IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

mökkelö kyseli tuntemuksista kasvatusvaiheessa... Olen itsekin näin ensikertalaisena miettinyt samaa. Okei, vasta viides piikki tulossa tänä iltana, joten ei varmaan vielä hirmuisen epämukava olo pitäisikään olla, mutta jotenkin tuntuu ihmeen "normaalilta". Nippailuja on molemmin puolin kyllä pitkin päivää ja välillä ihan hituisen sellaista poltetta alavatsalla. Ja hieman paineen tuntoa vatsalla ja ehkä vähän turvotustakin toisinaan, mutta osa voi johtua ihan syömisistäkin. Huomenna sitten ultra, niin saa tietää vähän enemmän, iiiks. ;)

Kuinka nopeasti teille on muuten tullut noita mustelmia piikityksistä ja millä lääkkeellä pisteltynä? Itselläni ei ole siis vielä tullut ja mietinkin, että onko enemmän sääntö kuin poikkeus, että niitä jossain vaiheessa alkaa ilmestyä?
 
Katjuska jos yhtään helpottaa, niin viime hoidossa mulla tuo sama lääkäri oli ekassa ultrassa, eli kirjoitti silloin mulle lääkkeet. Huomaan myös itse olevani hieman nopea kysymyksissäni ja se taisi sitä aikaisemmin hieman ärsyttää mutta nyt kun jaksoin odottaa vastausta niin kaikkiin vastasi ja toivotti jopa onnea hoitoon :D
Mutta siis viime hoidossa mulle kun tuli tuo pieni hyperi, niin kävin 2 viikon aikana 6 kertaa lekurissa ja 4 kertaa verikokeissa. Noista kuudesta lääkärikäynnistä mulla oli 1-kerralla tuo tympeä, 2-5 kerralla eri symppis lääkäri (Eini) ja siirron teki toinen hyvin mukava kenen nimeä en muista, eli tuossa hoidossa 3 eri lääkäriä.
Hoidon pituuteen vielä, niin onhan tuo pitkä kaava hieman pitkäntuntuinen kun yhteensä kestää sen 10 viikkoa! Mutta toivottavasti hoito menee hyvin ja lopputulos olisi se mikä korvaa kaiken tämän =)

Muuten hyperiin ja lääkityksiin liittyen, niin mulla tuota hyperiä seurattiin todella hyvin ylimääräisillä ultrilla ja verikokeilla. Kuulemma myös eri ihmiset tuntee eri tavalla follejen kasvun ja mulla on molemmissa hoidoissa folleja ollut kaikkiaan noin 25kpl, joten olen jo parin piikin jälkeen alkanut tuntea nipistely joka on muuttunut turvotukseksi ja hieman tukalaksi oloksi. Pötkölle vain ja tarvittaessa panadolia, nämä oli ohjeet mulle, samoin tuo veden juominen. Mulle määrättiin ultra + verikoe vielä punktioaamuksi, eli todella hyvin seurasivat kun arvot oli koholla, samoin päivää ennen siirtoa oli viimeinen verikoe jolla katsottiin että siirto voitiin tehdä (tehtiin kolmantena päivänä).

Niin tsemiä kovasti vielä kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Täältäkin hyviä uutisia ylim. Ultrasta eli ei kasva liikaa folleja. Ne muutamat mitä siellä oli oli kuitenkin kasvanut sen verta nopeesti et laskettiin puregon annosta 75 yksikköön. Tänään jo käveleminenkin tekee tiukkaa, mutta vaapun ilman kiirettä :) saikkua en suostunu ihan vielä ottamaan kun töissä ollaan sit kuitenkin niin uteliaita enkä keksi selitystä :) on kuulemma tosi yksilöllisiä noi tuntemukset, toiset voi tulla tosi kipeeksikin vaikka ei olis hyperistä edes pelkoa. Että ihmettelen vaan miten ootte selvinny 20-30 muniksen kaa ku mulla tekee näin tiukkaa hädin tuskin 10 kanssa :D
 
Karpalo: Mulla tuli joistain pistoksista mustelmia ja joistain ei, nuo mustelmat taisivat tulla niistä mistä vuosi hieman verta kun otin neulan pois. Uskoisin että on normaalimpaa että niitä ei tule kuin että tulee :ashamed:

Mökkelö: hyvä että kaikki oli ok, määrä vaikuttaa hyvältä ja siitähän se voi noustakin vielä joten kannattaa nyt juoda ja levätä jos vaan suinkin pystyy!!:hug: PS. Yritä välttää ruokia joista tulee ilmaa mahaan, mulla nimittäin mahassa kiertävä ilma sattuu ihan sikana ja se on todella viiltävää kipua.

Mites Nasu ja Pieni askel, olikos teillä vielä punktiot tulossa perjantaina?

Entä Syys, tuliko kuinpa paljon munasoluja/alkioita, en huomannut olitko jo kerennyt raportoimaan pääsittekö vielä siirtoon??

Mangulle tsemppiä siirtoon, toivotaan että saatte loistavan yksilön!!!:p

Muille tasapuolisesti tsemppiä hoitoihin ja follien kasvatteluun!!:wave:
 
Karpalo, mulla ei oo tullut pistoksista mustelmia yhtä ihan pientä lukuun ottamatta. Tosin orgalutranista tuli sellanen punanen vähän turvonnut ja kutiseva läikkä siihen pistosalueelle, onko muille tullut vastaavaa? Oli mainittu yleisissä sivuvaikutuksissa joten en huolestunu. Unohdin kuitenkin tänään ultran yhteydessä kysyä et voiko normaalisti jatkaa pistelyä (eilen pistin ekan).. Aamuun mennessä se oli sitten hävinny.
Nkl:tä muuten meilläkin kokemuksia eri lääkäreistä, mutta on onneksi vältytty siltä tuittupäältä. Raivostuttavaa kyllä tollanen toiminta! Eini oli tosi mukava munkin mielestä, reilu ja jopa joustava!
 
mökkelö vastaan sulle vielä pikaisesti: mulle tuli yhdestä menopur-pistoksesta heti pistämisen yhteydessä sellainen kipeä paise (turvonnut mustelma). Kun kysyin siitä juuri Einiltä niin hän totesi, että oli neula varmaan osunut pieneen verisuoneen joka tuon aiheutti. Kumpare laski vuorokaudessa eikä siis muuttanut suunnitelmia, mutta tuosta orgalutranista en osaa sanoa...
 
Kyselenpäs vielä, jos/kun on konkareita paikalla... :)

Pystyykö punktion ajankohtaa yhtään siirtämään/sen kanssa pelailemaan lääkkeiden avulla? Kun mulla on siis tulossa se vko 3 alkuviikkoon näillä näkymin, piikittelyn aloitin kp 2 eli viime lauantaina.

Sain kuitenkin juuri soiton tärkeästä työhaastattelusta, joka olisi ensi viikon tiistaina eli "piikittelypäivä" 11 (kp 12). Se olisi vasta ihan myöhään illalla, mutta mitäs jos punktio sattuukin samalle aamulle? :O Pystyisiköhän sitä siis ajoittamaan esim. lääkkeiden avulla niin, että se olisi joko maanantaina tai keskiviikkona, vai onko tilanne vaan nyt niin, että jos se sattuu tiistaille, niin se sattuu tiistaille ja sen takia saattaa sitten jäädä haastattelukin väliin? Lyhyt kaava siis mulla kyseessä. Haastatteluun on joku reippaan tunnin ajomatka suuntaansa, joten ihan senkin takia mietiskelen omaa jaksamista. Kyllä mä varmaan haastattelua varten jaksaisin skarpata sen vartin-parikymmentä minuuttia, mitä se kestää, mutta entäs jos olen kipulääkkeistä ym. mömmöistä vielä ihan sekaisin, että höpötän sitten sivu suuni kaikkia levottomuuksia... :LOL:

Hitto, kun monien hyvien asioiden pitää kasaantua justiinsa samalle viikolle. Eniten haluan tietysti oman lapsen ja se siis kaikista tärkein, mutta vastavalmistuneena täytyy sanoa, että todella TARVITSEN myös tuon työpaikan! :headwall:
 
Karpalo: Kyllä lääkärin näkökulmasta luulisin että hoito tehdään ensisijaisesti sen onnistumisen kannalta ellei nyt jotain hengenvaaraa ole tiedossa. Punktiopäivähän määräytyy ihan sinun folliesi mukaan ja niiden valmiutta ei pysty ennustamaan ennen kuin n.3 päivää ennen punktiota, suurin piirtein kun follit ovat saavuttaneet n.17mm koon. Tässäkin on vielä säätövaraa riippuen kokonaistilanteesta eli ovatko follit tasakokoisia vai paljon eri kokoisia, tällöin tilanne arvioidaan parhaimman vaihtoehdon mukaan. Milloinkas sulla olikaan seuraava ultra, siellä saat varmaan jo osviittaa mahdollisesta punktioajankohdasta. Odottaisin sinuna siihen asti ja jos päivä tosiaan osuu samalle päivälle kuin tuo tärkeä haastattelu, soittaisin tuonne työpaikkaan ja sopisin uuden ajan. Jos ovat oikeasti kiinnostuneita, luulisi voivan joustaa esim. päivällä suuntaansa. Muistathan että punktiopäivänä oli myös ajaminen kielletty? Ja koko päivälle tarvitaan aikuinen seuraksi aina seuraavaan aamuun asti hätätilanteiden varalle. Näin meille sanottiin tänään kun lyötiin punktioajat lukkoon=)
 
Karpalo: Mulla koitettiin Inseminaation kanssa titrata sitä päivää, koska mulla oli koulussa pakollista läsnäoloa vaativa juttu ja seuraava mahis kyseiseen opiskelusuoritukseen olisi ollut vasta aikaisintaan puolen vuoden kuluttua. Noh mietin kahden väliltä ja lääkäri meinasi että voipi olla että vielä seuraavana päivänä inssi voisi onnistua. Noh ei onnistunut kun munis oli ehtinyt jo irrota ja kieltämättä se harmittaa vieläkin. Siis toki tiedän että inssi ja tää ivf on kaksi eri juttua, mut siis lähinnä noita tuntemuksia muistelen mitä se päivän titraaminen sai aikaan. Nyt olenkin päättänyt että ei ole koulussa sellaista juttua jonka laitan tän homman edelle. Koita ainakin sopia siitä työhaastatteluajasta ja jotenki sellainen fiilis, et jos ei toista aikaa löydy heidän puoleltaan, niin aika joustamatonta porukkaa ovat. Liekkö edes sinun arvoisia. :) Nää on tosiaan vaikeita juttuja, mut ota varman päälle tämä homma. :) Lääkäriltä kannattaa kans toki kysästä, hän se mahtaa ton jutun parraiten tietää.

Mulla tuli vähän "keskustelua" miehen kanssa. Hänen kaverit oli suunnitelleet mökkiviikonloppua juuri sille viikolle jolle on suunniteltu sitä punktiota. No tietty mä en nyt hyvällä tota katso ja tokipa siitä sitten tuli vähän jupinaa. Siis kaikista mahdollisista viikoista juuri tuo. Mun mies käy tosi harvoin missään joten sinänsä ymmärrän hänen harmin ja muuten sais mennä ilomielin, mut ottaa kyllä pattiin et hän edes harkitsee tollaista just tähän ajankohtaan. Yhdessä ollaan tässä projektissa ja kakkosta halutaan, mut silti joskus olen ihan vakuuttunut siitä että miehet on oikeasti marssista ja me naiset veenuksesta. NIH!

Mulla on ihan turpea olo edelleen ja luennolla tuntu välillä että silmissäkin sumeni. Jos tämä tästä pahenee niin pitää varulta sinne klinikalle soitella. Mullakin tosiaan nuppuskan lailla vasta toinen sumupäivä ja tämmöstä jo nyt. Huhhuh. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Jensar ja Jepelis, kiitoksia vastauksista, varmasti noin meneekin.

Ensimmäinen ultra on siis huomenna, jolloin saadaan tietää lisää asioista. Ehkä pitää tuo tiistai mainita sitten samalla siellä ja kysellä vielä lääkärin tuntoja asiaan. Valitettavasti haastattelun siirtäminen ei tule kyseeseen, koska kyseessä on virka, johon pidettävä joukkohaastattelu on juuri tuolloin neuvoston kokouksen yhteydessä ja päätös tehdään heti kokouksen jälkeen samana iltana. Ja kokousta tuskin siirtävät yhden haastateltavan elämäntilanteen takia, tulossa on siis muitakin... ;)

Kääk, no ehkä on vielä toivoa, että ei tule juuri samalle päivälle nämä ja tottakai hoidon onnistuminen on ihan ykkösprioriteetti. Mutta tuota autoilua mietin... Miten heillä joilla on pitkiä ajomatkoja? Sairaanhoitopiirithän ovat osittain niin äärimmäisen isoja, että ajomatkaa tulee joillekin useampia satoja kilometrejä. Ei kai sitä sentään tarvitse hotelliin jäädä punktion jälkeen? Vai meinaako tuo vain ajamista eikä siis kyydissä istumista?
 
Viimeksi muokattu:
-Karpalo- tsemppiä huomiseen ultraan, saat varmasti jo tietoa siitä miten follit lähteneet kasvamaan. Tosi huono tuuri olis kyllä jos just samalle päivälle sattuis punktio! Ja ajamisesta, mulla on ainakin sellanen käsitys, että se johtuu niistä dropeista (rauhottavat/kipulääkkeet) miks ei saa ajaa samana päivänä, en usko et autossa istumiselle sinänsä on estettä! Mulle ainakin sanottiin että mies tarvitaan mukaan "kuljettamaan" ja saa punktipäivästä myös sairaslomapäivän :)

Sit vielä semmosta, et kun siitä punktiopäivästähän tulee 1-3 päivää sairaslomaa, niin miten työnantaja on siihen suhtautunut? Nimittäin kun nää hoidot sinällään täytyy hoitaa työajan ulkopuolella ja korvata kaikki tunnit, jotka ollu pois. Niin mites sitten tällanen "itseaiheutettu" saikku...? Ei kai oo menny palkattomana?
 
Pregnyl pistetty ja perjantain punktiota odotellaan. Voi kun voisi tai siis uskaltasi toivoa, että tuo oli lapsettomuushoitojen viimeinen injektio... siis jonka itse joutuu pistämään. No, toivoa toki aina voi. Perjantai aamuna siis punktio. Toivotaan vaan mahdollisimman hyvää tulosta. Mulla on maha turvoksissa jonkin verran, varsinaisesti kipeä ei ole. Toki tuntuu välillä vihlaisuja. Taas ei voi kun odottaa ja toivoa :)

Lääkkeiden vuoksi ei punktion jälkeen saa ajaa autoa. Jos mies ei voi olla kuljettajana voi sairaalasta pyytää taksilapun. Yleensä joutuu kyllä itse maksamaan taksin, mutta omavastuun ylittävääosaa voi sitten hakea jälkikäteen kelasta. -Karpalo- muistaakseni asiasta kyseli...

Käsittääkseni tälläisistä johtuvat saikut ovat sellaisia, joita työnantajan ei tarvitse hyväksyä. Riippuu siis täysin työnantajasta. Itselläni on onneksi niin onnellinen tilanne, että saan käydä kaikki poliklinikka käynnit työajalla ja punktiosta tulevat saikkupäivät perjantai ja maanantai on työnantajan kanssa jo sovittu.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)
 
Kiitoksia -nasu- ja mökkelö tarkennuksesta! :) Ja -nasulle- vielä hurjana tsemppiä perjantaille, toivottavasti tulee hyvä "saalis"!

Oioi...odottaapa sitä jo itsekin, että pääsee voiton puolelle hoitopolulla. En osaa edes kuvitella miten mahtava fiilis varmasti, jos kaikki etenee siihen pisteeseen, että saisi kyytiläisen matkaan. Ihka ensimmäinen kunnollinen ja todellinen mahdollisuus raskautua! :heart: Jotenkin se, ettei useiden yritysvuosien aikana saanut kertaakaan kahta viivaa testiin, kulminoituu nyt näihin hoitoihin ja aitoon mahdollisuuteen saada oma pikkuinen ihme.

Ohhoh, menipäs runolliseksi näin illan päälle...:D Mutta jotenkin sitä nyt alkaa hiljalleen ymmärtää, että hoitojen kautta jopa mahdottomalta tuntuva asia saattaa saada positiivisen täyskäännöksen. Sitä toivon...meille kaikille! :)
 
Karpalo saat tänään varmaan parempaa infoa kun ultrassa käyt, mutta mulla oli viime hoidossa myös yksi koulutuspäivä joka osui punktion aikoihin. Hoitaja totesi, että kyllä punktiota voidaan tarvittaessa siirtää päivällä, mutta siihen ei sitten tullut aihetta eli lopputulemaa en osaa kertoa.

Tuo punktio kun on niin eri kokemus eri ihmisillä, niin kerroin vain että ekassa punktiossa kun sain täyden latingin mömmöjä suoneen kipujen takia, niin kotiin päästyä oksensin/ nukuin pari tuntia putkeen :$
Tokassa punktiossa tämä otettiin huomioon niin, että sain mehua verensokerin nostamiseksi ennen punktiota ja pahoinvointilääkkeen, jolloin huonolta ololta vältyttiin ja sinä iltana olin suht kunnossa. Seuraavana päivänä menin sitten siihen koulutukseen panadolin voimin...

Kunnallisella puolella tuosta saikusta ei makseta palkkaa koska mulla on ainakin saikkulapussa ne tietyt koodit jotka netistä surffaamalla näkyivät jo liittyvän näihin hoitoihin/ ongelmiin. Mä en itse ole koskaan tuon takia halunnut saikkulapuja viedä töihin vaikka toki salassapitovelvollisuus onkin.
 
Sairaslomasta: Sairasloma itsessään on hyväksyttävä asia työnantajalle mutta se maksaako palkkaa on työnantajasta kiinni. Meidän klinikalla laittavat kyllä asialliset hedelmöityshoitokoodit lomalappuihin joten itse en ole niitä viitsinyt edes viedä työnantajalle tietäen että palkkaa tuskin tulisi, vaan olen joko yrittänyt koodittomalla lapulla jossa lukee vaan että toimenpide tms, tai sitten vaihtoehtoisesti voisi hakea ihan vaikka työterveydestä tai kunnalliselta johonkin "vaivaan" sairaslomaa sen 1-3 päivää. Toisekseen en ole edes kertonut töissä että lasta yritetään joten pidän sen mielelläni visusti muutenkin salassa niin kauan kuin mahdollista.;)

Pregnylistä: Pistin sen kanssa eilen ja siinä neulaosassa oli varmaan joku pieni valmistusmoka, koska kun työnsin neulan ihon alle, huomasin ettei se mennyt "pohjaan" asti, ennen kuin tavallaan nytkähti viimeiset millit "rusahtaen" ihoon ja sattuikin aika tavalla. Ihmettelin tuota hieman, piikitin aineen ja kun poistin neulaa se ei meinannut aluksi edes irrota ja kivun saattelemana "rusahti" taas ulos ja enpä yllättynyt kun verta alkoi vuotamaan runsaana norona pitkin vatsaa. Tää on 5 pregnyl mitä oon pistänyt ja ikinä ei oo ollut tällaista, katsoin että neulan juuressa oli liimaa tms röpelöä joka ilmeisesti aiheutti tuon kivun ja "repimisen" työntyessään ihon alle. No toivottavasti lääkeaineet ei tulleet veren mukana pois!:O

tsemppiä Nasulle huomiseen!! =)
 
Niinkuin johkunen sanoikin, saat Karpalo varmaan ultrassa lääkäriltä infoa asiasta. Mutta itse pelaisin kyllä varman päälle ja menisin punktioon sillon kun on se oikea päivä. En tiedä mitä se viivästyttäminen voi vaikuttaa, mutta ite mietin, että jos sillä on pienikin vaikutus esim siihen miten ne munasolut sitten hedelmöittyy tai jotain.

Mun ajatusmaailma näissä alkiohommissa on nykyään sellanen, että kaikella on vaikutus kaikkeen. Meillä oli lokakuussa 5 hyvää alkiota ja lääkäri oli tosi optimistinen, nyt meillä ei yhtään, eikä myöskään raskautta. Lääkäri arvioi, että meillä oli huono erä sukusoluja jommalta kummalta. Huonoa tuuria siis. Joten mä tekisin kyllä kaikkeni sen eteen että omat sukusolut on priimaa :)

Se, minkälainen olotila on punktion jälkeen, on tosi yksilöllistä. Mulla oli pari tuntia tosi kipeä oikea munasarja, jolloin olin klinikalla tarkkailussa. Mutta sen jälkeen ei mitään muuta kun kumartaminen oli epämiellyttävää. Olin jo punktio-iltana hyvässä kunnossa. Mutta tietty nää on yksilöllisiä ja tapahtumakohtaisia juttuja.

Nyt pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että punktio osuu eri päivälle. Ja samalla tietty tsempataan, että saat sen työpaikan :)
 
Ultrasta kotiuduttu... ja huojentunein mielin! :) Kasvu oli lähtenyt kuulemma "optimaalisesti" käyntiin, tällä hetkellä sellanen 5 isompaa follia per puoli. Lääkäri arvioi, että 10-15 saadaan keräyspäivään mennessä kasvateltua hyviksi ja sanoi, että on sellainen määrä, mihin tähdätäänkin. Voi, mä niiiiin toivon, että olisi edes muutama hyvä joukossa, jotka myös hedelmöittyisivät.

Punktiosta kun kyselin, niin lääkäri sanoi, että aikaisintaan tulee keskiviikolle, ehkä jopa torstaille. Eli alkuviikko siirtyikin loppuviikkoon. Phiu, loistohomma. En edes kysellyt mitään mahdollisista "punktionsiirroista", vaan kysyin suoraan, mille päivälle hän ounastelisi punktion asettuvan ja tosissaan aikaisintaan ke oli "tuomio". Maanantaina sitten uusi ultra ja ehkä silloin pääseekin jo pistämään pregnylin.

Kiitoksia tsempeistä! :heart:

Hui, mikä Pregnyl-kokemus Jensarilla. Mua vähän jänskättää jo maanantai, koska jos kaikki menee tämän hetkisen suunnitelman mukaan, niin silloin tulisi 3 piikkiä sille päivää ja joutusin ekan kerran pistämään ne ihan yksin, kun mies on koulutuksessa silloin ja yötä pois. Kääk, kai se on pakko alkaa harjottelemaan koko prosessi jo itse. Meillä siis on mennyt niin, että mies on laittanut lääkkeen valmiiksi, mä valitsen paikan mihin pistetään ja tuikkaan ihon läpi ja mies sitten painanut lääkkeen sisälle. Yhteistyöllä siis! :D Nyt pitää ruveta omatoimiseksi.
 
Kiva, että sait hyviä uutisia -Karpalo-, nyt vaan tsemppiä tulevaan työhaastatteluun :)
Ja kuulostaa hurjalta Jensar toi sun Pregnyl-kokemus, siinähän on muutenkin yllättävän tylsä kärki että saa aika voimalla laittaa että menee edes ihon läpi. Taisit ainakin matkalla puhkaista jonkun pienen verisuonen mikä sinällään ei ole vaarallista eikä se lääkeainekaan ole sieltä pois valunut! Jos olet tosi hoikka, niin olisko se voinut mennä "seuraavaan kerrokseen" rasvakudoksen alle.. Tiedä sitten. Tai sitten kyseessä oli tosiaan viallinen neula. Toivotaan huomiselle hyvää satoa ja mahdollisimman kivutonta toimenpidettä, tuut sitten kertomaan miten meni!
Mun sisuskalut on vissiin tehny yön aikana jonkun uudelleen järjestäytymisen ja tehnyt noille muniksille lisää tilaa :LOL: Ei nimittäin oo enää juuri yhtään kipee ja eilen oli kuitenkin lähes sietämätön olo. Erikoista, mutta hyvä näin :D
Sit vielä muuten fiiliksistä tän hoidon aikana ja näitä muniksia kasvatellessa, odotin hormoneista hirveitä mielialanvaihteluita, kiukkusuutta.. Jotain! Mut ei, mulla on harvinaisen seesteinen olo, jopa sellanen yltiöonnellinen ja positiivinen, hymyilyttää koko ajan. Sellanen olo kun voisi kuvitella että raskaana ollessa on. Mites muilla mielialat?
 
Mökkelö> Ihan sama juttu oli mulla että kaik oli tosi hyvin ja mielialat oli erittäin hyvät... Valitettavasti negatestin ennen ja jälkeen alkoi hormoniarvot ilmeisesti tippua ja sain niin hirveän itkukuurin että paruin 5 päivää putkeen käytännössä... Sen jälkeen on nyt yhdet mensut ollut ja sain vielä niissäkin hirveet pms puuskat joita en oo koskaan elämässäni ennen saanut + itkupotkuraipparit kun mensut alko... Nyt seuraavia mensuja tässä odottelen että mitä mahtaa nuppi tarjota vai onko jo tasaantunut...

Eli minä viilipytty ja vähän vollottava naistyyppi muutuin hoidoissa hirviöksi... Toivottavasti en pysyvästi. Kaikki sympatiat pms mielialaoireista kärsiville ja heidän perheilleen. Jo pari kokeilukertaa riitti minulle... Ei mun nuppi kestäis tota joka kuukausi.
 
Fiilikset: Mulla on tosi paska fiilis mutta mä tiedän että se johtuu pettymisen pelosta. Ekassa hoidossa oli tosi seesteinen olo ja varmuus että kaikki on ja tehdään niin kuin pitää ja kaikki vaikutti menevän etappi etapilta aina paremmin kuin oli toivottu. Kunnes ihan puun takaa alkiot ei olleetkaan niin hyviä kuin oli odotettu ja meidän maailma romahti:'( miehellä huippu sperma ja mulla normaalit munasolut ainakin tämän hetkisen tiedon perusteella. Pelottaa ja kauhistuttaa jo etukäteen jos ei tulos tästä parane, onnistutaanko enää koskaan. Tässä kun oli tarkoitus ihan rauhassa luomunakin yrittää mutta nämä IVF:t antavat kyllä osviittaa jostain muusta kuin sattumasta ettei ole pariin vuoteen tullut tärppiä, ei luomuna, hormoniavusteisesti eikä hoidoilla. No mutta toivotaan parasta tällä kertaa nyt kuitenkin, mä oon aina se joka sanoo muille ettei saa luovuttaa ja kun kolahtaa omalle kohdalle oonkin ihan paskana jo ensimmäisestä vastoinkäymisestä:LOL:
 
Karpalo: onpa ihana lukea, että mitä luultavimmin sun ei tarvitse missata työhaastattelua tän rumban vuoksi. Tietty hoidot menee edelle muita asioita elämässä, mutta kyllä me joudutaan piinailemaan ja kärsimään näiden takia jo muutenkin ihan tarpeeksi, että mitä enemmän mielekkäitä haasteita ja tulevaisuudennäkymiä löytyy muualta elämästä, sitä paremmin selviää hoitojen ristiaallokossa=)

nasu: hurrjasti tsemppiä huomiselle!!!

ON: mä oon jotenkin ihan täpinöissäni, koska ainakaan tänään ei vielä soitettu klinikalta, et kaikki sulatetut alkiot ois menetetty....tietty huomisaamuun on vielä aikaa, mut sydän sykkyrällä toivon, että ne meidän alkeelliset jälkeläiset jaksais sinnitellä huomiseen asti!! Tosin, mä luulen et tää mun "täpinä"fiilis liittyy jotenkin kortisonilääkitykseen; mulla on hyvä mielikuvitus, mutta silti olo on tuntunu jotenkin "pirteemmältä" tän lääkityksen aikana, mitä se ilmeisesti usein saa aikaiseksi...viime yönä ei oikein unikaan meinannu tulla...
 
Tänään viides päivä Synarelaa eikä oikeastaan mitään tuntemuksia :D Paitsi se naamaavääntävän karmea maku suussa puoli tuntia jälkeenpäin mikä muillakin on vissiin tullut. Mutta se nyt on pientä.

Mites ootte muut miettiny punktiopäivän ja tuoresiirron välisen ajan? Kun eikö se siirto oo toisena päivänä punktiosta, siis jos punktio olis esim. tiistaina, niin siirto olisi torstaina? Kun meiltä on yliopistosairaalaan neljän tunnin ajomatka, ja mietin vaan että pitäiskö suosiolla jäädä punktion jälkeen potilashotelliin tms odottamaan siirtopäivää, vai onko sitä sen verran kunnossa punktion jälkeen että kestää ne matkat. Mielipiteitä? Kokemuksia?
 
Punktio takana, saalis erittäin heikko. Vain vaivaiset neljä solua saaliina, nyt ei voi (siis taaskaan ei voi) kuin uskoa ja toivoa, että joku niistä edes hedelmöittyy ja siirtoon päästään maanantaina. Tämä on tälläistä jatkuvaa uskoa ja toivoa! Mutta vielä en halua kuitenkaan toivoa menettää. Pieniä rakkuloita oli siis useampia kymmeniä, mutta solullisia vain nuo neljä. Itse toimenpide meni yllättävänkin "helposti" jos niin voi sanoa, haasteellisin osuus taisi olla se, että hoitaja sai mulle kanyylin laitettua, ja siis lopulta senkin laittoi lääkäri ;)

Mitäs teille muille kuuluu???
Mukavaa viikonloppua!
 
-nasu- nyt vaan laitetaan kaikki usko niihin neljään urheaan munikseen ja toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy!! :hug: Voit olla varma, että kaikki täällä pitää peukkuja että pääsette siirtoon ja saisitte vähintäänkin sen yhden loistoalkion :) Olisihan se mukavaa jos pakkaseenkin jotain saisi, mutta pääasia että siirtoon pääsette! Voimia viikonloppuun!
Rödluvan meillä on klinikka samassa kaupungissa, joten yritän pärjätä vain punktiopäivän sairaslomalla ja käyn sitten kesken työpäivän hakemassa kyytiläisen, jos sellainen vaan ikinä meille suodaan. Asiat mutkistunevat tosiaan, jos matka pitenee..
Mulla varmistui punktio maanantaille ja oikealla puolella oli 3 ihan hyvänkokoista rakkulaa, muut vielä pienempiä. Lääkityksen suhteen päädyttiinkin nyt sellaiseen ratkaisuun, että en pistäkään Pregnyliä vasta kun siirtopäivänä 1500 yksikköä. Tänään pistän viimeiset Puregonit ja Orgalutranit ja sitten huomenna Gonapeptyl, joka on mulle suuri tuntemattomuus! Onko muilla kokemuksia siitä!? Tossa aimmasta keskustelusta huomasin tosin että ollut käytössä useemmallakin, mutta ilmeisesti vasta siirron jälkeen : /

Hyvää viikonloppua joka tapauksessa kaikille ihanaisille :heart: Täällä alkaa tosiaan olemaan jännät paikat monilla!
 

Yhteistyössä