova lääkitys ollut riittävä ja munasarjat eivät olleet "lepotilassa"! Eli siirtoa ei vieläkään..

Sit mulla on 3pv:n duunireissu kesäkuun alussa, joten jos oikein paska tuuri käy, niin siirto/uä olisi juuri tuolloin ja ei päästä tekee PASsia vasta kun syksyllä Me on tammikuussa alotettu NKL:lla ja tuoresiirto+1.pas takana (5kk mennyt)!!

Tää on niin perseestä, kun ei pääse edes yrittää.. helvetin ovis-tikuttelua ja lääkkeiden popsimista ihan turhaan..

Onko kellään tietoo, kuinka tarkkaa/päivän päälle lääkkeellisessä passissa siirtopäivät on? Meinaan, et jos osuu just mun duunireissulle, niin voiks lääkkeellisessä venkslata yhtään siirtopäivää? Mä en kestä, jos joutuu syksyyn asti odottamaan..

Tsemppiä kaikille!
 
Voi surku tarantellah. Mites teidän jatko? :hug:
Scarleth, malta vielä hetki. Jospa ihmeiden aika ei ole vielä ohi :)
nuppuska: Mä niin ymmärrän ton sun tuskan. Meillä joulukuussa aloitettiin IVF ja nyt ei oo vielä päästy ensimmäiseenkään PAS:iin. Tässä kuussa piti vihdoin päästä yrittämään ensimmäistä kertaa mut se menikin mönkään. En ilmeisesti ovuloi.. Mä jo ehdin ladata täyden toivon lääkkeelliseen PAS:iin mut sun kokemus nyt säikäytti et eikö se olekaan niin varmaa. :( Mulle lääkäri sano et lääkkeellisessä siirtopäivä on yleensä kp 18-20. Se sano et siinä se ei ole niin päivän päälle niinkuin luonnolliseen kiertoon tehdyssä. Mä kans jännitän et ehtiikö menkat alkaa ajoissa et ehditään tehdä PAS ennen kesätaukoa. Tämä stressitila ei varmaan ainakaan auta asiaa. :) Voi ku löytäis jonku keinon rentoutua täysin ja unohtaa hetkeksi koko homma. Tulipa taas omaa napaa..
 
Tarantellah ja Yrittäjä :hug:

Scarleth: Älä vielä viskaa kirvestä kaivoon, piinapäivät vasta puolessa välissä! Tsemppiä ja peukutuksia täältä :)

Snipsu: Noi on niin yksilöllisiä juttuja, meille kokeiltiin 3 x inssi ennen ekaa ivf:ää, mutta vaikea sanoa, luottaisin lääkärin neuvoon.

Nuppuska: Mulle on aina tehty lääkkeellinen (= zumenon + luget) PAS, ja siirto päivää tosiaan voi hieman vekslailla, just katsoin kalenteria et mulle on tehty kp 18 ja kp 21 pas siirrot viimeksi.

Tsemiä kaikille vaiheisiinne, täällä on kaksviikkoa ekaan ultraan aikaa, ja oikeestaan ei oo mitään tuntemuksia ollut -mikä välillä huolestuttaa.. mutta päivä kerrallaan.

Sintti tai joku kuka osaa päivittää: Mut voi siirtää plussanneisiin:
2.IVF 3.PAS - la ?.1.2013
En itse viitti, etten saa koko pakkaa ihan sekaisin :)
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Emppu2012 ........ 2.IVF............... touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
Haave vain ....... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
hiippis81 ............ 1.IVF ................ toukokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 1. IVF ................... toukokuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 2.PAS ....... toukokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... Toukokuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... toukokuu
susan78 ............. 1.IVF ............... toukokuu
Syys77 ......... 1.IVF 3.PAS............toukokuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........toukokuu
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä


Piinailijat:

yrittäjä83 ..............1.IVF 2.PAS..........14.5.2012
Simpli ...................1.ICSI .................17.5.2012
Scarleth.................2.IVF .................21.5.2012
susan78.................1.IVF .................25.5.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?

wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 9.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
Ellix ..............2.IVF 3.PAS.......LA ?.1.2013
 
Tarantellah :hug: olen tosi pahoillani... kovasti voimia ja jaksamista teille. Minkälaiset jatkosuunnitelmat teillä on?

Ellixille oikein paljon tarrasukkia matkaan. Teilläkin on jo niin pitkä hoitohistoria takana, toivon sydämestäni että kaikki sujuu hyvin loppuun asti! :)
 
Ellix, kiitos tsempeistä, puolivälissä piinailuahan tässä tosiaan vasta ollaan :) Oon ihan lliikaa lukenut nettikeskusteluista juttuja, joissa porukat plussaa suunnilleen pp5.... järjellä ajatellen toki ymmärrän, ettei ne ihan kaikki tarinat noin mene.

Snipsu: mulla oli myöskin takana 3 inssiä ennen ekaa ivf:ää. Se on varmaan tosiaan niin kiinni siitä, mitkä tekijät siellä taustalla on ja onko oikeasti mahdollisuuksia onnistua inssillä.

Mulla NIIIIIIN on sellainen olo, et menkat alkaa justiinsa! Tosin tää olo on ollut tavalla tai toisella perjantaista asti. Perjantaina ja lauantaina oli sellaisia laajalla alueella mahassa tuntuvia kramppeja, nyt krampit on vähän muuttuneet terävämmiksi mutta niitä tulee aina ajoittain. Aina en tiedä onko kyseessä menkkakramppi vai ihan vaan yksinkertaisesti ilmavaivat :ashamed: Eilisenkin ravasin vessassa katsomassa joko vuotaa. Ei se tällä menolla enää kauaa voi kestää, kun vuoto alkaa. Jos siirtopäivä oli "ovispäivä" niin nyt on dpo 12, sillä logiikalla menkat vois alkaa huomenna tai ihan viimestään ylihuomenna....
 
Nopsa päivitys meidän tilanteeseen. Tänään käyty punktiossa, josta tuloksena 12 follia joissa 11 solu!!! Jes!! Pe ultrassa kun puhuttiin vaan 8ollista. Punktio oli kivuton eikä ainakaan vielä ole ollut minkäänlaisia kipuja :) . Pe olis siirto jos kaikki menee ok.

Tsempit piinailijoille!! Ja onnittelut plussanneille, teitä onkin aika kasa :) ja tietty tsempit neganneille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Scarleth, malta nyt niitten negatestiesi kanssa! Monet saa negan jos testaa liian aikaisin, kun raskaushormonia ei oo vielä riittävästi. Mä en ole kuullut kenestäkään, joka ois saanut oikean positiivisen ekalla piinaviikolla...

Tarantellah - rutkasti voimia tulevaan. Toivottavasti kesätauko saa pään jarjestykseen ja jaksatte syksyllä alkaa taas uusin voimin. :hug:

Ellix - onneksi olkoon ja takerruttavia ajatuksia! Samoin onnea Hiippikselle hyvästä saaliista ja toivottavasti siirto menee yhtä leppoisasti!

Snipsu - mä taas järjellä ajattelisin niin, että jos itse joutuu maksamaan eikä syytä tiedä, maksaisin sit parhaasta mahiksesta, eli suoraan IVF:ään. Sori, mutta mä en tiedä ketään, jolle inssi olisi onnistunut (okei okei, notkunkin IVF-pinoissa ja olen vielä vanhasta päästä - nuoremmillahan ne kai usein toimii). Jos rahasta tekee tiukkaa, mieluummin sitten hoidot, joista voi hyvässä lykyssä kertalaakista saada jotain pakkaseenkin! Olen itse sitä mieltä, että varmaan aika monessa ns. selittämättömässä tapauksessa syy löytyy immuuniongelmista, vaikeasti havaittavasta endosta (ei se aina oireile eikä välttämättä näy ultrassakaan, mutta voi aiheuttaa tulehdusarvojen nousun eli immuuniongelmia), mutta nää on niin henkimaailman asioita ja kalliita tutkia ja maailmallakin vasta tutkimusten alkuvaiheessa, että menee usein sen "selittämättömän" piikkiin. Esim. täällä asuinmaassani Englannissa nyt vasta äskettäin on alettu parhailla yksityisklinikoilla tutkia noita immuuniasioita ja monesti aiemmin "selittämättömiltä" onkin just niitä löytynyt. Mutta niihin ei oo vielä kaikkien tohtorien yksiselitteisesti hyväksymää hoitoa kehitetty, vaan tapauskohtaisesti keissejä on hoidettu mm. reumalääkkeillä, steroideilla tai intralipideillä. (Mä pistelin viime vuonna Humira-reumalääkettä ja nyt napsin steroideja. Endoni epäillään kohottaneen lantion alueen tulehdusarvoja ja sen myötä vereni vasta-aineita niin, että kaikki mahdolliset luomuraskaudet ovat tähän asti tyssänneet alkuunsa, kun valkosolut ovat hyökänneet vierasta objektia, alkiota, vastaan.) Summa summarum: jos on selittämättömiä ongelmia, järeämmät hoidot tehoaa varmaan paremmin, tai niin mä sen pähkäilisin.

Huu, tulipa vuodatus! Steroidit aiheuttaa myös lievää maanisuutta. Hyvä tekosyy hyppiä seinille tässä piinaviikkoina! ;)
 
hiippis, tosi hyvä saalis punktiossa!! Olen kade :)

Lumi, voit vapaasti käydä täällä hyppimässä virtuaaliseinille positiivisuuksinesi :D Yrität koko ajan pilata multa hyvän synkistelyn :p

Yrittäjä; olitko veritestissä ja tuliko mitään yllättävää käännettä? Entä miten se kilpparitilanne etenee?
 
Viimeksi muokattu:
Veritesti näytti alle ykköstä eli taas tyylipuhdas nega. On ihan puhdas rivistö negoja tullut kerättyä.

Olen kuitenkin hymy korvissa!! (toistaiseksi) jaa että miksi?? No mä sain eilen kuulla että meille tuleva koiranpentu on syntynyt ja reilu 10v koirattomuutta päättyy VIHDOIN! Ei vois parempaan saumaan enää tulla... Kesäloma alkaa parin viikon päästä ja piha odottaa kuokkijaansa! Olen myös täysin varma että tuo akupunktiopiikittely on osasyynä tähän siedettävään olotilaan!

Eli hoidot jatkuu Elokuussa uuden rundin suunnittelulla! JEEEE!!! (senkin pelkäsin menevän syyskuun puolelle pitkälti) Olenpa mä positiivinen?? Hyi olkoon!!!

Tsemppiä kaikille! Kattotaas ketä täällä enää syksyllä on paikalla... ehkä pitää pistää uus pinkka kasaan taas kun syksyllä porukoilla jatkuu hoidot??
 
Noniin, kirjoiteltiinkin yrittäjän kanssa päällekkäin. Nega on kyllä erittäin harmi, mutta koira erittäin jees!! Mäkin olen varovasti pehmittänyt miestä ajatukseen koirasta ainakin sitten, jos ei lasta kuulu (joojoo tiedän ettei se ole lapsen korvike tokikaan). Mä ainakin itse heilun täällä ihan takuuvarmasti syksyllä, nimittäin meidän seuraava hoito menee todennäköisesti myöskin elokuulle, ellei sitten jotain tehdä yksityispuolella välillä. Myös julkisella väläyttelivät että ehkä nippa nappa saattais pakastealkionsiirron ehtiä ennen kesätaukoa, mutta ongelmahan on toistakseksi siinä etten tiedä onko mitään hiton pakastealkiota olemassakaan. No kaipa se nyt viimeistään loppuviikosta selviää (ja ellei perjantaihin mennessä ole kirjettä sairaalasta kuulunut niin soitan sinne ja puristan sen tiedon niistä väkisin... onko tää nyt enää tätä päivääkään että tuommoinen tieto tulee jossain hiton kirjeessä, kas kun ei kirjekyyhkysen kyydissä.....)

MUOKS: lueskelin tuossa viime kierron muistiinpanojani, ja nythän on niin, että menkat alkoi silloin tiputellen dpo 12 ja dpo 13 välisenä yönä. Ja sehän olis tällä kertaa siis niinkuin ensi yö. Krääh, eihän nyt uskalla mennä nukkumaankaan, kun yössä on jo valmiiksi aika paha karma!?? :O Valvon sitten varmaan koko yön ja käyn puolen tunnin välein vessassa tsekkaamassa tilanteen.... :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä